Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
1. Az autok 15%-a diesel magyarorszagon, tehat inkabb a benzines oszlopot nezd, az az erdekes. Valamint erdekes modon megjelent PM korlat a benzinesekre, mert az agyonoptimalizalas miatt ott is megjelent ez a szennyezo tipus, pedig eddig nem volt. Igaz nem a nitrogenoxidoktol fogunk fulladozni, csak tudorakot kapunk az apro szemcsek miatt. A szallo por csak egy dolog, a kerdes a szemcsemeret. Ugyanis minel kisebb annal melyebben bejut a tudobe, sot egy meret alatt a veraramba is bekerul. Az egy dolog, hogy ezt felveri egy mozgo jarmu, hanem jonehany termeli is. A CO2 valoban tok mind1 honnan jon.
3. Nem arra gondoltam h write/read-only, hanem nem mondtal semmilyen nagyobb nagysagrendu akksi felhasznalast, mint a villamos autok.
[ Szerkesztve ]
-
dejaris
addikt
1. Erre csak csak 2006-os adatot talaltam, viszont annyira nem logunk ki europabol [meg]: Az ACEA adatai szerint az európai személyautó-állomány csupán 35 százaléka dízeles, az újautó eladásokban viszont már 55 százalékos a dízelek aránya, (sőt egyes országokban, így Franciaországban vagy Portugáliában 70 százalék feletti a dízel-arány)
De lenyegtelen, mert mindkettore ugyan akkora egezsen alacsony hatarertek vonatkozik. Azt nem tudom, hogy egyelore alatta marad-e es csak ennyi a downsizing mellekhatas, vagy mar/majd kell itt is reszecskeszurot alkalmazni.3. Pedig talan ez volt az elso kommentem itt. Igaz egyaltalan nem fejtettem ki.
-
Reggie0
félisten
1. Itt van pontos adat: [link].
3. Nem tertel ki ra, hogy milyen hullamzast akarsz kiszabalyozni. A napi hullamot vagy csak rovidebb periodusokat? Amugy ez az akku felhasznalas szempontjabol sokkal kisebb lepteku, mint az elektromos auto terjesztese, ugyanis a beepitett eromuvi gepkapacitas tized akkora sincs, mint a jarmuvekbe beepitett gepkapacitas.
-
Reggie0
félisten
3.a Napit most is egyenlitenek ki, csak suritett levegos vagy szivattyus tarozoval, valamint kapcsolt fogyasztokkal.
3.b Ha osszeadjuk a forgalomban levo gepjarmuvek motorjainak mechanikai teljesitmenyet, valamint ezt megtesszuk a mukodokepes villamos eromuvek elektormos teljesitmenyevel, akkor az elobbire tobb mint 10x nagyobb szamot kapunk. Konkretabban, kb. 150GW-nyi szemelygepjarmu motor van az orszagban es kb. 10GW villamos eromuvi teljesitmeny.
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
a "szutyok retek dizel" lobbi aldozatos munkajanak bedoltel, de masszivan!!!
irod: "...csupán 35 százaléka dízeles... De lenyegtelen, mert mindkettore ugyan akkora egezsen alacsony hatarertek vonatkozik. Azt nem tudom, hogy egyelore alatta marad-e es csak ennyi a downsizing mellekhatas, vagy mar/majd kell itt is reszecskeszurot alkalmazni."
ezzel szemben a TÉNY: http://hu.wikipedia.org/wiki/Európai_kibocsátási_normák
Euro5 NOX
fűtőolaj vs rendes üzemanyagharomszoros kulonbseg van!!!
raadasul a turbodizelnel van olyan is, hogy cycle beating, tessek rakeresni, "NOX diesel cycle beating", meg hogy "real NOX diesel"
es akkor kiderul hogy a dizelkenek a NOX -at meg fel lehet szorozni kettovel vagy ottel...es legvegul par friss tanulmany...
http://www.standard.co.uk/news/london/mps-to-investigate-londons-invisible-killer--the-air-we-all-breathe-9258883.html
http://www.transportenvironment.org/News/high-diesel-nox-emissions-‘likely-decades’-due-failing-testshozzatennem hogy a modern turbodizel az okes, csak nem varosban es dugoban!
itt a varosban sokkal jobb lenne ha a dugoban a klasszik agglosoknak az egyik resze at tudna terni liion -os meghajtasra -
dejaris
addikt
a. A caes sem rossz irany, de melegitteni es hutteni kell, gazturbinak kellenek es megint nem lehet minden bokorban talalni regi banyat. A szivattyus meg aztan borzaszto sok gondal jar. De ha valami barhol lehajithato orias akku lenne, magas hatasfokkal, akkor mar ugrasszeruen huzna fel a szel es naperomuvek szamat, persze egy hasznalhato supravezeto sem artana.
b. Na, akkor jora gondoltam, egeszen hihetetlen. Nem tudom mennyit javitana ezen ha a masik oldalra hozzacsapnak a futesre szolgalo mindenfele eszkozt. De igy is megrengette az altalam elkepzelt csapasiranyt.
-
dejaris
addikt
1. En aztan nem, meg mindig az 1.9 TDI a csucs nalam
2. Koromszemcsekrol volt szo eppen.
3. A could szo a legjobb bennuk. Egyebkent link gomb?
4. Most akkor ki dolt be minek? Ki is akarja csak a dieseleket kihajitani? Megjegyzem a klasszik agglosok kapjanak p+r-t, kicsit olcsobb.
-
Reggie0
félisten
Igen, mindegyik tarozo problemas ekkora meretben. Meg az akku is az lesz, mert azt is huteni kell.
Amugy az elkepzelt cel az, hogy az emberek hazaerve ugyis toltore rakja a kocsijukat, azokat pedig smartgridben szabalyozva ki lehet egyenliteni az ejszakai volgyet, illetve melyvolgyet. A tovabbfejlesztett otlet pedig az, hogy az ezen feluli halozati szabalyozasba is beszallo autotulajdonosok meg arengedmenyt is kapnanak. Azaz ha halon van az autod es hozzajarulsz, hogy nem csak tolthetik, hanem igeny szerint vissza is taplalhatnak az autoakksirol, akkor kb. fele annyiba kerulne a toltes.(Nyilvan a kisuteseket levonjak.) Az elosztott tarolas elonyeit gonolom nem kell ecsetelnem.
[ Szerkesztve ]
-
dejaris
addikt
Pont idevago hir. Eleg sok hivatkozassal. Meg nem bujtam at mindet, de orvendetes szamomra.
Nagyon jo elkepzeles. Erre igy nem gondoltam, valamiert leragadtam talan a gm otletenel, hogy egyben aruljak az autot es a napelemes garazst, ami delben gyujt majd kesobb folyamatosan az akkurol csurgat a halozatba.
-
pakesz
aktív tag
2., tehat koromszemcsekrol volt szo eppen
akkor rakerdeznek, te tudnal csak ugy bemasolni linket ide ahol leirjak azt hogy SZIVO BENZINES motorban milyen sok koromszemcse keletkezik? mert elegge sokat olvastam utana es eddig nem irtak errol semmit3., http://lmgtfy.com/?q=diesel+exhaust+soot
4., P+R... na persze... felolem mehet ha az agglokasoktol szedik be a penzt ra ))
-
dejaris
addikt
Na de belatod, hogy itt egy ugrasszeru fejlodes meghuzna a hasonlo naperomuveket. A te otleted atomeromuvekkel mukodne jol. Nemetorszag az elobbi fele mozdult el egy eleg eles valtassal, aztan meg kesobb se fogjuk tudni igazan eldonteni melyik is lett volna a jobb. Igy most en mar a parhuzamost mondanam, es elallnek attol, hogy eromuvi szintu akkuk fejlesztese lenne az elsodleges cel.
pakesz: Egyszerubb lenne, ha elolvasnad az egesz beszelgetest, nem pedig bele-bele fulelnel.
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
ez a lithium banyarol szolna...
"The Jadar mine is one of the largest lithium mines in Serbia.[1] The mine is located in western Serbia in Mačva District.[1] The Jadar mine has reserves amounting to 125.3 million tonnes of lithium ore grading 1.8% lithium thus resulting 2.25 million tonnes of lithium.[1]"
tehat (2.25 mio * 1000 kg) / 10 kg, tehat ~ 200 millionyi akksipakkra eleg van csak Szerbiaban!
masreszt...
"The total lithium content of seawater is very large and is estimated as 230 billion tonnes"
ha rakeresel, akkor meg par aproszag lesz, felsorolom...
1., most az argentin es boliviai termelesnel kb 5-szor annyiba kerul a japoknak a lithium "kibanyaszasa" a tengerbol
2., koreaiak letrehoztak egy eljarast ami elmeletileg 30% -al olcsobb mint a japoke
3., egy akksiban a lithium az 1% - 3% -at teszi ki a teljes koltsegnektehat lesz lithium dogivel, de megis csak jobb a maradekakksikat rendesen deponalni
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya