Új hozzászólás Aktív témák

  • UHHH

    senior tag

    2016.10.06-os verzió

    2015. február 7-én vásároltunk egy Huawei Ascend Y550-es készüléket ".Praktikum +NET" tarifacsomaggal 32 090 Ft-ért. Kaptunk hozzá jótállási jegyet és töltőt is.

    2016. júliusában a készülék meghibásodott, be sem kapcsol és nem is tölt.

    2016. július 21-én megpróbáltuk leadni a pécsi Árkádban található Telenorban, de elhajtottak, miszerint kell a leadáshoz a személyigazolvány és lakcímkártya is, továbbá a készülék töltője is.
    Nem egészen értettük a dolgot, de arra gondoltunk, talán nem sok embernek van meg másfél évvel a vásárlás után a töltő, így remekül lehet elhajtani őket ezzel az indokkal.

    2016. július 22-én leadtuk immáron személyigazolvány és lakcímkártya által azonosítva magunkat. Továbbá a töltőt is leadtuk, ekkor az USB kábelt is kérték ( szét lehet választani a töltőfejet az USB kábeltől ebben az esetben).
    A munkafelvételi lapon az látszik, hogy "2015.02.27"-től garanciális a telefon, és itt szerepel az IMEI száma is.

    2016. július 28-án 18:47-kor felhívtak, hogy nem jó a jótállási jegy, mert egy másik "céges" telefonnak az IMEI számát tartalmazza, ez a telefon pedig "nem céges".
    Kérték, hogy vigyük be a számlát. Mondtuk, hogy a számlával sajnos nem rendelkezünk, de van eredeti szerződésünk.
    Az sajnos nem jó. Esetleg a megfelelő jótállási jegyet hozzuk be.
    Mivel egy darab Y550-es telefonnal rendelkezünk, így egy darab jótállási jegyet kaptunk hozzá, ami Önöknél van.
    Mivel aznap hajnali három után volt az ébresztő, ezért inkább leraktuk a telefont.
    Kicsit feleszmélve megfogalmazódott bennünk, hogy miért nem a munkalap kiállításánál nézték meg az IMEI számot a jótálláson, miért egy hét múlva derül ez ki?

    Még 19 óra előtt pár perccel felhívtuk a 1220-as ügyfélszolgálatot, ahol azt az IMEI számot diktálták be, ami a munkalapon és a szerződésen is van, de nem tudtak mit mondani, mit tegyünk.
    Ekkor megpróbáltam visszahívni azt a számot, amin hívtak a "nem stimmelő" IMEI számmal kapcsolatban, de nem vették fel a telefont,
    pedig egy órahosszat hívtam, kisebb-nagyobb megszakításokkal.

    Mivel hibásan állították ki a jótállási jegyünket, ezért talán nem minket kellene büntetni, hogy nem javítják meg a telefonunkat.

    Neten utánakeresve egy "A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jogot tehát ilyen esetben is lehet érvényesíteni, a vásárlás tényét és időpontját azonban természetesen ekkor is igazolni kell, hiszen a jótállás csak a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított meghatározott időn belül érvényesíthető."

    "
    A jótállási jegy hibás kiállítása a forgalmazót a jótállási kötelezettségének teljesítése alól nem mentesíti és akár szabálysértésért szankcionálható."

    Az eredeti szerződésünkben (amivel rendelkezünk), ott van a dátum/név/személyigazolványszám/cím és az IMEI szám is, aláírva a Telenor ügyintézője által.
    A telefon eredeti doboza is megvan.
    Ez nem elég a bizonyításhoz, hogy nem loptuk a telefont és jogosan szeretnénk, ha megjavítanák?

    A telefonos ügyintéző szerint számlamásolatot nem tudnak adni.

    2016.08.04. 11:00
    Megkérdeztük azt az értékesítőt, ahol vettük a telefont a Telenornál. Elnézést kért, ő írta el a IMEI számot.
    De azt is mondta, hogy ők elfogadják a szerződést is, vigyük be hozzájuk.

    2016.08.04. 13:12
    Felhívtak a Telenortól, elnézést kértek és küldik a jó jótállási jegyet postán.

    2016.08.11.
    Megjött a "jó" jótállási jegy, irány a Telenor!
    Mégsem lett jó, mivel az történt, hogy a készüléknek más a gyári száma, mint ami a
    dobozon és szerződésen található.
    Tehát más telefont kaptunk a legelején, mint amiről a szerződés/számla szólt.
    A másik telefon szintén Y550-es volt, azt egy cég vette meg, ugyanabban a Telenor üzletben.
    Az IMEI szám utolsó három számjegye különbözik "csak".
    Vajon ők milyen IMEI számmal kapták a garanciajegyet?

    2016.08.12.
    Az eredeti vásárlás helyén, Pécstől 200 km-re megkaptuk az eredeti garanciajegyet.

    2016.08.19.
    Újra leadtuk Pécsett a telefont-töltőt-adatkábelt ( most már az adatkábelre is került vonalkód ),
    várjuk a javított telefont.

    2016.08.27.
    Kaptunk egy SMS-t, hogy megjött a teló, rohanunk az Árkádba a Telenorhoz.
    A TMX szerviz megállapította, hogy az akku a rossz, de az már nem garanciális, így vegyünk akkut.
    Szuper, ha csak ennyi a baja:
    Elballagtunk egy GSM boltba, ahol a segítőkész fiatalember belerakott egy akkut, amivel nem sikerült
    beindítanunk a telefont. Nocsak, mégsem akku baja van?
    Az eladó (aki telefonszerelő is) azt mondta anélkül, hogy foglalkozott volna a telefonnal: Ez tuti alaplaphibás.

    Mivel akkuhibát állapítottak meg, ezért máshol vásároltunk egy Y550-be való EREDETI akkut, amivel szintén jelentkezett a probléma: Melegedett, és egy idő után nem is töltött, kvázi megölte a telefon ezt az akkut is.

    2016.09.06.
    Elvittük újra szervizes körre a telefont: "Használat közben erősen melegszik, a korábbi szervizesemény jegyzőkönyvének javaslata alapján új akkumulátort vásároltak hozzá, azzal is melegszik."
    Hochrein András volt az ügyintéző.
    2016.09.20.
    Kaptunk egy sms-t, hogy a szervizelés tovább tart az átlagosnál, várjunk.
    2016.09.24.
    Kaptunk egy sms-t, hogy visszaérkezett a szervizből a telefonunk, menjünk érte.
    Értementünk, de nincs telefon, adjuk oda a számlát meg a dobozát és kapunk egy ugyanilyen új telefont.
    A számlával nem rendelkezünk, már említettük párszor.
    A dobozát? Elcserélték a telefont a vásárláskor, nincs mnegfelelő IMEI számmal rendelkező dobozunk!
    2016.09.26.
    Felhívtuk az ügyfélszolgálatot, hogy ha nincs dobozunk, akkor mit tegyünk?
    "- Hááát meg kell próbálni az üzletben, hogy nincs doboz, és úgy... Oda kell telefonálni."
    Rendben: De a pécsi számot hiába hívjuk, csak kicsörög és semmi válasz.
    2016.09.26.
    Írtam egy üzenetet a weblapon keresztül, mire 09.29-én felhívtak, hogy nagy kegyesen elengedik,
    nem kell a dobozt prezentálnom. Szuper.
    2016.09.28.
    Aláírattak valami adatváltozásos papírt a másik emberrel, akinek összekeverték a telefonját a miénkkel.
    2016.10.06.
    A rendszerben átíródott az IMEI szám a megfelelőre, bementünk a Telenorhoz.
    Nincs Y5, nincs LG Spirit, már fél éve nincs sehol LG. Akkor miért van a friss nyomtatott árlistában
    náluk, s miért tudok online rendelni a telenortól?!
    Pénzt vissza nem kérhetünk, fizessünk rá 20 000 Ft-ot, és kapunk telefont másikat.
    Különben meg a "kupon" 30 napig érvényes a visszaérkezéstől, és már csak két hetem van.
    De a Telenor hibázott, ne az én időm fogyjon már!

    Telefonos ügyfélszolgálat azt mondja, hogy van LG Spirit, csak biztos Pécsett nincs, és egyébként vissza lehet
    kérni készpénzt is. Rendelni nem tud Pécsre.
    A pécsi Telenort hiába hívjuk, az a szám csak kicsöng, de senki sem veszi fel, pedig az üszi-s hölgy
    lediktálta azt a számot, amit eredménytelenül próbálunk hívni hónapok óta. Sebaj, majd bemegyünk megint.

    1997 óta Pannonos/Telenoros vagyok, de lehet nem sokáig.

Új hozzászólás Aktív témák