Új hozzászólás Aktív témák

  • haxiboy

    veterán

    válasz mad1 #42 üzenetére

    TV-knél 2 féle 3dtechnológiát használnak :

    1. Polarizációs : Passzív szemüveg, egyszerre jelenik meg a két kép a képernyőn ezért a "látott" felbontás csak fele a natív felbontásnak. A fény polarizálva van a szemek számára így a bal szemnek való kép vízszintesen a jobb szemnek függőlegesen van polarizálva (vagy fordítva). A mozikban általában ezt használják.
    2. A képkockák egymást követik először az egyik aztán a másik szemnek, ezek használják az aktív szemüvegeket amik, ha alacsony HZ-n működnek akár láthatóan vibrál. Egyszer az egyik szemet "takarja" ki egyszer a másikat. A GeForce2-es korszakomból emlékszem még egy 1000ft-ér megvásárolható 3d szemüvegre amit CRT monitorokkal lehetett használni.

    3. Technológia ami a VR szemüvegeknél is használatos. A két szem két külön képet lát, de nem egy képernyőn hanem szeparáltan. Ezt a technológiát használták már a sztereoszkópoknál is amit már 1838-ban feltaláltak. Igazából ezt gondolták tovább később mozgóképekkel : Autosztereogram néven. Most ugyanezt a technológiát elevenítik fel csak nagyfelbontású kijelzővel, és mozgásérzékeléssel felvértezve.

    Egy-egy szemtengelyferdülést szenvedők között -bár nem vagyok orvos- szerintem nagy külömbség van, több ismerősöm is van, van aki a 3dtv-t nem látja 3d-nek, de van térlátása. Van olyan akinek abszolút mélységérzete sincs. Szerintem ez a ferdülés mértékétől függ. De akinek van "rendes" térérzékelése, az nagy eséllyel a VR szemüvegek is 3d élményt fognak nyújtani.

    Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

Új hozzászólás Aktív témák