Új hozzászólás Aktív témák

  • Ilsyde

    őstag

    Nos, egyelore ennyire jutott az erombol:
    http://www.file-upload.net/download-2901394/World2.rar.html
    Tudnivalók a pályához:
    Kezdéskor egy lépcsovel állsz szemben, az maga a peron. Felfutsz és megvárod hogy jojjon érted egy csille. A sínekre ne lépj rá, feleslegs. Maradj fent és várj egy picit. Pár másodperc múlva megérkezik, megvárja hogy beszállj. Amint beszálltál elindul és megy egy kort. Elérkezel egy megállóig (tobb nincs is mert direkt kompaktra terveztem az építvényt) ahol két lehetoséged van: balra elhagyod a csillét, ekkor automatikusan visszakerul az a rendszerbe tehát újra be lehet szállni.
    Másik lehetoség hogy megnyomod a jobbra lévo gombot, ezzel jelezve hogy a kovetkezo megállóig szeretnél menni. Ez a rész sajnos nincs teljesen kész, néhányszor meg kell tapizni a gombot mire beindul a csille. De legalább mukodik. Újabb kor jon és visszaérsz a megállóhoz.

    Mukodési elv:
    Ha megkerulod az építményt akkor sok mindenre fény derul de itt a teljes magyarázat:
    Legelején mikor a platformon vagy akkor rálépsz egy érzékelore (ez a kattanás amit hallasz). Jobb oldalon van egy booster* ahol az azt lezáró sínek ilyenkor megnyílnak és az egyik csille szó szerint kilovodik a booster-rendszerbol. Azért áll meg elotted és várja meg míg beszállsz (normális esetben ugyebár tovább kellene suhannia te meg loholhatnál utána) mert hiányzik egy sínpár tehát lefékezodik. Mikor beszállsz akkor lenyomódik a csille alatt lévo második érzékelo (ott van ahol a sínpár hiányzik) - ha ures a csille akkor nem elég a "súlya" tehát nem nyomódik be, csak ha beulsz - ami aktivál egy második boostert. Ez indítja el a csillédet.
    Mikor a megállóhoz érsz akkor megint megáll a peron mellett csille mert hiányzik két sínpár.
    - Ha úgy dontesz hogy kiszállsz akkor bal oldalon rálépsz egy érzéklore ami beindít egy újabb boostert. Ez megfogja a csillédet és visszaviszi a a legelejére* azaz újra feltolti a rendszert. Ettol lesz teljesen automata ez a csillerendszer.
    - Ha úgy dontesz hogy mész még egy kort akkor a gomb lenyomásával beindítod ugyanazt a boostert ami alapból visszavinné a csillédet a kezdopontra* (azért kell lenyomni tobbszor mert hamar deaktiválódik a gomb és ha éppen nincs ott a booster csille akkor nem fog jonni érted) ÉS egyidejuleg átváltódik a sín balra hogy továbbmehess a pályán. Amint elindulsz, észreveszed hogy a bal kanyar után picit megállsz. Ez azért van mert rágurult egy újabb érzékelore ami kireseteli a sínpárt és az visszaáll az eredeti pozícióba (tehát ha lenne mogotted egy másik csille az nem jonne automatikusan utánad hanem ugyanúgy donthetne hogy mi legyen). Ez nagyon fontos része a rendszernek és elég nehéz volt ilyen pici helyre beszerelni egy redstone memóriaegységet - ha érdekel hogy mi ez akkor "RS NOT gate" a neve és így néz ki csak persze jóval nagyobb:

    az R végre van a faérzékelo kotve
    az S végre a gomb amit nyomogattál
    a Q vég felelos a sínváltásért, mikor S-tol jelet kap akkor átváltja a sínt és úgy is marad (pont ezért muszáj RS NOT rendszert használni mert a gomb szinte azonnal visszaváltaná a sínt) amíg a csille rá nem hajt a faérzékelore, ez az R végen jelet kuld az RS NOT kapunak ami így reseteli a Q-t tehát visszavált a sín

    Jobb oldalon már nem maradt elég helyem normális booster beszerelésére tehát egy alap, megbízhatatlan rendszert sikerult csak bepaszírozni (azért megbízhatatlan mert egy ido után glitchel és orokre leáll). Végul ez viszi tovább a csillédet.

    A kovetkezo hozzászólásban azt fogom feszegetni hogy ez a viszonylag osszetett (azért tunik bonyolultnak mert direkt kis helyre zsúfoltam mindent - szeretem a kihívást :D) csillerendszer miért nem lesz jó választás a tobbjátékos módban ahol sokan fogják használni. :W Mindenesetre rengeteg tanultam az építése kozben, remélem nektek is hasznos lesz ha érdekel a redstone-os téma ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák