Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Részben erre válaszolva: offtopic hsz MEA-ból @ cyberkind

    A TW1-et tavaly nyáron játszottam, és mégis tetszett (mindegy mennyire volt régi és főleg mai szemmel, de vélhetően már akkor is kezdetleges -> elsőre olyan érzésem volt, hogy egy fanmade Dragon Age Origins moddal játszom, később pedig meg is néztem neten, hogy tényleg a DAO motor és toolset gyermeke), abszolút megtaláltam benne azt, ami miatt szerintem sokan dicsérték (csak nekem mindig kimaradt a maga idején).

    A TW2 már kevésbé tetszett, ami nem lepett meg, mert notóriusan utálni szoktam a trilógiák középső részét (nem csak játékokból). De arról pl. nem a "középső gyermek szindróma" tehet, hogy sokkal jobban viseltem az alul-szaturált (fakó) látványvilágot a TW1-ben, mint a túlszaturáltat (túl "mesésen" élénket) a TW2-ben. A legnagyobb sérelmem ma visszagondolva szerintem az volt, hogy a TW1-hez képest nem csak a story volt bizonyos szempontból leszűkítve, de kezdtem magányosnak érezni magam (Geralt-ként), hiányoltam hogy nem találkozunk sokat a régi barátainkkal és nem igazán szerzünk helyettük újakat. A másik, hogy mint ha lelassult volna a játék, mert a játékidő nem rövidült a számomra hasznosnak tűnő tartalommal egyenes arányban.

    Most a TW3-ban már tényleg bántóan is túl élénk néha a színvilág (bár helyszínfüggő, van ahol teljesen korrekt és szép, de a játék legelején pl. lesokkolt a kifestőkönyv szerű kocsma). Technikai probléma még, hogy nagyon hosszú a töltésidő (a területileg közel mentett állás visszatöltése is) és idegesít az átugorhatatlan rajzos összefoglaló, amit már tízszer hallottam. Néha pedig zavaróan hangos pár effekt (mint ha a nyakamon lenne a szörnyeteg, de ha hátra nézek akkor rég elhagytam).

    De ami igazán zavar, hogy rengeteg a felesleges töltelék quest, viszont mégis motivál a kergetésükre, hogy ilyenek juttatnak el néha érdekes helyekre, vagy akár régi ismerősökhöz (korábbi részekben megismert karakterek, akik tőlünk függően akár halottak is lehetnének), amit azért érzek fontosnak, mert nagyon magányosnak találom most magam Geralt-ként:

    - az első részben ott volt a törpe, a költő, az őrült tudós, na meg a vonzóan zavart lelkű vörös boszorkány, a feketepiacos, és sokan, akik nevére (avagy "jelzőjére") nem emlékszem (ez bug az én agyamban, a valóságban is mindenki nevét elfelejtem rögtön bemutatkozás után) és most nem jut eszembe jó szó rájuk, de el lehetett velük beszélgetni (az ilyesmi nekem nagyon tetszett, hogy pl. Zoltan-t is le lehetett csak úgy szólítani az utcán, és megvitatni vele egy erkölcsi dilemmát vagy filozófiai kérdést :B de sok érdekes és beszédes NPC volt még...).

    - a másodikban megint ott volt kicsit Triss, kicsit Roche és kicsit Vess és picit a király+varászcselédje (aztán ennyi, plusz az első részből még futtában előbukkanó ismerősök és csak talán 1-2 NPC, akivel pár szót lehetett váltani összesen az egész játékban)

    - itt pedig, igaz még a felénél sem járok (level 14, nemsoká hajózom skellige-be), de még senkivel nem éreztem úgy, hogy jót csevegett Geralt, inkább csak nyűg a nyakán mindenki, akivel kicsit haverkodik amiatt mert még jól jöhet az ismerős (pl. a lószakértő tábornok).

    Már az is fura, hogy a TW2 végén megígéri Triss, hogy velem jön, de most úgy kell kinyomozni, hogy mi lett vele (és utána is megy a dolgára pár perc múlva, és bár nem tudom később újra előkerül-e még, de úgy látom "lefokozták" alacsonyabb NPC szintre). Aztán Vesimir hagy hamar magunkra, majd a régóta áhítva keresett és hirtelen túl könnyen megtalált "nagy ő" küld el minket egyedül egy nagy útra. Én jobbára egyedül élek a valóságban, de már engem is kezd nyomasztani Geralt magánya. :DDD

    Eddig egyetlen side-quest fogott meg (level 14-en a komplett játékból), azt is elrontottam. :O
    A Bloody Baroon szálban egyszer azt hittem nagyon félreértelmezhettem valamit a társalgásban, ezért gyorsan meggondoltam magam (bezártam eszközkezelőből, nem fejezetem be azon az ágon a beszélgetést) és megnéztem mit takar a másik válaszopció, majd végül az első megérzésem helyett puszta lustaságból a második opciónál maradtam (mert még mindig tanácstalan voltam, de időigényes visszatölteni, ezért gondoltam mindegy, jó lesz úgy is), és a legvégén nem tetszett a végkimenetel (bár nem olvastam utána mik a lehetőségek, csak sejtem, de úgyis az a lényeg, hogy akkor hogy éreztem...).

    Ellenben már lefárasztott a végeláthatatlan side-quest halmaz. Ha direkt aprítani akarom a listát, akkor is szaporodik. Túl sok a filler, úgy érezem majd, hogy elpazarlom az életem a játékra, mert rengeteget lovagolok egyedül táblától market-ig és vissza, rengeteg a hangulatszünet a lassú beszélgetésekben, és még sorolhatnám, hogy miért tűnik feleslegesen időpazarlónak és lassúnak a játék. Bár most nyilván nem hagyom itt a harmadik részt egy trilógiából, annyira azért nem rossz (esetleg egy ponton szarok majd a sidequest-ekre és leveszem a nehézséget Easy-re, hogy szaladhassak a végére), de ahhoz képest kicsit csalódtam, hogy mennyire magasztalták ezt a részt, pedig szerintem némileg visszafelé fejlődött a sorozat.

    A harc sem a kedvencem. Az elsőt szerettem legjobban, a másodikban kiegyensúlyozatlanabb és emiatt néha vagy könnyű vagy nehéz volt. Most jobban hasonlít a második részre és egyenletesebb, de nekem nehezebb és unalmasabb, mint az elsőben.

    Az ability tree pedig már egy agymenés. Abszolút nulla RPG racionalizmust sem látok ebben, hogy sokkal több képességet tudok megvásárolni, mint ami aktív lehet, de főleg abban, hogy a mutagen-eket színnel párosítva lehet bepakolni a táblázatba extrákért (Geralt egy android, akinek nem mindegy melyik PCI-E slotjába tolják be a gyorsítókártyát, mert van amelyik 8x és vagy amelyik 16x? vagy mil...?).
    Ez biztos semmi másra nem jó, csak illúziórombolásra, és hogy feleslegesen sok időt kellejen ott eltölteni. :W

    De akkor ott van még az eszközkopás. Ötletes, valóságszerű, csak már túl valóságszerű. :DDD Ez már lassan az a szint, hogy majd harc előtt el kell menni a bokrok közé sz@rni, vagy kapunk 2% büntetést az ugrálásra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BüszkeeSAAAS #14486 üzenetére

    Bocs, tudom hogy illetlenség volt így berontani az ajtón, de ahonnan indultam, ott úgy kezdtem, hogy direkt csak a hibákat említettem, majd igen, átestem ide panaszkodni. Nem gondoltam át előre, hogy így nem lesz egyértelmű ha attól, hogy van mire panaszkodnom, összességben azért szeretem. Nagyon kevés játék az, amit egyáltalán alaposabb utánajárásra vagy kipróbálásra méltatok, tehát ha valamivel ennyit játszom, az már eleve azt jelenti, hogy átlagon felüli a számomra, és összességében azért tetszik.

    Van különbség a csőalagút és >=100 db térképre dobott kérdőjel/felkiáltójel/questmarker közt, amik csak szaporodnak, mint a gomba.

    "Geralt legbelül valójában egy ékesszóló poét"
    Mint ha nem játszottál volna elég alaposan az előző részekkel. :P Nekem kicsit intellektuálisabbnak és szociálisabbnak tűnt Geralt (csak kicsit és a maga módján, de...), ami kicsit többet kerülhetett elő a mélyből (mert többet fecsegett többféle emberrel). Olyan érzésem van, mint ha le lenne szűkítve az opcionális cseverészés. Ennyi. Főleg, hogy már ki is van emelve sárgával az, ami rögtön tovább visz, és szürke, ami opcionális, de sokszor csak 1 sárga van (vagy bináris döntésre van két sárga) és csak viccelődés/szurkálódás a szürke (azok nem segítenek megérteni a problémát és dönteni, ha nem tudom még mi lenne jó a sárgák közül).
    Amúgy meg igen. Én tudatosan kerülöm a valós emberi társaságot, mert tudom, hogy nem nekem való (hülye vagyok, de nem vagyok rá büszke) és helyette (többek közt) inkább játszok (meg fórumozok, stb), szóval ja. De itt most arról beszéltem volna, hogy próbálok szerepjátszani (bár nem vagyok túl jó ebben sem), és beleélni magam Geralt életébe. ;] :P

    Én még csak Velen-t és Novi-t láttam. Az első kicsattanóan színes volt, a másik már normális, de annak idején ez riasztó volt nekem a TW2-t elején is, mert ott is túl mesésnek tűnt a színvilága (aztán később az is normalizálódott). Fura volt, hogy így nyitott megint, sőt, még élénkebben.

    (#14487) nubreed

    Nem kötelező, a fő szálon bő 10 óra alatt véggi lehet menni és le van tudva a gond.

    Írtam, hogy ezzel mi a bajom: durván 10-ből 1 értelmetlennek tűnő sidequest mégsem értelmetlen, hanem akár különösen érdekes lesz, de ezt nem lehet előre látni (mert teljesen másba folyik át, mint aminek indul). Ez motivál rá, hogy csinálgassam szinte mindet.

    (#14491) GypsFulvus2

    "csak Novigradban több NPC fordul elő,"

    A DAI-ban szerintem saccra 10x akkora terep járható be, mint a DAO-ban. Csak közben szeirntem kevesebb tartalom lapult meg a nagyobb területen, így nem éreztem úgy, hogy megérte bejárni. A kicsin szívesen forgattam fel minden követ, mert nem tartott túl sokáig, és arányosan sok mindent találtam, a nagyban kvázi lehetetlen volt benézni minden kis luka, és statisztikai alapon úgysem lehetett arra számítani, hogy találok ott valamit.

    "Grealt magyar szinkronját" - Nem Geralt angol, hanem egy NPC angol hangjára írtam, akivel véletlenszerűen sorban túl sokszor találkoztam más-más arccal.

    Én begyűjtöttem a tollakat TW2-ben. :DD
    De pl. ilyesmikért hagytam ott az Assassins Creed sorozatot, miután (elég sokára) annyira feltűnő volt, hogy a gyűjtögető és "completionist" mániámat aknázzak ki olcsón, hogy már nem tudtam nem észrevenni többé, és túlzottan zavart a puszta tény is, hiába opcionális (nem, nem csináltam meg minden ilyet egy játékban se, de nekilendültem többször is többféle gyűjtögetésnek, vagy hasonlónak sokban, míg "kijózanodtam", hogy "mit is csinálok én most???").

    "sürgetnek, kényszerítenek a gyors játékra"

    Én azt szeretem, ha én tudom eldönteni mit mikor milyen gyorsan csinálok, ez a játék viszont mint ha szándékosan lassítana.

    Már SSD-n van, bár csak SATA3, nem PCI-E.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GypsFulvus2 #14512 üzenetére

    Tényleg, az még Orchard volt, nem Velen, bár Velen is sokkal színesebb, mint pl. a TW1-ben bármelyik terület (ami önmagában nem baj, mert a TW1 szerintem is a másik véglet, túl fakó). Ahol van élet, ott színek is. A mocsár és az erdő a természetes jellegű (és azon belül sem túl színes fajta), de pl. a vörös téglafalon "világít" a vörös, mint egy trancepartin a flureszkáló rudak (bár a TW2-ben volt szó tudatmódosító szerekkel illatosított füstölőkről, szóval lehet hogy átjárja a falvakat egy kis pszichedelikum ;]).

    A Torment az listán van, csak nem volt játszható a gépemen mikor rátaláltam (és nem akartam neki külön HDD-re retró WinXP-t húzni, unofficial widescreen mod-al babrálni, előbb utóbb szoktak kapni az ilyen játékok is patch-et, pl. még a The Path is kapott nemrég), de látom van már "enhanced" kiadás, majd ránézek, ha végeztem a TW3-al. :K

    + (#14513) BüszkeeSAAAS

    Mert onnan indultam el, hogy viszonylag régóta és sokszor olvastam több játék kapcsán olyanokat, amik úgy hozták referencia példaként a TW3-at, mint ami kvázi egy új szintet állított fel, így túlzóak lettek látatlanban az elvárásaim.

    Úgy álltam neki, hogy ez most egy sima hajózás lesz technikai problémák, olcsó töltelékelemek, stb nélkül. Vártam, hogy leessen az állam és úgymond "be legyek avatva abba a körbe, akik már mindent csak ehhez tudnak viszonyítani, mint etalon". ;]
    Na, ehhez képest "csak" egy hagyományos szintű játékot kaptam, még ha azon belül összességben a jobbfélét is. Nem érzem azt, hogy "felemelték a lécet". Ez is "csak" egy, a korszakára jellemző (egyaránt rossz és jó) vonásokat hordozó RPG játék. Egyelőre nem látok semmi forradalmit sem játékélményben, sem "csiszoltságban" (még ha nem is olyan katasztrófa, mint pl. az Andromeda, de akár több más nagy volumentő társa, mint pl. az említett Skyrim is volt, főleg az első release verziók szinte minden ilyenből ~10 patch előtt).

    Persze saccra még a felénél sem járok, így az összélmény még sokat javulhat, ha a végére belendülnek a dolgok.

    "egyébként ez monitortól is függ némileg más színvilágot ad át a tv-monitorom ,mint a laptopom és ott még tovább variálhatom ezt"

    Valószínűleg a játékoson felső 1%-ban van nálam a kijelző minősége és színhelyessége (egy rendszeresen műszerrel kalibrált és "tuningolt" Pioneer PDP, aminek a kontrasztja sokkal közelebb van az OLED-ekéhez, mint bármelyik LCD [vagy akár bármelyik más plazma TV], és a színkezelése is a grafikus monitorokéhoz hasonló szintű/elvű). Szóval, ha nálam valami fakó vagy élénk, akkor ~99%, hogy azt pont úgy akarták a készítők (feltéve, hogy a studióban sem spóroltak túl sokat a monitorokon egyik asztalnál sem, de a CDPR szerintem már rég nem koldus, hogy low/mid-range consumer kütyüt vegyen ilyen célra).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az Act II végére már megszerettem a játékot, szépen beindultak az események.

    Az eddigi kedvenc poén-mellékszál, amit szerettem, az a Tower outta nowhere, ami viccesen játszik azzal az ötlettel, hogy a racionális tudományon alapuló, de a megfigyelő tudásához képest nagyságrendekkel magasabb technológia már irracionális varázslatnak tűnik.

    A Blood and Wine DLC is hasonlóan jó poénokkal indít, ami a szerepjátékos történetvezetést és quest rendszert illeti (most kezdtem el az Act III elején, mert spoilernek érezném elolvasni neten, hogy a kampány után is lehet-e ezt játszani).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15543 üzenetére

    Én szinte mindig eltérek ezektől az elvi sorrendektől, ha lehetséges, főleg ha nincs is leírva/sugallva a játékon belül (azt próbálom csinálni, ami épp érdekesnek vagy számomra logikusnak tűnik), illetve a "beépülő" (nem már a főmenőből is elszigetelve induló) DLC-ket is próbálom a játék szerves részeként, nem kis-történetként kezelni. A HoS-al már végeztem is. De ha tényleg lezárás-szerű a B&W, akkor lehet, hogy inkább visszafordulok. -> Csak az a baj, így most már tudom, hogy túléli Geralt a mesét (pedig azt hittem nem fogja, mivel lezárásként emlegették, de amíg él, elvileg bármikor vissza lehet rángatni még egy dalra...). :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15545 üzenetére

    Hát nem, a főmenü helyett a pöcegödörbe lök. :D (Bár ez az én hibám.)

    SPOILER

    Miután meguntam a stáblistát, megnéztemn a WiKi-n, hogy miért nem oda lukadt ki végül a játék, ahova menet közben spkeláltam: Ciri átveszi apjától a trónt. A WiKi alapján minden klappolt volna hozzá, ha nem ítélem túl parodikusnak a "go for it" opciót (amin hangosan elnevettem magam, mikor olvastam), pedig tudtam, hogy a "calm down" a lehető leghülyébb válasz ilyen esetekben (csak a szokásos "kettős fordított logika" szerint azt hittem, a játék másképp gondolkodik, mint én). Hát, de ez van...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hyggelig #15556 üzenetére

    Én sohasem használtam még a New Game + opciót. Mi az, hogy ha már egyszer újrakezded, akkor nem az első rész legelejétől futsz neki "eredeti" formában? :P

    Ugyan itt: Létezik használható savegame editor, vagy milyen string-ek alatt fut a sorsdöntő 5 választás? Megnézném a másik befejezést. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15558 üzenetére

    Nem nyert a válasz. :(
    Átolvastam, amit linkeltél, de ezt már vagy mind tudtam (elolvastam a WiKi-ről, amit linkeltem korábban), vagy nem is érdekelt pillanatnyilag. Savegame Editor-t vagy hexedit utasításokat (amik felől érdeklődtem) viszont nem látok benne.
    Viszont igaz, hogy elférne az első hsz-ben, mert amúgy jó cikk. :K

    (#15555) Darabokra - Szerintem is megér legalább 10k-t akkor is, ha nem a kedvenc sorozatod.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Megtaláltam, amit kerestem: quest variables

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz troland26 #15562 üzenetére

    A játékot nem érdekli, hogy mire kötöd (TV vagy monitor), az milyen felbontású (720p, 2160p, mindegy), a lényeg hogy jól legyen beállítva a TV (és a PC).
    1: Az egyik leggyakoribb hiba, hogy nincs összehangolva a VGA driver kimeneti-, és a TV bemeneti beállításaiban a jelformátum: ideális esetben Full Range RGB-re, de a legfontosabb, hogy mindkét oldalon egyformára.
    2: A TV-k tele vannak mindenféle képjavítórontó funkcióval, azt mind-mind ki kell kapcsolni, és ha lehet, érdemes PC módba tenni őket (gyártótól és típustól függ hogy lehet-e, és miképp).
    És nem minden TV igazán jó monitornak (akárhogy tekergeted), de játékhoz elég szokott lenni (egy olcsó PC monitor szintjét általában hozzák a közepes TV-k is, csak a korrekt, színhelyes, "munkára" is alkalmas monitorokét nem mindig jók).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Methionyl #15570 üzenetére

    Kegyetlen egy játék ilyen szempontból, az biztos. :K
    (Ami alapvetően nem baj, sőt... de azért még fáj ha szíven döfnek. :P)

    SPOILER

    Én most rendhagyóan csaltam is: visszatöltöttem a torony előtti utolsó mentést, és adtam magamnak debug paranccsal egy Ciri-pirospontot, így máris ő lett a császárnő, ahogy szerettem volna (illetve külön szálon visszatöltöttem egy régi mentést is, megnézni mi történik ott és akkor, ha a másik válaszopcióra nyomok, csak a kettő közt nem játszottam újra mindent).

    De azóta is rágódom kicsit a dolgon. Az tény, hogy "antiszociális" vagyok, nem csak a barátokat hanyagolom, de gyereket sem neveltem még. Szóval nem indultam túl jó helyzetből.
    Visszanézve a sorsdöntő kérdéseket, többnél is az a bajom, hogy volt egy válasz, amit én személy szerint sohasem mondanék senkinek, de az egyetlen alternatíva "helytelennek" (oda nem illőnek, akár "tiszteletlennek", stb) tűnt (és nem hittem, hogy a játék honorálná).

    A WiKi listáját követve:

    1-2.) Blood on the Battlefield

    Az nekem is teljesen természetes volt, hogy nem fogadtam el a pénzt Ciri apjától, de a másik....

    ... tisztában vagyok vele, hogy a "nyugi" az mindig hülye és dühítő válasz, és hogy a "you don’t have to be good at everything" az indirekten azt is jelentheti, hogy "ezt itt most elszúrtad", illetve osztom a véleményt, hogy "az élők dolga fontosabb, mint a halottak", de mégsem tűnt úgymond "helyénvalónak" a gyászoló egybegyűltek előtt viccelődni, ezért kerültem az "I know what might lift your spirits" választ, és kizárásos alapon maradt mégis inkább a "Relax" (nem kell hetekig aktívan gyászolni, de még el se porlad Vesimir a tűzben, mindenki a sebeit nyalogatja, ami ilyenkor szerintem normális, nem hiszem hogy fontos azonnal felvidulni ilyen helyzetben).

    3.) Final Preparations

    Nem egészen értem miért haragszik, ha bemegyek vele, miután megkérdezi.
    Ha egyszerűen csak közli, hogy ő most bemegy, a játék pedig csak felkínál egy opciót, hogy beleszóljak a dolgába, és magamtól mondjam, hogy "nem, várj, egyedül aztán nem, megyek én is!", akkor azt úgy sohasem nyomtam volna meg, de ahogy itt történik, nekem abszolút úgy tűnt, mint ha azzal a kérdéssel pont azt sugallná felém, hogy ő azt szeretné, ha vele mennék, tehát az én szemszögemből csak beleegyeztem, hogy kvázi berángasson, nem én erőltettem rá magam, hanem próbáltam a kedvében járni és nem elutasítani (+ nyilván érdekelt is, hogy mit akarnak).

    Képzeljük el ugyan ezt mondjuk Zoltan-al, aki az ajtó előtt áll, és aggódva közli, hogy behívatták magukhoz a boszorkák, akiket ismer Geralt is. Ha ő kérdezi, hogy bemennénk-e vele, az inkább "erőszakos bábáskodó szülő" szerepnek tűnik, vagy inkább szívességnek, baráti támogatásnak? :U

    4-5.) Child of the Elder Blood

    Az teljesen egyértelmű volt, hogy elkísértem a sírhoz, miután megkért (de a fentiek után már csodálkozom, hogy ez nem negatív pont volt, hogy már megint ráakaszkodtam :DDD).

    Avallac laborjának szétverése kicsit hasonló dilemma, mint a temetés. Volt megint az idióta válasz, hogy "Calm down", amit elsőre zsigerből kizárnék, viszont a másik egyszerűen túl nevetségesnek tűnt, illetve Avallac elvileg mégis csak haverféle lenne most. Sőt, épp Ciri kedveli/tiszteli igazán még akkor is, ha most épp picit bepirult. Ez pont úgy hangzik, mint amit Ciri is megbánna vagy azonnal, vagy mikor legközelebb valami kedveset mond/tesz neki Avallach, hogy fél perc örömért a pillanat hevében kár volt felrobbantani a laborját.
    ... jó, már tudom, hogy nem szó szerint felrobbantjuk, de akkor azon nevettem magamban, míg ketyegett a homokóra, hogy vajon tényleg felrobbantjuk-e a komplett kecót sheelf-estől, barlangostól, vagy mit takar az a "Go for it" (míg közben átpártoltam a racionálisabb válaszra). :))

    Szóval végül is csak az Avallac labor válaszom bántam meg, a többihez ragaszkodom (akkor is ha feketepontos), de azt is határesetnek érzem (és szerintem nehéz kitalálni két szóból, hogy mit takar a válasz). - Ezt írtam át a konzolból.

    -.-

    Szerintem úgy lett volna kicsit barátságosabb a játékos felé, ha elég lett volna (1-)2 pirospont is ahhoz, hogy visszajöjjön (csak ne maradjon velünk), és ha mondjuk (4-)5 pirospontunk is van, akkor a háború kimenetelétől függetlenül is velünk maradhatott volna. Picit talán durva, hogy sohasem hallunk felőle (feltehetően meghal ő is a fagyban, és akár Geral is a kunyhóban...?), ha 2/5 jön ki ilyen pontrendszerben.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ProEvoFan #15589 üzenetére

    Én sokáig féltem eladni/elspájzolni azt is, amit átdobott a bal mezőből a jobba, de még mindig ott volt a leírásában, hogy "required to complete a quest", viszont amennyire nagyjából követtem fejben, amit egyszer átdobott, azt később már sohasem használtam, illetve volt ami sohasem került át a balból a jobba akkor sem, ha szerintem már nem lehetett rá szükség.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ProEvoFan #15596 üzenetére

    Szerintem nem tudtad eladni, szóval ha nincs meg, az inkább bug lehet.
    Ha a mentések kompatibilisek, és ki tudod menteni PC-re, küld nekem el privátba, és visszaküldöm "debugolva". ;)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Methionyl #15604 üzenetére

    A mérgezett arc nálam is random volt mindenféle itókával. Társalgáskor sokszor jött elő az arcon akkor is, ha minimális volt a toxicitás, játék közben viszont ritkán vettem észre akkor is, ha véletlenül rossz gyorsgombot nyomtam, és lecsúszott 3+ üveg egyszerre.

    Quest-ekkel ilyet nem tapasztaltam (PC v1.31)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Methionyl #15608 üzenetére

    Ó, ott én is szorongtam. :B ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ProEvoFan #15612 üzenetére

    Igen, érdekes quest ez a WH-ban az AK után.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dunc #15624 üzenetére

    Szerintem ha első végigjátszás, akkor semmit ne spoiler-ezz el, legvégső esetben majd ha lefutott a stábilista, de nem tetszik, akkor (mint ahogy én is tettem) debug konzollal varázsolhatsz magadnak más végkimenetelt (nekem egyetlen egy változón értékén múlt amit akartam).

    A legtöbb ilyennél szerintem amúgy sincs jó és rossz, csak ilyen és olyan döntés, és főleg azon kár így mérlegelni, ahol spoiler-ek nélkül nem látható előre az esetleg negatív kimenetel/következmény.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz chopin42 #15647 üzenetére

    Szerintem ez idő-linearitási gond: a quest-rendszer a játék naptára szerint hamarabb zárja le azt a vonalat, mint hogy esetleg újra találkozhass vele azután, hogy már állandósult az állapota. Gondolom nem két hét alatt gyógyult ki, aztán további hetek-hónapok kérdése volt, mire "rátalálta az új énekhangjára" és megint csak további idő, mire egyértelművé vált, hogy nagyjából addig jutott a dolog, tovább már nem nagyon fog változni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #15699 üzenetére

    Felénk van, hogy a Magyar Posta levélkihordója is kiált (csenget és barátságosan, köszönően bekiált), de az önkormányzat saját levélkihordója az agyamra szokott menni, mert sohasem csenget, csak neveket ordibál az utcáról magas hangon. A futár meg csak telefonál (az se szereti a csengőt).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15543 üzenetére

    A B&W vége tényleg jó "lezárás" Geralt és így a játékos számára, aki őt játssza, miután az alapjáték középpontjában inkább Ciri állt, és a rész címének megfelelően a Wild Hunt körül forgott (ezt a kettő egybeszőve), nem is igazán Geralt volt valódi főszerepeben (mármint a questline szintjén sem, legalább is a előző Witcher részekhez képest így éreztem a végén, vagy ahogy képest, amit úgy általában megszoktam a hasonló játákokban), csak az ő szemszögéből játszottuk végig a story-t (kivéve, mikor néha nem is). Úgyhogy ehhez képest tényleg egy belsőségesebb, saját időt töltött el a játékos ebbe a DLC-ben, egy saját befejezéssel, amiben övé volt a főszerep, nem Ciri-é és a világmentésé... Bár a végén a kamerába mosolygás már talán picit túl sok volt (de jó értelemben vicces, már az előtt nevettem és tudtam, hogy ezt fogja csinálni, hogy tényleg belenézett a szemembe a képernyőn át :))).

    Az inception jelleg is nagyon tetszett, mikor ebben az eleve álomszerű DLC-ben még egy szinttel mélyebbre merültek az illúziókban.

    Végül is az egész játék DLC-kkel együtt egyre jobban tetszett, ahogy haladtam vele. Nagyon nehezen indult nálam, untam és pihentettem is sokat az elején, de aztán megszerettem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz LLKobe #15785 üzenetére

    Erről az jut eszembe, hogy nem olvastam a regényeket, és másképp sem ismerem a könyvek írójának munkásságát, de határozott meggyőződésem, hogy a játékokban minimum visszatérő vicc formájában szándékosan sokszor jelen van az az érzés, hogy a Witcher világában a varázslat igazából mindig tudomány(os fantasztikum), mintsem természetfeletti dolog --- és érdekelne, hogy akik ismerik a könyveket, azok szerint ez ott is megjelenik, vagy csak a játékok sajátossága, illetve hogy másnak is feltűnt-e ez legalább a játékban.

    Egyrészt ott vannak az olyasmi nyilvánvaló viccek, mint a "Tower outta Nowhere" sidequest, ami nekem egyértelműen csak erről szólt, de mint ha a játék során is végig ilyen formában néznék néha "tudatlannak" a varázslás tudományában nem igazán jártas egyéneket (néha akár Geralt-ot is) a varásztudósok. Olyan számomra a dolog íze, hogy a varázslók egyszerűen fejlettebb technológiájú világokból jönnek, vagy legalább is látogattak el oda valahogy, vagy találkoztak ottaniakkal (akár egy klasszikus "UFO elrablás", vagy hasonló "kiválasztott" jelleggel, önként vagy erőszakkal) és utána következetesen tartják fenn a középkori tudásszintű emberek előtt azt a képet, amit egyszerűbben elfogadnak, hogy ez természetfeletti dolog, és nem egyszerűen csak fejlettebb technológia (mert utóbbi magyarázatot még kevésbé értenék, és mindenképp bonyolultabb lenne nekik elmagyarázni, plusz fene tudja mi más okuk lehet még erre, hogy ez akár valami szigorú titok legyen, és aki "beavatott", az konzekvensen mindig tartsa magát a természetfeletti story-hoz még viszonylag intelligens és közeli barátok közt is, "különben XY" retorzió...). Érzésre nem olyan formában látszanak számomra "magasabb rendűnek" tekinteni magukat a varázslók, mint a hétköznapibb példákban gazdag és szegény, fehér és fekete bőrszín, stb alapján diszkrimináló csoportok tagjai, hanem inkább úgy, mint akik valóban tényszerűen többet tudnak valamivel valamiről, mint az átlag, amitől némileg jogosan kiváltságosnak érzik magukat, de ez náluk nem eredendő"születési jog", mint mondjuk bőrszín alapú rasszizmus esetén (amibe csak beleszületni lehet), hanem kicsit árnyaltabban, egyszerűen csak "tagjai egy elit klubnak", ami néha a fejükbe száll kicsit, de ennyi. Illetve mégis megjelenik a "vak elitizmus" is, pl. az eredeti Elf-ek esetén (lásd a Wild Hunt bagázs), akik éreznek magukban a puszta létükből, hovatartozásukból eredően valami garantált abszolút felsőbbrendűséget (de ez esetben ez szerintem csak látszat a részükről és ők is csak lopták/kapták a tudást, nem alanyi jogon tartozik hozzájuk sem, sőt, azért gondolom, hogy ők lopták, ahogy viselkednek, míg a varázstudó emberek sokkal visszafogottabbak tőlük, így ők szerintem ajándékba kapták...).

    Na, de mára ennyit erről a "fanfiction"-ről. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 2thletme2day #15787 üzenetére

    A "közepes", vagy ha úgy tetszik "keserédes". Ha a "tragikus" lenne, azt azonnal tudnád, talán egyértelműbben, mint ha a "boldog" lenne e helyett.

    Én pont erre törekedtem szándékosan, amit kaptál (mármint nem tudtam előre, hogy pontosan mik a lehetőségek, nem spoiler-eztem, csak spekulálgattam és sejtettem, hogy lehetséges valami ilyesmi), csak 1 ponttal lecsúsztam róla (ezért ismerem a tragikus véget, a harmadikat viszont még nem láttam youtube-on se).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PAtr0n #15795 üzenetére

    A térképen bal-alsó részen ki tudod kapcsolni a különböző jelölőket.
    De szerintem ha nehezítésre gyúrsz, inkább hagyd mindet bekapcsolva, akkor egy idő után annyi kérdőjel lesz egymás hátán, hogy alig veszed észre a nagy sárga karikát is, és alig ismersz fel bármit a térképről a kérdőjelek mögött. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VikMorroHun #15825 üzenetére

    Ezt nem is tudtam így konkrétan, de feltűnt, hogy borravalónak se elég az XP, amit a "régi" (még korábban, alacsonyabb szinten felvett, de elhanyagolt) küldetésekért kapok.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz FireKeeper #15842 üzenetére

    Ezt már én is többaször próbáltam meg felhozni több formában, de kevesen értik, hogy bizonyos embereknek, (mint köztük nekem is), egyszerűen van ilyen hajlama, ha úgy tetszik pszichológiai defektje, hogy reflexből, mély indíttatásból szeretne mindent megcsinálni a játékban, amit csak egy végigjátszásban meg lehet..., de ez még nem jelenti azt, hogy közben, vagy utólag visszagondolva úgy fogja érezni, hogy ez megéri számára.

    A probléma pedig ott kezdődik, mikor az ilyen ember találkozik a manapság divatos "modern AAA RGP" címekkel, amikben divattá vált, hogy ilyen hozzáállással már nem a side-quest a szórványos kikapcsolódás, az érdekesség és alkalmankénti vicc (easter egg) a main-quest vonal mellett, hanem gyakorlatilag el lesz nyomva, hanyagolva a main-quest line (felborul a józan paraszti ész és mindig a "kiemelten fontos" küldetést hagyod utoljára), hanem a "priority mission" lesz a kikapcsolódás a farmolás jellegűvé silányuló, végeláthatatlan side-quest gyűrűből.

    Ha van pár tényleg jó, ötletes, vicces side-quest, az csak rontja a helyzetet, mert motivál, hogy tényleg próbálj minél többet megcsinálni, hátha találsz több ilyet, de aztán a puszta mennyiség mégis fojtogatni kezd, egy idő és szám után lehetetlen, hogy ne váljon monotonná a kvázi végtelen számúnak tűnő ilyen tartalom és ne kezd el összességében arányosan értéktelennek érezni.

    Előbb utóbb azon kapom magam (és gondolom sok más ilyen "lelki társam"), hogy túl kevés időt és figyelmet szentelek a tényleg értékes tartalomnak, és kezdem megutálni a játékot, mert összességében idő és munkaarányosan nem elég szórakoztató, ha így játszom. De mire ráeszmélek erre, már sokszor kicsit késő is, ott vagyok hogy már szinte elfelejtettem miről szólna a játék fő szála, mert többször heteken át pihentettem a játékot, miután belefásultam, hogy hetekig szinte csak az ilyen másodlagos/sokadlagos tartalmakkal időztem (valós naptár szerint), de a memóriám véges.

    Ez rányomta nálam a bélyegét a TW3-ra is az elején, de visszagondolva ugyan így a DAI-ra és MEA-ra is (főleg hogy utóbbiaknál van bőven elég baj enélkül is, mert az alapjáték fő vonala is vegyesen gyenge). Annyira sok naptári napon át játszottam és pihentettem őket felváltva, hogy mire a végére értem, már többet ért volna elölről kezdenem, és végigszaladni kizárólag csak a kihagyhatatlan dolgokon, hogy az még mind élénken éljen a fejemben, és úgy egyben éljem át a fő sztorit, ahogy kitalálták. -> Lehet, hogy egyszer meg is fogom ezt tenni a TW3-a (de őszintén nem bízom magamban, hogy kész vagyok már erre, legyűrni a hajlamaim :DDD).

    És igen, a TW3 még nem is olyan rossz, de itt is szépen el lehet nyújtani zavaróan hosszúra a játékidőt, főleg naptári ("valós") időben, hogy kifakul, felhígul tőle a main quest line is.

    Ezért nem játszom a Black Flag óta az AC szériával. Abban is annyit időztem a sok semmitmondó dolgokkal, hogy rá sem tudok már nézni a sorozatra (pedig nem játszottam ezeket se 100%-ra, csak olyan hozzáállással, hogy megcélzom a 90+%-ot...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15853 üzenetére

    A Gwent-et azt épp picit sajnáltam, hogy teljesen elhanyagoltam. Mire mégis fel akartam venni a fonalat, már praktikusan késő volt (egyrészt örökre lemaradtam egy-két egyedi kártyáról, illetve elriasztott a gondolat, hogy megpróbáljam lekövetni kivel milyen sorrendben kéne visszamenőleg játszani, hogy legyen esélyem nyerni és fejlődni).

    A WoW nálam "szerencsére", a Farcry "sajnos" kimaradt.
    AC ja, kb. ugyan így, a BF-ig szerettem, ott viszont elegem lett.

    És igen, a Witcher relatívén jó, de inkább "kisebb rossznak" nevezném ezt, mert az általános trend ugyan úgy megbújik mögötte (mesterségesen hizlalni a potenciális max játékidőt az ember idejének pazarlásával is), a "betegség" ugyan úgy megvan, csak nem olyan kellemetlenek a tünetek, ha nem túl hülyén csinálják.

    A legtöbb TW3 térképet 80-90%-ban lepucoltam, de Skillige-n alig csináltam bármit a kötelezőn túl, vagy a közvetlenül abból leágazó opcionálison túl, mert iszonyatos idő és néha csak szenvedés ott eljutni bizonyos helyekre: szerintem sokkal nehezebb hajózni, mint lovagolni (szirének éjjel-nappal, szinte mindig az arcomban), de a terepviszonyok miatt utóbbi is problémás néha (sőt, még gyalog is sokszor egy hatalmas labirintusnak tűnt az a palota és környéke).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #15873 üzenetére

    Ebben az esetben ez ugyan tényleg logikus, de szerintem nem annyira "természetes", hogy ne érné meg rákérdezni, ha valaki ezt fontosnak érzi.
    Van pl. olyan játék, ahol külön a főmenüből indítható a szeparált világú DLC, ami importál az alapjáték mentéséből pár dolgot, majd amikor végeztél a DCL-vel, exportál bizonyos dolgokat az alapjáték mentésébe (pl. a DLC-ben megszerzett tárgyakat, de akár plot state jellegű dolgot is). Ami most erről beugrott, az a DA:O, de mint ha más játékban is láttam volna már hasonlót.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Rony949 #15953 üzenetére

    De nem öli meg a szerepjáték hangulatot? :U
    Geralt szerintem nem piti tolvaj (ha nagyon kell neki valami, és nem jut hozzá egyszerűbben, akkor elveszi erőszakkal is, de nem a kuporgató parasztasszony karikagyűrűjét lopja ki az éjjeliszekrényből hogy zaciba vághassa és elkölthesse felütött Fisstech-re és olcsó nőkre :))).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DamianB #17222 üzenetére

    1: szerintem a második rész a kátyús, azonos nehézségen játszva mindhárom játékot a Flotsam rész tűnt számomra átlagosan legnehezebbnek (főleg ha azt hiszed ott folytatod majd, ahol abbahagytad az első részt).
    3? Igen, túlzottan visszaélnek manapság ezzel a hajlammal a játékkészítők. Csak vigyázz, mert nálam mikor épp fordul a neurolibikóka, akkor "ráeszmélek mit tettem" és ettől néha megutálom kicsit az adott játékot. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nekem ~130 óra volt tavaly az első. Tegnap kezdtem a másodikat, de már ott leragadtam, hogy azonnal felismertem O'Dinn-t a kocsmában, aztán elkezdtem azon töprengeni, hogy ha most pontosan fel tudom idézni mit mond itt a játék elején (sőt, még arra is emlékszem, hogy feltűnően sejtelmes volt a karakter, ezért
    biztosra vettem, hogy még találkozom vele később), akkor az első végigjátszás vége felé, mikor tényleg találkoztam vele újra, miért nem ugrott be innen a kocsmából
    .

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PAtr0n #17237 üzenetére

    Már eleve a GOTY verziót vettem (és kint volt a legutolsó patch is).

    Van némi teljességmánia hajlamom, de nem vagyok fanatikus, szóval volt side-quest, amin csak morcoltam a homlokom, hogy mit akarnak tőlem, vagy jobb esetben viccesnek találtam és nevetve hagytam faképnél azt, aki rám akarta sózni, de szerintem úgy 80%-át megcsináltam, és a kérdőjeleknek is begyűjtöttem úgy ~25%-át.

    Szerintem az lehet a legnagyobb difi, hogy szinte minden RPG-t normál nehézségen szoktam játszani (ha lehet válogatni), így a sokaknál szokásos Hard-hoz képest a harcok úgy 1/3 idő alatt megvannak, mert kevesebb ütés kell és szinte sohasem halok meg. De ami fontosabb, hogy nem fáradok le agyilag akár több óra játék alatt sem a kicentizett helyzetektől, mire a beszélgetéshez érek (aminek a másik hozománya, hogy általában hamar megtalálom amit keresek, és gyorsan letudom a rejtvényeket/puzzle-öket, amik a story útját állják). Inkább arra gyúrok rá, hogy a lehető leggyorsabban végezzek a harcokkal ahelyett, hogy minél nagyobb nehézségi fokozaton is túléljem őket (ez nekem story szempontból is "kell", ha pl. valami félistent játszom, hogy nem tud lecsapni három suhintással egy rozsdás kardú ork, amire nekem hatot kell ütni a "legendary" karddal --- és Geralt is egy emberfeletti mutáns, szóval szeretem gyorsan mészárolni vele az embereket, ahogy a story is sugallja).

    Ha kimondottan kihívást szeretnék, arra más stílust választok. Pl. kifejezetten önszopatásra a DeadCore volt az egyik kedvencem, multira a CS-k.

    De az is lehet, hogy csak rosszul számolt a Steam. Most, hogy mondod, gyanakodtam is rá akkoriban, mint ha egyszer megállt volna, és sokáig nem ment tovább. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #17238 üzenetére

    ... és a Gwent ... ezt gyakorlatilag teljesen kihagytam elsőre, pedig ez is rengeteg időt vesz el (pont ezért hanyagoltam múltkor, éreztem hogy ez sok, így türelmetlen lennék miatta, hogy haladjak a story-val is), de meg lehet szeretni (átfutott már az agyamon, hogy veszek valami fan-made paklit, és rábeszélek néha ismerősöket :DDD de most meg jött is valami új játék, majd megnézem azt...). Még a hozzá kapcsolódó side quest is tetszett (talán a legjobb alkalmi-szex barát a játékban).

    Viszont így a második végigjátszás véghez közeledve nagyjából még mindig hasonlóak a problémáim a story-val, mint elsőre. Pl. mikor választani kellett Triss és Yennefer közt, most is ugyan úgy gond volt még, hogy hiába ismerem már egy kicsit a 3. részből Y-t (mint spoiler), most is csak azért választom őt, mert felületesen ismerem az előzménykönyveket. Ugyanakkor az említett irodalom teljes ismerete hiányában (szerintem sohasem fogom őket elolvasni, hivatalosan úgysem egy világ a kettő, de a kivonatukat átfutottam már régebben), de az első két játék teljes ismeretében mégis csak T-t ismerem és kedvelem igazán, Y-al most is alig tudok bármi mást, mint hogy elvileg ő passzol igazán G-hez (amit a TW3 spoiler ismeretem sem cáfolt meg, bár annyira meg sem erősít, legalább is nem a B'n'W kiegészítő végével együtt nézve).

    Ami viszont most tűnt fel nekem először, az az hogy a játék talán már a ködös szigeten véget ér. Először nem figyeltem rá fel, hogy a törpék biztosra veszik, hogy C halott (ki van hűlve, nem ébred fel, ami után gondolom csak megnézték volna, hogy lélegzik-e, elvégre ráértek és nem voltak sík hülyék), és kicsit furán ébred fel. Persze simán megmagyarázható olyasmivel, hogy valami varázslat alatt állt ("hibernálva"), amit a kis fénygömb oldott fel, de ez nem derül ki. Kicsit túl álomszerűnek tűnik az egész jelenet, és az adja neki az igazi csavart, hogy a "szomorú befejezés" (C nem jön vissza) alatt G körülbelül ugyan olyan helyen és úgy roskad magába, mint ahol, és ahogy megtalálja a "kihűlt" C-t (kvázi mint ha nem is ment volna sehova, bár C hulláját nem látjuk a befejezésben, és más a földrajzi helyzet, de azért nagyon hasonló a szituáció, ahogy G ül a kunyhókban). A másik, hogy a törpék is fénybigyóval érkeztek, de az övék nem ébresztette fel C-t, és az sem áll össze, hogy Avallach küldte aludni C-t, vagy akár csak hogy tudhatta volna A, hogy hibernálva lesz és ezért "utasította" volna ilyesmire a fénybigyót... picit sok nekem itt a hézag.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #18022 üzenetére

    Igaz, elfelejtettem/pislantottam S visszaemlékezéséből, mikor A elaltatja C-t, majd összekevertem a két Skellige eseményt, mikor C szummázza a dolgokat (kétszer is járt ott, és az elsőről mondja, hogy emlékszik ahogy átlép a portálon, az alvós pedig a második, A pedig mindkét esetben hátramarad, nem csak mikor Uma lesz belőle).
    De ettől még kicsit fura hatása van. pl. ahogy átvált a napfényes jelenere, majd vissza, vagy hogy sohasem találkozunk újra a törpékkel, akik szerint C már halott (és mindez ebben a ködös környezetben, ahol semmi nem tűnik valódinak).

    Olvastam olyasmiket, hogy a könyvek írója nem fogadja el folytatásnak a játékot, illetve hogy a játék sem tökéletesen hű a könyvhöz, mint történelem (mindegy hogy minimális-e az eltérés). Ezért tartom két külön világnak őket.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #18069 üzenetére

    A CTRL+ALT+DEL menü mindig előjön. ;]
    (Én tényleg a feladatkezelővel szoktam ilyenkor kinyomni a játékokat.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mike1334 #18093 üzenetére

    Nem is kis szerepben volt jelen egy professzor (kb. "a főgonosz csatlósa"). Azt nem tudom, hogy tényleg ugyan ez-e, mint a könyvbéli. De a lenti képről a szemüveg passzol azzal, amit a TW1-es prof viselt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mike1334 #18096 üzenetére

    Ő lenne az:
    [link]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mike1334 #18114 üzenetére

    A B&W-ben nekem messze a mesevilág tetszett legjobban. Szerintem ez a legjobb a hosszú, alaposan kidolgozott mellékküldetések közt (alapjátékot is beleértve). Egyszerre karikatúrázza szórakoztatóan a népmeséket az alapjáték stílusához passzoló módon, és húz vissza minket a saját gyerekkorunk romantikus fantáziavilágába, amit végül egy futó románc mélységűnek ható rövid együttlét koronáz. Izgalmasabb és érzelmileg sokkal magával ragadóbb, még mindig witcher-ízű, de romantikusabb hangulatú, ahogy az egész DLC is, de itt a fantáziavilágban éli ki igazán magát.

    Az integráltság viszont sok szempontból problémás, főleg a több alapjáték-befejezést is figyelembe véve, de legjobb esetben is kompromisszumos az egymáshoz való viszony az alapjáték és DLC közt. Én ezt inkább egy játékon belüli játéknak fogom fel, vagy egy új Witcher játéknak, ami a 3. részhez járt, de nem feltétlenül kell tudnia tökéletesen integrálódnia. Máskor, más közönségnek, más hangulatban meséli ezt el Dandelion, mint az alapjátékot.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz edari #18116 üzenetére

    Melyikre gondolsz (piálós alapjáték)?
    Most csak az ugrik be, mikor ellopják a ruháit, de olyan minden részben van és legfeljebb a másodikban vicces kicsit (ahogy köré van költve a tó átúszása Roche embereivel).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz edari #18121 üzenetére

    Ja, azt én kihagytam, de kár volt, mert hiába ment korán aludni (ha jól rémlik azonnal a Gwent kör után), ugyan úgy másnaposan ébred mindenki (beleértve Geralt). Nem jár jutalom a felelősségtudatért. :N

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jorus #18154 üzenetére

    Ha nagyon belemennél, ott van még az Ansel is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #18159 üzenetére

    Megnéztem előtte Jorus adatlapját, hogy milyen kártyája van.
    Személy szerint én viszont lecsupaszított nV driver-t telepítek már rég, csak emlékeztem, hogy van ilyen is, mert pont a TW3-al demózgatták mikor kijött (azóta szerintem frissült a link, de ma is sok TW3 kép van még benne).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MZsoltee #18165 üzenetére

    Végig SPOILER

    "az nem, hogy a végén egy kérdés dönt a kimenetéről" -> Az alapjátékéról pedig 3-4, részben banálisnak tűnő kapcsolók.

    Miért rossz befejezés az, ha a trónra juttatod a mostohalányod? Én direkt erre játszottam (pl. a Radovid gyilkolás kapcsán is, pedig az első részben még viszonylag szimpatikus arcnak véltem), bár egy lépéssel lecsúsztam róla, és kaptam helyette a valóban tragikust. Az nekem sokkal laposabbak tűnik, hogy "boldogan éltek az erdőben bolyongva, míg meg nem haltak munka közben witcher módra". :P

    Nekem Kovir hiánya a furább picit, főleg hogy úgy olvastam, aki Triss-t választja, az oda vonul vissza (legalább is a B&W nélkül, ami ezeket némileg felülírhatja).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jorus #18172 üzenetére

    Jó, hogy ezt felhoztad! :K

    A "sötét" értelmezés eddig elkerülte a figyelmem, pedig talán ez a legérthetőbb számomra, hogy miként következhetnek így a "sorsfordító kapcsolókból" az egyes befejezések, és hogy illenek hozzájuk a prológusok.

    Legelőször mindenképp félreértettem a saját eredeti "kunyhós" befejezésem. Azt hittem, hogy Ciri meghal. Ezt látszott támogatni az is, hogy Geralt talán kvázi öngyilkos lesz (nagyon úgy néz ki, mint ha hagyná, hogy túlerőbe kerüljenek a szörnyek), ami szintén arra hajaz, hogy "itt a világvége" (minden mindegy).
    Ezt nyilván utáltam több szempontból is (miért így következik azokból a válaszopciókból, és persze hogy személy szerint gyakorlatilag elbuktam a kampányt, kezdhetném elölről, illetve a spoileres olvasgatás után "csak" onnan, hogy találkozom Ciri-vel).

    Később meg lettem győzve arról, hogy Ciri mindig túléli, és csak az változik, hogy visszajön-e. De ezzel sem voltam teljesen kibékülve. Akár csak amiatt, hogy attól még beköszönhetne elmondani a jó hírt, hogy túlélte és a világ is megmenekül (éljen mindenki nyugodtan, békében, nincs a nyakukon a világvége, foglaljuk ezt be az új próféciákba, stb). Két perc után bármi kamu indokkal leléphetne, ha egyszerűen nem bírja a pofánkat. De picit nehéz elhinni azt is, hogy annyira megutál itt mindenkit, hogy soha senkit nem akar látni. (Főleg, hogy szerintem inkább heves és érzelmes, mint végtelenül passzív jellem, szóval inkább veszekszik egy nagyot, akár üt, vág, rugdal, de közben mégis próbál a végére kibékülni, csak levezeti a gőzt. Vagy ha megbocsáthatatlant tettél, akkor nem nyugszik, míg vérrel bosszulja meg, de ez utóbbi itt nyilván nem él.)

    A végén a toronyban folytatott beszélgetés is több értelmet látszik nyerni, ha teljesen fel kell áldoznia magát. A Geralt féle "pontok" is jobban összhangban vannak ebben a teóriával azzal, amit előtte sugallgat Avallac'h. Kicsit úgy tűnik, hogy Avi is higgadtságot, felelősségérzetet, távolba tekintő mérlegelést próbál beletáplálni Ciri-be, és mi is az efféle megnyilvánulásainkért kapunk sokszor "negatív" pontot (ami a kunyhóba terel, a "nyugodj meg", "gondold végig és ne csak magaddal törődj"), "pozitívat" pedig akkor, ha a pillanatnyi vidámságot, a saját kis életünket helyezzük előtérbe ("a világ meglesz nélkülünk is, nem vagy köteles feláldozni magad érte, csinálj amit épp kedved tartja"), bár ez sem teljesen konzisztens (de ha nagyon pragmatikus akarok lenni, akkor pl. a sírlátogatás is időpazarlás, ha hatalmas feladat áll a nyakadban, "soha ne hátraáztassák a holtak az élőket").

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dannyl #18179 üzenetére

    Első ránézésre nekem is fura volt a képen, de próbaképp feltettem a játékban, és ott kicsit tűrhetőbben festett (igaz, aranypáncélom nincs mellé --- és valahol amúgy is meg kel húzni a határt :P). Bár pont akkor jutott eszembe, mikor a cirkuszhoz mentem (HoS akrobatát toborozni). Bár miután automatikusan lekerült róla, azóta nem tettek vissza.

    NG+ nélkül is van szemüveg. Ha valamin múlik, az inkább a TW2 import lehet.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #18233 üzenetére

    Én mindet Steam-en játszottam és már GOTY verziókkal, de szerintem PC-n mindig működni fog az import, mert inkább a játék verziószáma (update / patch) lehet probléma, mintsem az, hogy GOG vagy Steam (vagy akármi, bár konzolra nem hiszem), de azt manapság már észrevétlenül és gond nélkül megoldja mindkettő (eleve a frisset tölti le). Szóval akkor lehet baj, ha egy sok éves file-t akarsz előkotorni, akkor lehet hogy legalább meg kell nyitnod, aztán újra menteni (hogy új formátumban írja ki a file-t a játék), csak akkor vagy bajban, ha esetleg már megnyitni sem tudja az adott rész a saját mentéseit, amik egy régi játékverzióval lettek kiírva, de ez elég ritka. Esetleg a DLC-k szoktak még bekavarni ilyenkor (ha újra megveszed, de más kiadást, és nincs meg a DLC), de az első két játékhoz nem nagyon vannak.

    Az 1->2 import a kényesebb, ott azt hiszem turkálnom kellett a file-ok közt és egy kis részt végigjátszani újra a végéből, hogy legyen egy file, ami az utolsó lehetséges pont. A 2->3 már simább.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VTom #18237 üzenetére

    Kicsit azért paradoxikus ez, mert a bruttó érték-, és pénzforgás hatalmas. Nem csak a klasszikus RPG mechanika miatt, amitől kvázi egy kereskedőt is játszol állandóan minden létező főszerepben (összeszedsz mindig minden szart, és eladod már csak azért is, hogy legyen hely a táskádban, de nem eldobod, mert kell a pénz is amiatt, hogy általában bele van kalkulálva a költségvetésed fejlesztők felőli tervezésébe, hogy ebből is lesz - legyen - bevételed, muszáj légy kereskedni, ha hatékonyan akarsz fejlődni a cuccokkal). Van néhány küldetés is, ahol az aranyérme mozgás már a story szintjén is nagy (valaki direkt visszautasíthatatlan ajánlatot tesz, vagy épp pofátlan magas összeget követel indokolt módon).

    Szóval Geral szerintem alapvetően kifejezetten gazdag, vagyonos (sokszor egész korrektül jutalmazott Witcher és másodállásban sikeres kereskedő) lenne, ha nem lenne hozzátorzítva a játék direkt úgy, hogy el tudd költeni értelmesen az összes kényelmesen megszerezhető vagyont. Olyan árréssel dolgoznak a kereskedők, hogy ekkora pofátlanságért elő kéne rántani az acélkardot (még akkor is, ha benne van a story-ban, hogy a háború után minden kereskedőn vérszomjas pióca -> de az amúgy jó story elem, hogy úgy tűnik az előző részekhez képest romlott kicsit a pénz a háború miatt :D).

    Azért nem marad túl sok pénzünk, mert folyton nő minden értelmes kiadás összege (pl. Witcher cuccok kovácsoltatása) is a bevétellel együtt (quest jutalmak), akkor is ha saccra a végén egy parasztház árát fizetjük ki azért, hogy kikalapálják a megkopott cuccainkat és egy nemesi villa árát egy nagymester páncél szettért.

    Persze az sem volt sokkal jobb, hogy hülyére tudta magát keresni az ember némi kocka-póker csalással (mindig visszatöltöd a mentést, ha veszítesz). Gwent-en azért nem lehet ennyit nyerni (csalással se).

    #18242) woryz - Ez már erősen egyénfüggő, hogy ki mire emlékszik, de ha te be sem fejezted a második részt, akkor talán nem is lehet emléked a kérdésekkel kapcsolatban (ha nem jutottál el addig, akkor hiába lenne jó a memóriád).
    Az tényleg zavaró lehet, ha valaki őszintén nem emlékszik, vagy nem is játszott az előző részekkel, mégis faggatják, de nem volt erre külön választható opció még a menüben, hogy akarsz-e "szimulációt" vagy sem...? (Erre én nem emlékszem.) De nem lehet olyan hosszú, hogy beleunjon az ember, akit nem érdekel, az rávág valamit véletlenszerűen és továbblép.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #18244 üzenetére

    Akkor megvan a válasz, csak azt értetted félre, hogy melyik opció mit jelent. A faggatással szimulálod a történelmet.

    Lenry - Miért offtopic a játék monetáris rendszere, vagy hogy ez racionálisnak tűnik-e a játékosnak? :F

    Tudom, hogy lehetséges gazdagnak lenni (mindhárom részben), de nem nehéz elkölteni sem mindent, amit kényelmesen szedsz össze (főleg az alapjátékot nézve, mert az NG+ mindig kicsit elrugaszkodottabb már minden tekintetben).
    Nekem az volt a tapasztalatom, hogy kb. pont annyi folyt be (extra odafigyelés nélkül), mint amennyit indokoltnak láttam elkölteni + egy kellemesen tágas liquiditás a "váratlan kiadásokra" is (sohasem szorultam meg úgy, hogy félbe kellett szakítani valamit és elmenni pénzt farmolni, hogy továbbjuthassak, de most Toussaint-ban is csak 30k-val szaladgálok).

    Azt is tudom, hogy racionális az, hogy méreg drága a "high-end" cucc. Az érdekesebb ebben nekem az volt, amit ki akartam fejezni, hogy érzésre egész precízen ahhoz van hangolva a kiadásod, hogy nagyjából egész jól el tudd költeni a könnyen leeső bevételed (ne légy megszorulva, de ne maradjon sokkal több, ha nem gyűjtöd direkt a pénzt).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Mindig lehet új vicceket találni ebben a játékban: kép1, kép2 :D
    San Sebastian-tól nyugatra álltam szóba a vörössel úgy, hogy semmi érdekesre nem számítottam és igazából k$r@vzni sem akartam, csak volt egy "sosem lehet tudni" érzésem.
    .. és ezután még járt mellé egy kidolgozott "játékos" cutscene és gondolom az is poén, hogy kaptam érte 7 XP-t is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PAtr0n #18412 üzenetére

    Nekem a vikingeknél van egy nyithatatlan ládám. Megkerestem a wiki-n mit írtak róla és azt a hipotézist sikerült felállítanom, hogy elvesztettem a kulcsot, mert kicsit hülye a quest, és azonnal completed-be sorolja át magát, amit feveszi Geralt a kulcsot, amiből az is következik, hogy többé nem quest item a kulcs, én pedig időnként az átláthatóság miatt eldobáltam a feleslegesnek hitt kulcsokat, ez esetben még az előtt, hogy megtaláltam a ládát (a hullába csak úgy belebotlottam, de a ládát már túl kemény szörnyek őrizték, így későbbre maradt).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Lenry #18437 üzenetére

    Jah, a beszélő lovat tuti, én most sem találkoztam vele. Mi a küldetés neve?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák