Új hozzászólás Aktív témák

  • Piszkos-Fred

    aktív tag

    válasz Desy #24099 üzenetére

    A modokat a modder kesziti, nem a Bethesda/CC emberei, ok csak segitenek, ha szukseges, illetve a vegen tesztelik, hogy ne legyen benne kompatibilitas gond.

    Ha valaki lop(hat) a folyamat soran, az a modder. A Bethesda kenytelen elfogadni a modder nyilatkozatat (a szerzodes resze), melyben kijelenti, hogy minden asset, minden kulso forras a modder sajat munkaja. Ha kiderul, hogy nem, a modder fogja megszivni, valoszinuleg nem kicsit, a jogi felelosseg az ove.

    Azt en sosem ertettem, hogy munkaert penzt kapni mint "melos" a munkaltatotol, majd egy kesz produkcioert penzt kerni a munkaltato reszerol miert isten ellen valo vetek, de biztos nalam van a gond.

    Speciel a valodi eletben nalam es a vilagban is igy mukodik a dolog: rengeteg olyan folyamat/teendo van, amelyre vagy nincs szaktudasunk, vagy nincs megfelelo emberunk, vagy nincs kapacitasunk es igy ezeket a folyamatokat masok, kulsos emberek vegzik el, megbizasi vagy vallalkozasi szerzodes kereteben.

    Fallout 3 es 4 eseteben valoszinuleg a settlement menedzselesre gondolsz, amely viszont tenyleg arcpiritoan nagy lenyulas, mert kvazi egy az eygben a FO3-hoz keszult RTS lett belerakva a FO4-be, igaz, lenyegesen kibovitve. De itt megint csak azt tudom mondani, hogy otletet nem tudsz levedeni, barki barmikor csinalhat hasonlot, meg akkor is, ha messzirol uvolt rola a nyulas. Legujabb peldakent tudom mondani neked pl az Orville nevu Mcfarlene sorozatot, amely minden, de minden elemeben egy Star Trek, de megsem az, mert pont annyit valtoztatott rajta a keszito, hogy ne lehessen belekotni. De, aki csak egy reszt is latott belole, az tudja, hogy ez ST koppintas. (mas kerdes, hogy a dolog szandekos, bar sosem mondtak ki, mert akkor annak jogi kovetkezmenye lenne). Vagy lehetne sorolni a PUBG altal keltett Battle Royale klonozasat az elmult hetekben, honapokban, pedig maga a stílus regota a piacon van, csak most lett "meno".

    Annyit meg hadd tegyek hozza, a Creation Club jelenleg teszt uzemmod egy proba. Ahogy irtam is, egy 6 eves jatekhoz nem fogsz uj dolgot kapni a CC kinalatabol. Viszont a hamarosan erkezo kovetkezo Bethesda jatekoknal mar a CC lesz az elsodleges (valoszinuleg a CC-n keresztul fejleszto modderek tobb lehetoseggel fognak majd rendelkezni, tobb forrassal tudnak majd dolgoni), es akkor lesz az igazi "puding probaja", nem most. Most csak azert lett elesitve, hogy lassak, hogy mukodik, mit kell javitani, stb.

    Illetve, 20-20 millios eladasok feletti ket jateknal, a FO4 es Skyrim lehet kockaztatni a Creation Clubbal, mert ennel a ket projektnel kart mar nem tud okozni a negativ visszhang. Ellentetben azzal, ha az uj jateknal aktivaljak eloszor es a nepharag akkor csap le ra.

    Azt mar csak halkan jegyzem meg, hogy arrol nem is beszeltunk, hogy a Creation Club modok, mivel hivatalos Bethesda produkciok lesznek, peldaul PS4-en tartalmazhatnak olyan extra forrasokat, amelyet nem tartalmaz az alapjatek. Ugyanis a Sony nem engedi, hogy kulso texturat, kulso fileokat is hasznaljon a mod, csak azokkal lehet dolgozni, amelyek a jatek reszei eleve is. Na most a CC-s modokkal lehet uj teruletet, uj texturakat, uj megoldasokat, uj alakzatokat, testeket, hangokat, stb-t hasznalo modokat is hasznalni, amely a PC-seknek evidens, de konzolon korant sem.

Új hozzászólás Aktív témák