-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
BüszkeeSAAAS
tag
válasz janos666 #14485 üzenetére
Igen valóban egy zsák híg fos az egész.... én is megbántam ,hogy játszottam vele! Felesleges órákat pazaroltam rá az életemből.....az is milyen bosszantó már ,hogy egy nyitott világú játék tele van felfedezésre váró helyekkel és mellékküldetésekkel, ahelyett ,hogy egy barlangban kéne folyamatosan egy irányba haladni és csak hentelni az ellent és aztán a barlang végén várna egy jó barát ,hogy megbeszéljük heroikus fáradozásaink mélyen szántó céljait ,hisz Geralt legbelül valójában egy ékesszóló poéta (ő tanította ki Dandelion-t is). Az is milyen dolog már ,hogy színes a világ akár egy kifestő (Velen rothadó mocsarát, Novigradot, Skellige-t és Oxfenfurt-ot szóval kb. az egész világot leszámítva) Az első területet és B&W kivételével én sehol nem tapasztaltam ,hogy túl harsányak a színek, de ez is milyen dolog már!!! Ha az elején meg a végén szép színes a képi világ ,történet nagy része miért nem az!!! Legközelebb fekete fehérre állítom a monitorom "aaaz biztos!!!" . Szörnyű nem tetszik nyaf nyaf ez meg már milyen dolog! Magányosnak érzem magam egy alapvetően társadalmilag kiközösített, vándorló hőssel, a fafejű parasztok között, miközben a "fajtám" már kiveszőben... hát ,hogy tehetik ezt a piszok aljasok!!Nem gondolnak a szegény kockákra akiknek nincs vagy csak mininális életük van a való világban!!? Ejnye-bejnye tele van ez a játék hibákkal, és unalmas is fuj fuj nyaff nyaff, de most aztán jól kiadom magamból a csalódottságomat erre jók az egyoldalú kritikák, alaposan kihányom az epét
és így este majd jobban alszol.Azért remélem érezhető az irónia.....
[ Szerkesztve ]
-Megoldottam a problémátokat. -És...?Ennyi?Mesélj még!Tüzet köpött a sárkány vagy mérget? -Igen...és arany pikkelyei voltak és dőlt a seggéből a füst,mint egy kéményből. -Épp ahogy a skaldok éneklik...Kiérdemelted a jutalmad!
-
nubreed
veterán
válasz janos666 #14485 üzenetére
Ha már az első és második résszel is voltak fenntartásaid, minek vetted meg a harmadikat?
Valaki pisztolyt tartott a fejedhez, hogy nyomd végig az általad töltelék jelzővel illetett side questeket? Nem kötelező, a fő szálon bő 10 óra alatt véggi lehet menni és le van tudva a gond.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
GypsFulvus2
őstag
válasz janos666 #14485 üzenetére
Hát, ez is egy vélemény. Mint mindenkié - beleértve az enyémet is - szubjektív. Gondolom szereted a szerepjátékokat, ahogyan én is, mégis nagyon eltérően látjuk a TW1 TW2 TW3 szériát, néhol pont az ellenkezője tetszik nekem, mint neked. Nem lehet ízlésről vitakozni. A kiinduló MEA-s poszod alapján számomra:
- a gyermekarcok nem bénák, sem egyhangúak, sokszor kifejezetten aranyosak
- Hasonló arcvonások vannak, de ez talán nem meglepő egy olyan játékban, ahol csak Novigradban több NPC fordul elő, mint amennyi a TW1 + TW2 + ME1 + ME2 +ME3 játékokban együttesen szerepelt.. A TW1-ben konkrétan volt vagy 15 féle arc / karaktermodell, oszt' annyi. Leuvardennél pl. kifejezetten zavart, hogy pont u. az arca, mint minden más kövér kereskedőé. Nem beszélve a MEA arcairól, ahol egy az egyben u. azt a pár asari arcmodellt használják eltérő festésekkel. Ez a gáz 2017-ben.
- A rekedtes hangú színész valakinek az agyára megy, van aki imádja. Ezt hibaként felróni eléggé véleményes. Eleinte én is jobban szerettem Grealt magyar szinkronját az első részben, aztán megszoktam az angolt.
- A túlszaturált a színvilág megint csak véleményes. Nekem pl nem tűnt fel; az Oblivion anno ennél sokkal "színesebb" volt, míg a Skyrim "fakó". Ez is ízlés kérdése, Sok olyan mod van, ami a TW 3-at még színesebbé, szaturáltabbá teszi.
- "egyszer két percen át ugráltam kifelé egy gödörből" Ilyen minden játékban akad. Emlékszem a ME1 -ME2-ben pilótafülkében meg még sok más helyen "felragadó" Shepard-ra. A TW1 TW2-ben is több ilyen helyzetem volt (ott néha tényleg zavaró volt) a TW 3-ban jóval kevesebb.
- "sokszor nehéz úgy fordulni, hogy végre előtűnjön a "use" a tárgyakon (pl. ládák)" Ezt aláírom. A készítők is észlelték a problémát, de valamiért nem oldották meg, Helyette a B&W kiegészítőben, ha egy láda fölött van pl. egy gyertya, és véletlenül azt oltod el a láda nyitása helyett, akkor Geralt egy "damn candles" morgást hallat.
- "lassan kedvem lenne lemészárolni mindenkit, aki rám kiált az út szélén, hogy a nyakamba varrjon egy "vidd már el a szennyesem a mosodába, köszi!" küldit"... Ez kb minden sandbox RPG-ben így van. Nekem és a legtöbbünknek kifejezetten tetszik, hogy sok a feladat és ezek ráadásul nem a "hozz 5 ghoul vért" típusúak. Még a legegyszerűbb szörnyes küldetésekben is mindig van valami csavar, dilemma, érdekesség. Nem érzem ezeket felesleges tölteléknek. Jó példa erre, amikor egy egyszerű szörnyes küldetésnél eldöntheted a macska iskolás witcher sorsát aki kiirtotta a falusiakat, amikor azok fizetés helyett megtámadták. Itt a végén a "Butcher of Blaviken" dilemma köszön vissza a könyvekből, hisz Geralttal is előfordult már, hogy "valahogy a fejek csak úgy elkezdenek gurulni". Számtalan ilyen küldetés van. Az egykaptafára készült "szaladjide, öld meg, hozz szörnyalkatrészt" küldetésekkel a TW2-ben már leszámoltak. (Ennek a kifigurázása volt a TW 2-ben a feather quest. Ezért én egyáltalán nem érzem a küldetéseket "tölteléknek". Épp ellenkezőleg, ez az a játék, ahol a legkevésbé érzem ezt.
- Roach egy idióta, ezzel egyetértek. A B&W-ban megint csak kifigurázzák (magukat) a készítők egy küldetésben. Persze nem ártott volna e helyett faragni egy jobb Roach AI-t
- "n a g y o n l a s s ú m i n d e n a j á t é é é k k k b b a a a a n n n " Nekem nem. Én utálom, ha sürgetnek, kényszerítenek a gyors játékra. Nekem pont ez a molyolós, minden kő alá benézek játékstílus tetszik.
- "őrjítő kezd lenni, hogy minden loadscreen egy rajzos összefoglaló" Ha tudod, tedd SSD-re a játékot. Nálam sokat segített.Ami a többit illeti. Tök furcsa nekem, hogy szerinted a TW2 története tűnt "leszűkített"-nek. Szerintem épp a második rész története volt a legjobb, mind dramaturgia, mind narratíva szempontjából .Egy jó kis politikai csalszövevény, bele a mocskos kavarások közepébe, ahol a master manipulátorokat is manipulálják... Ehhez képest a TW3 főküldetése arról szól, hogy "mentsük meg a kiscsajt, aki majd megmenti a világot" - ami szerintem visszalépés a szokásos RPG klisék felé. Persze mindezt nagyon mély emberi kapcsolatokkal tálalva, ami azért megmenti számomra a sztorit.
A harcrenszerekből neked a TW1-é tetszett a legjobban - én azt tartom a leggyengébbnek. Semmi más nem kellett hozzá, sak egy minimális ritmusérzék. Hamar unalmassá és könnyűvé vált - még hard fokozaton is. Nekem a 2. rész harcrendszere jön be a legjobban - mesze ez volt a legnehezebb és ez igényelte a legnagyobb taktikázást. Volt igazi hardcore módja is. A főzetfogyasztás is ott volt a legnikább lore-hű. A 3. részben már meghallgatták a casualok sirámait, és könnyítettek-egyszerűsítettek a harcrendszeren - sajnos.
A Geralt magányosságára vonatkozó soraidat nem tudom értelmezni, mivel én egyáltalán nem éreztem ezt. Mindhárom részben megvoltak a társak, akikkel el lehetett beszélgetni, és pl. Kaer Morhen-ben a csúfos bebaszással végződő este a haverok körében e tekintetben minden igényt ki kell elégítsen -szerintem."Ez már lassan az a szint, hogy majd harc előtt el kell menni a bokrok közé sz@rni, vagy kapunk 2% büntetést az ugrálásra." Hé, ez tök jó ötlet, nekem tetszik!
Összefoglalva azt tudom mondani, hogy a Planescape Torment óta nem találkoztam olyan RPG-vel, ahol a karakterek, a köztük lévő interakció, a küldetések, a világ ilyen hihetetlenül részletesen és valósághűen ki lett volna dolgozva. Azóta nem találkoztam ennyire kompromisszum-mentes RPG-vel, amiről süt, hogy a készítő nem csak pénzt akartak keresni vele (számomra pl. a MEA-n nagyon érezni, hogy ez volt az egyedüli oka a megjelenésének), hanem mert meg akarták mutatni, hogy mit tudnak, és mert imádják ezt a világot, amit Sapkowski megteremtett. Ezért vált a TW3 számomra és még nagyon sokak számára kivételes alkotássá, etalonná, az évtized játékává. A MEA-t játszani utána szörnyű volt, s tartok tőle, hogy hossszú ideig nem lesz olyan RPG, amely - számomra - hasonló élményt ad. Nekem egyébként még a ME 1 volt utoljára ehhez hasonlítható "varázslat".
Hmm, egy kicsit hosszú lett, bocsánat...
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz janos666 #14511 üzenetére
Akkor alighanem félreértették a kiindulási pontodat. Amiket felsoroltál, azok részben szubjektíven megitélhető hiányosságok, részben apró hibák. Ha azt akartad kifejezni, hogy a TW3 nem tökéletes háték, azzal egyet tudok érteni; vannak kisebb hibái. Tökéletes játékot még senki sem készített és nem is fog soha.
Szerintem amúgy nem Velenre gondolsz, amikor a túl színes, mesés, túlszaturált környezetre panaszkodsz, hanem inkább White Orchard-ra gondolhatsz. Velen a rothadó mocsaraival nem annyira színes szerintem. Gondolom a kezdő területen nem akarták elkedvetleníteni a casual játékosokat (a Skyrimnál sokan panaszkodtak, hogy milyen "fakó" az Oblivion után, de könyorgöm, a tundra mégis milyen legyen??) Ha White Orchrand-ot túlszaturáltnak érezted, Toussaint-ban meg fogsz őrülni.
Amúgy meg a kérdőjeleket nyugodtan kihagyhatod, akkor kicsit gyorsíthatsz a játéktempón. Azzal legföljebb pénzt veszítesz, de a legjobb cuccokat úgyis tervrajzokból kell kovácsoltatni.A DAO-DAI viszonyáról u. azt gondolom és érzem mint te. Egyébként, ha nem zavar az elavult grafika és a mai szemmel nehézkes játékmenet, erősen ajánlom (ha még nem próbáltad volna) a Morrowindet és a Daggerfallt - bár utóbbi irányítási rendszeréhez némi mazochizmus nem árt meg. Illetve a nem sandbox kategóriából minden PC-s RPG-k Istencsászárát, a Planescape Torment-et.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
BüszkeeSAAAS
tag
válasz janos666 #14511 üzenetére
Nincs azzal gond ,ha az ember megfogalmazza a saját véleményét csak kicsit lehúzónak és élesnek éreztem, ahhoz képest ,hogy a játék még a hibáival együtt is kiemelkedő színvonal. Az teljesen normális , hogy valakinek ez vagy az nem tetszik mindenkinek megfelelni nem lehet,de ha a kritikád mellé kiemelsz néhány olyan részletet is ami viszont nagyon tetszett/tetszik benne vagy kihangsúlyozod ,hogy ez a saját véleményed és meglátásod akkor kevésbé éreztem volna úgy ,hogy egyoldalúan kritizálod.
De a lényeg ,hogy neked is nekem is tetszik a játék csupán bizonyos dolgokban más az ízlésünk , meglátásunk, ez nem gond sőt jól is van ez így. Nekem személy szerint tetszett a renget kérdőjel, az elején kicsit engem is zavart és úgy éreztem ,hogy csak elvész köztük az ember. Viszont a játék akár csak a képességek és a felszerelések idővel jól átláthatóvá válik,és lehetőséget ad a karaktered képességnek 100%-os variálására anélkül ,hogy újra kéne kezdeni (tisztító főzet). Nekem tetszett az is ,hogy tervezgetni fejlesztgetni kell a karaktert és nem használhatsz egyszerre túl sok képességet (egyébként a B&W után ez is kibővül majd újabb képességekkel,és +4 aktiválható képességgel). Olykor engem is bosszantott,hogy bizonyos kombinációkat nem tudok megoldani ,vagy csak lemondások árán érhetőek el. A színvilág először tényleg harsány és a B&W-ben is az lesz ,de nekem olykor már Velen túlzottan is nyomasztó volt (egyébként ez monitortól is függ némileg más színvilágot ad át a tv-monitorom ,mint a laptopom és ott még tovább variálhatom ezt).
Azért itt is akad bőven fordulat árulás pro-kontra vélemény ütköztetés, lehet nem annyi ,mint a W2-ben ,de lássuk be sajnos a mai világban erre nincs akkora igény és ehhez képest a W3 mégsem kurv.lt el a "fogyasztói" társadalomnak. Vannak hibái és vannak nekem sem tetsző momentumai ,de ha a többi játéknak csak fele ennyi lenne akkor nem érezné úgy sok ember ,hogy jelenleg "nincs élet" a W3 után (mert nem talál olyan játékot ami ezt a szintet megközelíti).
[ Szerkesztve ]
-Megoldottam a problémátokat. -És...?Ennyi?Mesélj még!Tüzet köpött a sárkány vagy mérget? -Igen...és arany pikkelyei voltak és dőlt a seggéből a füst,mint egy kéményből. -Épp ahogy a skaldok éneklik...Kiérdemelted a jutalmad!
-
Lenry
Topikgazda
válasz janos666 #15542 üzenetére
A játék a kampány után is játszható, a DLC-k pedig így is vannak kitalálva, hogy a főkampány után játszod őket, a Blood and Wine vége pedig egy lezárás, így azt érdemes a legvégére hagyni.
Az ajánlott sorrend, ahogy a CDPR-ben megálmodták:
Alapjáték {Fehér Gyümölcsöskert → Velen → Novigrad → Skellige → Kaer Morhen} → Hearts of Stone {Oxenfurt és attól keletre a Malom-tó környéke} → Blood and Wine {Toussaint}De természetesen el lehet ettől térni.
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
Topikgazda
válasz janos666 #15557 üzenetére
Nagy Witcher 3 topiköszefoglaló, amelyből minden kérdésedre választ kapsz
és amit egyébként igazán berakhatna már valaki a nulladik hozzászólásba
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz janos666 #15597 üzenetére
Köszi mindenkinek a tippeket.Bug volt.Tegnap egész nap játszottam Witcher3/PES duóval (utolsó szabimat vettem ki idén), reggeltől estig ment a ps4.Lefekvés előtt nyomtam egy gép újraindítást és ott volt a tárgy.
Reset...tiszta PC.Ez a második nagyobb bug, amibe belefutottam ps4en.Az első atörp maffiafőnök által nevezett lóverseny volt.A felszín alá rakott be a lóval, igy start után egyből vesztettem [ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz janos666 #15826 üzenetére
Rá lehet állni,nekem nem sok időbe telt mire magamtól rájöttem hogy a velem azonos vagy közel azonos szintű küldetések a legmegfelelőbbek.
A túl gyenge vagyok egy adott küldihez,vért ízzadok és lehet akkor se megy,ha meg túl erős akkor semmi kihívás nincs benne....... -
Lenry
Topikgazda
válasz janos666 #15852 üzenetére
off, de erről eszembe jutott pár játék, amiben tényleg az volt, amit leírtál:
World of Warcraft, amikor a Burning Crusade-ben behozták a Daily Questeket (naponta ismételhető küldetések) - volt napi 10-15 ilyen és a végén azt éreztem, hogy én fizetek a Blizzardnak, hogy dolgozni járhatok "hozzájuk"Far Cry - imádtam a mellékküldetéseket, a tornyok felszabadítását, területfoglalást, aztán a Primalban semmi más nem volt. nem is emlékszem a sztorira. az egész játék egy nagy mellékküldetéscunami volt.
Assassins Creed - szintén imádtam a sidequesteket, a sokak által lenézett harmadik rész nekem pont ezért az egyik kedvencem, mert látod, ahogy a mellékküldetések eredményeképp kiépül a farmstead (Monteriggionit is szerettem építgetni a Brotherhoodban), de az AC4-ben ezt már annyira túltolták, hogy mobilapp is volt (van), amiben a hajós, kereskedelmi küldiket akkor is tolhattad, amikor nem ültél a gép előtt (és érdemes is volt). itt sem emlékszem, hogy mi volt a főküldetés, bár arra emlékszem, hogy már anno is értelmetlennek láttam Edward Kenway kalandját.
én sem játszottam több AC-vel, bár ez nem a negyedik rész hibája volt.a Witcher esetében volt egy mém, ami pont erről szólt, de nyilván most nem találom. személy szerint a Skellige körüli szerencsétlenkedést meg a gwentkártyák gyűjtögetését leszámítva soha nem éreztem, hogy ne akarnám csinálni a mellékküldetéseket, mert egyszerűen annyira elképesztően jók, hogy fájt volna bármelyiket kihagyni.
(persze közben végig ott volt bennem is a gondolat, hogy Geralt mennyire ráér ilyenekre ahhoz képest, hogy milyen nagyon meg akarja találni Cirit )Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
FireKeeper
nagyúr
válasz janos666 #15852 üzenetére
a witchernek még elnézem, mert a mellékküldik, még azok is, amikkel csak úgy az út szélén találkoztál, elég érdekesek és változatosak voltak, hogy ne érződjön monoton grind-nak, egyedül csak a skellige-i tengeren található cuccok mennyiségét tolták túl a srácok.
de pl az assassins creed-ben a láda/zászló/fragment/kistököm gyűjtögetésnek nettó semmi értelme nincs max azon kívül hogy kapsz érte vmi játékbeli jutalmat, de az élményhez nem tesz hozzá.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
gabo91
aktív tag
válasz janos666 #15856 üzenetére
Egyetértek veled itt is látszik persze a játék idő húzás, de itt nem olyan üres. Rengeteg quest van és itt is mint a GTA-ban is 4-5 fajtára épül az egész. Konkrétan az eltűnt a feleség/gyerek/szerető/mostoha ---> sajna szétkapta egy szörny, na ebből van egy tucat de nincs két egyforma --> ez ami baromira tetszik. Az utolsó prolival is ha beszél Geralt akkor ott van mindig az a "köcsög nyers stílusa" azok a beszólások imádom ezért ezt a játékot. Gyönyörű a táj, és itt ott érezni ugyan, hogy bár van egy vár rom, vagy ház de olyan üres a környék, viszont nagyrészt (nagyobb részt mint bármi másba) élettel teli.
A másik pedig hogy nem azt érzed, hogy egy film, hanem tényleg TE döntesz, semmi sem kötelező, mondhatsz nemet ha valaki a segítséged kéri (bár még sosem utasítottam senkit se el) rengeteg morális döntés elé állít.
AC origins-el nem szabad egy lapon említeni, ilyen hozzáállással és üzletpolitikával (Ubisoft) sose fognak ilyen szintre jutni.Találtam köpeny és csukja modot így már egész assassinon
-
Frod
addikt
válasz janos666 #15852 üzenetére
Alapvetően hasonló completionist vagyok én is minden játékban (MGS5 néha az idegbe kerget, de 80+ óránál már csak kipörgetem), és abszolút értem a helyzetet amit vázolsz az elején
DE!
a Skellige-n vízben lebegő 100+ ládára csuklóból azt mondtam, hogy na erre nem vagyok hajlandó, csinálja akinek két anyja van
munka/edzés/egyéb elfoglaltság mellett nincs erre fölös időm. Azt szoktam ezekre a monoton dolgokra mondani, hogy úgyis meg tudnám csinálni, de mivel semmit nem ad pluszban nem csinálom - ha érthető ez az okfejtés.A másik felével viszont nem értek egyet, magánvéleményem szerint mind a fő-, mind a mellékszálak egytől egyig baromi jók.
(viszont az AC-val egyet értek ilyen téren, én a 3-nál tettem le azt a szériát... még a Rogue-ra visszatértem, de ott már csak main story only volt, és utána teljesen elég volt belőle, talán valamikor az Origins...)Do you see the white shadow?
-
őstag
válasz janos666 #17238 üzenetére
Nálam rengetegszer újra indul a mérés nem is értem Jorusnak hogy volt ekkora mákja hogy meg van az óra száma . Különböző játékoknál csinálja ezt .
"Arms wide open, I stand alone I'm no hero and I'm not made of stone Right or wrong, I can hardly tell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side of hell I'm on the wrong side of heaven And the righteous side, the righteous side of hell"
-
PAtr0n
addikt
válasz janos666 #17238 üzenetére
Igazából így most már értem a "rohanást", de engem pl sose mozgatott meg hogyha túl könnyű valami. Persze, értem mire gondolsz, nem életszerű, és engem is sokszor flusztrált, hogy legnehezebb fokozaton egy velem egy szintű tetves farkas egy harapással több mint fél életerőt vett le szemből, hátulról meg örülhettem ha életben maradok. De ez nálam már csak ilyen, mindent a legnehezebben kell tolni.
Ha már önszopatás, akkor én Dark Souls-ozni szoktam, vagy Dead space szintén full nehézségen. Szeretek kínlódni, de ha győzelem van az örömmámor is édesebb
Steam meg érdekesen számol, igazából ami ott van az csak bruttó idő, a játék futását számolja, játékon belül nekem sincs 300 óra, csak nagyjából 250, mivel cska azt számolja amíg ténylegesen átszol, nem a menüt bámulod.
"Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes"
-
válasz janos666 #17238 üzenetére
... és a Gwent ... ezt gyakorlatilag teljesen kihagytam elsőre, pedig ez is rengeteg időt vesz el (pont ezért hanyagoltam múltkor, éreztem hogy ez sok, így türelmetlen lennék miatta, hogy haladjak a story-val is), de meg lehet szeretni (átfutott már az agyamon, hogy veszek valami fan-made paklit, és rábeszélek néha ismerősöket de most meg jött is valami új játék, majd megnézem azt...). Még a hozzá kapcsolódó side quest is tetszett (talán a legjobb alkalmi-szex barát a játékban).
Viszont így a második végigjátszás véghez közeledve nagyjából még mindig hasonlóak a problémáim a story-val, mint elsőre.
, most is ugyan úgy gond volt még, hogy hiába ismerem már egy kicsit a 3. részből Y-t (mint spoiler), most is csak azért választom őt, mert felületesen ismerem az előzménykönyveket. Ugyanakkor az említett irodalom teljes ismerete hiányában (szerintem sohasem fogom őket elolvasni, hivatalosan úgysem egy világ a kettő, de a kivonatukat átfutottam már régebben), de az első két játék teljes ismeretében mégis csak T-t ismerem és kedvelem igazán, Y-al most is alig tudok bármi mást, mint hogy elvileg ő passzol igazán G-hez (amit a TW3 spoiler ismeretem sem cáfolt meg, bár annyira meg sem erősít, legalább is nem a B'n'W kiegészítő végével együtt nézve).Pl. mikor választani kellett Triss és Yennefer közt Ami viszont most tűnt fel nekem először, az az hogy a játék talán már
véget ér. Először nem figyeltem rá fel, hogy a törpéka ködös szigeten biztosra veszik, hogy C halott (ki van hűlve, nem ébred fel, ami után gondolom csak megnézték volna, hogy lélegzik-e, elvégre ráértek és nem voltak sík hülyék), és kicsit furán ébred fel. Persze simán megmagyarázható olyasmivel, hogy valami varázslat alatt állt ("hibernálva"), amit a kis fénygömb oldott fel, de ez nem derül ki. Kicsit túl álomszerűnek tűnik az egész jelenet, és az adja neki az igazi csavart, hogy a "szomorú befejezés" (C nem jön vissza) alatt G körülbelül ugyan olyan helyen és úgy roskad magába, mint ahol, és ahogy megtalálja a "kihűlt" C-t (kvázi mint ha nem is ment volna sehova, bár C hulláját nem látjuk a befejezésben, és más a földrajzi helyzet, de azért nagyon hasonló a szituáció, ahogy G ül a kunyhókban). A másik, hogy a törpék is fénybigyóval érkeztek, de az övék nem ébresztette fel C-t, és az sem áll össze, hogy Avallach küldte aludni C-t, vagy akár csak hogy tudhatta volna A, hogy hibernálva lesz és ezért "utasította" volna ilyesmire a fénybigyót... picit sok nekem itt a hézag. [ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Lenry
Topikgazda
válasz janos666 #18021 üzenetére
szerintem sohasem fogom őket elolvasni, hivatalosan úgysem egy világ a kettő
de igen, a játékok a könyvek folytatásai
picit sok nekem itt a hézag.
egy hézag van, hogy nem fogadod el, hogy Avallach fénygömbje ébresztette volna fel Cirit, ami pedig teljesen logikus, ő is altatta el. Skjall látta még, ahogy a csónakban vitatkozik Cirivel, aztán egy varázslattal elaltatta. [ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
mike1334
veterán
válasz janos666 #18021 üzenetére
Könyvek nem rosszak annyira, én most járok az utolsónál. Egyszerre kezdtem el olvasni és játszani, mondjuk mind a kettőben (könyv és játék is) hagytam szünetet és mást vettem elő. Mondjuk én a nem Ciri orientált sztorikat szeretem, abból meg igazából 3 van, a többi már a csaj nyavajgásától hangos.
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
-
nagyúr
válasz janos666 #18173 üzenetére
Sok-sok spoiler van benne, óvatosan olvasandó, és egyébként is hosszú, de ontopic.
Bár a játék kvázi a Fehér Fagy köré épül, a játékból nem sokat tudunk meg róla. A könyvekben a Fehér Fagy egy normális természeti jelenség, ami 3.000 évenként bekövetkezik - egy amolyan kisebb jégkorszak formájában. A játékokban szinte minden a Fehér Fagyból indul ki, hiszen az fenyegeti egyre jobban az Aen Elle világát, akik ezt úgy szeretnék megoldani, hogy Cirit felhasználva egy másik világba költöztetik a népüket. Azért van szükségük Cirire, mint a Tér és Idő úrnőjére, mert az ő mágusaik, navigátoraik csak kisebb egységeket tudnak átvinni a portálokon, egy egész népet nem. Namos, ugye emiatt üldözik Cirit - téren és időn át - a játékokban. A regényekben nincs különösebb jelentősége a Fehér Fagynak, és az sem feltétlen tisztázott, hogy Ithlinne proféciája Ciriről vagy Ciri leszármazottjáról szól-e, és hogy megállít vagy elindít-e valamit. Persze a próféciák mindig ködösek.
Ami még fontos adalék, hogy az Avallac'h által felderített Ősi Vérvonal messze nem teljes. Legalábbis a játékban erősen leegyszerűsítették a dolgot, mert úgy vették, hogy az Ősi Vért hordozó gén feltétlenül öröklődik egyenes ágon. A Tűzkeresztségből azonban lehet tudni, amikor megalakul a Mágusnők Szövetsége, hogy valójában egy aktív és egy passzív génről van szó, és csak akkor születik forrás, ha ez a két gén ismét találkozik, ráadásul az sem mindegy, hogy fiú vagy lány gyermek örökli az adott gént.
Ami még adalék, hogy Geralt megkapja Novigradban Alvin levelét (Alvint az első játékból ismerhetjük), aki szintén az Ősi Vér leszármazottja, és ő maga is Forrás. A levélből kiderül, hogy ő is megpróbálta "megállítani" / "legyőzni" / "megelőzni" a Fehér Fagyot, de elbukott.
A játékból nem sokat tudunk meg a Fehér Fagyról, de leginkább valami mágikus, szférikus és nem természetes jelenségnek állítják be. Arról is megoszlanak a vélemények, hogy Ciri egyáltalán megállította-e / legyőzte-e / megelőzte-e a Fehér Fagyot, és mit jelent mindez. Ez utóbbi azért merül fel, mert az alapjáték végének több olvasata lehetséges, minekután a fejlesztők kicsit elnagyolták - szebben fogalmazva: a játékosokra bízták - a történet végének kidolgozását.
A tényezők, amik disputára adnak okot:
- Ithlinne proféciáiban megjósolta az Északi Háborúkat, a Pestis járványokat, illetve több háborút az 1300-as évekből. A játék ugye az 1270-es években játszódik, és a Fehér Fagyot csak jóval későbbre jósolja.
- A Vad Falka előszeretettel használ jégmágiát (lásd Kaer Morhen-i csata).
- Avallac'h szerint az utolsó csatában, a hajókon és a körülöttük levő jégen a Vad Falka által használt igék működnek, amit Ciri is tud irányítani.
- Undvikon, a torony körül hasonló jelenségeket találunk, amikor Ciri és Avallac'h nyomába eredünk, mint amikor a világok között utaztunk, és a Fehér Fagy által elpusztított világban kellett túlélnünk.Adódnak a kérdések:
- A játék végén, a végső csatában az ott Undvikon a Fehér Fagy vagy valami más? Az Aen Elle által használt varázslat? Az Aen Elle világából a nyitott portálon átáramló Fehér Fagy?
- Ha a Fehér Fagy, miért most kerül rá sor, amikor még hosszú ideig nem kellene bekövetkeznie. Itt felmerül, hogy Ciri, mint Pusztító, nem megállítja a Fehér Fagyot, hanem elindítja - ahogy a proféciában olvasható.
- Abból gondoljuk, hogy Ciri, miután belép a toronyba megállítja a Fehér Fagyot, hogy az Undvik egy részét elborító fagy megszűnik. De ez nem feltétlenül ezt jelenti, mert lehet, hogy Ciri csak bezárta az Aen Ellek által használt portált, esetleg elüldözte őket, és megszűnt a varázslatuk.Mindenesetre a játékban Geralt kétértelmű mondatán kívül, amit a császárnak mond, nincs konkrét utalás arra, hogy Ciri bármit is megállított volna, akár meghal a próbálkozás során, akár túléli. Ahogy természetesen arra sincs utalás, hogy nem állította meg. De mivel az sincs kibontva, hogy mi ez a Fehér Fagy és mit lehetne vele kezdeni, mi történik, amikor Ciri elmerül a hófúvásban, így ezért ez is kérdés marad.
Fentiek alapján több lehetséges olvasatot lehet levezetni, amelyek egymástól függetlenül akár igazak is lehetnének, hivatalos álláspont híján ez ugye nem tudható. Szal ezek alapján én úgy vezettem le magamnak, hogy a játék végén az ott nem a Fehér Fagy, azt csak egy másik térben és időben tudja Ciri megállítani, és csak akkor, ha feláldozza magát. Ahogy szinte minden döntési helyzetben aközül tudunk választani, hogy Ciri önfeláldozó vagy önző (nem pejoratíve, de mondjuk a saját boldogságát jobban szem előtt tartó hozzállást értek ez alatt) énjét bátorítjuk.
Ez egyébként szépen ki is adja a sztorit, ha úgy vesszük, hiszen attól függően, hogy a rövid-, a közép- vagy a hosszútávú eredményeket nézzük:
- önző én (witcher-lét): marad a háborúskodás, idővel jön a Fehér Fagy;
- önző én + önfeláldozó én (uralkodó-lét): idővel jön a Fehér Fagy;
- önfeláldozó én: meghal, de a világ megmenekül.Szal számomra így kerek a sztori és a döntési fa, de természetesen csak azért, mert nekem így szimpatikus, és mert a játék befejezése teret enged az ehhez hasonló gondolat-játékoknak.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
woryz
senior tag
válasz janos666 #18234 üzenetére
Köszi, de akkor mi értelme van szimuláltatni a witcher 2 mentést, ha utána az a tábornok, vagy komornyik, vagy kicsoda feltesz nekem három olyan kérdést, ha nem wikizem ki, akkor max full randomra választhattam volna...
A kettővel nem boldogultam, abban a városban az elején - az elhajókázás után - elkadtam... De majd lehet újra előveszem, ha esetleg érdemesnek ítéli meg a nagyközönség itt.
(#18237) VTom : Király, akkor nem én rontottam el valamit.
-
Lenry
Topikgazda
válasz janos666 #18243 üzenetére
kis OFF, de muszáj...
Szóval Geralt szerintem alapvetően kifejezetten gazdag
NG+-t játszok, Toussaintban vagyok, és a vagyonom a 700.000 koronát nyalogatja úgy, hogy közben szorgosan készítgetem a Witcher páncélszetteket is. szóval Geralt kifejezetten gazdag tud lenni, ha akarakkor is ha saccra a végén egy parasztház árát fizetjük ki azért, hogy kikalapálják a megkopott cuccainkat és egy nemesi villa árát egy nagymester páncél szettért.
közhely, de történelemórai anyag, hogy a középkorban egy jobb minőségű lovagi péncél ára egy faluéval vetekedett.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
need
addikt
válasz janos666 #18504 üzenetére
játszani játszottam de mikor..? nagyon régen..én már nagyon nem emlékszem a helyre..főleg erre..
ez a mostani szett nagyon tetszik 20 szintű vagyok de bátran neki megyek a 24 szintű ellenségnek..simán
és többnyire le is verem őket.tegnap csináltam a Hattori, a tünde, küldetéseit ott írta a 24 szintet és most épp a raktárat kell majd kifosztani..D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
TheNewDawn
addikt
válasz janos666 #18537 üzenetére
Ha bevallottan nem is tudod, mi lett a DLC vel a Trisses story vége akkor miért irsz róla? Mert igy ugye vágod, hogy az egész amit irtál, kb semmi értelme, holott előtte voltak igaz dolgok is, csak ez olyan, mint egy bizonyítás 10 oldalban, ahová elég 1 hülyeséget írnunk , máris be tudjuk bizonyitani hogy a Föld márpedig lapos és 2*2 az nem is 5 hanem 15.526. Ami meg a mesét illeti, neked igy lett megiva, másnak meg máshogy, mégpedig Trissel..Én legalább ugy irtam véleményt, hogy ismerrem mindkét storyt és véget dlc t s túl meg mindenesetól együtt, ergo kicsit megalapozotabban tudom alátámasztani a véleményen ezügyben, ha szükség lenne rá
A játék pedig igenis megmagyarázza ( mármint a W2) miért válnak el Geralt és Triss, ha valaki a Triss megmentéses szálat választja, és figyel kicsit a párbeszédekre.
A fehér fagyos meg sok másik dolog amit irtál teljesen rendben van, ahogy szerintem a Ciri csácsárnő vagy witcher lesz ügyben sincsen megegyezés, hogy melyik is a jó befejezés (ahogy a Yen vs Triss ügyben sem[ Szerkesztve ]
-
válasz janos666 #18573 üzenetére
Bepótoltam a
videót. Pont ahogy sejtettem:Corvo Bianco Triss (várható, mert így nem borul fel a folytonosság az alapjáték prológusával a DLC-ben), amiről már ő maga is többféleképp elhinti, hogy közel sem olyan kellemes hely, mint Toussaint (még ha nem is kifejezetten rossz).vissza akar menni Kovir-ba Aztán kezdtem kicsit olvasgatni, és találtam mástól is elmélkedés többek közt erről, hogy mi a potenciális gond néhányknak Geralt-al és Yen-el: [link] (doksi) - csak nálam annyi volt a különbség, hogy (legalább is kezdetben) nem frusztráció gyötört ezek kapcsán (amiket a doksi végén ír, hogy egyre kevesebb a kihatásunk Geralt reakcióira, főleg Yen felé), hanem elfogadtam a helyzetet, úsztam az árral (próbáltam figyelni arra, hogy mit szeretne Geralt, és azzal összhangban játszani), ez vezetett oda, hogy az első két részt feledve másfelé vitt magával a harmadik rész második fele (a doksi jobban megfogalmazza, amit lentebb próbáltam arról, hogy "sugallatot éreztem a játék felől, hogy merre kéne menni").
Persze ehhez még hozzájátszik az is, hogy ki milyen sorrendben játszotta a quest-eket (hamarabb, vagy később megyünk Skellige-re és Kaer Morhen-be, mert itt elég tág a játéktér). Több meghatározó karakterre (akik formálhatják a játékos fejében élő Geralt képet) igaz, hogy nagy rész felcserélhető a sorrend, ahogy találkozunk velük (és lehet kevergetni is némileg), Ciri-vel a legkisebb a mozgástér.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
TheNewDawn
addikt
válasz janos666 #18580 üzenetére
Teljesen jó az úgy szerintem, annyi, hogy az valóban kis hiba szerintem, hogy Kovirba nem is mehetünk el a jatekban, és nincs is rajta a térképen.
Mindegy, én azért bízom benne, hogy mind Cirit, mint Trisst látjuk még egy új játékban egyszer, ugye Yen vissza akar már vonulni végképp, Geralt meg öreg, de Ciri meg Triss fiatalok még, és van bennük és a karakterükben nem kevés potenciál -
GypsFulvus2
őstag
válasz janos666 #18615 üzenetére
Akkor érdemes lenne kipróbálnodi a Jade Empire-t. Az még nem annyira retro, és sok szempontból a Mass Effect első részének előfutára volt. A történet nagyszerű, a zene, a hangulat nagyon adja. Azt is szívvel-lélekkel csinálták még, EA befolyás nélkül.
Jorus: sztem javasoltam már, de ha nem akkor: ELEX, vagy Hellblade: Senua's Sacrifice.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
need
addikt
válasz janos666 #18634 üzenetére
most amit csináltam kincs vadászatot párszor elakadtam és ilyenkor video nézés van..
nem értem hogy ebben az esetben miért marad ki Kiváló Legendás Farkas páncél hol ott a többi meg van tehát a kard is és a többi ruha is..! én a konkrét helyett nem találom..és ezt kell majd megkeresnem..!D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
need
addikt
válasz janos666 #18634 üzenetére
Baromi érdekes ez az egész és ez elég zavaros is...ha kiválasztom azt hogy tárgy készítés akkor ott megtalálom a Kiváló Legendás Farkas páncélt de ha el megyek a kovácshoz akkor meg nincs a listában
minden más igen de ez nem..D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
Új hozzászólás Aktív témák
Megkérnénk minden topiklakót hogy a játék történetéhez kapcsolódó hozzászólásoknál használja a Spoiler kódot!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Bestbuy játékok
- Milyen asztali médialejátszót?
- Politika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple asztali gépek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- HP EliteDesk 800 G1 TWR I5/4590/8 GB ram/500 GB HDD/
- Eladó Xbox Series S 512Gb Joy Nélkül
- i5-6600k / Geforce GTX1070 Ti / 16 GB DDR4 ram Gamer PC eladó samsung odyssey g3 monitorral stb..
- Corsair K100 Air Wireless Gamer Billentyűzet /// Új, sosem használt // Számla + Garancia
- Delock USB 2.0 kábel A-típusú - Type-C csatlakozó (2M)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen