Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanchez638
addikt
Én akkor bajba leszek? Új játékok sokszor nem kötnek le, mert egysíkú és egycélú, a régiekre vagyok kihegyezve és azokra vannak össze rakva a gépeim.
Valahogy én is azt mondom hogy a 90'-es évektől kb 2005/6-ig volt aranykor, utána már kezdődött az a trendi, amit sokan nem szeretnek, igaz ez a filmekre is. Tudom hogy új világ amit élünk, de akkor is jobbak a régiek.
A új egyedeknek akik elkezdenek játszani, a régi játék már nem jó az újba vannak bele szokva. De én többet várok, ő nem és ez a lényeg, hogy most már sok minden nem elvárás.
Én akkor is maradok a réginél, mégha cska 1-1 ötlet van benne ami jó, de az nagyon nagyot üt.
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
Zanik
addikt
Én a Grim Fandango, valamint a SimCity 2000 újrajátszásakor döbbentem rá, hogy mit szerettem gyerekként annyira a számitógépes játékokban. Tényleg nem a grafika számított, vagy a nehézség. Ha jó volt a játék, ha élvezetet nyújtott, akkor nem számított semmi más.
Ezért is várom az Armikrog-ot vagy próbálnám ki szívesen a Pillars of Eternity-t. De jöhet az új Carmageddon vagy Descent is. A játékélmény a fontos. Mindenki olyan játékkal játszon, amit élvez. És ez tök független attól hogy 20 DLC-n adják ki, vagy egyben alapjátékként.
Vagy hogy vérprofi gémernek hiszed magad vagy tisztában vagy vele hogy kazuár vagy.
Béke.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
elmepocok
tag
Hát igen, a régi szép idők... Szerintem a klasszikus, régi vágású játékkészítést kis független stúdiókon kívül már csak a Nintendo űzi manapság, csak hát ők nem annyira népszerűek, hogy ezt széles rétegekkel megismertessék.
-
Diopapa
addikt
"Akár tetszik, akár nem, az embereknek el kell fogadniuk, hogy az elmúlt évtizedekben rengeteg mindenben változott a játékos társadalom. "
Chris Roberts szerint a mai gamer társadalom "elkorcsosult" és ez a fejlesztők / kiadók hibája. Rengeteg "kényelmi" rendszer került a játékokba (pl quicksave, nehézségi szintek, checkpointok) amik szépen apránként elveszik a kihívást a játékokból és megölik az "immerisiont". Hogyan tudnál izgulni, beleélni magad, ha 5mp-ként nyomkodod az F5-öt, nincs tétje az elrontott játéknak mert visszatöltöd / visszarak 3 méterrel korábbi checkpointra és kész.
Külön szomorú olvasni itt is a kommentek között, milyen szépen idomítják a nyájat a kiadók. Minden ötletet megvalósítottak már? Amikor ilyeneket olvasok, sírok... "Teny hogy manapsag mar nagyon nehez ujat kitalalni.". 1900-as évek elején azt mondták, pár hónap és mindent tudni fognak fizikából amit lehet. Tényleg...
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
-
Zanik
addikt
Na, mondjuk anno a Discworld II rendesen megszivatott, mikor a játék felénél elakadtam egy korábban be nem szerzett tárgy miatt. Már nem emlékszem mi volt az, de rendesen káromkodtam és kezdhettem elölről a játékot. Nem is vittem végig soha.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
válasz energy4ever #109 üzenetére
Micsoda?! Mikor nem volt mentés? Én nem is emlékszem olyan (régi) pc-s játékra amiben nem volt mentés. Csak talán NES-en, meg még korábbról.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Diopapa
addikt
válasz energy4ever #109 üzenetére
Értő olvasás? Írtam bárhol, hogy szándékos lépés volt a fejlesztők részéről, hogy nincs mentés? Egyszerűen a sok "kényelmi" funkció okozza a jelenlegi helyzetet. Ennyit írtam.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
energy4ever
addikt
Mi bajt okoz a mentes? Elarulod miert jo az a jatekosnak, hogy pl jatszik 30percet, majd veszit, es kezdheti elorol a 30percet?
Jo, a kiadonak a jaatekido eltolasa miatt megerne, de nem csinaljak ma mar meg, mivel mindenki megutalna az adott jatekot.
Most direkt a checkpointos mentesrendszerrol irtam, mert te is arrol irtal... -
wikings2
őstag
Szerintem szarabb lett minden, kb a hajamat tépem ha nincs internet kapcsolatom mert egyszerűen ha van is szingli játék ami le tud kötni azt kivégzem max 2-3 nap alatt... marad a kompetetív online játék, főként moba vagy valami nagyon jó pvp-vel megáldott mmo. Legutolsó játék ami lekötött az a Child of Light volt, a maga kis 10 órájával. Ilyesmi címekért nem sajnálom a pénzt, de sajnos 2-3 évente ha játékvásárlásra kerül a sor. Én azt érzem hogy a grafikai fejlődés egyenes arányban van a tartalom romlásával (tisztelet a kivételnek), de már ott tartok hogy a 4 éves konfigomat nem látom értelmét lecserélni, mert tudom jól hogy nem kapok semmivel sem többet a mostanság kijövő, jelenleg nem futtatható játékoktól, mint amennyit az előző évek játékai tudnak nyújtani. Vannak gyöngyszemek, de azokat megnézem twitchen pár sör mellett ahogy más végignyúzza, és kb ugyan ott tartok, fejlesztés/ vagy sok esetben az előre nem látható csalódás nélkül.
[ Szerkesztve ]
Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
Diopapa
addikt
válasz energy4ever #113 üzenetére
Kb annyi a különbség mint az EVE Online és a WoW pvp-je között. Az EVE-ben ha kilőnek, bukod a hajódat a felszereléssel együtt. WoW-ban nem buksz semmit, ezért nincs is tétje. Amikor heteket / hónapokat melózol egy hajóért és harcba viszed, annak teljesen más feelingje van. Ha nincs checkpoint 3 méterenként az igen, nehezíti a játékot, de nem is veszed annyira félvállról. A "legrosszabb" ilyen szempontból a quicksave. Semmi tétje nem lesz utána már a játéknak. Megöli az élményt.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
sad_Vamp
őstag
A mentés véleményem szerint pedig csk a jó design kérdése. Pl. a Mass effect-ben pont jól el van találva a save-elési lehetőség. Alapból checkpoint-os, de ha nincs veszély(ellenfél), nem folyik harc, akkor lehet bármikor menteni. Harc közben viszont nem. Viszont emlékszem azon játékokra is, amiben nem volt checkpointos save-elés csak quicksave, meg a pálya elején esetleg vlmi átvezetőanim után.... na ott ha elfelejtetted a QS-t püfölni, vagy rosszkor nyomtad meg ... akkor is kezdhettted az egész pályát az elejéről.
Manapság szerintem a szűrűbb checkpointok kellenek, nem mindenkinek van -sőt egyre kevesebb embernek- van ideje 2-3órát egyhúzomban játszani. Viszont ezeket jól kell elhelyezni. Mind2 metódusnak van előnye, hátránya is.
A sok kényelmi funkcióról pedig annyit, hogy néha az eye-candy ezen funkciók rovására megy, -maradjunk még az ME szériánál- számomra pl nagyon idegesítő volt, hogy a saját hajómat nem tudom bejárni folytonos load nélkül. Ez szerintem szintén példa a rossz nem átgondolt kivitelézésre. Vagy hogy nagyon is jó hogy a DiabloII be berakták az automatikus szortírozást, mert azt utáltam a D1-ben csinálni. Itt is csak az a kérdés mit mire és hogy használunk.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
-
Csapoati
nagyúr
Szerencsére a legtöbb helyen kikapcsolható. Lásd pl. a Bioshock Vita-Chamberes megoldását. Szerintem nagyon elegáns volt.
Egyébként az én véleményem az, hogy régen is, meg most is sok jó játék volt/van, csak a nosztalgitisz beköszönt sokaknál. Nyilván vannak rossz tendenciák (dlc, micro-transaction), de a minőséggel sok bajt nem látok. Inkább az elsietett megjelenés okoz sokszor problémát. De régen is voltak hihetetlenül szutykos játékok, klasszikusból meg nem volt akkor sem havi 9-10.tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Analog303
tag
válasz wikings2 #114 üzenetére
Ezt a véleményt nagyon osztom,legtöbbször én is csak megnézek egy végigjátszást-akár futna a játék a gépen,akár nem-,minthogy elkezdjek vele szöszölni.Az utolsó játék talán a Monument Valley volt,ami tetszett..vagy a Limbo.Ezek sem azok a felsőkategóriás többszázmillás projektek,amikre rá van feszülve egy bizonyos rajongói tábor.Érdekes módon a C&C(összes),Fallout1-2-3,Heroes II,Half Life 1-2 és Quake 1-en kívül valahogy nem tudott lekötni azóta semmi annyira,hogy említésre méltó legyen (bár,most vettem egy PS3-at és van pár játék,amire azt mondom,hogy megéri nyomkodni ). Régen egyébként mindent,de szinte mindent kipróbáltam ami kijött CD (és még nem DVD) mellékleten,hiszen nem volt internet,hogy bármit letölthessek...és az is érdekes,hogy az elmúlt években (kivéve ha játéktesztelésről volt szó /Men Of War 2,Cryostasis stb.) egyetlen játék kötött le,az pedig egy magyar fejlesztésű cucc C64-re nevezetesen a Newcomer..és annak is a kibővített verziója. fura dolgokat produkál az élet.
"Minden másképp van..." (Karinthy Frigyes)
-
CybonTom
tag
válasz Csapoati #118 üzenetére
Bizonyára van nosztalgia faktor is sokaknál, de szerintem igenis vannak minőségbeli problémák, ugyanis a játékok végtelenül kezdenek egyszerűsödni, úgy általánosságban nézve. Csak néhány példa, hogy értsd mire gondolok:
Battlefield sorozat. A 2-ben még komoly commander és szakasz rendszer volt, az egymással szemben álló felek különböző, az oldalnak megfelelő felszereléssel voltak ellátva és ezek használatát gyakorlatilag külön meg kellett tanulni és nagyon sokan meg is tanulták. Most nézd meg, hogy a BC2-ben, BF3-4-ben, Hard line-ben ebből mi maradt meg... a commander rendszer vagy egyáltalán nincs, vagy minimális, a szemben álló felek között különbség csak abban van, hogy veled van, vagy ellened, mert így egyszerűbb a programozóknak és a játékosoknak se kell sokat gondolkodni rajta, hogy melyik kaszthoz melyik oldalon mit használjon, mert megkapta (vette) a 200. csilli-villi szuper fegyót és mindegy hol van, azzal megy.
Mass effect, Dragon Age sorozatok. Az első résznél összetettebb skill és harcrendszer volt, amik a 2-3. részekre jelentős egyszerűsítésen mentek át, annyira, hogy a Dragon Age 2 inkább volt egy hack and slash, mint egy valódi rpg (ha nem lettek volna beszélgetési lehetőségek, akkor gyakorlatilag az is lett volna).
Ettől még nem azt mondom, hogy a játékok nem jók és, hogy nem készülnek jó játékok (mert lehetne felsorolni azért párat, ami igen is jó, minden műfajban) manapság és csak régen voltak jók, de általánosságban elmondható, hogy a minél szélesebb rétegtől lehúzandó minél több pénz mozgatja a kiadókat és azzal nem törődnek, hogy jó e a játék amit kiadnak vagy nem (erre sajnos eszméletlen sok példát lehetne írni). Ebben benne van az is, amit te írsz, pld az elsietett megjelenés is, mert minél hamarabb pénzt akarnak látni 1-1 fel hype-olt játékból és nem érdekli őket semmi más. Ezen a téren leginkább a kickstarter látszik csak változtatni/szembe helyezkedni, hiszen ott rengeteg olyan program kerül megvalósításra, amiket nem érint a kiadók nyomása, mivel eleve a kiadók nem is foglalkoztak velük és nem voltak hajlandóak megvalósítani őket. Ez a tendencia szerintem nagyon nem fog megállni a jövőben sem, sőt ez csak rosszabb lesz (ne legyen igazam).
-
félisten
Hm, elég későn találtam meg a topikot.
Csatlakozom azokhoz, akik szerint régen bizony jobb vót'.Meg leírta korábban valaki a fő gondolatom is - a grafika fejlődésével egyre kevesebb marad a fantáziánkra.
Ez a legnagyobb ütés, amit bekapott a játékvilág a fejlődés mentén, szerintem.
Jó dolog a grafikai fejlődés, de a látványvilág, ahogyan a zene is, művészeti elem, ezért nem igazán működik a futószalagon gyártása.Hogy miért élnek meg mégis a futószalagcégek?
Egyrészt, mert mióta a játékvilág nyitott a nagy tömegek (a nagyon nagy tömegek) felé, a szint lejjebb került.
Anélkül, hogy megsértenék akárkit, szerintem belátható, hogy a legtöbb ember eléggé igénytelen, ha művészetekről van szó, vagy igazából akármi másról. Sok játékot pedig rájuk kezdtek el belőni, hisz sokan a -tulajdonképpen eszetlen - szórakozásra vágynak, miután hazaértek munkából, ordít a gyerek, ütvefúr a szomszéd, stb. Olyan játékok kellenek, amik lekötnek pár órára, valami divatos brand keretein belül, hogy sok legyen a 1st day sale, és ennyi. Ez üzlet. Ezzel nincs mit csinálni, én megértem azt, aki ennyit vár egy játéktól, eltérőek az igényeink.Ami viszont fájó valóban, az az, hogy ezek miatt a kiadók miatt nagyon sok tehetséges stúdiót veszítettünk már, és szintén igen sok tartalmas franshise lett kiherélve a tömegek javára.
És még egy káros dolog: a mai fiatalok a mai mainstream játékokon nőnek fel.
Ami azt jelenti, hogy számukra valószínűleg az marad a szint, amit keresni fognak az új címekben, amit elvárnak majd.
Számukra a sok tucattermék jelenti az áttörő újdonságot, azt az élményt, amit számunkra régebben azért (nosztalgiafaktort offolva is) sokkal értékesebb címek alkottak.Viszont látni azért reménysugarakat, hála a közösségi finanszírozásnak, régi nagy címek látszanak feltámadni.
És tegyük hozzá, az indie piac mondhatni virágzik, az elmúlt 5 évben a 10 kedvenc új játékom közül 6 indie cím noname kiadótól. -
carl18
addikt
Szerintem ez relatív hogy minek milyen a grafikája Nyilván az 1985-ös nintendos játékokhoz képest a Super nes nagy előrelépést hozott! Aztán jött 94-ben a Playstation és bemutatta tudását! Gyerek koromban csak álmodtam a playstationrol és akkor kentem neki sárga kazettás nintendorol! Szerintem 1985-től úgy 2005-6 volt az igazi jó játékos korszak! Nes korszaktol kezdve az első nagy konzol ami elterjedt a otthonokban! Volt előtte is de azok nekem nem jöttek be! De úgy a mai 3d-s játékokhoz vissza térve talán azért olyan sok idő a fejlesztés stb. mert a mai játékok például gta 5 egy autó nem tudom hány polygonból áll! jó pár millió stb. Szóval régen a Gran turismo 2 idején ott egy autó 2E-20E polygonbol állt ! Szóval maga a játékok sokkal több időt vesznek igénybe fejlesztés terén. Meg azért nincs már aranykor info iparba se mert jönnek szép lassan a hardveres korlátok! Első generációs i7 még mai napig jó játszani és 6 éves! És 2000-ben várásolt pc nem igazán vitte volna szépen a 2006-ban megjelent Carbont LOL! Az intelnél a processzorok generácionként max 10%-ot jutnak előre! i5 3470 vs I5 4570! Szóval 4 generáció 40% néha lehet többis de úgy átlagban! Szerintem azt mondanám valamilyen téren jobb volt régen, nem volt internet stb! Többet voltak együtt az embereket! A netnek is van előnye és hátránya egyaránt! Régi windows xp micsoda jó dolgok voltak ott! Manapság már nem olyan jó a pc ipar szerintem! Assasin Unity gépigényére gondolva! a játék ára+még a gép fejlesztés hogy elfusson rendesen! Nem ér annyit az egész játék
És mi lesz még 10 év múlva milyen játékokHiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
sad_Vamp
őstag
na azért tessék vigyázni... azt már több évvel ezelőtt tudni lehetett hogy ez a fejlesztési út zsákutca. És most az intel és az NV is azt játsza, hogy kifacsarja még belőle az UTOLSÓt is!!! Szóval itt is a profitmaximalizáció az amit gátat szab, és nem a technológia határok.
Ugyan ez van a X1nél meg a PS4nél is a fejlesztők nem merik elereszteni sem a PC sem a régi konzolokat a profit miatt, meg is a látszik a kínálaton, meg a kínálat minőségén. Ha egy játékot rendesen arra a HW-ra irnának moccania nem szabadna a régi vágású HW-ken valószínűleg.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Hintalow
senior tag
"ma már nincs igény gondolkozós játékra ezért tünt el az RTS is"
Erre a kijelentésre megemlíteném a kalandjáték műfaját, ami aztán igazán "gondolkozós" műfaj, sokkal inkább, mint az RTS-ek, ráadásul rengeteg képviselője bitang nehéz tudott lenni. A stílus sacc 2000 - 2010 között gyakorlatilag kihalt, mostanában kezd újra divatba jönni.
Valaki említette az Age of Empires 2-őt, ami még most is sikeres tud lenni.
Viszont valahogy mindig elfelejtjük, hogy például azokban az években gyakorlatilag fosták magukból a kiadók a többé-kevésbe hasonló klónokat (Tzar, Real War, Three Kingdoms, Celtic Kings stb. amik így eszembe jutnak) És mégis az AoE2 maradt fent etalonként, amitlelkesedésbőlja mégsem , hanem kőkemény pénzügyi megfontolásból csinált nem valami garázscég, hanem a jóöreg picipuha.Nekem nem feltétlenül jó emlékként jelenik meg az a fajta nehézség, amikor egy teljesen kiírtott pályán bolyongok már órák óta, és kétségbeesetten próbálok átugrani egy kisebb szakadékon, mert meggyőződésem, hogy arra kell menni, közben meg az egy láthatatlan fal, a továbbjutást nyitó kulcs a pálya másik felén van valami totál logikátlan helyen (nem tudom, mi volt ez annó, tippre Heavy Metal FAKK/Drakan/Gunman Chronicles valamelyike)
Kíváncsi vagyok az itt nosztalgiázóknak felnőtt fejjel ez mennyire menne ugyanolyan őszinte vidámsággal, mint tiniként, amikor a világ összes ideje az övék voltSzerintem a játékok nem silányulnak, hanem az egész ugyanolyan mint a divat: trendek jönnek, aztán eltünnek, aztán megint visszatérnek (mint pl. a fentebb említett kalandjáték)
Viszont van egy nagy különbség: a divatnak, mivel mindenki öltözködik, mindig is volt egy mainstream vonulata, és amellett jópár egyéb szubkultúra jellegű irányzat.
Azonban a játékoknál a sokat emlegetett 90' években hiányzott a "mainstream" hiszen az egész játékoskultúra szubkultúrának számított, csak az ő igényeiket volt hivatott kiszolgálni. (ezért is volt nehéz, gondolkodtatós stb. mert a játékosok jó része "kocka" volt, jelentős időt töltött a gép elött - ezzel nem degradálnék senkit, én is az voltam )Mostanra viszont a játékok futtatására képes eszközök betörtek a mindennapokba, megjelent itt is a fővonal, szerintem inkább ez az ami az "egyszerűsödés" mögött áll.
Meggyőződésem, ha a technikai fejlettség a 90' években oda jut, hogy mindenkinek legyen pc-je/konzolja, aki csak akar, akkor ez a folyamat már az "aranykorban" végbement volna ugyanígy.Most is ugyanúgy megtalálható mindenféle stílus a játszani vágyóknak, régi időket idéző stílusban, nehézségben, ebben biztos vagyok, sokan a fanyalgók közül nem is ezeket keresik, hanem a fiatalságukat, szabadidejüket, lelkesedésüket, ami akkor volt.
[ Szerkesztve ]
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Diopapa
addikt
válasz Hintalow #125 üzenetére
"Mostanra viszont a játékok futtatására képes eszközök betörtek a mindennapokba, megjelent itt is a fővonal, szerintem inkább ez az ami az "egyszerűsödés" mögött áll."
Igazad lehet... Ahogy a gondolatainknak a beszélt nyelv ad keretet, a játékoknak az input/output eszközök. Ha pár colos érintőképernyőt tapogatunk, akkor marad a flappy bird, de állítom a kontroller is limitál. (mindjárt jönnek a konzolfanok és megvernek ) Talán az Elite Dangerous rám cáfol, ha kijön konzolra is, nagyon kíváncsi lesznek, hogyan oldják meg a millió funkció kontrollerre ültetését. Meggyőzhető vagyok.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Sanchez638 #102 üzenetére
A játék címe Bard's Tale, ami kis kocsmában éneklő "kórussal" indít, hogy mindenki megismerje a Bárdot, a nagy hős patkánygyilkost!
-----
Régen akkora innovációk voltak egy-egy címben, hogy szinte minden nagyobb cím etalon lett, a kisebbek pedig oda kerültek, ahová méltók voltak. Nem voltak kiadók vagy csak kezdetleges formában. Most a kiadó a szemetet is eladja… Régen pár ember alkotott milliós tömeg elvárásainak megfelelőt, most pár millió alkot alig százezreknek. Nézzük csak meg ugye a PC eladásait! A kiadó pedig azt hajtja, amit vettek! Kell neked CoD? Akkor kapod tovább! Nem kell semmi innovatív, mert lehet fanyalogni fog a törzsvásárló! Elég ha a grafika új…Benéztem a GTA V topciba: egy óra után kijelenti egy tag, hogy a játék tökéletes, mert jól fut és szép! Szégyen! Szégyen, hogy az igények eddig tartanak és ez elég!
Ugyan ez van jelen a filmeknél: csak jól nézzen ki… Transformers… Már előre rettegek a Terminator következő része miként gyalázza meg a nevet…
-
trufa12
addikt
válasz Hintalow #125 üzenetére
Nekem nem feltétlenül jó emlékként jelenik meg az a fajta nehézség, amikor egy teljesen kiírtott pályán bolyongok már órák óta, és kétségbeesetten próbálok átugrani egy kisebb szakadékon, mert meggyőződésem, hogy arra kell menni, közben meg az egy láthatatlan fal, a továbbjutást nyitó kulcs a pálya másik felén van valami totál logikátlan helyen (nem tudom, mi volt ez annó, tippre Heavy Metal FAKK/Drakan/Gunman Chronicles valamelyike)
Kíváncsi vagyok az itt nosztalgiázóknak felnőtt fejjel ez mennyire menne ugyanolyan őszinte vidámsággal, mint tiniként, amikor a világ összes ideje az övék voltütném ketté a monitort
De egyébként jó volt az ... de idegrendszerem nem lenne hozzá, de a gyerekeknek igen is kellenének az ilyen játékok mert a mai fiatalokat hülyítik mint discoba a kangörcsös gyerek a csajokat......Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
VinoRosso
veterán
válasz Hintalow #125 üzenetére
Mielőtt hülyeségeket írkálnál utánanézhetnél a dolgoknak. Az AOE2-őt nem a MS fejlesztette, hanem az Ensemble studios, a MS a kiadó volt. Az Ensemble egy 3 főből álló texasi kisvállalkozás volt, ha ez nem garázscég akkor nem tudom mi az. Az AOE2 sikerét látva a MS meglátta a $-t a projektben és 2001-ben szokásához híven bekebelezte a kishalat és a saját stúdiójára ruházta a széria továbbfejlestését.
Na azóta szar az AOE.Átvitték 3D-be, mert a grafika lényeg ugye, de ez csak tovább rontott az amúgy is szarul átdolgozott játékélményen. Még a menüje is 3D render volt, ami még 2009-ben a 4 magos Q6600+4870 kombómmal is kb 5 FPS-el futott. Még az AOE I-el is többen játszanak mint a mint a III-al ennyit értek el a változtatásokkal. A kiadás évében persze jól fogyott, mert mindenki várta a csodát, de aztán csalódniuk kellett.
Ezt követte az AOE online amiben visszatértek az izometrikus nézethez, de mivel ismért úgy gondolták, hogy a grafika a lényeg, kapott egy rajzfilmes skint amivel úgy néz ki mintha a 6-10 éves korosztályt célozták volna meg a játékmenettel meg nem nagyon foglalkoztak aminek ismért kiábrándító eredménye lett.
Végül, hogy feltalálják a spanyol viaszt és hogy meglovagolják az újabb divathullámot, és mivel még mindíg őgy gondolják, hogy a grafikával mindent el lehet adni, tavaly kiadták a 99-es AOE II HD-sített változatát, ami annyiban más hogy lehetet vele 1080as felbontásban játszani, kapott nagyobb felbontású textúrákat meg egy új víz shadert. Cserébe annyira bugos hogy a crashek miatt gyakorlatilag játszhatatlan. Illetve még annyi szépséghibája van a dolognak, hogy ezeket (a víz shadert leszámítva) már korábban két fan made mod - az Age of Chivalry és a Forgotten Empires - is hozzáadta a játékhoz, megfejelve új civilizációkkal, új egységekkel, új épületekkel, 1000-re növelt pop limittel, meg jóval szofisztikáltabb AI-val, és mindezt INGYEN. -
Hintalow
senior tag
válasz VinoRosso #132 üzenetére
Ezt értem, de ezzel nem nagyon mondassz ellen az én véleményemnek, annó sem tudtak volna ensemble-ék nagyot alkotni garázscégként, ha nem nyitja meg a microsoft a pénzcsapot
Sőt, akkoriban igazán nagyot dobbantani nem is volt lehetősége ilyen mikrovállalkozásoknak, viszont ma, a közösségi finanszírozás korában, és játékosok "felhígulása" következtében (kvázi nagyságrendekkel több ember játszik, és hajlandó kinyitni a pénztárcáját ezért) pont sokkal inkább van esély kicsiként, nagy kiadók nélkül nemzetközi sikersztorikat befutni. Persze ennek is vannak rossz hozadékai, de az mindig jelen van.
Az utána következő részek szerintem sem durrantak akkorát (ez amúgy is nagyon ritka folytatásoknál) de érdemes elgondolkozni azon, hogy mi is lehetett volna a siker kulcsa?- nem erőltetni a 3d-t hanem megmaradni izometrikus vonalon? (ez szerintem zsákutca)
- nem piszkálni a játékmenetet, max a settinget, egységeket cserélni a következő részekben? (erre van egy ilyen "cod szindróma" nevű, többnyire negatív felhangú fogalom manapság )
- mégis megpróbálni megújulni? (végül is ezt tették)
- elismerni, hogy a csúcson kell abbahagyni, és nem piszkálni tovább a szériát? (meh, a piacgazdaság működése miatt ez csak hiú ábránd )
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Diopapa
addikt
válasz Hintalow #133 üzenetére
Izometrikus játékmenettek köszöni jól elvan a Divinity Original Sin, a Pillars Of Ethernity és a Xenonauts is pl... De klasszikus oldalnézetes cuccok is születnek a mai napig, pl Mark Of The Ninja, Trine, Tengami, Gunpoint, stb... Akkor erőltessük a 3D-t, ha legalább olyan szép, aprólékos és művészi látványvilágot tudunk teremteni mint a "kézi" rajtoknál. szvsz...
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Hintalow
senior tag
De ezek azért nem "olyan" izometrikusak, sprite-okkal, van bennük 3d.
Amúgy igazad van, de én is ezt írtam pár hsz-el feljebb:
"Most is ugyanúgy megtalálható mindenféle stílus a játszani vágyóknak, régi időket idéző stílusban, nehézségben, ebben biztos vagyok, sokan a fanyalgók közül nem is ezeket keresik, hanem a fiatalságukat, szabadidejüket, lelkesedésüket, ami akkor volt."
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
Diopapa
addikt
válasz Hintalow #135 üzenetére
Nyilván az is benne van vastagon. De ilyen Order 1866-ok meg Ryse-ok meg COD-ok korában nehéz elvitatni, hogy egyre egyszerűsödnek a játékok. De ez nem most kezdődött, annak idején a GRAW 1 sokkal bonyolultabb és életszagúbb volt mint pl a GRAW 2, pedig nem mai játékok, de millió példa van, még a "hardcore" X űrszim. sorozatot is utolérte a végzete. Engem személy szerint bosszant, hogy millió polygonokra meg a fene tudja mire pazaroljuk az erőforrásokat, az AI-k meg buták mint a tök.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
VinoRosso
veterán
válasz Hintalow #133 üzenetére
A pénzcsapot nem a MS nyitotta meg, hanem csak egy nagyobb vödröt tett alá. A játék a MS-tól függetlenül is ugyanúgy elkészült és befutott volna, csak kb 2x-3x annyi idő alatt. A nagy dobbantás alatt nem tudom, hogy mit értesz, én eredetileg a játékok minőségét vettem kiinduló pontnak, szórakoztatási szemszögből nézve, hiszen egy játéknak ez a célja. Ha te a felhajtást veszed alapul , akkor régen biztos nem volt akkora hype egy-egy játék megjelenese előtt/után,mint manapság, de ennek semmi köze a játék minőségéhez, nem attól lesz jó egy játék, hogy sokat reklámozzák. Bár azért egy AOE, Wolfenstein 3D, Quake, Doom, a 25 féle teaser trailer nélkül is 'nagyobbat szólt' anno, mint a mostani játékok, pedig akkor nem volt internet, sokszor 20 floppy-n kellett másolgatni meg tömörítgetni a játékokat, jobb esetben volt az embernek egy olyan ismerőse, akinek volt cd írója és ilyen pár száz forintokért irogatták a lemezeket.Mégis úgy terjedt mindegyik játék mint egy vírus. A mai játékoknál 1-2 kivételtől eltekintve ez szerintem elképzelhetetlen lenne.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Engem személy szerint bosszant, hogy millió polygonokra meg a fene tudja mire pazaroljuk az erőforrásokat, az AI-k meg buták mint a tök.
Az AI lényegében viselkedés-szimulátor. És mint minden szimulátor, ez is rétegtermék. Mint ahogy az emberek többsége nem élvezné, ha -mondjuk- a GTA-ba full-realisztikusan kéne vezetnie a helikoptereket, így az emberek zöme azt sem élvezné, ha az AI okosabb lenne náluk. Már pedig az AI bizony okosabb lenne, mert az adott szituációval kapcsolatban sokkal több információ áll rendelkezésére, mint a játékosnak.
Azt hiszem anno az első ilyen AAPU-GPGPU összeröffenésen pont az volt az egyik nagyon éltetett megoldás, ami arra használta az IGP erejét, hogy az ellenséges katonák szemszögéből renderelte le a képet kis felbontáson, szűrők nélkül, és az így elkészült kép alapján próbálta az AI-t reakcióra bírni. Hogy ne az alapján reagáljanak az AI katonák, amit a motorból kiolvas a rendszer a játékosról, hanem arra amit ténylegesen látnak.
Persze ebből azóta nem tudom mi lett, de megpróbálom megkeresni...
sz: Nem teljesen úgy emlékeztem, ahogy volt, de a lényeg, hogy megvan a cikk.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
oriic
HÁZIGAZDA
Na srácok az elmúlt hetek legolvasottabb, legtöbb hsz-t generáló cikkjéről van szó. Ezek szerint beletrafáltam a dologgal.
Live-Die-Respawn
-
Diopapa
addikt
válasz TESCO-Zsömle #138 üzenetére
Azért te is érzed, hogy van néhány árnyalat aközött, hogy az AI buta mint a tök és aközött, hogy okosabb mint egy 10-20-30 éves játékos. Stratégiai játékoknál különösen fájó, hogy csalással pótolják a buta AI képességeit.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
félisten
-
-
Azt a témát sosem tudtam komolyan venni. Persze leállok vitatkozni ha kell abban is, de csak míg szórakoztat. Egyébként teljesen értelmetlen az egész.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
batai15
félisten
Régen valóban jobb volt. Szívesen játszottam újra egy játékot többször. Jó ott volt az újdonság varázsa, de mai játék iparban sokadik rokabor, meg dlc ezerrel vedd meg. Talán idősebb is lettem ez is igaz, de ami engem zavar aza casualositas. Pl mk10be a story mód ha nem megy skippelni lehet a harcot.. Vagy 2 gombos fatality..
-
Dr. Romano
veterán
Régen annyival jobb volt hogy több repcsi/heli jelent meg. Manapság ezekből semmi. Ezek nekem hiányoznak.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
félisten
-
Első két téma elég meredek.
Casual vs. Hardcore gamer
Single player vs. Multiplayer
Marvel vs. DC[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen processzort vegyek?
- Steam topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen