Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    Saját vélemény, de talán túl keményen bánnak ezzel a programmal.

    Én végigtoltam a Fallout 1-2őt, mégsem úgy látom a 3-at, mint egy megerőszakolt és leegyszerűsített RPG-t. Hogy miért?

    Kurva egyszerű: rohadt régen volt már a Fallout 2. Márpedig ha a mostani játékfelhozatalt kell néznem, akkor egyiknek sincsen köze a F3 hangulatához, kivitelezéséhez, és ezt még a tényleg létező grafikus bugok sem árnyékolják be szerintem, egészen pontosan teszek rájuk. A világ épp elég aprólékos, és televan olyan apró poénnal, ami nagyon kevés játékban van benne, ez pedig értékelendő, szerintem. VérRPG-ként nem állja meg a helyét, ahogyan valszeg egésznapgépetnyomós fanatikus stuff-nak sem, viszont ahogyan én játszom (hetente pár óra, minden mellékküldi megcsinálása, minden párbeszéd végighallgatása, stb.), iszonyat jó. Mire a feléhez elérek, már jönnek a DLC-k.

    Én nem bántam meg, hogy beruháztam a Collectors Edition-re. :K

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz hoffman_ #11 üzenetére

    Hát akad vetélytárs azért... Például az egyik ős személyében - TES IV

    Hogy lehet vetélytársa egy poszt-apokaliptikus világban játszódó modernkori sztorinak egy fantasy játék? :)
    Mármint azt értem, hogy szerepjáték mindkettő, de hát ennyi azért még nem elég az üdvösséghez... akciófilm a Casino Royale meg a Kommandó is, mégsem hasonlítom a kettőt össze :)

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Breki's #13 üzenetére

    A Dark Messiah egyébként hogy kerül szóba egyáltalán? A folyosóhent azért nem keverendő össze egy teljesen open világban játszódó játékkal...

    És a mellékküldiket is végigtoló emberke meddig szenvedett? Mert nekem volt nem egy olyan küldetés, amivel simán 1 órát tököltem... vagy leírás alapján, esetleg cheat-tel lett kivitelezve a végigrohanás?

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Invadrr_Zim #17 üzenetére

    Ettől még elég értelmetlen volt a játékot lehúzni. A teszt meg a szubjektív vélemény-nyilvánítás amúgy sem ugyanaz.

    Egyetértek azzal, hogy a régi Falloutokhoz képest a 3 nem egy 100/100-as folytatás, de mégiscsak az aktuális kínálathoz (vagy legalábbis a közelmúlt/legutóbbi játékok) kéne mérni a cuccot.

    Egyébként tényleg, a színviálggal pölö mi volt a baj, ha már meg lett említve, hogy az eredeti játékok és a világ maga is a szíved/szívetek csücske? Én úgy emlékszem, hogy a régi Fallout-ok sem pompáztak szivárványszínben... :U

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Gregorius #27 üzenetére

    Itt hol látsz hasonlót?

    Kiindulva az Oblivionból, illetve egyéb játékokból, a településeken, városokban sokkal több a kószáló alak, sokkal inkább tűnik úgy, hogy csinálják is a napi tevékenységüket, mint máshol. Szerintem ez pölö elég kellemes. Mint mondtam, nem 100/100, de igen jó.

    A terep meg egyszerűen monoton.

    A külső terek szerintem jók. Mindig látsz valami jópofát, ha máshogy nem, akkor a távolban veszel ki valami olyan alakot, épületet stb., ami érdekesnek tűnik. Szerintem ez feeling, mármint amikor azért megyek a map-en, mert tényleg érdekel, hogy "mi a lófasz az?", nem csak azért, mert oda mutat a küldetést jelző nyíl. Beső terek monotonsága: oké, én aláírom, de továbbra is úgy érzem, hogy ebben a játékban tucatszor annyi meló volt, mint a most megjelenő szirszarokban, és DLC-kkel ezt tovább lehet növelni.

    a dialógusoknak sincs mélysége, a sziporkázó humorról nem is beszélve

    Már önmagában egy élmény, hogy minden fel van véve, de abban igazad van, hogy nem sok dramaturg olvasta át a szövegeket, elég sok van megrekedve a Barátok Közt szintjén, viszont van egy-két nagyon színvonalas, pl. a Family esetén, ahol már eleinte tudod, hogy mit akarnak mondani, de valahogy egy párbeszédben sem hangzik el a "bővös szó", de mindegyikben benne van a feszültség.

    Az, hogy a jelenlegiekkel összehasonlítva a jobbfajta megoldások közé tartozik az hidegen hagy.

    Engem nem, bár én vagyok az az ember, aki a mai napig minden évben végigtolja a Deus Ex-et csak azért, mert színvonalasabb FPS még nem született - de az az igazság, hogy azért az újdonságra is vágyom, ez pedig szerintem egy jó játék. A többi dolog szubjektív, na most erre is lehet haragudni, mint folytatás, de nekem ehhez már kicsit túl régen voltak a régiek.

    Továbbra is az a véleményem, hogy ha "csak egy játékként" nézem, akkor a bugjaival és a nem annyira eszméletlenül űberszép grafikájával is megalázza a jelenleg piacon levő hasonló cuccokat, ha meg Fallout-ként nézem, akkor egy féligmeddig jól sikerült, hangulatilag több (tényleg közel nem minden) helyen eltalált remake.

    P.S.: Azt már csak poénból említem meg, hogy több feeling van a nyamvadt Laser Pistol reload-animációjában, mint mostanság komplett FPS-ekben.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Gregorius #33 üzenetére

    Az azért szerintem elég egyértelmű, hogy nem a 10 évvel ezelőtti fandomnak akarnak/tak megfelelni az F3-al, hanem a jelenkor piacának.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Peat;) #36 üzenetére

    A 90% már inkább a kiváló és kitűnő kategória

    Abból a szempontból vicc, hogy nézzük csak meg, mik is vannak ebben az ún. kiváló és kitűnő kategóriában, ugye...

    oblivion (ami hangulatilag szerintem gyengébb lett mint a morrowind) után gondolom nem volt hova tovább

    Én úgy tudom, hogy lesz TES V...

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Peat;) #39 üzenetére

    Kérdés hogy a 10 évvel ezelőtti termék hangulata és világa miért nem felel meg ma.

    Ilyen a piac, másra van szükség. Egyébként szerintem a hangulattal annyira nincsen gond. Megint elmondom, már nem él frissen bennem a Fallout 2 élménye és hangulata, úgy lehet én is jobban fanyalognék. Viszont mint játék, továbbra is azt mondom, hogy igencsak hangulatos az F3.

    Ha a gyenge másolata szerintetek megfelel

    Szerintem rossz a megközelítés. Szerintem ez nem egy gyenge másolat, hanem egy részleges remake. Hozzáállás kérdése. Ha nagyon rühellni akarok valamit, akkor persze fogom.
    Én nem abban az értelemben védem a játékot, hogy márpedig méltó folytatás, hanem abban, hogy 1. most, itt, 2008-ban senki, de senki nem tud nekem mutatni egy olyan kváziRPG játékot, ami feléri az F3 szintjét 2. a mai játékpiacon nem csak a hígfos-féle Crysis-tengerrel, de a színvonalasabb alkotásokkal összevetve is jó hangulatú, jól felépített világú, élvezetes játék.

    Grafikával nekem nincs bajom, szerintem megállja a helyét.

    Nekem sincsen :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #43 üzenetére

    Ez az értékeléses buli szerintem még az offline újságírásban kifejlődött hozzáállás maradéka, amikor ugyebár az újságok vagy közvetlenül, vagy közvetetten (saját vagy velük szerződésben álló boltok miatt) érintettek voltak a játékeladásokban, igy nem lehetett karóba húzni semmit, csak szökőévente valami low-budget rettenetet. A 75-95%-ba meg bele lehetett magyarázni szubjektív véleményt, aktuális piacot, cikkírói hangulatot, aranyeret, mindent.

    Személy szerint rosszul vagyok a százalékos rendszertől, egy kalap szar az egész. Azt szeretem, amikor tételes felsorolás van (grafika, hang, satöbbi, néha egyedi bejegyzések), és pro/kontra alapon megy az értékelés. Csak hát abban több a munka meg az elkötelezett vélemény is, a százalékolás meg olyan tesséklássék, bele is lehet kötni, meg meg is lehet magyarázni marhaság. Tököm sem kíváncsi arra, hogy valaki szerint 91% Crysis, vagy 78 az F3. Mihez képest, mi a 100%?

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #45 üzenetére

    Gondolom az újságok nem kaptak volna demókat, tesztverziókat még a megjelenés előtt, ha lehúzzák a játékokat.

    Akár, meg egy 576 pl. hülye lett volna szélsőségesen lealázni egy játékot, amikor a saját boltjuk forgalmát csökkentették volna.

    Szerintem a legjárhatóbb út tényleg a részekre bonotott kiértékelés, ahol egyértelmű, hogy mit talál előnynek és mit talál hátránynak a tesztelő/cikkíró, így az olvasó el tudja dönteni, hogy az adott pro vagy kontra neki számít-e. Százalékra igazából csak az önállóan nagyon nem gondolkodóknak van szüksége, akik szeretnek keveset olvasni, és gyorsan véleményt alkotni.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz hoffman_ #48 üzenetére

    Oké, számomra játék és játék között a különbséget a világ, a karakterek és a történet jelenti, nem a genre, az engine, vagy a technikai megvalósítás, de rendben.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Invadrr_Zim #54 üzenetére

    Itt a kérdés még mindig az, hogy ki mihez méri.

    Szerintem meg az, hogy mi alapján. De én pölö feltettem egy kérdést, amire azóta sem kaptam választ... bár már kezd eléggé mindegy lenni.

    Azt meg most inkább hagyjuk, hogy ha neked a 100% a régi Fallout-ok, akkor a leírás és a százalékos értékelés egyszerűen nem esik egybe, de ezen mondjuk feleslegesnek látom a továbbiakban a vitát, mikor az egész százalékértékelős rendszer azért lett kitalálva anno, hogy írunk egy számot, ami amúgy semmit nem jelent.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Breki's #59 üzenetére

    Korrekt, amit írsz, viszont akkor ne teszt, hanem mondjuk "lapunk véleménye" vagy hasonló legyen a cím. Mert az nem játékteszt, hogy valaki kifejti, hogy ő csalódott abban, hogy nem olyan, mint régen. Ez is értékes és olvasmányos is lehet (ez a cikk szerintem mondjuk nem volt az), csak éppen nem ugyanaz a kettő.

    Hogy értsd, véleményt én is tudok írni, akár itt két komment kerete között is, hosszabbat és olvasmányosabbat is akár, mint te/ti. Tesztet valószínűleg kevésbé. Engem az utóbbi érdekelne.

    Ezt csak azért írtam le, mert az egész cikk meg a ti szubjektív véleményetek.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HThomas #68 üzenetére

    Szerintem a játékból nagyon hiányzik még 1 vagy 2 kb Megaton méretű város, a hozzá tartozó questekkel.

    Teljesen mindegy, hogy gosszú vagy rövid-e a játék, nem 1 vagy 2, de sok Megaton méretű város kell még sok-sok küldetéssel :D
    Ami miatt nem aggódom, mert DLC-k és egyéb modok formáájában tuti ömleni fog a jóság. Az ilyen játékok újrajátszhatóságát kizárólag a mögöttük álló kommuna, illetve némileg az anyacég határozza meg. Ha sikeres lesz (mároedig az), akkor a Bethesda fenn fogja tartani a nevet, mint ahogyan tette/teszi a Morrowind és az Oblivion esetében is.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz hoffman_ #69 üzenetére

    Azért az Oblivion erősen árkád-rpg. Ha valamit lehet számítógépen RPG-nek nevezni, az a Baldur's Gate, Neverwinter Nights kategória.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #72 üzenetére

    Igaz, Planescape-el nagyon későn játszottam (pár éve :D), tényleg jó volt. Személy szerint rühellem a D&D rendszerét, ergo az NWN sosem tartozott a kedvenceim közé.

    A többire annyit mondok, hogy én, mint amúgy véresszájú pen&paper RPG-s, nem érzem a létjogosultságát a Baldur's Gate-szerű játékoknak már. Nem lehet eladni, kurva sok pénz kell az ilyesmihez, rengeteg munka, aztán élvezné egy szűk réteg.
    Én az Oblivion/Gothic/Fallout 3 vonallal tökéletesen hajlandó vagyok kiegyezni, azzal a "feltétellel", hogy lépjenek a saját tökükre, és hozzák vissza azokat az időket, amikor a játékok sztorijait forgatókönyvírók írják, meg van rendezés is.

    Szóval hardcore szerepjáték helyett én már a kaland-játék-kockázat irányba tolódom el: interaktívan szeretnék megismerni egy király történetet, a többi (grafika, ilyenolyan fizika, pen&paper rpg-k szabályrendszerének túlbonyolított pc-s mása stb.) már egyre kevésbé izgat fel.

    Számomra tökéletes játék egy darab van: Deus Ex. Na az az én 100%-om.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #74 üzenetére

    Nézd, igaz, hogy probléma, csak az akkor még nagyon ráérő réteg mára már felnőtt. Nekem sem lenne már sem időm, sem hangulatom, hogy csillió időt fektessek valamibe, már inkább könnyedebben akarok szórakozni. Nem azt mondom, hogy nem esne most is jól egy Baldur's gate-szintű kalandozás, de azzal tisztában vagyok, hogy manapság még az értelmes játékokban sem kell olvasni, figyelni - mondjuk ez nem csoda, amikor a Crysis-bonyolultságú cuccok mennek, akkor mit várunk?

    Az RPG-kben egyébként is mocsoksok meló van, ha nem akarnak elcsúszni fél tonna gameplay-bugon, és ebbe pölö az Oblivionban azért elég keményen beletört a Bethesda foga is. Tehát ha mostani grafikai színvonalon (muszáj, mert különben tényleg csak néhány fanatik veszi meg) szeretnének egy igazán bonyolult szerepjátékot csinálni, akkor több embernek kéne melóznia rajta, mint a Kínai Nagy Falon, különben mire elkészül, addigra a Microsoft kiadja a Windows 15-öt.

    Én egyébként a DLC-s rendszerben látok fantáziát - kicsit olyan, mint anno a pen&paper szerepjátékokk: alapban van egy alapkönyvem meg egy bestiáriumom, aztán ömlenek hozzá a kiegek, modulgyűjtemények meg regények :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HThomas #78 üzenetére

    Egyébként nem hiszem el, hogy ma, a nagy kalózkodási ráta mellett is nem érné meg történet szempontjából színvonalas játékot készíteni.

    A probléma az, hogy a történetre, annak megalkotására és kidolgozására időt és embererőt kell fordítani, az meg lóvé. Na, ha a kiadó azt látja, hogy a játék jól kidolgozott story nélkül is alig fogy rosszabbul, mint az azzal együtti (esetleg konkrétan jobban, mert alacsonyabb elvárásokat támaszt a játékos irányába), akkor szerinted mit tesz? Örül, hogy lefaraghat némi költséget (amit persze azonnal át is csoportosít a grafikai megvalósításért felelős divízióba, mert az viszont hoz a konyhára).

    Ilyen szempontból visszasírom a kilencvenes éveket, amikor a nextgen grafika mellé társult story-írás is, és most itt azt akarom mondani, hogy Wing Commander.

    Arról nem is beszélve, hogy minél bonyolultabb történetet írsz, annél nagyobb az esélye, hogy sokaknak nem fog tetszeni. Ezért sikeresek az olyan játékok, amik kizárólag klisékre építkeznek, és nincsenek benne szélsőséges dolgok (pölö WoW).

    a DLC-vel csak az a baj, hogy ha valakit elrettent az alapjáték akkor azok nem fogja meghatni a sok letölthető cucc.

    Ha valakit elrettent az alapjáték, akkor tökmindegy. Én többek között azért bátorkodtam megvenni a játékot effektíve látatlanban, mert ismertem a Bethesda hozzáállását DLC- és modding community-ügyben - az egyetlen akadály a program buktája lehetne, de a kiváló médiakampány miatt alapban nem hittem, hogy borulhat.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Gregorius #82 üzenetére

    Oké, de végülis lényegtelen, mert az kerül kiadásra, amire piaci igény van. Ha ez nem esik egybe a te igényeiddel (illetve az enyémmel), az sajnos csak annyit tesz, hogy egy anyagilag nem kifizetődő kisebbség tagjai vagyunk.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz CsAdam #84 üzenetére

    Azért mondjuk többmindent megtanul belőle, mint egy Diablóból vagy egy Crysisból. Ha mást nem, legalább az angol menni fog.

    Hogy bármelyik játékban benne lenne, az enyhe túlzás. Azokat a nyavalyákat szándékosan nemzetközi piacra írják, a Roger!-t meg a Fire in the hole!-t egy süket venezuelai gyerek is megérti.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz CsAdam #86 üzenetére

    Játékból nyelvet tanulni nem annyira lehet, szókincset és kifejezéseket, fogalmazásmódot magadra szedni annál inkább.

    A szándékoltan "butított" játékok meg tényleg semmit nem érnek, főleg, hogy a történtek megértéséhez a legtöbbször ki is kapcsolhatod a hangot, mert a mutatott képek minden információt a tudatodra adnak. Teszem hozzá finoman, a legtöbb magyar gyereknek (ha már itt tartunk) a Crysis angolsága bőven meghaladja a képességeit, nagyrészét nem értik teljesen.

    Mellesleg ha azt akarjuk, hogy tanuljon a gyerek, akkor bannolni kell a magyar szinkronos játékokat... amik amúgy is botrányosan alacsony színvonalúak, legalábbis amikkel én találkoztam. Én legutoljára a Gothic3-at vettem meg magyarul, mert naivan azt hittem, nem vagyok köteles használni. Hát de, és ismerek 16 éveseket, akik jobb munkát végeztek volna.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák