Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VIC20

    őstag

    válasz swqayxde #7 üzenetére

    Az első rész volt a legjobb.

    A DLC-k világa minden csak nem Rapture, inkább valamiféle alternatív Rapture a fénykorában.

    A történet még nem kezd kibontakozni, de kicsit félek, hogy a hajuknál fogva ráncigálják valahogy össze a két világot (Rapture-t és Columbiát).

    [ Szerkesztve ]

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #13 üzenetére

    ,,A BS1-ben igazán a megteremtett világ volt az ami bejött"

    Így igaz. Mellbevágó volt. Képes volt elhitetni, hogy valódi, vagy legalábbis valódi lehetne. Meg sokakat (így engem is) megfog, ha olyan helyeken sétálhat, amelyek egykor gyönyörűek voltak (illetve most is azok), de tapintható az az atmoszféra, hogy itt valami katasztrófa történt; szinte csábít a felfedezésre. Mindez a fantasztikus hanghatásokkal (EAX kötelező!) lenyűgöző hangulatot teremt.

    Szegény Infinite nem tudta velem elhitetni a ,,létjogosultságát", tehát nem tudtuk megkötni a szerző-olvasó közti ,,szerződés" videójátékra adaptált megfelelőjét. Az első gondolatom az volt, hogy ezek az emberek ebben a városban (sok ezer méter magasban) az első percben megfagynának vagy megfulladnának, esetleg kihúznák addig, hogy a napsugárzás ölje meg őket vagy elsodorja őket az első szélroham? (Már száz méteres magasságban is állandóan fúj a szél!) Aztán meg: az egy működő város, elvileg a fénykorában, polgárok sétálgatnak az utcákon, aztán megjelenünk mi, erre a polgárok eltűnnek (De hová? Jelen esetben a föld nem nyelheti el őket...), és előkerülnek azok a torz pszichopaták (akik eddig sehol sem voltak...) Aki elolvasott pár ismeretterjesztő könyvet kvantummechanika témában, az azért nem esik annyira hanyatt az (egyébként jól megírt) történettől sem; el lehet gondolkodni azon, hogy egyes esetekben ,,a kvantum" nem csak a gyengébb dramaturgiai megoldások megtámogatására jó-e. Az viszont mindenképpen fura, hogy senki nem veszi észre, ha két bácsi a megszólaláson túlig hasonló, csak azért, mert az egyik szakállat visel. Ez a szakáll édestestvére Zorró álarcának és Clark Kent szemüvegének... :)

    [ Szerkesztve ]

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #18 üzenetére

    ,,Az a helyzet hogy megváltoztak az igények."

    Hát, igen, el lehet beszélgetni a tyúk-tojás problémáról; jómagam inkább afelé hajlok, hogy nem az igények csökkentek, hanem tesztelgetik a szellemi termékeket előállítók, hogy mennyire mehetnek lejjebb, vagyis mi az a szar, amit a nép még megeszik.

    Rapure vs Columbia: Biztos igazad van, én a többit nem igazán ismerem, csak azt emeltem ki, hogy Calumbia teljesen hiteltelen a szememben. Rapture esetében félre tudtam tenni az ,,egészséges kételkedést", mert nagyon jól volt megcsinálva, Columbia esetén nem.

    Hopp, jut eszembe: emlékszik valaki az Unreal-re? Igen, igen, az első részre, a nagy klasszikusra. (Már a neve is... :) ) Abban is volt egy rész, ahol föl kellett emelkedni valamilyen liftszerű eszközzel, föl, a felhők fölé. Tehát abban a játékban is szerepelt már égi város. És ez ott teljesen elfogadható volt - nem utolsó sorban azért, mert egy másik, idegen bolygón játszódott, nem a Földön.

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #20 üzenetére

    ,,Columbia: Sokan azért fanyalogtak, mert sokan simán rókabőrként tekintettek rá (meg a vox populi-ra is, stb)"

    Igen, majd' elfelejtettem: ez a faji elnyomás, meg szabadságharc engem is teljesen hidegen hagyott. Rapture-ben egyedi problémát vetettek fel (az Ádám, meg a plazmidok), és próbálták felvázolni, hogy milyen következményekkel jár a megjelenésük. (Szóval nem múltbeli problémáknak egy az egyben történő ráhúzása egy képzeletbeli környezetre.) Erről ismerszik meg a jó scifi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák