Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz l4ci #7354 üzenetére

    Olvastam már korábban tőled, hogy az utolsó körben hajlamos megcsúszni,
    ahol addig soha. Azt mondtam volna rá látatlanban, hogy csak elfáradsz, és
    mégsem ugyanaz az ív, HA nem tapasztaltam volna néha én is hasonlót.:F
    Viszont máskor tényleg ellazázza az ember az utolsó kanyart, s kész a baj.

    Mindenesetre igen: ilyenkor elveszed a gázt, minimális ellenkormányzás és
    már megy is tovább a futam. Alig veszítettél időt. A falat/füvet se jártad meg.
    Az a lényeg! Volt, amikor én is lusta voltam végig "nyomni" a tabletet, ezért
    miután az élre álltam, már át is kapcsoltam automata gázra.:D Ez egészen
    addig nagyon is kényelmes volt, amíg a fokozódó fáradtságom miatt a 9-10.
    kör magasságában el nem néztem az egyik kanyart: a fűről visszajönni...:O

    Sajnos befékezéssel ezek a szituk nagyon nehezen kezelhetők. Próbáld ki,
    és meglátod a különbséget. Máskülönben gyorsnak lenni lehet így is úgy is!

    TT-ken is bebizonyosodik, hogy a fékezgetés is lehet ugyanolyan gyors, sőt,
    mivel több időd / jobb fogásod jut a kormányzásra, akár még gyorsabb is, de
    egy-egy szituban ahol a gázelvétellel gyorsabban/stabilabban át tudtad fűzni
    a kocsit számíthat. (Ha "végtelenszer" próbálkozol, nem gond, ha eldobálod,
    de ha kevés próbád van, inkább jobb egy kevésbé kicentizve, stabilabban.:K)

    Megjegyzem, a legtöbb időt bukni manuális gázzal azon lehet, hogy váltasz
    a gáz és a fék között, ami nem hatékony. Nincs idő üresjáratra, kérem...:Y
    Be kell készíteni a féket (igen, egyszerre megtapicskolod mindkét oldalt:D),
    és amikor a fékezési ponthoz értél, elengedni a gázt így azonnal féken lesz,
    tehát kb. ugyanolyan rövideket lehet fékezni, mint automata gáz mellett is...

    Ellenben ha előbb elengeded a gázt, és csak utána nyomod meg a féket, az
    elkerülhetetlen holtidőben még haladsz picit előre, így sokkal hosszabb lesz
    a fékút. Vica versa, ha megvolt a kanyarcsúcspont, a leggyorsabb, ha rögtön
    mellényomod a gázt a féknek, mivel ha előbb elengeded a féket, majd picivel
    később nyomod a gázt (holtidő), addig sem gyorsulsz. Ezt amúgy Richmond
    remekül szemlélteti az egyenesre való kigyorsításkor (tizedeket is jelenthet)!

    Szerk: mivel ez nem szimulátor, és az inputoknak a fent leírt prioritása(!) van,
    nem lehet gond abból, hogy egyszerre nyomod mindkét "pedált"...:D Nagyon
    utáltam amúgy, amikor nem vette be a fékezést, s motorfékkel bumm a falba.
    Na ezeket a szitukat el tudom kerülni a fent leírt fék bekészítés módszerével.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák