Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dt451

    csendes tag

    Olvasgatva láttam, korábban többeknek is tudtak az illetékesek infóval szolgálni az ügye folytán, így gondoltam érdeklődök a sajátommal kapcsolatban. Pénteken vitte be a testvérem az unokanővérem tabletjét, amivel eredetileg húsvétra lepte volna meg a kisfiát. Kibontáskor kiderült, hogy gond van az érintőkijelzővel. Eleinte összevissza, majd egy idő után egyáltalán nem érzékel. Gyors megoldásként felajánlottam, hogy majd én veszek helyben a kissrácnak egy hasonló tabletet, hogy meglegyen az ajándék a fészekben, én pedig majd garanciáztatom a hibás példányt. Tekintve, hogy a tesóm fenn tanul, megkértem, hogy vigye be személyesen, amit múlt pénteken tett meg. Egy ConCorde Tab One - ról van szó. Cserét kért, és azt az infót kapta, hogy futár útján érkezik majd a megoldás. Azóta viszont nincs infónk. Számítottunk volna egy e-mail-re, hogy az ügy folyamatban van, esetleg nincs cserekészülék raktáron, várni kell, stb... Jó volna belőni, hogy mikorra várható a futár... Mikortól leszek magam is tablet tulaj, ha csak rövid időre is.

  • dt451

    csendes tag

    válasz 04ahgy #5381 üzenetére

    Élőszóban kapta azt a választ, hogy futár hozza majd a cserekészüléket. Elmondása szerint ennyi infót kapott. A szállítási, e-mail, telefon, stb. adatok nem változtak... (egy utcában lakunk unokanővéremékkel, így nem lett volna értelme változtatni...)

  • dt451

    csendes tag

    Megosztom a saját tapasztalataim. Egy korábbi hozzászólásomban leírtam nagyjából a problémám, és érdeklődtem a fórumot látogató Iponosoktól. Azóta eltelt pár hét, és az ügyem változatlanul folyamatban van.

    Esetemben a probléma gyökere az Ipon beszállítója lehet, és bevallom szánom a garanciális ügyintézőket, amiért ennyi zaklatást kénytelenek elviselni részemről. Velük kapcsolatban az egyetlen problémám, hogy viszonylag kevés információval tudnak csak szolgálni, és azt is csak külön megkeresésre. Mindazonáltal maximálisan meg tudom érteni, hogy millió egy folyamatban lévő ügy mellett nem fog senki napról napra tájékoztatni az ügymenetről. Lehet erőszakosabb is vagyok a kelleténél... Mindenesetre reménykedtem benne, - az évek óta pozitív tapasztalataim alapján - gyorsan lebonyolódik a garanciális ügyintézés. Az Ipon garanciális ügyintézőiről az itt olvasottak, és a levelezésünk kapcsán is pozitívak a tapasztalataim.

    Sajnos nem tudom ugyanezt elmondani a beszerzőikről, beszállítóikról. A probléma gyökere, a gyanúm szerint az, hogy a termékeket nem minden esetben a magyar disztribútoroktól szerzik be. Esetemben is ez lehet a kellemetlenül lassú ügyintézés hátterében.

    A lényeg, hogy márc 12.-én leadásra került náluk egy tablet, az érintőpanel hibájával. Ezt elvileg másnap továbbították a disztribútor felé, és a türelmem kérték, lévén viszonylag korán érdeklődni kezdtem, tekintve, hogy nem volt sok tapasztalatom a garis ügyek kapcsán.

    Vártam... aztán újra érdeklődtem. Sajnos nem volt infójuk, hogy hogyan áll az ügy.
    Ismét vártam, majd újra érdeklődtem. Akkor kaptam a választ, hogy előreláthatólag 15 napon belül rendeződik az ügy.

    A 15 nap leteltével, de lehet, hogy korábban, arra hivatkozva, ismét írtam. Ekkor kiderült, hogy a disztribútor javítani fogja a tabot. Kértem, hogy sürgessék meg, mert a 15 nap lejár-lejárt, és ha ennyi idő alatt nem sikerült javítani, a cserét preferálnám, vagy esetleg egy levásárlásos megoldást. A türelmem kérték.

    Néhány nap múlva újra érdeklődtem. A válasz, a hét második felében várják a javított tabletem. Jeleztem, hogy már nagyon hiányolom, és kezd kellemetlen lenni az ügy, és kértem őket, hogy sürgessék a disztribútort a gyorsabb ügyintézés érdekében, hogy lehetőleg még azon a héten visszakaphassam a táblát. Persze nem érkezett meg.

    Így újabb levélváltás, amiben már kértem, hogy jelezzék a disztribútornak, hogy küldje meg a jegyzőkönyvek másolatait, hogy miért döntött a csere helyett a javítás mellett, és miért nem sikerült 15 napon belül megjavítani a készüléket. Továbbá jeleztem, hogy átvételkor ellenőrizni fogom a hiba meglétét, és csak akkor veszem át, ha az valóban javításra került, a készülék hiba, és sérülésmentes, illetve ha megkaptam vele a jegyzőkönyvmásolatokat is amit kértem. A válaszból kiderült, hogy a készülék még mindig nem érkezett meg a szervizből.

    A mai nap megkerestem a magyarországi forgalmazó által üzemeltetett, egyetlen hazai márkaszervizt, és érdeklődtem a gépem után, hogy valóban náluk van-e még. Persze sikertelenül. Kiderült, hogy csak a gépet leadó személy/disztribútor számára kiadott elismervény alapján tudják megnézni, hogy náluk van-e, vagy egyáltalán hozzájuk került-e a tab, illetve, hogy hogyan áll a szervizelése. Ugyanakkor azt is elmondták, hogy a hozzájuk bekerülő termékeket egy héten belül javítják avagy cserélik, és ez csak akkor szokott hosszabb időt igénybe venni, ha nem közvetlenül tőlük mint forgalmazótól kerül a kereskedőhöz a termék.

    Újabb levelet írtam az Ipon-nak, hogy ugyan adják már meg a szükséges elismervény számát, vagy a beszállítójuk elérhetőségeit, hogy megtudhassam végre mi a helyzet az ügyemben. Persze nemleges választ kaptam, mivel nem adják ki harmadik személynem a disztribútoruk adatait.

    Ekkor esett le, hogy nem a magyar forgalmazón keresztül szerezték be a terméket. A gyanúm beigazolódott, mikor a termék hazai forgalmazójának fórumát olvasgatva kiderült hogy az általam vásárolt tab rom-jából hiányoztak a magyarországon forgalomba került tabokon megtalálható gyártói szoftverek.

    Fórumozgatva az is kiderült, hogy a szomszédos országokban más romokkal kerül forgalomba a termék, így valószínűleg külhoni disztribútoron keresztül érkezett vissza az országba a cucc.

    Ebből következik, hogy valószínűleg a szerviz is valahol odakinn van. Nem csoda, hogy hetekig tart bármit elintézni, és nincs normális kommunikáció a szerviz, és az Ipon között.

    Még egy csavar lehet a dologban ebben a konkrét esetben. Az európai forgalmazó, aki kínából importálja a tableteket, magyar illetőségű, és disztribútorokon keresztül szállít a környező országokba. Nem lepődnék meg, ha a külföldi disztribútor, akinek az Ipontól kiment a tablet javításra, visszaküldené, magyarországon szervizeltetné azt, hogy aztán ismét oda vissza megjárja a határt, és úgy kerüljön haza.

    Legutóbbi levelemben ismét kértem az Ipont, hogy jelezze a disztribútor felé a kapcsolatfelvételi szándékomat, illetve, hogy szeretném tudni, hol, melyik szervizben javítják, javították a tabot, illetve hogy a 15 napos határidő lejártával számomra már jelentős kellemetlenséget okoz a termék javítása, és az elhúzódó javítás miatt már nem látom biztosítottnak, hogy a hibát a megfelelő szervizben próbálták orvosolni, így cseretermékre tartok igényt még a jogszabályban foglalt 30 napon belül. Ez 12-én azaz vasárnap lejár. Tekintve, hogy a hétvégén nincs szállítás, ha a héten nem érkezik meg a tablet hétfőn a fogyasztóvédelemhez fordulok.

    No offense... Garis ügyintézők... Úgy vélem ti megpróbáltátok megoldani. Nyilván nem ez a legnagyobb volumenű ügyetek, nem ez vezeti a listát, érthető okokból... de engem kellemetlenül érint, és nem kívánok még heteket várni a megoldásra. Én veletek állok "szerződésben"... Lassan lejár a 30 nap is. Nem akarok kellemetlenkedni, csak kérem, hogy oldjátok meg valahogy, hogy ne kelljen tovább nyújtani ezt a hercehurcát, mert ez nektek, és nekem is rossz. A ti dolgotok lejátszani a forgalmazóval. Én csak túl akarok rajta lenni... Tab tulajnak lenni még a héten, vagy levásárolni, vagy pénzemhez jutni. Nem hetek, hónapok múltán.

  • dt451

    csendes tag

    válasz StSanya #5448 üzenetére

    Igen...ConCorde volt... Ma kaptam egy levelet, miszerint nem tudták sem javítani, sem cserélni. Levásárolhatom az árát. A vicc, hogy a tab jelenleg is kapható náluk, de drágábban mint amennyiért én vettem tőlük. Ha ugyanolyat szeretnék, rá kéne fizetnem. :W Persze ezek után nem szeretnék. Fórumozgatás során kiderült pár apróság. A tab jó eséllyel sosem járt a magyarországi márkaszervizben, mert ők legfeljebb egy héten belül javítják, vagy ha nem sikerül, minden esetben cserélik. Így valószínűsítem, hogy az Ipon beszállítója nem a helyi forgalmazón keresztül szerezte be a gépeket, így nem az itteni szervizben javíttatja a meghibásodott példányokat. Sőt kiderült, hogy az én példányomon pl. hiányoztak a Magyarországon kapható tabokon alapból fennlévő egyes szoftverek is. Kellemetlen dolog ez, mert amúgy nem gondolom, hogy az Ipon ügyintézői ne küldenék tovább a beszállító felé a garis cuccokat, aki viszont, ha kerülőúton szerezte be a készletét, kerülőúton próbálja megoldani a garanciát is... Én mindenesetre jeleztem, ha javított, vagy csere tabot kapok vissza, kérem mellékelni a szakszerviz által kiállított megfelelő jegyzőkönyveket, munkalapot is, hiszen ehhez a jogszabályban rögzített jogom van, és jeleztem, hogy nem fogadom el a javítást ha nem a ConCorde szakszervize végezte azt. Csereterméknél pedig ellenőrizni fogom, hogy azon a megfelelő rom található, illetve hogy nincs e rajta bármilyen sérülés, tekintve, hogy halottam már olyanról akinek cserekor egy használt, "refurbished" gépet adtak vissza... mellékesen pedig megjegyeztem, hogy a hét végén lejár a harminc nap, és ha nem lesz előrelépés az ügyben, hétfőn a fogyasztóvédőkhöz fordulok...

    [ Szerkesztve ]

  • dt451

    csendes tag

    válasz fricz19 #5455 üzenetére

    Tudtommal a beszállító csak márkaszervizben végeztethetné a garanciális javítást... A ConCorde-nak pedig egyetlen márkaszervize van Budapesten, így Magyarországon a garanciális javításokat ők végzik. Hogy a környező országokban vannak-e kihelyezett szervizeik, azt nem tudom... Mindenesetre én itthon vettem egy terméket, így feltételezem itthon kerül gariztatásra, ha pedig így van, hozzájuk kell vinnie a beszállítónak. Ha máshol, mással csináltatja, akkor már nem hivatalos márkaszerviz végzi a javítást... így pedig semmi nem biztosítja számomra, hogy az szakszerűen lett elvégezve.

    http://tamop.ofe.hu/inet/osszefogas/hu/modul/hasznos/jotall_szav.html

    Nem ismerem a konkrét jogszabályi hátteret, de elvileg a jótállási időn belül csak a jótállási jegyen feltüntetett szervizek nyúlhatnak bele a készülékbe, különben a jótállás elveszik. Én a tabhoz csak az Ipon féle garancialevelet kaptam, külön jótállási jegyet nem. Viszont a fórumozgatás során kiderült az is, hogy az itthon forgalomba került ConCorde tabok esetében a jótállási jegyen a budapesti szerviz van feltüntetve.

  • dt451

    csendes tag

    válasz torma1981 #5463 üzenetére

    Igazság szerint szerintem ez eleve megtévesztő. Egy magyarországon vásárolt termék esetében a vásárló joggal feltételezheti, hogy a termékre hazai a garancia is. Nem vagyok benne biztos, hogy egy itt forgalomba kerülő tartós fogyasztási cikknél nincs előírva, hogy kell legyen helyben garanciális szerviz. Gyanítom ez a forgalmazás egyik feltétele kell hogy legyen. Abban viszont biztos vagyok, hogy a cég köteles volna a vásárlónak bizonyos értékhatár felett jótállási jegyet adni, azon pedig feltüntetni a szerződött szervizpartnereket. Az Ipon garanciapapírja nem jótállási jegy, és nincs rajta feltüntetve a kereskedőn túl egy szervizpartner sem...
    Sok elektronikai cég amúgy nem mindig hazai, hivatalos forrásból szerzi be a termékeket, és emiatt nincs kitöltve rendesen a hivatalos garanciajegy, inkább szerződnek egy szervizzel, és náluk intézik a garis javításokat. Egy elektro world-ben vásárolt samsung tv-nél egy ismerősöm belefutott ebbe. Volt jótállási jegye, amit az elektro world-ön keresztül érvényesíthetett volna, egy velük szerződött szervizhálózatnál. A samsung féle jótállást ki sem töltötték neki, így mikor behalt a tv, a samsung nem javította... az ew-nek meg már ugye nyoma sincs, és sajnos a megjelölt szervizeknek sincs.

  • dt451

    csendes tag

    válasz dethroner #5462 üzenetére

    Ez igaz. Az Ipon-nal szerződöm. Ugyanakkor a fogyasztóvédelmi törvény szerint, alapértelmezésben, ők kötelesek lennének számomra jótállási jegyet kiállítani, ami alapján a kereskedőt kihagyva, a jótállásban megjelölt márkaszerviznél is érvényesíthetném a garanciális kifogásom, kérhetem a javítást, illetve a cserét, a gyorsabb ügyintézés érdekében. Esetemben, ha lett volna kitöltött magyar jótállásom, én simán besétálhattam volna a márkaszervizbe, ahol három munkanapon belül kiértesítettek volna arról, hogy javítják, vagy cserélik-e a készülékem. Javítás esetén egy hétre elkészültek volna vele, illetve ha javíthatatlan, azonnal tudtak volna cserekészüléket adni. Személyesen beszéltem a szervizzel, így nem a levegőbe írogatok a dologról, bizton tudom, hogy van náluk cserekészülék raktáron. Ez egyrészt megkímélte volna az Ipon-t a zaklatásaimtól, nekik nem került volna semmibe (gyanítom amúgy többe került így nekik ez a konkrét eset, időben, munkában, és végül a levásárlás miatt, mint amennyit a termék ért, de legalábbis jóval többe annál mint ami hasznuk lett volna rajtam ha nincs garis ügy...), én pedig egy héten belül újra elégedett tablet használó, és továbbra is fenntartások nélkül elégedett ügyfél lettem volna. win-win. Persze értem én, hogy vannak termékek, ahol nincs az országban, vagy elérhető helyen márkaszerviz, vagy szerződött jótállási partner. Ilyenkor csak a kereskedőn át lehet intézni a dolgot. Neki meg amúgy is törvény szerinti kötelessége intézni a garanciát. Úgy hiszem erre nem ártana figyelmeztetni a vásárlókat, és ez esetben nyilván tudomásul veszi az ember, hogy csak rajtuk keresztül ügyezhető a dolog...

    Bevallom nem olvastam az Ipon ÁSZF-jét. Valószínűleg ott el van ásva valahol, hogy náluk vásárolva lemondok a törvényben biztosított lehetőségről, hogy az ügy gyorsabb rendezésének érdekében magam is eljárhassak a szerződött szervizpartnereknél, a kereskedő kihagyásával. :R

  • dt451

    csendes tag

    válasz dethroner #5467 üzenetére

    A lehetőségemnek elvileg meg kéne lennie. Nyilván csak abban az esetben választanám ezt az utat, ha egyszerűen meg tudom oldani. Plusz nem is minden terméktípusnál volna értelme a nyakamba venni a macerát. Egy alaplappal, videokártyával, stb... De vannak olyan termékek, amiknek kiterjedt márkaszerviz hálózata van országos szinten. Pl. Samsung... Én évekig Pécsen éltem, most is gyakran járok oda. Legutóbb egy samu monitor tönkremenetelekor ahelyett, hogy az eladóhoz rohangásztam volna, simán be tudtam vinni a szervizbe, és lezajlott a csere, sőt megdobtak egy kis ajándékkal is, a kellemetlenségért, hogy 6 napig hiányolnom kellett az általuk gyártott monitort. Közvetlen tőlük folyamatosan tudtam tájékozódni a javítás menetéről, és azonnal szóltak mikor elkészült. Ha az eladóhoz viszem, pihen nála egy kicsit, továbbküldi, stb... neki pénz, nekem pedig a leggyorsabb ügyintézés mellett is plusz két-három nap, és csak az üzlet által csepegtetett információkból tudom meg, hogy mi a helyzet a javítással... Ha megtudom.

    A mostani esetemnél is, nekem nm került volna pluszköltségembe, energiámba, közvetlen a szervizbe beadni, tekintve, hogy a testvérem fenn tanul Budapesten, és gyakran megfordul azon a környéken. Az Ipon-hoz is ő vitte be, mert útba esett neki. Ráadásul konkrét információkkal rendelkeztem arról, hogy milyen náluk az ügymenet. Tájékoztattak róla, hogy nagy valószínűséggel meg tudták volna javítani, ha pedig mégsem sikerült volna, rendelkezésükre állt a cseretermék készleten. Ha pedig egész véletlen mégsem lett volna éppen, bár biztosítottak róla, hogy volt, és ők cserélik a termékeket, akkor beszerezték volna. Többek közt a fórumokon olvasott támogatással kapcsolatos pozitív tapasztalatok miatt ajánlottam a ConCorde-ot, a közvetlen, nem mellesleg pár ezer forinttal olcsóbban kapható konkurenssel szemben, aminek az importőrével kapcsolatban számos panaszt is olvastam, mind a javítási munkák, költségek, mind a garanciális ügyintézés kapcsán.

    Nyilván nem minden termék esetén éri meg személyesen intézni a dolgot. Aláírom, hogy a legkényelmesebb megoldás futárral visszaküldeni, és várni. Ugyanakkor bizonyos ritka esetekben, mindenkinek jobb volna, ha megvan a lehetőség közvetlen a szerviznél, márkaképviseletnél intézni az ilyesmit, mert bár nem jellemző, vannak igenis európai szintű terméktá :)) mogatást biztosító cégek, és ha az ember tudatosan vásárol, tájékozódik, hogy milyen a helyi support, ha elszállna valami.

    Ezért vagyok bizonyos terméktípusoknál évek óta márkahű, és fizetek néha többet bizonyos határokon belül.... valamiért, semmint utólag szívjam a fogam a korábbi jobb vétel miatt. Egy tartós fogyasztási cikknél a termék értékébe a terméktámogatás is beleszámít.

    [ Szerkesztve ]

  • dt451

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #5466 üzenetére

    Amennyiben reális esélyem van a gyorsabb ügyintézésre, egy hivatalos márkaszerviz által, miért is ne kellene érdekeljen? Vannak bajok bizony. Kitöltetlen jótállási jegy például. Az Iponos garanciajegy, nem jótállási jegy. Így az ember máris elveszítette azt a lehetőséget, hogy ne rajtuk keresztül, esetleg gyorsabban, kevesebb kellemetlenséggel intézze az ügyet. Ahogy a másik hozzászólásomban már írtam, ez nem minden terméknél probléma, hiszen egy alaplappal, stb... nem fogok közvetlen márkaszervizbe rohangálni. De egy TV, Monitor, Telefon, stb. esetén, ha történetesen hivatalos szervizpartner is van a közelben, miért ne választhatnám, a számomra kényelmesebb utat? Az esetből amúgy annyit tanultam, hogy a legközelebbi rendeléseim előtt, külön minden egyes termék esetében előzetesen tájékozódom, a jótállási jegy meglétéről, és jelzem, hogy terméket csak kitöltött jótállási jeggyel vásárolok, ha pedig a disztribútor, beszállító, nagyker, bárki miatt erre nincs lehetőség ekkor nem az Iponról rendelem meg. :)

  • dt451

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #5472 üzenetére

    "Másrészről nem kell a gyártó által vagy bárki által adott külön "gari jegy". Te a számlával, blokkal mindent intézhetsz (sőt másolattal is). Akár az iponban, akár a szervizben."

    Az egy év kötelező jótálláson belül, és a kereskedőn keresztül az általa esetleg pluszban vállat jótállási időn belül elvileg igen.

    "Mi közöd a márkaszervizhez?"

    A gyártó által vállalt szavatossági idő (mondjuk úgy gyári gari) ami néha 3-5 év is lehet, már egy egészen más tészta, mint a kereskedő által vállalt jótállás. Valójában ez az amit egy márkaszervizen keresztül érvényesíthet az ember, de csak kitöltött jótállási jeggyel. Ha nincs rendben valami jönnek az általad is említett szervizes rémtörténetek.

    Igen, ez valóban csak egy lehetőség a mezei halandó számára, de nem árt ha megvan, mivel megjárna. Ami a rémtörténeteket illeti, mindenhol vannak kekeckedők, ezzel szerintem az ember számol, ha gariztat... de egy szabályosan kitöltött gyártói jótállási jeggyel a kezemben, még senki nem vitatkozott velem. Félre ne érts, nem a szervizbeli személyes ügyintézést éltetem minden áron, mert nekem is gyakran kényelmesebb, és olcsóbb a kereskedőn keresztül rendezni a dolgot... - főleg a garanciafutár által vidéki lévén - csak azt mondom, hogy nem árt, ha erre is megvan a módja az embernek. A többi az esetek kilencven százalékában úgyis a szerencsén, és az ügyintézők jóindulatán múlik. :U

  • dt451

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #5475 üzenetére

    "A jótállás (köznapi nyelven: garancia) kétféle lehet: önkéntes, illetve kötelező. Utóbbiról akkor beszélünk, ha a jótállást jogszabály rendeli el. Ilyen jogszabály például az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet), ami alapján a forgalmazónak egy év jótállást kell vállalnia a Korm. rendelet mellékletében felsorolt új termékekre (a továbbiakban: jótállásköteles termék). Hangsúlyozni kell, hogy a kötelező jótállás kötelezettje a forgalmazó: az, aki a terméket a fogyasztó részére közvetlenül értékesíti. A forgalmazó kötelezettsége tehát, hogy jótállásköteles termék értékesítésekor a fogyasztó részére – a Korm. rendelet által előírt tartalmi követelményeknek megfelelő – jótállási jegy kerüljön átadásra. "

    Általános tapasztalat, és erre te is utaltál egy korábbi bejegyzésedben, hogy egyes szervizek a nem megfelelően kitöltött, vagy kitöltetlen jótállási jegy, stb miatt visszautasítják a garanciális javítást. Vihetek én nekik blokkot, számlát. Azokon nem minden esetben szerepel minden szükséges adat.

    Most visszanéztem a számlát , illetve a garjegyet, és az átvételi elismervényt is, amit az Ipon-tól kaptam. A gyári szám, ami kötelező, és szükséges adat egy jótállási jegyen, és ami nélkül az elvileg nem érvényes, nem felel meg a ConCorde által használt formátumnak. Ezt azért tudom, mert az esetleges szoftverfrissítéseknél figyelembe kell venni a termék sorozatszámát, és emiatt megnéztem, hogy ellenőrizhessem, van e frissebb firmware az én tabomra. A számlán, garijegyen, elismervényen lévő egy belső számkód lehet, de nem az eredeti gyári sorozatszám. Vagyis ezekkel a papírokkal egy szervizben már nem tudtam volna hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a nálam lévő hibás termék az a darab-e amit vásároltam. Pont.

    Ez a cucc nem egy nagy értékű valami, és nincs is rá több "gyári gari" mint a kötelezően vállalt jótállás aminek viszont mind a kereskedőnél, mind a gyári szervizhálózaton keresztül érvényesíthetőnek kellene lennie. Megfelelő papírok nélkül viszont nem az. Csak az Iponon keresztül volna ügyezhető...

    Azt is tudomásul kell venni, hogy nem mindegy, a kereskedő kitől szerezte be a terméket, mert az egyes importőrök, másképp kezelik a "gyári gari"-t, szavatosságot. Van olyan importőr, aki csak a kötelező jótállást adja meg, hiszen neki csak ezt kötelező...., és van aki a teljes gyári szavatossági időre garanciát vállal. Ugyanazt a terméket így megveheti az ember egy év garral, vagy 5 év garral... Utóbbi pedig csak a megfelelő jótállási jeggyel érvényesíthető vita nélkül. Mindegy volna?

    [ Szerkesztve ]

  • dt451

    csendes tag

    válasz HUN]Repa #5479 üzenetére

    Ez egy korrekt, és tökéletes válasz volt számomra, amiből pontosan kiderült minden. Köszönöm! :R Így kell ezt. Világosan, érthetően, részletesen. Kitértél minden kérdéses pontra. Innentől kezdve pedig részemről nincs vita... és eloszlattad a kételyeimet is. Valóban ritka esetben működik, éri meg, kényelmesebb a személyes szervizbe battyogás... néha bejöhet. Nekem volt hogy "útbaesett". Ennyi. és külün tetszett, hogy részleteiben kitértél a support, és gyártói garancia, szervizhálózat kérdéskörre is. Sajnos én nem feltétlen jól fogalmaztam, de a te soraidban érthetően benne van amire amúgy gondoltam ezzel kapcsolatban. :))

Új hozzászólás Aktív témák