Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LordX

    veterán

    válasz dabadab #33 üzenetére

    Azért ott van az LLP64 vs ILP64 memóriamodell, ami tudhat meglepetést okozni legacy kódban. Nem mondanám azt se, hogy ugyanannyira macera a kettő (Win vs Linux), pölö egyikben C++ az összes API (gyakorlatilag), a másikban C, néhol nagyon nem vékony a wrapper, ami ahhoz kell, hogy közös kódot tudj rájuk építeni. Persze mind ujjgyakorlat kategória egy gyakorlott programozónak, csak idő és pénz kérdése.

    Steam-en jelen pillanatban 759 db OS X viszont csak 385 db Linuxos, ez nem épp azt mutatja, hogy "ha az egyikre megcsinaljak, akkor megcsinaljak a masikra."

  • hallador

    addikt

    válasz dabadab #33 üzenetére

    Sztem azért vannak komoly különbségek a MacOSX és a Linux között. más tárgykódkönyvtárakat használnak, és más az egész rendszer alapműködése, nem elég csak az OpenGL grafikus rendszer közössége. Szóval igencsak más a portolása. Linux-ra a steam jó ötlet de hogy natívan Linuxra fejlesszenek, azért az merész gondolat. Persze volt erre példa nem is kevés, de azok alaphelyzetben is OpenGL-es játékmotorok voltak (Quake, Quake II). De annyira nem jellemző. A Steam jelenleg az egyetlen életképes dolog, szerintem.

    (#36) LordX

    Igen ezt pontosan így gondolom én is, a Linux-os játékfejlesztéshez először a Linuxnak mint operációs rendszernek kellene elterjednie, egy picit. De az 1 esetleg 2 %-os piaci Linux Desktop részesedés sokminden de nem sok. Ha igazak a Pletykák az Apple még jobban csökkenteni akarja a Computer üzletág portfólióját, akkor talán lesz esélye a Linux-nak is. De ameddig az MS ennyire egyeduralkodó, addig, nem sok esélye van a Linux-nak. Ebből adódóan a Linux-ra írt játékoknak sem, szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák