Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Kicsúsztam a szerkiből.
Volt egy Top Gear adás. Ott volt egy érdekes adat. A trafik mellett elviekben lassabban mész. Kevesebb a baleset. Gyakorlatban meg a túróst. 5-10-15%-kal nőtt a balesetek száma. Mert mindenki keresi a trafit, nézi merre vannak, meg bámulja az órát.
Megnézném azért mennyi balesetet okoz a gyorshajtó mondjuk autópályán és mennyit a sok idióta, aki 90-el tükör nélkül kiküldi az autót a belsőbe, meg büntifékez és társaik. Valahol volt egy kimutatás, hogy a gyorshajtás 5% körül felel a balesetekért. Tehát nem a másik 95%-ot kell megszüntetni, hanem az 5-öt. Logikus...A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
spyduck
nagyúr
válasz Tikakukac #51 üzenetére
Nálunk van baleseti helyszínelő a családban és szoktunk erről beszélgetni. A balesetek okozói általában:
-ittas személyek
-béna személyek (koncentrációs képesség hiányára gondolok)Valamint ha hideg vagy meleg front van akkor is bekövetkezik a baleset.
A leggyakoribb baleseti forrás viszont a követési távolság be nem tartása (hátulról csatt ), ezt nagyon gyakran okozza sebességtúllépés.
A statisztikákról meg annyit, h sosem adnak valós képet, főleg egy baleset bekövetkezéséről.
-
Tikakukac
titán
A követési távolság a másik vesszőparipám. Mivel drága a benzin ezért 70-el "száguld" ügyeletes spór barátunk. Mögé torlódnak az emberek, mert szemben jönnek. De spró2 szintén nem akar fogyasztani, ezért legmagasabb fokozatban, éppen egy kis gázzal, ráfutva, lendülettel akar előzni. Ilyenkor helyszínen 500 fekvővel díjaznám a delikvenst. Érettségi előtt pont egy ilyen baromarc kente frontálba előttem magát, mert nem fért be. Remélem megérte az a tized deci benzin. Én meg hót ideggel, késve értem be. Legtöbbször mákkal elfér 3 autó és olyankor max egy tükör vagy egy első szoknya lesz letépve.
Autós iskolákban előzni senki sem tanul meg. Akinek meg mondjuk nem sofőr vagy tapasztalt mondjuk az apja, aki megtanítja,hogy igenis ha megvetted az 1,4-es motort a 1,5 tonnás kocsihoz, akkor küldd vissza 3-asba és verd oda a gázt, mert a másik sávban igen gyorsan meghalsz, az ugyanúgy váltás nélkül elkezd "kamionos" stílusban előzni. Másik kedvenc a "rendőr" stílus. Rád fékez, kormányt rád húzza, mit képzelsz magadról? 90-100-al menni főúton? Szintén értékelném hengerfejezéssel, mondjuk.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
sinkol
tag
A KGFB meglétének igazolására vonatkozó kötelezettség nem joghézag
Nekem úgy tűnik ideje lesz írnom egy új bejegyzést arról is, hogy mely jogszabályokra való hivatkozással szabható ki helyszíni bírság. Hidd el ezen jogszabályok köre nem merül ki az Sztv-ben részletezett KRESZ jogszabályokban és főleg nem azokban amik a fixbírságok körébe tartoznak
Számos olyan rendelet van, ami alapján helyszíni bírság kiszabható, mint pld. jónéhány KÖHÉM rendelet -
csabinka
tag
Naggyon jó kis összeállítás ezt egy tapasztalt rendőr se nagyon tudta volna jobban összeállítani Gratulálok!!!!!
[ Szerkesztve ]
-
VS461
tag
válasz Tikakukac #51 üzenetére
Pont erről akarok szösszenni a Logout-on. '97 óta vezetek, kábé 150 ezer kilométernél járhatok. Nagy része "útvonal", kisebb része (nagy)város, jártam már külföldön, ebből bal oldali közlekedés is volt egy-két ezer kiló. Ez alatt a távolság és idő alatt valószínűleg megéltem az összes "korszakot", amely egy tizenéves, friss jogsis srác kezdeti bizonytalanságától, majd hirtelen jött "tapasztalatából", s a nyilván ebből adódó lazaságától indul. Változtam én is, ráadásul anyámat is látom, hogyan adja elő kiskorom óta, és hogyan maradt meg ő kisvárosi (majdnem falusi) sofőrnek, annak előnyeivel és hátrányaival.
Nem vagyok hivatásos sofőr, lehet, hogy pl. te is sokkal többet vezetsz, mint én, lehet, hogy nem. A magam körül zajló forgalomról szoktam elmélkedni, meg néha elcsodálkozni, hogy a 10 kilométeres, szögegyenes útszakasz közepén, fényes nappal miért van ott valaki az árokban... Hogy egy vizsgált időszak baleseteiből mennyit okozott pl. a gyorshajtás, az statisztikai adat. Csak ki tudja, igaz-e, illetve ki tudja, helyes következtetéseket vonunk-e le belőle? Hadd mondjak egy példát:
A munkám a repüléshez köt. Régen sok baleset okára mondták, hogy "pilótahiba". Legyen mondjuk, 70 százalék. Viszont, ha elmegyünk addig, hogy mi juttatta a pilótát a hibás döntéshez... eljuthatunk addig, hogy mondjuk, 5 százalék, és ez csak a szándékos fegyelmezetlenségre húzzák rá. Az amerikai repülésbiztonsági terminológia inkább humán faktort emleget, ami az elégtelen, túl gyors kiképzettségből, a fáradtságból, a repülést megelőző, hosszú kihagyásból, a nem rendezett családi életből stb. állhat össze, amíg a rossz időjárással, egy meghibásodással és a bonyolult forgalommal karöltve egyszer csak kialakul egy olyan szituáció a levegőben, amit a személyzet már nem tud elhárítani.
Lehet, hogy a légi példa messzire vezet, de nem tudok én sem kibújni a szakmai bőrömből. Ha egy adott balesetet vizsgálunk, akár ráhúzhatjuk, hogy Z úr frontálisan ütközött előzés végrehajtása közben, miáltal nyilván ő a hibás (nem győződött meg az előzés biztonságáról), ügy lezárva. Csak az autókban nincs fedélzeti adat- és hangrögzítő, így nem biztos, hogy kiderül valaha is, hogy Z urat most rúgták ki a munkahelyéről, emiatt folyamatosan anyázott a kormány mögött, és öt percenként gyújtotta a cigarettát, ráadásul az éppen előzni kívánt 30 éves Wartburg sofőrje, a 72 éves W úr 36 perce ment előtte 65 km/h sebességgel, lakott területen kívül és belül egyaránt, emiatt Z úrban folyamatosan nőtt a feszültség, míg egy rosszul felmért szituációban előzésbe kezdett. Ki a hibás? A Kresz szerint Z úr. De ugyanúgy hibásnak tekintem W urat is, aki ráadásul közvetve cserbenhagyást követett el, mivel az egészből semmit nem vett észre, és elegánsan elpöfögött. Emellett hibás W úr háziorvosa is, aki annak ellenére engedte W úr jogosítványát meghosszabbítani, hogy tisztában volt W úr orvosi alkalmatlanságával. Hibás Z úr főnöke is, mert kirúgta, de hibás Z úr cégének portása is, aki évek óta ismerte Z urat, és látta rajta, hogy nincs vezetésre alkalmas lelkiállapotban, mégis kiengedte a zárt parkolóból.
Ha ezek után azt mondom, a baleset Z úr előzéséből, tehát Z úr hibájából következett be, akkor a törvény betűje szerint jártam el, hiszen az előzés végrehajthatóságáról minden esetben meg kell győződni. De ha nem veszem figyelembe a többi körülményt is, és elintézem azzal, hogy Z úr kap másfél év letöltendőt, ez mellé pedig arra az útszakaszra ki kell tenni egy "Előzni tilos" táblát, meg át kell festeni a terelővonalat záróvonalra, az nem fogja megakadályozni az embereket abban, hogy máshol, máskor hibás döntéseket hozzanak. Én, mint szabályalkotó persze nem tudom a Z urakat megtartani a munkahelyükön, viszont ki tudom szűrni azt, hogy a W urakat az útra engedjék. El tudom hinteni a szabálykövető magatartás csíráit az általános iskolai oktatásban, hogy a Z urak gyermekei, unokái már kevesebb hibás döntést hozzanak, és például vegyék észre magukon, hogy nem alkalmasak a járművezetésre, illetve vegyék észre ezt másokon is.
Egyébként jogosnak érzem, hogy lenyúlás jelleggel bírságolnak ma nálunk (a jogsija meg nem biztos, hogy ugrik az illetőnek, hiszen lehet, hogy jövő héten is le lehet nyúlni egy százassal), meg én is nézek magam körül néha, hogy ezeket miért nem állítja meg a rendőr??? Ha ez azzal együtt menne, hogy bevezetik a tisztességes Kresz-oktatást már az általános iskolában, szigorúbbá válik a jogosítvány megszerzése (lőfegyver tartása gyakorlatilag lehetetlen, miközben minden 17 éves suttyó a kezéhez kaphat egy egy-másfél tonnás szerkezetet, amely mozgási energiája...), rendszeresen számon kérik a vezetők tudását, akár rendszám és jogsi kelljen a bringákra is, minden sarkon traffi lenne stb. akkor ez idővel úgysem lenne költségvetési tétel, és nagyon nagyot lépnénk előre. Amíg ez nincs, addig gondolom, marad a bírság. Ha emiatt kevesebben mennek bele olyan szituációba, amiből emberhalál lesz, hát legyen. Egyelőre túl messziről kellene kezdeni. Csak elkezdenék végre...
Szerk.: hopp, igazából nem is válasz, inkább továbbgondolás...
[ Szerkesztve ]
Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота
-
Skynet258
veterán
Női vezetők: saját statisztikám alapján meg erősítem a dolgot. Ha valaki bénázik előttem, fékez a zöld lámpánál, átkacsázik a másik sávba és hasonlók... 90%, hogy nőt látok majd a volánnál.
Félreértés ne essék, semmi bajom a nőkkel, 3 hónap múlva házasodok, és szívesen mosogatok, takarítok, hogy az asszonynak besegítsek; szóval nincs itt semmi utálat.
De vezetni nem tudnak, ez (megint csak mondom: saját tapasztalat alapján) tény. Nem mind, mert vannak nagyon pro, pörgős, ésszerűen vezető hölgyek is, de ebből van kevesebb. Sokkal kevesebb.
Másik ami már nem kapcsolódik össze a nemiséggel: vezetés közben telefonál. Na ezt elköveti nő, férfi, de az a közös bennük, hogy ilyenkor elfelejtenek vezetni.
Erre kéne még jobban rászállni.Egyébként mikor már pár éve megvolt a jogsim, észrevettem magamon, hogy nem arra figyelek, én hogy vezetek, hanem arra, mit csinálnak a többiek. Merre fognak menni, ki vált majd sávot, mennyire vezet biztosan... és amikor ezt megemlítem olyannak, akinek sok éve van jogsija, azt mondja, igen, ez alap. Így lehet ugyanis elkerülni a (kisebb) baleseteket, én is már megúsztam pár törést ennek köszönhetően...
Egyébként ez a gyorshajtás is összetett dolog - oké, van aki csak száguldozik azt kész, de van egy árnyaltabb oldala is...
Teszem azt, én úgy szoktam állni a lámpánál, hogy egyesben vagyok. Sárgánál már engedem a kuplungot, zöldnél már el is indultam. Ehhez képest sokan: sárga... zöld... bevált egyesbe... és széééép lasssaan... elindul. 'Nyád. Ilyenkor az emberben szép lassan megy a pumpa, hogy mit tökölődik már ez ennyit, lehetne menni, de mégsem... Persze, hogy az első adandó alkalomnál megelőzöm, aztán vezessen sightseeing-et mögöttem.
Neki mi jön le? Na a baromarcú siet, nem baj, úgyis vár valaki a veséjére, stb.Nem mind vezetünk egyformán, ezt elfogadom, de az is biztos, hogy van egy bizonyos százalék, aki fizikailag és szellemileg (reflex, helyzetfelismerés, kresz ismerete, stb.) nem igazán alkalmas a gépjármű vezetésére.
Aki vezet itt Pesten a belvárosban, na az érti teljesen, hogy miről beszélek.
[ Szerkesztve ]
https://geekpulse.hu
-
Calibra72
aktív tag
Gratula a cikk írójának, érthetően átláthatóan leírt minden változást !!!
Azt nem mondom hogy tetszett a tartalma, mert az olvasása közben kinyílik a bicska az ember zsebében. Megint egy újabb bőrt húznak le az autósokról, mert lyukas a költségvetés. Pedig sokunknak már benzinre sem futja..........
Aztán jön a többi okosság,baleseti adó ,csekk adó net és mobil adó, stb.................................
Lassan már tényleg csak a levegőre kell kivetni az adót.
Aki nem tud fizetni, fulladjon meg !!! -
vanhalen
senior tag
válasz Calibra72 #59 üzenetére
Azért a kb. 1 légköbméterért, amit ki-be lélegzel, olyan nagyon sokat nem tudnának kérni, de végülis sok kicsi sokra megy Simán kinézem, hogy a mandátumuk vége felé előálljanak egy olyasmivel, hogy "környezetvédelmi társadalmi hozzájárulás" (levegő adó név helyett) mert hogy az autóink, meg a tüzeléseink, meg minden tevékenységünk, ami mondjuk széndioxidot termel, károsítja a környezetünket és ezt az összeget majd "arra fogják fordítani" hogy nekünk jó legyen, természetesen a mi érdekünkben szedik a károsanyag kibocsátás visszaszorítására, környezetvédelem stb stb blabla A chips adó is azért van, hogy TE egészségesebb legyél, ez volt a kommunikációjuk legalábbis
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Szépen összeszedett írás, köszönjük.
Szubjektív véleményem, nem kifejezetten szorosan a témával kapcsolatos:
Az egyetlen baj ezzel - nem az írással, hanem a témával -, hogy az életre keltésének az elsődleges célja a bevétel... Akárki, akármit is nyilatkozik a sajtónak. Mindenki tudja ezt, de nyilvánosan nem lehet kimondani, mégis csak szebben hangzik a nagy PR duma arról, hogy az elszaporodott szabálysértéseket, ill. azok számát kívánják csökkenteni ezzel...
Egyébként nyilván elég hamar lesz kimutatható eredménye, mert akit egyszer-kétszer megérint a szele, az igencsak a saját zsebén vagy személyi szabadságának csorbulásán fogja érezni a következményeket.
Egyébként ambivalens érzéseim vannak ezzel a "módszerrel" kapcsolatban: Nem tudom, hogy sikerül-e megfogalmaznom, amit szeretnék elmondani, de megpróbálom.
Örülök, hiszen én magam is próbálok jogkövető lenni - egyrészt foglalkozásom miatt, másrészt pedig azért, hogy legalább én ne veszélyeztessek a közlekedésem során mást - . Megfigyelhető ugyanis, hogy a közlekedésben részt vevők - véleményem és tapasztalatom szerint - egy része - főként a fiatalabb, vagánykodó korosztály - úgy közlekedik, hogy semmibe veszi a jogszabályokat és ezzel nem csak saját magukat, hanem a közlekedésben részt vevő más személyeket, ill. azok életét, testi épségét veszélyeztetik. Az ilyen személyeknél - kivétel azok, akiket semmi nem érdekel - talán hatásos lehet a dolog.
Viszont az, hogy a helyszínen intézkedő rendőr - legalábbis az esetek többségében - nem mérlegelhet, az hogy is mondjam... nem igazán helyénvaló. Vannak olyan esetek - amiket nem lehet itt pár sorban leírni -, amikor igenis szükség volna rá, mert pl. egy figyelmeztetéssel, vagy kisebb összegű bírsággal igenis el lehet érni a kívánt hatást. Ez is személyes tapasztalat, mivel több, mint egy évtizede én magam is a flasztert róttam és nem egy esetben szabtam ki helyszíni bírságot.
Nyilván lehet minden oldalról pro-kontra érveket felhozni, de személy szerint azt érzem, amit a
elsőharmadik bekezdésben már megfogalmaztam, vagyis itt az elsődleges cél nem a nevelés, hanem a bevétel... És ez nagyon nem jó.... az irány pedig főként nem, ahová mutat.(az eddigi hozzászólásokat nem olvastam át, nem vitát, flamet akarok kirobbantani, csak a személyes véleményemet fogalmaztam meg)
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Mondjuk szerintem nem végig rajta állásra gondolt. Meghalni a vádlija az embernek. De mondjuk ha már kézi váltós az autó akkor mindenki megtanulhatná érezni az autót és ha sárga akkor kuplung-1-kuplung fel-gáz manővert szélsebesen megoldani, vagy ha ismeri a lámpát akkor inkább 5-6 másodpercig kinyomva tartani a kuplungot és mire sárgát kap már kezdjen lőni, mert néhány lámpa úgy el van hangolva, hogy iszonyat és ilyenkor hálás tud lenni az-az 1-2 ember aki még átért és nem kell várni megint egy csomó időt
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nagyúr
válasz Skynet258 #57 üzenetére
Sosem szoktunk pirosnál 1, kuplungot benyomni változatot használni. Kuplung be, üres, kuplung fel. Nekem az oktatóm azt mondta mindig hogy hagy pihenjen az a kuplung.
Egyébként mikor már pár éve megvolt a jogsim, észrevettem magamon, hogy nem arra figyelek, én hogy vezetek, hanem arra, mit csinálnak a többiek... Na én 6 hónapos jogsival már így vezetek."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Calibra72
aktív tag
Jah . Mindenre adnak magyarázatot, de röhögőgörcsöt kapok tőlük. Létezhet olyan ember aki valóban el is hiszi ezt a sok mellébeszélést ???
"Azért a kb. 1 légköbméterért, amit ki-be lélegzel, olyan nagyon sokat nem tudnának kérni, de végülis sok kicsi sokra megy " Gondolj bele mekkora üzlet lenne minden emberre felszerelni a légzésmérő készüléket , és azt is jól megadóztatni
Van egy jó ötletem a számukra . A vegetáriánusok fizessenek gáz adót, mert többet termelnek mint mi húsevők Legalább egyszer nem az autósokat húznák le[ Szerkesztve ]
-
Skynet258
veterán
válasz Tikakukac #63 üzenetére
Így van, nem úgy értettem, hogy ahogy begurulok a pirosba, máris egyesbe rakom, hanem mielőtt sárgára vált (nem, nem vagyok jövőlátó, de azért rá lehet érezni a dologra ). De a lényeg abban van, amit mondtál, hogy "gyorsan" idulok (1.2-es Punto Classic, relatív a gyors fogalma, de a többiekhez képest még mindig jobban startolok általában).
Így többen átférnek a lámpán is. De a nyakamat rá, hogy sokszor a dugókra (ami az elcseszett lámpák miatt van részben) rátesz egy lapáttal a sok olyan sofőr, akik szépen lassan meggondoltan indulnak...https://geekpulse.hu
-
nagyúr
válasz Skynet258 #66 üzenetére
Miért baj az ha valaki nem füstölő gumival indul el? Nehogy már hibás legyen ez miatt.
(#68) Tikakukac:Senki sem vezet egyformán. Mindenkinek más a tempója.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Tikakukac
titán
-
kovy79
őstag
Bemész egy számtech boltba venni 1db kábelt. Miért baj az, ha az eladó órák alatt szolgál ki? Neki az a munkatempója...
Az a baj az ilyen "tütymörgős" autósokkal, hogy -ahogy skynet is említette- ők vannak mindig a legjobban felháborodva. Mutogatnak, néha beszólogatnak és meg vannak győződve róla, hogy ők a legjobb sofőrök és a sebességhatár felével kell közlekedni, lehetőleg a belső sávban!
Itt Németországban egyébként még szörnyűbb a helyzet (nagyvárosokban annyira nem rossz)!! Otthon vezettem kb 600.000 km-t, itt is már kb 10.000-t, tehát van viszonyítási alapom.
Itt az udvariasság ismeretlen és a hétvégi vezetők sajnos hét közben is vezetnek...
Pár hete, egy forgalommentes délelőtt kisváros 2x1 sávos főútján szabályosan megelőztem egy 40km/h-val közlekedő emberkét (limit: 50km/h), erre rámdudált és mutogatott. Mivel az igazságérzetem nagy, hazáig kísértem és megkérdeztem, hogy mi a probléma? Hebegett-habogott és a randalírozáson kívül többet nem tudott mondani...
Hidd el, az ilyen és ehhez hasonló kretének több balesetet okoznak a maguk tempójával, mint egy "dinamikusan", de ésszel közlekedő sofőr![ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
apóka
aktív tag
Biztosan velem és az ismeretségi körömmel van a baj, hogy nem botlunk nap mint nap ilyen dolgokba. De akkor ez mit is bizonyít....megmondom: semmit
Éppen ezért ha nem tudod pontos adatokkal alátámasztani az érzésedet, akkor az nem tény lesz, csak vélemény. A vélemény meg mint tudjuk, szubjektív (az enyém is, nem tekintem magam ez alól kivételnek)
Ezért lenne fontos a statisztika, bármennyire is érdektelen. Azt kéne tudni, hogy 20000 büntetésre van 1 hibás, vagy 1000 büntetésre 1.....
Természetes, hogy van olyan ami elképesztő hiba a hatóság részéről. Te úgy érzed, hogy rengeteg és meg úgy, hogy nem.A büntetések mértéke brutálisan magas (ezt nem vitattam) és nekem sem lenne élmény befizetni......100k alatt van a nettóm (család, hitel, stb)
Véleményed szerint milyen összeg lenne reális, ami még visszatartó erővel is bír?
A baleseti statisztika szerint az eddigi szigorítások után jól mérhetően visszaesett a szabálytalanságok száma. Ezek tények........Akkor ez most rossz eredmény?És hidd el nem értetlenkedni szeretnék, mert ráérek és csak az alkalmat keresem, hogy ellentmondjak
Legyen kedved vitázni, amíg ilyen kulturált formában teszed, addig én is szívesen válaszolok.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Silentfrog
veterán
Nekem elegem van abból ,hogy állandóan engem cseszegetnek a rendőrök. Most legutobb azért kaptam birságot,hogy egy olyan utcába hajtottam be ami bejáratánál egy földön lévő kézzel festett behajtani tilos tábla volt egy fához támasztva amit egy magán épitési cég rakott ki. Ráadásul a kiegészitő táblára mint utólag kiderült egy kiegészitő tábla is volt rajzolva,miszerint még el is vontatják a kocsimat ha ott parkolok.
Felháborodva utánnanéztem annak,hogy mi is a szabályos táblakitétel,természetesen sem a kézzel festett tábla nem minősűl táblának a Kresz szerint,a földre elhelyezett tábla sem szabályos.Azt meg végképp nem értem,hogy,mi modon vontathatják el a kocsimat egy olyan tábla miatt amit magánszemély rak ki,nem megfelelő magasságban,ami rgy kézzel pingált bádoglap.A rendőrség válasza az,hogy a birság jogos.
De hogy?
Hisz amit kiraktak a kresz szerint nem tábla! ÁÁÁÁ Nem is érdekel.Kifizetem.....
Nem ide tartozik,csak felböffent ez most bennem.[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Szerintem a legnagyobb probléma nálunk a közlekedö partner semmibevétele... nagy töbség nem törödik semmivel csak hogy haladjon, ebbol vannak a gyorshajtások ,leszoritások,féktávolság ,elsöbség adás be nem tartása...
Több évig motoroztam tálen nyáron napi 4-6 órát pesten. S szerintem a költekedök 5-10 % ilyen, ez pedig nagyon sok...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ghostmat
tag
Mire eljutsz az ügyvédig : szabálysértés postázása -legalább 1 hónap az elkövetett eset után.
Fellebbezésre 30 nap áll rendelkezésre + 5000 Ft illeték.
Ezután 30 nap újra a rendőrségtől a válaszadásra. Majd ha helybenhagyják újra fizethetsz, hogy bíróság vizsgálja az ügyet...Szóval mire az ügyvéd kimagyarázna, lehet a fát is kivágják
-
pereces
tag
Pár ezres falu szélén hajnalban amikor már a kutya sem járt az utakon, megfordultam a záróvonalon de pont arra jött a körzeti megbízott aki képes volt hazáig követni és elbeszélgettünk de persze bünti nem volt.
Manapság ez a közveszélyes terrorista gyanús cselekedetem fixbirság kategória lenne, ugye mérlegelési lehetősége sincs már a rendőrnek én meg fizethetném a bírságot de mivel nem hordok magamnál annyi kp-t kapásból a dupláját kellene kicsengetni.
Abból a 30e forintból már egy jó alaplapot is vehetnék :-) -
imisz
tag
Jelenleg hatályos módosítás értelmében semmilyen közúti szabálysértés nem minősül szabálysértésnek kivéve ha teljesül a az alábbi feltétel:
1§ szabálysértés fogalma:„(2) E törvény alkalmazásában az a tevékenység vagy mulasztás veszélyes a társadalomra,
a) amely a bûncselekményként történõ büntetni rendeléshez szükségesnél kisebb fokban sérti vagy veszélyezteti
Magyarország állami, társadalmi vagy gazdasági rendjét, a természetes és jogi személyek, valamint a jogi személyiség
nélküli szervezetek személyét vagy jogait, és
b) amelyre e törvény szabálysértési elzárás büntetés kiszabását is lehetõvé teszi, vagy jármûvezetéstõl eltiltás
alkalmazását kötelezõen elrendeli.”Mivel a közlekedési szabálysértéseket kivették az elzárással büntethetőség alól ezért érdekes helyzet alakult ki és joghézagot teremtettek:
„23. § (1) Ha az eljárás alá vont személyt – a (4) bekezdésben foglaltak kivételével – a szabálysértés elkövetésének
idõpontját megelõzõ hat hónapon belül
a) szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az
újabb szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértési ügyben a szabálysértési elzárás leghosszabb tartamára
és a pénzbírság felsõ határára a 22. § (1) bekezdésben írt szabály az irányadó,
b) szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az
újabb pénzbírsággal büntethetõ szabálysértés miatt hetvenöt napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés
szabható ki,
c) pénzbírsággal sújtható szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az újabb
szabálysértési elzárással is büntethetõ szabálysértés miatt hetvenöt napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés
szabható ki,
d) pénzbírsággal sújtható szabálysértés miatt legalább két ízben jogerõsen felelõsségre vonták, az újabb
pénzbírsággal büntethetõ szabálysértés miatt hatvan napig terjedõ szabálysértési elzárás büntetés szabható ki.
(2) Az (1) bekezdés a)–d) pontjában meghatározott, az ismételt elkövetésre vonatkozó rendelkezéseket nem lehet
alkalmazni, ha
a) a szabálysértés miatt helyszíni bírságot szabtak ki,
b) a cselekmény a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott szabálysértésnek minõsül, (nos ezek a cselekmények a közlekedési szabálysértések)
c) az eljárás alá vont személyt a b) pontban meghatározott szabálysértés miatt korábban jogerõsen elmarasztalták.Több jogásznak is feltűnt már és gőzerővel dolgoznak hogy változzon a helyzet....
Soooo cooool....
-
-
imisz
tag
Látom nem érdekel senkit, leírom újra még egyszer:
A ma hatályban lévő szabálysértési törvény szerint nem minősül szabálysértésnek egyetlen közúton elkövetett "szabálysértés" sem, kivéve azt a cselekményt amikor a járművezetéstől eltiltást kell alkalmazniA rendőrség mindenféle jogalap nélkül intézkedik, tesz feljelentést, helyszíni bírságol.
És teszi ezt addig amíg nem változtatnak a törvényen, de a hatályos jogszabályok szerint kellene eljárnia de ha bírságol akkor nem azt teszi így minden jogalap nélkül kiszabott büntetés, helyszíni bírság megtámadható.
Ennyi. És ennyit a magyar jogalkotásról.[ Szerkesztve ]
Soooo cooool....
-
szaszayanou
aktív tag
Csak egy picit kellett volna tovább olvasni a törvényt.
Sztv. 23. § (3) Akit a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott, engedélyhez kötött járművezetés szabályainak megszegésével elkövetett szabálysértés miatt hat hónapon belül legalább két ízben jogerősen felelősségre vontak, az újabb – a XXVII. és a XXVIII. Fejezetben meghatározott, engedélyhez kötött járművezetés szabályainak megszegésével elkövetett – szabálysértés miatt a szabálysértési hatóságnak járművezetéstől eltiltást is alkalmazni kell.
Vagyis a szabálysértés társadalomra veszélyességének b, pontos alternatív feltételei közül a vezetéstől eltiltás megvalósul halmazat esetén a közlekedési szabálysértések körében.
Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.
-
raziel01
veterán
Ezért járok busszal és köpök a bírságokra meg a magas benzinárakra.
Jó cikk egyébként. -
imisz
tag
válasz szaszayanou #83 üzenetére
Akkor olvasd össze a szabálysértés fogalmát és az általad idézett paragrafust.
Halmazat esete meg akkor valósul meg ha már elkövettél két szabálysértést és utána jogerősen felelősségre vontak 6 hónapon belül. Ha az új törvény szerint 1 szabálysértést követsz el akkor nem áll fenn a járművezetéstől eltiltás kötelező alkalmazása. Jogértelmezés kérdése az egész.....
Hidd el sok szabálysértéssel foglalkozó embernek feladták a leckét ezzel....[ Szerkesztve ]
Soooo cooool....
-
szaszayanou
aktív tag
Értem én, hogy mit okoskodtál ki, de tudod egy jogszabályt nem csak logikailag lehet és kell értelmezni. Arról nem is beszélve, hogy az ominózus XVII és XVIII fejezetek is szabálysértésről beszélnek. A te logikád mentén gyakorlatilag az egész törvény mehetne a kukába, mert két kezemen meg tudom számolni, hogy hol szerepel önálló büntetésként az elzárás és a vezetéstől eltiltás (az utóbbi szerintem sehol). Szerintem nem kérdéses, hogy mit kezdene egy közigszakos bíró egy tiédhez hasonló beadvánnyal.
[ Szerkesztve ]
Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.
-
válasz Tikakukac #85 üzenetére
+1 ezt szoktam én is elmondani 1-2 tudatlan (jóakaró) ismerősömnek, akik jönnek röhögve, "hogy megint emelik az üzemanyagárat, majd jól megszívom hahaha"
Hiába emelgetik 3-5 forinttal akár hetente is, nekem nem tétel, nem autózok olyan sokat viszont a boltban majd minden rohadt drága lesz (annak is, aki most röhögve busszal jár + a busz költségei is növekednek...)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
imisz
tag
válasz szaszayanou #87 üzenetére
Akkor várd ki a végét, hogy milyen sürgősen fogják módosítani a szabs törvényt.
Sajnos a jelenlegi jogi helyzetben szinte csakl a Bíróságok hatáskörébe utalt szabálysértések minősülnek szabálysértésnek.
El nem tudod képzeni hány ember dolgozik jelenleg is a problémán.
Soooo cooool....
-
szaszayanou
aktív tag
Azért olyan sok ember nem kell ehhez. Átírják az elzárás és vezetéstől eltiltás részt valami olyanra, hogy a törvény büntetni rendel és akkor a szobatudósok is megnyugodnak. Vagy más problémáról is tudsz?
Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
Ennyire nem voltunk komolyak, csak mikor mondta nekem, hogy óó igen most drága az olaj, majd visszamegy a régi árra...na azóta én még csökkenést se nagyon hallottam De holnap majd megmondom neki, hogy elég a sima dízel és a 95-ös benzin is
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
big-J
őstag
Ha feljelentenek, megduplázódik az összeg... nagy baromság de valahol oké, mert aki ártatlan(egy ideális világban) nem kapja meg a végső büntetést. (Bár a rendőr azt hazudik amit akar és 95%ban neki hisznek)
Viszont ha feljenetettek, és utána fél éven belül elkaptak, 4szeres összeget nyomnak? Ha feljelentenek, az azt jelenti vitatod, ami azt jelenti hogy potenciálisan teljesen ártatlan vagy, milyen jogon lesz megnégyszerezve a büntetésed? Ami mellesleg az jelenti, hogy hiába voltál az elsőnél ártatlan, annak az árnak a dupláját is megfizeted.
De minek is próbálom logikusan végigvinni, ez úgyis csak a jó öreg, "lehet igazad van, meg vitathatod öcsi, de úgyis te b*szol rá" tipikus magyar vezetési néphagyomány.
Mondjuk aki megtűri ezt a rendszert, meg is érdemli.Ártatlanság védelme a magyar rendőrállamban oximoron?
[ Szerkesztve ]
-
Flatron710
tag
Ezelőtt 3-20-ig volt a HB! ( ha valaki esetleg még nem szólt volna)
Pár gondolat, számítás, eljárási rend nem pontos, de tájékoztatásra mindeképpen alkalmas. Aki meg ezzel dolgozik az úgyis tudja, hogy mi a tuti.
Gratula az íráshoz!!!Minden popzene a szexről szól. A rock arról, hogy akarod, a jazz arról, hogy csinálod, és a country vagy a western pedig arról, hogy bűnösnek érzed magad utána. -Robert Waldo Brunelle Jr. --- WoT/WoWs/War Thunder acc : Zolika_tm
-
Kriza
őstag
"Harmadik esetben pedig már háromszoros összeget fizet a szabályszegő, ami 15.000 Ft-os alap büntetés esetén 60.000 Ft-ot"
15000 Ft háromszorosa 45000Ft.
Fenntartom magamnak a jogot, hogy a kéretlen reklámban szereplő terméket nagy mennyiségben, kamu címre rendeljem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen program, ami...?
- Androidos tablet topic
- Politika
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen