Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Törzsúr #10758 üzenetére

    Annak idején, amikor Varlaisaran az Oblivionhoz készített Ayleid témájú modokat, írtam neki egy lore hátteret, ami főleg az Ayleidekre volt kihegyezve, de azért összefoglalta az idővonal főbb eseményeit is, nagyjából a mertehic érától a 2. Birodalom végnapjaiig (a harmadik era kezdetéig). Azért nem raktam be sem az Oblivion, sem a Skyrim topicjába, mert rendkívül hosszú; "röviden összefoglalni" ezt gyakorlatilag lehetetlen. A TES Lore-ja olyan régóta készül, olyan hatalmas, hogy vele csak a Forgotten Realms vetekedhet. Hetekig lehet olvasgatni ebben a könyvtárban , vagy a Jorus által imént linkelt magyar nyelvű Császári Könyvtárban. Többször gondolkodtam róla, hogy logout-os cikket írok a TES hátteréről, de túl lusta vagyok hozzá + rémisztően nagy a feladat. Lenry kolléga is tervezte, hogy ír egy sorozatot a kitalált világokról, és a TES-sel akarta kezdeni, de úgy látom, sajnos ő is adós marad ezzel... Ha akarjátok, az említett irományomat belinkelhetem ide, vagy az Oblivion topicba, de kb. három db gigahosszú hsz. lenne, szóval jól gondoljátok meg... :)

    Ha a "törpök" érdekelnek (akik mellesleg dwemerek, és nem törpök, hanem nagyjából a Bosmerekhez hasonló termetük volt) akkor ajánlom a TES III. Morrowind játékot. Annak a története a legszorosabban kapcsolódik hozzájuk és eltűnésükhöz. Persze ez egy 2002-es játék, és ha magyarul akarod játszani, akkor a teljes grafikai konverziót adó Morrowind Overhaul-t nem használhatod hozzá.

    Dióhéjban a törpök története annyi, hogy a jelenlegi Morrowind birodalmi tartomány területén éltek, nagyjábból a korai merethic era óta. Benépesítették a jelenlegi Skyrim keleti régióit is és később egy renegát törzsük Hammerfell és High Rock területén telepedett le, az Iliac öböl környékén és szigetein. Kezdetben ellenséges viszonyban voltak a területükre később érkező, Veloth próféta által vezetett Chimerekkel (akik a mai Dunmerek - sötét elfek ősei voltak). Harcban álltak a Skyrim területére Atmora kontinensről az első era elején megérkező nordokkal is. Jellemzőjük volt a tudományok és mérnöki ismeretek, a matematika piedesztálra állítása. Olyannyira hogy vallásos-metafizikai világképük is ezen nyugodott. végül sok ellenségeskedés után szövetségre léptek a dunmerek őseivel, kiszorították a nordokat, megalakították a Great Council-t, és a Resdayn nevű államot. Erről részletesen olvashatsz a Morrowind végigjátszása során, amely ugyan a 3. era idején játszódik, de a Great Council egyik vezetőjének, Lord Nerevar Indorilnak a reinkarnációja áll a történet középpontjában. Ezért itt ezt nem spoilerezem el, hátha te, vagy más előveszi még ezt a hatalmas klasszikust, minden sandbox RPG-k legjobbikát (magánvélemény). A lényeg annyi, hogy a dwemerek metafizikája éles ellentétben volt a Veloth prófétát követő Dunmer elődök vallásosságával. A dolgok akkor fordultak kritikusra, amikor a dwemer mágusok megtalálták Lorkhan szívét, és elhatározták, hogy építenek maguknak egy mechanikus istent, amelynek lelke a szív lett volna. Lorkhanról annyit, hogy ő az emberek által legjobban tisztelt, míg Altmerek által legjobban gyűlölt isten Temriel pantheonjában. Ő volt az, aki csellel rávette Magnust a Mundus megteremtésére (ez az a létsík ahol a Tamriel kontinensét is hordozó bolygó, Nirn elhelyezkedik), ezzel azonban örökre csapdába ejtette a termtő Et'Ada ősszellemeket (az istenek elődei) ezen a síkon, és elzárta őket az Aetherius síktól (amely egyben minden mágia forrása). E miatt Lorkhant megbüntették, testét szétszabdalták és száétszórták. A szíve a Red Mountain alatt nyugodott, amíg a dwemerek meg nem találták. A mechanikus isten felépítése a dwemer Lord Kagrenac vezetésével megkezdődött. Amikor ez a First Council chimer vezetőinek tudomásra jutott, a tanács két vezetője, a dwemer Lord Dumac és a chimer Lord Indoril Nerevar összevesztek, hiszen az új isten létrehozását a chimerek az ellenük irányuló fenyegetésként, és a dwemerek dominanciára való törekvéseként értelmezték (jogosan). Elkezdődött a háború a két mer nép között, amelybe beavatkozott Skyrim is, mindeközben Kagrenac folytatta az isten építését. A végső csata a Red Mountains lejtőin zajlott le, ám a csata folyamán hirtelen minden létező dwemer eltűnt (egyetlen kivétellel, aki épp az Oblivion síkján mászkált, és kissé átalakított porhüvelyével találkozhatsz a Morrowind főküldetésének vége felé). Nemcsak innen, hanem Tamriel teljes területéről is, beleértve az Iliac öböl környékén élőket is. Nyitott kérdés hogy ez Kagrenac eszközeinek (részletesebben lásd a Morrowind játékot) hibás használata miatti tragikus tévedés hiba volt, amely a dwemerek pusztulását okozta, vagy pedig Kagrenac eleve így tervezte, és a dwemerek egy másik létsíkra távoztak el. A történetnek itt még nincs vége, de ha elmondanám, hogy mi történt Lord Nerevarral, illetve hogyan lettek sötételf dunmerek a chimerekből, az már nagyon messziore vezetne, ha ez érdekel, játszd végig a Morrowindet, és olvasd el a főküldetés során kapott irományokat. Egyébként a mechanikus isten elkészült gólemszerű teste (az ún. Numidium) és a lorkhan szívét helyettesítő Mantella körüli események a központi témája a TES II. Daggerfall történetének.
    "Dióhéjban" ennyi :D Ha ezek után kíváncsiak vagytok a timeline irományomra is, ami kb 20x hosszabb, akkor csak szóljatok... ;] :D

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák