Új hozzászólás Aktív témák

  • Pttypang

    veterán

    Nem is tudtam, hogy megjelent, köszi :R
    Remélem lesz valami különleges kiadás :)

    Everybody lies.

  • Shing

    őstag

    Csak az első oldalt olvastam spoilerek elkerülése miatt... Mivel összekapcsolják valamennyire a részeket nem lesz akkora élmény a 2DLC ha nem játszottam az első 2 résszel? A történetet persze vmennyire ismerem.

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz Shing #3 üzenetére

    Van összefoglaló videó az első részről, amit megnézhetsz a játékban. A második rész története nem kapcsolódik hozzá.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • mentoloshypo

    senior tag

    Reménykedek, hogy még idén kiadnak egy BioShock Infinite GOTY kiadást, azt biztosan megvásárolnám.

  • swqayxde

    csendes tag

    Óriási kedvencem a játéksorozat, és a DLC első része is tetszett még, de én bevallom, hogy a második része csalódás volt. Történeti szempontból jó volt, de azért Bioshock szinten ebben is gyengébb mint általában, az új lopakodós játékmenet viszont nagyon nem tetszett. Az ötlet maga jó, hogy Elizabethel máshogy kell viselkedni, viszont szerintem nagyon kidolgozatlan volt, buta volt az AI, meg úgy az egész nem állt össze, nem volt számomra élvezetes. (például egy batman arkhamhoz lopakodós részéhez képest nagyon gyenge. tudom nem szép dolog összehasonlítani, de a készítők is vettek át elemeket, mint pl a peeping tom plasmid)

    Szóval összességében nekem kicsit csalódás volt, többre számítottam, de aki játszott mindhárom résszel, annak azt hiszem megéri legalább egyszer végigvinni, mert kerekké teszi az egész bioshock történetet. Sajnos valószínűleg jó ideig nem kapunk új Bioshockot :(

  • VIC20

    őstag

    válasz swqayxde #7 üzenetére

    Az első rész volt a legjobb.

    A DLC-k világa minden csak nem Rapture, inkább valamiféle alternatív Rapture a fénykorában.

    A történet még nem kezd kibontakozni, de kicsit félek, hogy a hajuknál fogva ráncigálják valahogy össze a két világot (Rapture-t és Columbiát).

    [ Szerkesztve ]

  • tDr1v3r

    veterán

    (nyomokban mogyorót és spoilert tartalmazhat!)

    Véleményem szerint nagyon jó lett mindkét kiegészítő. Persze aránylag rövidek voltak, de most őszintén, 20 euróért (vagy kevesebbért, mint esetemben) mit várunk? A két kiegészítőbe így is raktam vagy 8-9 óra játékidőt, csak a fő sztorivonallal... és még nem is jártam teljesen végig több helyeket, főleg a nem sok ellenfelet tartalmazó részeken. De a játékidő csak egy faktor...

    A másik a játékmenet. Az első epizód a szokásos Infinite-s játékmenetét az előzetes megszokás alapján könnyen megkedveltem itt is, a második viszont kicsit foghíjas volt Tear-ek nélkül és a limitált zárnyitási lehetőséggel... meg a crossbownál is kicsit frusztráló volt az ellenfélből való lőszer kibányászása, de ez nem volt annyira nagy probléma. Viszont tetszett hogy a teherfogasok használatának idejét limitálták, így kénytelen voltam akcióba lendülni több résznél is (pl. a Batisphere-s pályán).

    A harmadik meg a sztori. Gondolom nem nagy titok ha elárulom azt hogy ez az ami nagyon el lett találva. Már az első epizódé is jó volt (mondjuk kicsit wtf a végkifejletén az hogy hogy szökhetett meg úgy Comstock hogy ne érte el őt is a baptista megfulladós dolog, egyszerűen nem létezhetne miatta egyáltalán, akármennyire is lelécelt Rapture-be meg izémizé), de a második... na ez nem hagyott maga után kérdéseket a végére (csak a pocket universe dolgot az elején - ha Elizabeth fizikailag meghal akkor saját magának kreál egy külön univerzumot?), tökéletes lezárás lett szerintem, nagyon jól összekötötte (és kiegészítette) az Infinite és az első Bioshock sztoriját. A végét meg megkönnyeztem... Levine, te zseni, te.

    De hogy ne csak pozitívumokat írjak, vannak negatívumok is. Kezdem is:

    - MI AZ HOGY IHATÓ PLASMIDOK VANNAK RAPTURE UTCÁIN??? Oké, Suchong az egyik voxophone-ban azt mondta hogy Finktonnal kikísérleteztek egy olyat, de basszus, arra Atlas (vagy Fontaine, vagy Ryan, pontosan nem emlékszem) azt mondta hogy csak az injekciós játszik náluk. Akkor most miért is volt több helyen iható formában?
    - Miért van ilyen kevés plasmid, és miért nincs olyan ami ténylegesen benne is volt az első Bioshock-ban? Oké hogy a polgárháború alatt lett kifejlesztve sok harci, de akkor a kiegben szereplők miért nem voltak benne az első részben?
    - Miért nem injekciós az EVE? Oh wait...

    Összességben szerintem remek kiegészítő lett mindkettő, a Bioshock nevet mindenképp megérdemlik, velük teljes egész lett a franchise. Nem tudom hogy ezt hogy lehetne már folytatni... bár azt olvastam hogy a Bioshock 2 is jó játék lett (a Minerva's Den DLC mindenképp), ki tudja, lehet adok neki egy próbát ha legközelebb visszavágyok Rapture-be.

    - - - - - -

    sidenote: néhány hete - természetesen az epizódok előtt - játszottam ki az első Bioshock-ot. remek játék volt, bánom is kicsit hogy 2007-ben Halo 3-ra, Battlefield Bad Company-re, Army of Two-ra és Call of Duty 4-re pazaroltam el az arra rászánható időt... de lehet hogy jobb is volt hogy most, érettebb fejjel vittem végig, így tökéletes volt.

    [ Szerkesztve ]

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • ABee

    tag

    Zseniális az ep2, (is) nem gondoltam volna hogy 30 évesen egy játék ilyen hatással tud lenni rám. Minden egyes fillért megért a season pass!

    @tDr1v3r

    SPOILIERish

    Ha jól vettem ki, a helyzet a következő: A plazmidokat Suchong fejlesztette ki. Volt a halfajtából bőven amiből készül de Fink sokallta az előállítási költséget mert Columbiából komoly tengeri expedíciókat kellett indítani a halakért ezért fejlesztette ki az ínyjekciókat amiket később Raptureban is használni kezdtek (ugye a sok splicer miatt itt is hiány kezdett lenni plazmidból). Van a játékban egy tábla azzal a szöveggel, hogy mostantól áttérnek az injekciósra mert 10x kevesebb plazmiddal ugyanaz a hatás érhető el.

  • br.rak

    őstag

    Akkor egy ellenvélemény

    A ma átlaghoz képest elég jó lett, mind a dlc-k mind maga az infinite de az első két Bioshocknak a lába nyomába sem ér. A "mindfuck"-nak szánt részeken csak legyint az ember és rátesz egy lapáttal, hogy olcsó nosztalgiázással akarja eladni a nagy semmit.

    Nagy lehetőség lett volna mind az infinite-ben mind a dlc-kben, de sajnos kihagyott ziccer lett az egész

  • ABee

    tag

    válasz br.rak #11 üzenetére

    Akkor egy ellenvélemény az ellenvéleményre.

    Soha sem értettem hogy a BS1 sztorijától mért van mindenki úgy hasra esve. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy rossz inkább azt, hogy sokakból inkább a nosztalgia beszél és a Bioshock 1 története az akkori játékokéhoz képest ütött nagyot. Ezt csak azért mondom mert a BS1-et az Infinite után játszottam végig (jóval korábban elkezdtem még úgy 2011-ben de nem tudott rendesen lekötni és félbehagytam) és az Infinite alapsztorija messze nagyobbat ütött. Nem tudom hogy azért éreztem -e kicsit laposnak a BS1-et mert túl nagyok voltak az elvárásaim a sztorival kapcsolatban vagy azért mert az időutazós multidimenziós történetek általában jobban bejönnek, de szerintem a Bioshock 1-ben összesen egy csavar volt egy amúgy is sejthető végkifejleten és kész. Bár az Infinite ep2 sem azért tetszett annyira mert olyan csavaros volt a sztori. Inkább azért mert ilyen jól felépített katarzissal utoljára szépirodalomban találkoztam játékban még soha.
    Persze nem szeretnék senkit sem megsérteni. Ez csak az én véleményem.
    Végül is arról vitatkozni, hogy melyik Bioshock története a jobb kb. olyan mint arról hogy a te SLR Mercid jobb vagy az én Aventadorom miközben körülöttünk mindenkinek Kispolákja meg Zastavája van.
    Emlékszem pl. anno, hogy örült mindenki annak hogy egy olyan rail shooternek mint a Spec ops: the Line végre nem olyan egyszerű a sztorija mint egy faék.

    [ Szerkesztve ]

  • br.rak

    őstag

    válasz ABee #12 üzenetére

    Én megértem a te véleményedet is, de nem a nosztalgia beszél belőlem. kb 1,5 éven belül játszottam a 3 BS játékkal. A BS1-ben igazán a megteremtett világ volt az ami bejött (érdemes elolvasni a megjelent regényt is, sajnos még nem értem a végére de egészen jó) (volt pár szemöldökfelvonós rész is a játék történetében, főleg mikor kiderült a főhős "eredete") Igazán nekem a BS2 volt az ami igazán bejött, nekem tetszett a vége is, bár azért nagy meglepetés nem ért. Az infinite-tel nekem az volt a bajom, hogy erőlködtek hogy legyen egy újabb BS áték, de se a történet se a játék kivitelezése nem lett nagy szám és ez a két DLC-re hatványozottan igaz de ezzel is simán kiemelkedik a mezőnyből, bár lehet nekem voltak nagyok az elvárásaim (sőt biztos) Remélem a dreamfall:chapters nem fog csalódást okozni, mert kb a BS-en kívül ez az ami még érdekel :)

  • ABee

    tag

    válasz br.rak #13 üzenetére

    Ezen nem fogunk összeveszni. Szerintem tiszta sor, hogy akinek a bioshock sötét vízalatti világa jött be annak az Infinite Columbiája annyira nem. Ellenben szerintem az Infinite szívből jött Levine részéről. Én úgy olvastam hogy a BS 1 sokkal nagyobb játéknak készült csak kb. a felét kivágták. Eredetileg sokkal szövevényesebb politikai intrikákkal átszőtt története lett volna ha jól tudom. Emlékszem, hogy ment a hiszti, hogy mindössze 8 óra alatt ki lehet tolni azt ami maradt belőle. Emiatt Ken nem is vett részt a 2 készítésében. Szerintem az ebből adódó frusztrációját tette bele az Infinitebe és nem csak összedobott valamit mert a 2K megrendelte. Aztán persze az Infinittel is ugyan az lett mint a BS1-el. Csak azután kezdtem el nézni a trailereket miután kitoltam és kb a 70%-a kimaradt a játékból annak amit láttam. Szóval tökre megértem hogy akik nagyon várták azok csalódtak benne. Meg azt is megértem, hogy Levine feloszlatta az Irrationalt. Egyrészt kíváncsi Leszek mit tud összehozni néhány kickstarteres kampányal úgy hogy nem ül a nyakán a 2K, másrészt viszont félek a 2K mit művel majd a Frencsájzal.

    SPOILER!
    Már elképzeltem hogy a fanok kedvéért feltámasztják Elizabethet és Bookerral karöltve ők lesznek a párhuzamos dimenzió rendőrség.

    Spoiler OFF
    És lehet hogy még így is meg fogom venni de, hogy a történet kanyarban sem lesz az elődökhöz képest az borítékolható. Mondom ezt úgy hogy az elődök közül nekem is a Bioshock 2 jött be jobban, de a sztoryja szerintem a leggyengébb volt a három rész közül.

    [ Szerkesztve ]

  • br.rak

    őstag

    válasz ABee #14 üzenetére

    Igen az örök klasszikus, a kivágott tartalom, pedig a BS:I nem is karácsonyi szezonkor jött ki (ha jól rémlik), nem értem miért nem tudtak volna pár hónapot várni vele. Nem tudni mi lesz vele, ha nagyon akarom a BS 1-2 lezárta az eredeti történetet., az infinite pedig a multiverse-t. Volt anno egy terv egy 18+ Bioshock filmre, de az is földbe állt. A Bioshock is kb a Systtem Shock 3 "létre nem jötte" miatt lett. Lehet majd egy teljesen új cím jön hasonló/esetleg kissé bonyolultabb játékmechanikával.

  • james001

    veterán

    A fősztorit nagy nehezen megértettem és rájöttem miről szólt,de aztán jött ez a két dlc és megint elvesztem a rengetegben :D Lehet én vagyok a hülye,de majd megint fekszek pár órát az ágyon a plafont bámulva hátha rájövök :DDD
    Na de amúgy király volt az egész Infinite,valahogy nekem jobban tetszik mint az 1. rész,de még a 2. részt is ki kéne tolni...

    "The stars have died and the heavens go up in flames"

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #13 üzenetére

    ,,A BS1-ben igazán a megteremtett világ volt az ami bejött"

    Így igaz. Mellbevágó volt. Képes volt elhitetni, hogy valódi, vagy legalábbis valódi lehetne. Meg sokakat (így engem is) megfog, ha olyan helyeken sétálhat, amelyek egykor gyönyörűek voltak (illetve most is azok), de tapintható az az atmoszféra, hogy itt valami katasztrófa történt; szinte csábít a felfedezésre. Mindez a fantasztikus hanghatásokkal (EAX kötelező!) lenyűgöző hangulatot teremt.

    Szegény Infinite nem tudta velem elhitetni a ,,létjogosultságát", tehát nem tudtuk megkötni a szerző-olvasó közti ,,szerződés" videójátékra adaptált megfelelőjét. Az első gondolatom az volt, hogy ezek az emberek ebben a városban (sok ezer méter magasban) az első percben megfagynának vagy megfulladnának, esetleg kihúznák addig, hogy a napsugárzás ölje meg őket vagy elsodorja őket az első szélroham? (Már száz méteres magasságban is állandóan fúj a szél!) Aztán meg: az egy működő város, elvileg a fénykorában, polgárok sétálgatnak az utcákon, aztán megjelenünk mi, erre a polgárok eltűnnek (De hová? Jelen esetben a föld nem nyelheti el őket...), és előkerülnek azok a torz pszichopaták (akik eddig sehol sem voltak...) Aki elolvasott pár ismeretterjesztő könyvet kvantummechanika témában, az azért nem esik annyira hanyatt az (egyébként jól megírt) történettől sem; el lehet gondolkodni azon, hogy egyes esetekben ,,a kvantum" nem csak a gyengébb dramaturgiai megoldások megtámogatására jó-e. Az viszont mindenképpen fura, hogy senki nem veszi észre, ha két bácsi a megszólaláson túlig hasonló, csak azért, mert az egyik szakállat visel. Ez a szakáll édestestvére Zorró álarcának és Clark Kent szemüvegének... :)

    [ Szerkesztve ]

  • br.rak

    őstag

    válasz VIC20 #17 üzenetére

    Az a helyzet hogy megváltoztak az igények. Részben a TV/mozi körül fellelhető egy két rendező/forgatókönyv író "víziójának" köszönhetően (de a megalománia is lehetne, hogy újabb és újabb WTF, vagy annak tűnő dolgot kell az ember képébe tolni mindegy hogy mennyire debil, meg logikátlan, mert lusták/képtelenek normális történetet írni, de nem akarok flamewar-t indítani :) )
    Mint mondtam az Infinite, ha csak az utóbbi pár év sci-fi vonalát nézzük, még a mozis termés nagy részét képes maga mögé utasítani, mert alapvetően nem lenne rossz.

    Rapur vs Columbia témához: Szerintem több embert vonz a víz alatti misztikum, meg azért elég kevés film/játék volt, ami viszonylag színvonalasan oldotta meg a témát ( The Abyss ; archimedean dynasty)

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #18 üzenetére

    ,,Az a helyzet hogy megváltoztak az igények."

    Hát, igen, el lehet beszélgetni a tyúk-tojás problémáról; jómagam inkább afelé hajlok, hogy nem az igények csökkentek, hanem tesztelgetik a szellemi termékeket előállítók, hogy mennyire mehetnek lejjebb, vagyis mi az a szar, amit a nép még megeszik.

    Rapure vs Columbia: Biztos igazad van, én a többit nem igazán ismerem, csak azt emeltem ki, hogy Calumbia teljesen hiteltelen a szememben. Rapture esetében félre tudtam tenni az ,,egészséges kételkedést", mert nagyon jól volt megcsinálva, Columbia esetén nem.

    Hopp, jut eszembe: emlékszik valaki az Unreal-re? Igen, igen, az első részre, a nagy klasszikusra. (Már a neve is... :) ) Abban is volt egy rész, ahol föl kellett emelkedni valamilyen liftszerű eszközzel, föl, a felhők fölé. Tehát abban a játékban is szerepelt már égi város. És ez ott teljesen elfogadható volt - nem utolsó sorban azért, mert egy másik, idegen bolygón játszódott, nem a Földön.

  • br.rak

    őstag

    válasz VIC20 #19 üzenetére

    "el lehet beszélgetni a tyúk-tojás problémáról"
    -igen, én is hajlok arra amit te mondasz,de ha az emberek nem lennének vevők rá, nem így csinálnák
    (lásd pl SWTOR sokan elsőre simán skippeltek minden tartalmat,cutscene-t, stb és ilyenkor azért elfogja az embert az erős fejvakarás....)

    Unreal: Szép, hangulatos környezet ( a nalik, vagy hogy hívják őket, egész érdekes kultúrát mutattak), sima lövöldéhez képest egész jó játékmenet (egész szépen befigyelt a dél-amerkai őslakososok vs spanyol hódítok áthallás is)

    Columbia: Sokan azért fanyalogtak, mert sokan simán rókabőrként tekintettek rá (meg a vox populi-ra is, stb)
    kicsit merészebbre kellett volna venni az egész játékot, dizájnt, stb

    akkor már én is off :D : Ha már a thief kapott új részt, csinálják meg a System Shock 3-at is ;]

  • VIC20

    őstag

    válasz br.rak #20 üzenetére

    ,,Columbia: Sokan azért fanyalogtak, mert sokan simán rókabőrként tekintettek rá (meg a vox populi-ra is, stb)"

    Igen, majd' elfelejtettem: ez a faji elnyomás, meg szabadságharc engem is teljesen hidegen hagyott. Rapture-ben egyedi problémát vetettek fel (az Ádám, meg a plazmidok), és próbálták felvázolni, hogy milyen következményekkel jár a megjelenésük. (Szóval nem múltbeli problémáknak egy az egyben történő ráhúzása egy képzeletbeli környezetre.) Erről ismerszik meg a jó scifi.

    [ Szerkesztve ]

  • nubreed

    veterán

    Imádtam a sorozatot az Infinite -ig. Az Infinite -ot viszont nagyon nem tudtam megszeretni, próbálkoztam vele, de nagyon nem jött be sajnos. :( Végig sem játszottam, totál unalomba/érdektelenségbe fulladt nálam. Szerintem a dlc-k sem tudnak ezen segíteni.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • gbors

    nagyúr

    furcsa állat lett ez a Bioshock Infinite széria. az alapjáték vizuálisan és atmoszférában talán a legnagyobb dobás 2013-ban (és talán a valaha volt legdrágábban készült játék is, ez csak sejtés a nyilatkozatok alapján) - viszont ezt sikerült egy siralmas játékmenettel kombinálni, nekem kínszenvedés volt benne a harc a sok korlátozás ("újítás") miatt. a sztori megmenthette volna az egészet, de olyan oktondi módon lett elővezetve, hogy a végére lett zsúfolva a fontos információk 80%-a, ezért a játék nagy részében érdektelen volt, a végén meg csak kapkodta a fejét az ember.

    az első DLC játékmenetben nem volt jobb, viszont megmaradt a vizualitás és az atmoszféra, ill. a történet kibontása sokkal jobb lett. egészen az utolsó 5 percig, én konkrétan a készítők örömlány anyukáját szidtam a "fantasztikus" ötletért, ahogy azt lezárták.

    a második DLC-ben igen fura változás a lopakodós játékmenet - igazából jó ötlet, csak kissé későn jött. a sztori érdekesen indul, viszont a végére a rengeteg keresztreferencia miatt teljesen szétesik. láthatóan sokkal fontosabb volt az eredeti Bioshock minél több ponton való bekötése, mint egy önmagában is megálló érdekes történet elmondása. összegészében szerintem egy öncélú katyvasz lett, amiből sokkal többet is ki lehetett volna hozni. kár.

    mindenképpen érdekes színfolt az AAA játékok világában a Bioshock Infinite - sajnos túl sok benne a kompromisszum és a félresikerült ötlet benne ahhoz, hogy igazán élvezetes, emlékezetes élményt nyújtson. gondolkodtam rajta, hogy érdemes lenne valami cheattel is végigjátszani - a helyszínek felfedezése az idióta harc nélkül talán nagyobb élmény lenne, mint az első célorientált végigjátszás.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    "Kaptunk egy nyílpuskát altató és figyelemelterelő vesszőkkel, valamint egy új plazmidot, melynek segítségével átlátunk a falakon, látjuk az ellenfeleket és a használható tárgyakat, mellette pedig mi is láthatatlanná válhatunk, ha nem mozgunk"

    Csak nem jatszottak a Dishonoreddel?:B;] kieg: a Bioshock elodje a System Shock 1-2 volt, ami szeria szellemiseget a Deus Ex vitte reszben tovabb. a Dishonored pedig nagyon sok tekintetben a Deus Ex utodja steampunk kontosben. tehat szellemisegben annyira nem allnak egymastol messze.

    Durva, meg tavaly nyaron vettem meg a seasons passot, es sikeresen elkerulte a figyelmem, hogy je, megjelent a masodik resz. Es mintha a steam se jelzett volna, de lehet csak nem leptem be :B

    Elso DLC felejtos volt, Rapture agyon volt scriptelve, az "innovativ tortenetmeseles" meg nekem izzadtsagszagu volt. A clash in the clouds par orat erdekes (nem a harcrendszer volt a jatek erossege), viszont ezzel a masodik DLCvel ha tenyleg jo, akkor talan megeri.

    gbors: Shenmuet szerintem nem uberelte arban:).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • caprine

    aktív tag

    Köszi a leírást, ezekről a DLC-kről totál lemaradtam.

    Ha saját szívedben nem találsz békét, nem fogod azt megtalálni a világon sehol. (SCKG)

Új hozzászólás Aktív témák