Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
válasz #56573440 #48 üzenetére
"amiért a kocsiknál is a fékezéskor leginkább azt használja a rendszer. fékezel, súly előre billen, a hátsó kerék hamarabb veszíti el a tapadást, ha csúszik akkor az meg jól néz ki bizonyos korosztályban, de a fékút ugye nő. lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye." - Tehat a DH-t se erted, szerinted miert az elso tarcsa a nagyobb mindig?
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
obligat
senior tag
autóban jobbos sávban ráállok a járdaszegélyre (ha van). pont azért, mert a bringások és robogósok tisztában vannak az ÁLLÓ kocsisor kerülésével, csak akkor koppannak az ajtón, mikor jobbra fordulok.
--==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--
-
donjohnson
addikt
halott.
én egy bringást se láttam még budapesten, aki a karjával jelzett volna irányt.ThinkPad P51 | ThinkPad X250 | http://www.youtube.com/watch?v=Hp6UjOL0s2Q
-
Pikkolo^^
addikt
válasz donjohnson #53 üzenetére
Ez igazán szomorú...
Köszi a fékes linket.
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
aztán hol írtam hogy jánoshegyre korlátozódott ez? többet voltunk épített pályán kint mint a jánoshegyen szerintem. azon túl meg nem mondtam hogy hc dh versenyző arc voltam szerintem...
"Mellesleg pont az ilyenek miatt hagytam fel a varosi bringazassal (a jaj katyu, jaj auto, jaj kornyezet tipusu majresok)"
ezt dekódolni nem tudom. tehát te azért hagytad abba a tekerést mert más fél dolgoktól. ez reális jah.
"Amikor az embert megtanitjak kozlekedni autoval, az elso amit belevernek az emberbe, hogy folyamatosan jarasd a tekinteted korbe, figyelj meg mindent."
igen. ez így van. csak mivel kocsival kb a többiek ritmusával, sebességével haladsz, ezért mondjuk egy besorolás vagy parkoló autó kerülése nem akkor probléma. ha 20 km/h difivel indulsz élből és alsóhangon, és nem vagy 2 méter széles akkor jelentősen más a gyerek fekvése. forgathatod a tekinteted, forgatom is, de több a változó és más szituációk jönnek elő pont ebből kifolyólag.
"Ha ezt csinalnad, akkor tudnad mar a kanyar elott hogy ott lesz egy katyu, hogy all ott egy gyalogos aki valoszinu le fog lepni az uttestre, stb es nem jonnenek a hulye kifogasok..."
ezt csinálom, mert még életben vagyok kb, de... ezerszer leírtam... haladok jobb oldalon lehúzódva. sasolom hogy ajtózni akarnak e. nézem a gyalogosokat. próbálok nem akadály lenni a mögöttem haladóknak úgy, hogy az eéslyét se hagyom annak hogy szűkebb szakaszokon rámálljon centizgetve előzni. jön egy balos kanyarom. ha csak kivillantom előtte a kezem balra, azzal semmit nem érek, mert vagy látja vagy nem, főleg nem enged be. jön a kanyar. kiteszem a kezem, nézek hátra hogy hova férek be. nézem a jobbost hogy jön e valaki, nézem a gyalogost hogy ki fog e lépni. nézem a szembeforgalmat hogy hol férek majd át, nézek magam elé hogy mit kéne még kerülgetni kátyú szinten. a mögöttem haladó vagy beenged vagy nem, főleg nem, és én kitartott kézzel, folyamat lassulva próbálok átvergődni balra. ehhez képest kocsival kivágom az indexet, benézek jobbra, fékezek, mögöttem megállnak, szembejövő vagy átenged vagy megvárom amíg elhúz, benézek hogy jön e gyalogos és áthajtok. nincs vergődés hogy balról megelőz e indexelés közben, nincs para hogy be tudok e húzódni hogy kanyarodjak, nincs para hogy belehajtok bármibe mert kocsival egy átlagos kátyú azért nem a világ vége.
de ja ugyanaz. ha tudsz autót vezetni akkor pont annyi dolog jöhet közbe, pont annyi gondod lehet. hozzátenném hogy pl kocsival ha koccansz vagy nekedjönnek hát így jártál, nem igazán esélyes hogy komolyabb sérülésed lenne városi tempónál. max kellemetlen a biztosító intézése. ugye bicóval meg a fülemből szivárgó vér mögül hallgathatom a közeledő mentő szirénáját ami kevésbé humoros. tehát a fejforgatás meg az odafigyelés azért jelentősen több. az autósok se így közlekednének ha a légzsák helyén százas szögek lennének ugye...
-
Döglött Róka
veterán
válasz #56573440 #55 üzenetére
Tehat majrezol A mazsola bringasok pont olyan zavaroak mint a mazsola autosok. Semmivel nem megterhelobb szellemileg bringazni, mint autot vezetni.
Mellesleg ha kanyarodsz, jarmutol fuggetlenul zavarod a mogotted haladokat, el kell foglalni ilyenkor az egesz savot, es szepen bevaltasz a kanyarodo savba, egyenes haladasnal nem egetveroen bonyolult kitenni a kezedet balra kanyarodaskor meg kihuzodsz a sav bal szelere, mint ahogy autoval is tenned. Jobbra meg nem szabad hogy gondot okozzon a kanyarodas.
A DH-zos karrieredet azert firtattam, amit az elso fekre irtal, en elol hatul 203-as tarcsat hasznalok es elol erosebben fekezek mint hatul kanyar elott megsem turja a foldet a kerek. Annyi a titka, hogy nem digitalisan fekezel es lehetoleg olajos feket hasznalsz a konnyebb adagolhatosag erdekeben.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #51 üzenetére
"Tehat a DH-t se erted, szerinted miert az elso tarcsa a nagyobb mindig?"
mindig öröm ha egy fogas arc mutat újat, mindig is szerettem új technikákat tanulni. mesélj. hegyen lefele, amikor írtam hogy túrja az orrát a vas mondjuk egy sáros, leveles szakaszon akkor mi a helyes teendő? rárántod az első féket mert az a tárcsa nagyobb ugye? hagyjuk egymást szerintem, mert ha komolyan gondolod akkor javaslom ülj fel egy össztelós vasra, aztán indulj el lefele, úgyis méterenként mész majd át greenpeace aktivistába fákat ölelve.
csak egy hülye szokást hoztam fel a témával kapcsolatban (első fék használata) ami városban persze így van, de sokan a sok dh-s yt videó miatt azt hiszik hogy pár ott látott technika városban is menő, pedig nem, és nem is jó.
-
Döglött Róka
veterán
-
Hintalow
senior tag
Nem rosz, de szerintem kevés lenne a potenciális vásárlóbázis, ha csak abból indulok ki, hogy itthon hányan bringáznak úgy, hogy kezeznek is közben.
De ez még mindig jobb szerintem, mintha a bringára tennének irányjelzőt, ott az a probléma, hogy olyan keskeny az egész jármű ugye, hogy normál követési távolságból már nem is látni merre/mi villog.Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #56 üzenetére
"Tehat majrezol"
jah nem vagyok futár hogy iridium golyóim legyenek, otthon várnak haza, nem mindegy hogy egy órát kések betétlap miatt vagy csak odacsörögnek hogy a személyi darabjaim szétszóródott morzsáiból talán én voltam. mindig abból van a baleset ha valakinek kvanagy az arca és azt hiszi hogy ural mindent maga körül. nem értem mi a bajod egy egészséges félelemmel, gondolom te ha rádcentizi a barma a kocsit higgadtan veszed tudomásul hogy még 10 centi és a parkoló autók alá lök a mögötte haladó meg vagy megáll vagy nem. eddig 4 balesetem volt közúton, ebből egyben se voltam hibás. hívj majrégépnek, nem hat meg.
"Mellesleg ha kanyarodsz, jarmutol fuggetlenul zavarod a mogotted haladokat"
pedig magyarul írtam... kocsival ha fordulok balra, nem előz meg balról jobb esetben ha indexelek, megáll mert azt megszokta már, beletörődött hogy ez van. biciklivel folyamatos a karjelzés ignorálása. ő még ott pont elfér, meg a mögötte jövő is. meg az azutáni is. hazafele több szűkítés van az úton villamos megálló miatt. ha padkáig megyek akkor épp elfér még egy kocsi. de nem bízom a testi épségemet az ő vezetői tudására bocsi. kicsapom középre és megyek. az még egy jó leejtő szakasz is végig, úgyhogy ki lehet tekerni, nincs nagy difi sebességben, de akkor is van aki rááll a seggemre és vergődik, aki még a szűkítés előtt 5 centivel még megelőz mert ő még befér és nehogy 10 másodperccel később érjen a piroshoz, stb. nem a zavaráson van a hangsúly. azon van hogy ignorálnak e vagy sem. kocsival vagy megállnak mögötted és néznek. biciklivel vagy agyvérzést kap.
"egyenes haladasnal nem egetveroen bonyolult kitenni a kezedet balra kanyarodaskor meg kihuzodsz a sav bal szelere"
alapvetően nem bonyolult. kiteszem a kezem, hátranézek, látom hogy beenged, átsorolok. na ezt utoljára kb soha nem láttam. leírtam már nem értem mi ebben a bonyolult. a világból kitekerhetek balra kitett kézzel. inkább rámgyorsít mint beengedjen. a tanulóvezetőt se szeretik mert 40-el megy. akkor engem? vicceljünk még.
"en elol hatul 203-as tarcsat hasznalok es elol erosebben fekezek mint hatul kanyar elott megsem turja a foldet a kerek. Annyi a titka, hogy nem digitalisan fekezel es lehetoleg olajos feket hasznalsz a konnyebb adagolhatosag erdekeben."
soha se túrja? biztos? soha? írtam hogy mindig így van? azt írtam hogy csúszós vizes, vagy esetleg laza talajon van hogy szívás. merthogy ugye kanyarban már jobb esetbe imádkozunk és nyomjuk az ívre a vasat, ott már csak nagyon határesetben fékezünk, és akkor se nagyon az elsőt... vajon miért... egyébként meg az elején arra reagáltam hogy az elsőt terheljük jobban, mondtam hogy igaz, csak néha van hogy nem jó ötlet, főleg ha nincs olyan bezárt szöged a talajjal, meg úgy városban vagy, meg vicces hogy az ülés mögé pucsít be a körúton jobbra kanyarodva az arc. erre jön hogy dehát elöl nagyobb a tárcsa mint hátul, most hogy mindkettő azonos. én meg nem bántottam senkit közben... annyit fékezel előre amennyit akarsz és főleg amennyit lehet. de azt állítani hogy nem csúszik meg azt lehet csak nem igaz, az viszont igen hogy így fékezni fárosban egyenes szakaszon nem csak vicces de nem is jó döntés.
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #58 üzenetére
"Ha elol fekezel gyorsabban megallsz, ez egyszeru fizika."
és ez hol írtam hogy nem? milyen szövegkörnyezetben. te is ennyit értettél belőle komolyan? a kérdésem áll. kanyar előtt húzod neki a féket leveles vagy laza talajon. biztos 80% az a fékerő elosztás előre? kanyarban tempón biztos 80% az az eloszlás ha ráfékezel?
hol kérdeztem hogy milyen géped van? lemaradtam főleg a rugóút esett ki de legyen.
mégegyszer.
"lehetne még hátradőlni fékezéskor, sokat látom városban is hogy fékez és hátrateszi a súlypontot, ami jó ha pl pont hegyen jössz lefele és elkezdi fékezés közben túrni az orrát a vas, de alapvetően továbbra is az első kerék a kormányzott ugye."
egyetértettem az első fék erős használatával városi környezetben. csak egy idióta divatmajomkodást írtam le, ami városban nevetséges és nem feltétlen célravezető, hogy inkább a hátsó kereket fékezik és hogy ne blokkoljon rá is ül. írtam hogy az autó első kereket fékez ugye... nem is értem mi ezen annyira bonyolult. leírtam egy kis százalékát az embereknek akik városban majommódon hátsó kereket fékezve fordulnak, és hogy ennek kb a hegyen van létjogosultsága maximum, erre vered itt magad hogy közel 3 millás karbonvázas verseny géped van. a szint megvan.
-
Döglött Róka
veterán
válasz #56573440 #61 üzenetére
A trek session nem egy bringa, es foleg nem csak karbonvazas, hanem egy 10 eve letezo szeria, sot meg nem is csak DH gepek futnak ezen a neven hanem FR-ek is. Deplane nem 3 milliorol indulnak (a karbon verzio van 2 million korul). Csak azert jegyeztem meg, hogy mim van, mert nem atalkodtal lenezni az ossztelos tapasztalataimat illetoen (latatlanban persze)
En veszfekezeskor hatrateszem a sulyt sik talajon is, mivel nincs kedvem orrabukni, felnifekkel erre semmi szukseg, mivel csekely gyakorlati haszna van.
"és ez hol írtam hogy nem? milyen szövegkörnyezetben. te is ennyit értettél belőle komolyan? a kérdésem áll. kanyar előtt húzod neki a féket leveles vagy laza talajon. biztos 80% az a fékerő elosztás előre? kanyarban tempón biztos 80% az az eloszlás ha ráfékezel?" - nem szoktam szamolgatni, de probaltal mar lejton csak hatso fekkel kozlekedni? Nekem volt szerencsem hozza mikor szakadt feluton a fekkabelem. erzesre a harmadat adja a fekeronek, foleg laza talajon, mivel a hatso kerek kevesebb terhelest kap fekezeskor ezert konnyebben megcsuszik onmagaban mint az elso. Remelem nem kell erovektorokat rajzolni, hogy megertsd. Es kanyarban nem fekezunk.
Akkor vegyuk sorba:
- A DH gepekkel nem vagy tisztaban, lasd a 3 millas megjegyzesed.
- Fekezeskor fellepo erohatasokkal nem vagy tisztaban.
- Nem tudsz forgalomban kanyarodni.Az a baj, hogy indulatbol ervelsz, raadasul egy ismeretlennel szemben, eloiteletekkel boszen megtuzdelve.
Mindenki masnak, elnezest az OFF-ert.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
bambano
titán
válasz Cathfaern #42 üzenetére
jó kis hsz, kár, hogy önellentmondásos...
(#45) BlackSoft: 50+-szal belezúgni éjjel a pirosba az tutti módszer a darwin díjra.
(#46) dqdb: ez meg egy jó dolgozat, kár, hogy biciklizni nem tud, aki írta. ilyen szép mondat van benne: "μ < b/h esetén nem fordul elő bukás – ekkor ugyanis a kritikus lassulás erőltetésekor az első kerék fog megcsúszni." mert lehet, hogy az a fajta bukás, amikor átrepülsz a kormányon, nem fog előfordulni, ezt elismerem, de ha megcsúszik az első kerék, akkor másfajta pofáraesés szinte garantált.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #63 üzenetére
"En veszfekezeskor hatrateszem a sulyt sik talajon is, mivel nincs kedvem orrabukni"
ki beszélt vészfékezésről?
" nem szoktam szamolgatni, de probaltal mar lejton csak hatso fekkel kozlekedni?"
nem. nem is írtam hogy szoktam.
"mivel a hatso kerek kevesebb terhelest kap fekezeskor ezert konnyebben megcsuszik onmagaban mint az elso."
és még ilyet se mondtam. olyat mondtam hogy az első kerék el tud blokkolni ha olyan kedve van terepen néha. ezzel vitatkozzál ne azzal amit kitalász. városban meg mondtam hogy persze hogy első féket használunk 80%-ban le is írtam hogy miért. elolvastad vagy csak a szél fújja?
"Remelem nem kell erovektorokat rajzolni, hogy megertsd. "
remélem nem kell lebetűzni hogy olvassál, értelmezzél, arra válaszolj. amit nem írok, soha nem írtam, de még gondolni se gondoltam rá arra ne hivatkozz.
"Es kanyarban nem fekezunk."
soha? biztos? tuti? te se fékeztél még életedben ott ugye? mit írtam ezzel kapcsolatban? 1: hogy kanyarban már csak imádkozol meg tolod bele az anyaföldbe a gépet ahogy tudod, aztán megkérdeztem szerintem hogy kanyarban is 80%-ot fékezel e terepen. pont azért mert ha elszabod, márpedig versenyzőket láttam elszabni, akkor bizony a hátsót tolod neki óvatosba, nem az elsőt. soha nem írtam hogy fékezz kanyarban az erdőben.
azt írtam hogy van olyan hogy városban kanyarodásba bele kell fékezni. ez is tény." A DH gepekkel nem vagy tisztaban, lasd a 3 millas megjegyzesed."
ohh ájmszorri. bennem az maradt meg hogy session után általában ilyen számok vannak mint 7-8-9-10 meg 77-88-99. soha nem hallottam a deplane kategóriáról, illetve eleve dh vonalon gondolkoztam úgyhogy ez ugrott be nem is gondoltam bele hogy fr vonalon induljak el, de a deplane-t nem ütötted el véletlenül? mert +trek session keresésre hallgat a google...
" Fekezeskor fellepo erohatasokkal nem vagy tisztaban."
olvasni és értlemezni kéne amit írok, arra válaszolni amit kérdezek, és nem általánosítani, olyan dolgokat a számba adni amit nem írtam soha. sokkal egyszerűbb lenne.
"Nem tudsz forgalomban kanyarodni."
kanyarodok én semmi gond nincs vele. csak nem engedem el a kormányt, mert már megállapították hogy paragép vagyok, aztán jobb ha kapaszkodok mint próbálok az autósok lelkére hatni az integetéssel.
"Az a baj, hogy indulatbol ervelsz, raadasul egy ismeretlennel szemben, eloiteletekkel boszen megtuzdelve."
az a baj hogy nem arra válaszolsz amit kérdeztem, az a baj hogy olyan dolgokat adsz a számba amit soha nem mondtam, aztán tolod a habi dumát. még csak indulat sincs. pusztán nevetséges hogy értelmesen válaszolok neked, te meg beböfögöd egy kamionos beszélgetésbe neked fordod van de amire válaszolsz senki nem is kérdezett hasonlót, érdemi választ meg nem adsz. amikor meg azt mondom hogy cargo, akkor leugatsz hogy transit és hülye vagyok. mábocsi hogy nem vágom fejből az összes trek session variánst
szerintem ezt hagyjuk abba. persze azt mondtam hogy tessék elsőkeréken nyélféket húzni kanyarban nagytempónál, a trek csak kamionokat gyárt, és úyg egyébként is igazad van. jó lesz? megnyugodtál? legközelebb megpróbálhatsz olyan dologra is hivatkozni amit mondtam, és nem arra amit te gondoltál hogy mondok.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz #56573440 #66 üzenetére
Nem akarnék belevauzni a személyeskedő fröcsögésbe, de...
Deplane = Depláne. Kanyarban meg ne integessél, akkor már
rég késő... Az index sem arra van, hogy kanyarodás KÖZBEN
használd autóvezetés esetén: már előtte, a szándék jelzésére.(Sokan ezt nem értik, és miközben már csinálják a manővert,
pl. sávváltás, akkor villantanak vele alibiből. Már szart sem ér,
csak azért csinálja, hogy ha látta a rendőr, ne büntesse meg.) -
dqdb
nagyúr
ez meg egy jó dolgozat, kár, hogy biciklizni nem tud, aki írta. ilyen szép mondat van benne: "μ < b/h esetén nem fordul elő bukás – ekkor ugyanis a kritikus lassulás erőltetésekor az első kerék fog megcsúszni." mert lehet, hogy az a fajta bukás, amikor átrepülsz a kormányon, nem fog előfordulni, ezt elismerem, de ha megcsúszik az első kerék, akkor másfajta pofáraesés szinte garantált.
Nem olvastam el az egészet, csak a bevezetőjét, és azt is régen, ezért csak feltételezem, azzal az egyszerűsítéssel élt, hogy egyenes vonalban haladsz előre, és nem fordítod el a kormányt. Ekkor az első kerék csúszása tényleg csak a fékutat növeli, de elég ettől pár fok eltérés, akkor ahogyan írod, garantált a repülés. De az egész fékezési elmélet semmit sem ér, ha neked rendes féked van, és megállsz vele, amikor kell, majd az utánad érkező bringás letarol.Kesztyűbe integrált változat, amely gombnyomásra kapcsol be, sisakba integrált változat, amely gesztusokkal működtethető, amelyek ugyan látványosnak látványosak, de egyik sem tűnik számomra igazán életképesnek.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
#56573440
törölt tag
"Kanyarban meg ne integessél, akkor már rég késő."
pont az elején is mondtam hogy nem a kanyarodáson van a hangsúly. csak itt összegyűlt a dh-s futárok krémje, akik fél kézzel hátrafele nézelődve is tökéletesen tudnak reagálni minden kialakuló helyzetre, amiket persze előre fel tud mérni maga körül és semmi nem lepheti meg. de igazatok van. majd integetek. becsszó
sőt ebből négyet veszek mert a lábamat is ki fogom tenni, legyen igazán jól látható hogy mit szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Döglött Róka
veterán
-
tomazin
veterán
Le is írtad a lényeget:
ha elcsap, akkor mindegy ki a hibás, mert ugye én már el vagyok csapvaszörnyű,h ezt sok bringás nem fogja fel (de autós dettó).
mellesleg én kötelezővé tenném, hogy városban csak kreszvizsgával lehessen bringázni. olyanokat csinálnak egyesek, hogy hihetetlen. a jobb kezes utca az egy totál ismeretlen fogalom és a parasztja van felháborodva. a legnagyobb suttyó autósaknak meg 3hét bringával járást írnék elő bp-n.
hozzátenném, hogy én 80%ban bringázok és én látom így a helyzetet, nem a kormány mögül prédikálva. sőt én bringán ülve sokkal jobban kiborulok az idióta bringásoktól.a kis jelzőkére: láttam már kb. egy hónapja, a reklám nekem naon tetszik, de ez nem az az összeg, amit kiadnék érte.
-
LonGleY
veterán
Ezt a baomságot! Eleve ki a fene nyújtogatja a karját a nagyikon és a lowridereken kívül? Veszélyes, fölösleges mozdulatsor.
Már léteznek kormányról vezérelhető indexlámpák is (pl. hátizsákba varrt LED-lámpás vagy egyéb megvalósításban), ahol nem kell a markolatról elemelned a kezed, és homoszexuális karkötőket sem kell hozzá hordani (40 fokban biztos arra vágynék, hogy az izzadságtörlés közben egy ilyen műanyag szarral karcoljam fel a homlokom...).
[ Szerkesztve ]
-
obligat
senior tag
Az megvan, hogy mostantól piásan is lehet tekerni főútvonalon is?
Ettől a ponttól kezdve értelmetlen a KRESZ.jármű? az.
közúti forgalomban részt vesz? igen.
a részvétel feltételez némi jártasságot, felelősséget, józanságot, be- és előrelátást, viszonylag gyors reflexeket, gyors helyzetfelismerést ? illene.
bukta? az.--==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--
-
obligat
senior tag
Mellesleg valamelyik múlt heti napon történt idén másodjára velem, hogy vizes úton, hajnalban közlekedési lámpáktól hemzsgő egyszámjegyű főútvonal városi szakaszán, autóban, szembe jövők lámpáinak fénye miatt tényleg lassan átgurultam a villogó sárga alatt, és a bringást csak akkor vettem észre, mikor a b-oszlop már elment előtte. Igaz, volt gyalogosátkelő, csak a sügér nem tolja ám át, hanem áthajt (mégcsak nem is gurul, hanem tapos mintha versenyen lenne). Centiken múlt a baleset, nézem a tükröt, integet. No jó, viszlek kórházba barátom, csak lehúzódom. Megyek gyalog vissza, hát káromkodik becsülettel, hogy mekkora fasz vagyok stb. Jóbarát szádat betedd, zebra előtt leszállsz, az az átkelésre ráutaló magatartás, akkor én is megállok, átengedlek, de vizes, csillogó úton, sötétben az ellenfényben nekem két abroncsot kellet volna észrevennem, meg pár küllőt, amelyek gyakorlatilag mellőlem indulnak, lámpád egy kínai szar, és épp nem különbözik az utfelületen csillogó háromezer visszfénytől, mellényed sincs, nem is ütköztünk, még a keresztkulcsot sem vettem ki az autóból, szerintem pont indulhatnál tovább.
Szó nélkül megfordult és visszament.
Ilyenkor autós vagyok nagyon.
Amikor meg bringán ülök, viszonylag normális vagyok. Amikor centiznek autoval, akkor mutogatok illetlenségeket, és néha verekszem is. Gyalog meg soha nem érek oda sehová--==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--
-
zseko
veterán
válasz #56573440 #29 üzenetére
ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel.
Nem azért, de ki az a hülye aki egy kézzel fogva kormányt kanyarodik? Jelzel, visszafogsz, kanyarodsz. Nem hiszem hogy túl bonyolult...motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak.
Szóval te pedig lesz@rod a kreszt, lesz@rod az irányjelzést, aztán felháborodsz ha elcsapnak.Az ötlet jó, a videó nevetséges (tudom, reklámozni kell hogy magyar, de ez kb. 80-as évekbeli reklámra hajaz), az ár egy vicc, kivitelezés khmm... érdekes, szerintem majd ebay-ről vesszük a másolatot $3-ért
HR24.hu
-
LonGleY
veterán
válasz Pikkolo^^ #77 üzenetére
Ha elütök valaki, akkor az azért lesz, mert elemelem a kezem a kormányról...
"Felsőbbrendű" meg max azért, mert 10 éve nyomom a városban baleset nélkül.
Ott lengetem a karom, ahol tényleg kell valami. A karkötő addigra viszont be sem kapcsol a videón, mire az ember már visszahúzná a kezét..
[ Szerkesztve ]
-
blueMerle
veterán
49 eurós áron ez egy vicc. Ez amolyan 5-10 dolláros gadget cucc, akkor azt mondom talán egy pár darabot el lehetne adni belőle. Értem én, hogy a fejlesztés nem volt egyszerű meg minden de ez akkoris brutálisan sok érte, akárhol, nem csak magyarországon. Csodálkozom hogy eddig az a 10 százalék egyáltalán összejött.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
Ez úgy sz@r, ahogy van
Kár beleölni a pénzt.
800 lumenes lámpám van, még ezzel is elém kanyarodik, aki le se s.rja
Akkor mit látnának ebből a semmiségből a csuklómonMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
demagóg
aktív tag
válasz Döglött Róka #84 üzenetére
Szerintem nem említette, hogy irányjelzésre használja. Csak azt, hogy hiába van kivilágítva rendesen, akkor is elé vágnak. Tehát esetenként ez a plusz irányjelző kütyü sem lenne mindig hatásos. De majd javít, ha rosszul értelmezem.
-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...
-
Pikkolo^^
addikt
Este hogyan jelzed megfelelően a kanyarodási szándékot? Egy ilyen világítós szerkezet nem nappal használatos.
És ha téged ütnek el, mert nem lengeted a karod akkor mit fogsz szólni? Tegnap biciklivel majdnem egy másik biciklist ütöttem el, mert nem jelzett, hisztizett is volna ha elkapom.
-
#56573440
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #89 üzenetére
jaaa hogy.. akkor neked semmit. aki jedi azzal kár is, a kitartott, kanyarodást jelző kezem pont annyi kocsit állított meg eddig, ahány golyót képes lennék ugyanerre késztetni. én már írtam, leszoktam róla. kanyarodok amikor tudok, van helyem és lehetőségem, nem akkor amikor engedik. ha téged beengednek kézjelzésre akkor te igazán boldog ember lehetsz
egyébként egy paraszt bicóst aki majom mód az utcán közlekedik, és pont most került ki a videója amiben egy bkv busz belegyalulta a járdát elválasztó fémkorlátba, csak hét bordája tört el és szúrta át a tüdejét, de ha jelzi két kézzel az egyenes haladását akkor elkerülhető lett volna. azt a kresz szerint így kell hivatalosan mutatni ha nem csalódok
gondolom egy link van végig a hsz-en. nem tudom, csak tippelek
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #91 üzenetére
jogos a két pont. ezt viszont érdemes lenne továbbgondolni.
Egyvalamit meg kéne tanulni az autósoknak, a kamion erősebb és ennek megfelelően kell közlekedni és nem tank módjára mindenen keresztülmenni ahogyan sokan teszik.
aztán lehet még vonat, meg kő, pappír olló. azt kéne megtanulni, hogy azért mert egy kerékpáros kacsázik előtte az úton, attól még nem kell agyvérzést kapni, és nem fog elkésni sehonnan miatta.
paraszt minden oldalon van, és nem a közlekedési formája definiálja. a paraszt mindenen paraszt. viszont aki másfél tonna vasat terelget az igazán jobban kéne figyeljen, de nem is értem mit várok, amikor ma a melóhelytől 20 méterre a másik autós egy stoptábla mellett nyélgázon hajtott át a főúton, és neki lett csapva egy fának nagyon csúnyán.
-
#56573440
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #93 üzenetére
tett most is. shit happens tudom. ettől függetlenül tartom, hogy a kézjelzés számomra kerékpáron olyan mint a csengő használata ha a gyalogos ott andalog a bicikliúton, akkor se csengetek rá, mert egyből lefagy, megáll, hátrafordul, aztán próbál valamerre elmászni ebből csak a para van. kikerülöm és egyezményes jelzéssel kimutatom esetleg a nemtetszésemet, és ennyi.
-
Pikkolo^^
addikt
Pont az ilyenek miatt utálják a bicikliseket a gyalogosok az autósok és a normálisan közlekedő biciklisek is, joggal. Azért, mert más nem tud rendesen közlekedni az nem jogosít fel téged arra, hogy szabálytalan legyél.
-
Döglött Róka
veterán
válasz #56573440 #88 üzenetére
Nem tudom mi koze a kanyarodashoz egy idiotanak, aki osszefossa magat ha kikerulik.
Es ok hogy direkt nem akarod felfogni, de tovabbra sem fel kezzel kanyarodunk.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
#56573440
törölt tag
válasz Döglött Róka #96 üzenetére
a neved beszédes róka. keményebb a golyód mint humájé azt mindenki tudja, abban meg igazad van hogy csak kikerülik. az a pár miliméter meg kit érdekel hagynak neki annyit. kivéve amikor nem és a tüdejét átszúrja pár bordája ugye arról is fent a videója...
tökös vagy, bátor és erős, annyi a sérga pólód hogy pizsamának használod már őket, haladhatunk? kértem hogy te engedd el a kormányt? nem. csináld. tedd ki a kezed balra pl jobb szélről, és tekerj addig amíg beengednek fél kézzel. szabad az ország azt csinálsz amit akarsz.
-
#56573440
törölt tag
válasz Pikkolo^^ #95 üzenetére
kedves vagy. elmondanád hogy miért utálnak a gyalogosok? mert nem megyek fel járdára. nem cikázok közöttük. elengedem őket minden zebrán. biztos hogy utálni kéne azért mert nem akarok olyat játszani mint amikor a sarkot találkozol a kollégával és hirtelen mindketten ugyanarra akarjátok kikerülni egymást? utáljon nyugodtan a paraszt aki a bicikliúton gyalogol, amikor ott a járdája. a többi kétlem hogy utálna.
elmondanád miért utálnak az autósok? azon túl persze hogy akadály vagyok aki nem fizet az úthasználatért, és mit képzelek magamról? mégis mi bajuk lenne? ha nem jön senki akkor kanyarodok, csak ennyit írtam. nem veszélyeztetek senkit, néha bal kanyarhoz behúzok a jobboldali utcába mert a folyamatos kocsisor miatt úgyse tudok átmenni, inkább kivárom a sorom. azért az mennyire szint már hogy az előző kommentemre ennyit tudsz hozni hogy engem mindenki utál akkor utálnának ha kitett kézzel kunyerálnám be magam eléjük, olyankor jön a duda, a megáll és kiszáll a kopasz meg lecentizések. nem tudom mennyire zavarja az autóst aki előtt úgy kanyarodok el hogy másik 5 is megtehetné utánam mert van hely és nem tartom fel. tuti álmában is átkoz hogy mekkora szemét vagyok.
a normálisan közlekedő biciklisek? őőőő. mármint? szabályosabban közlekedek mint a kerékpárosok 99%-a itthon maradjunk annyiban szerintem...
nem a szabályos kerékpáros a jó kerékpáros. az életben lévő az. egyébként meg mondtam lennebb is. beszólhat aki a 30-as táblánál világ életében ment egyszer is 30-at, az ugasson hogy mi a szabálytalan. kurvák ne papoljanak erkölcsről. hamár ott tartunk hogy ki kit szeret ugye.
[ Szerkesztve ]
-
obligat
senior tag
válasz #56573440 #98 üzenetére
akkor rászabtál, én tartom a 30-cat, mert az nem véletlenül szokott kint lenni, az 50-et is max 55-60-ig erőltetem (a forgalom tempójától függ, ha egyedül megyek át valami falun, akkor 50, városban volt már 80 is, mert olyan volt az átlagtempó, azért akadály sem szeretek lenni). lakott területen kívül persze semmi nincs kőbe vésve, amennyivel merek és biztonságosnak érzem.
amúgy meg azért vannak Rád kiakadva, mert nem közlekedsz, Te csak mész.
a közlekedés az folyamatos tájékozódás és tájékoztatás, ahol Te figyeled a forgalmat és a forgalom is Téged, ha Te nem jelzel semmit, azzal magadat is, meg a többieket is veszélyezteted. Csak azért, mert adott esetben szerinted a jelzéseidet leszarják, Neked, mint a forgalom felelős résztvevőjének még kötelességed lenne jelezni. a Te elgondolásod mentén ne fizess adót se, mert a rendőrrel nincs dolgod, a házad nem ég le, a gyerekedet nem kell taníttatni, és tb-t se, mert úgyis magánorvoshoz mégy. (mondjuk sarkítás és cinikus is, de egy részével előzetes szándékommal ellentétben egyet lehet érteni, de ez más téma)
Magyarul milyen jogon várod el, hogy ne csapjon el szemből egy kamion? hiszen a menetirány és a jobbratarts épp ugyanolyan közmegegyezéses alapon létező szabály, amelyeket egy Hozzád hasonló felfogású kombájnkezelő ugyanígy leszarhat, legfeljebb szétteszi a kezét, Bocs, nem láttalak a vágóasztaltól.
Értem én hogy dühítő a helyzet, de Te sem javítasz rajta, sőt.--==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen