Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56474624

    törölt tag

    válasz Dorien #82965 üzenetére

    Nem releváns, mert nem közvetlen hallod a hangszerek hangját. Az a releváns, mikor hangosítatlan zongorát, hegedűt, csellót stb. hallhatsz. Ott meg pont a Sennheiser kifinomultsága a természetes. És ez az, ami hangzáshűségnél számít, hogy a "csupasz" hangszerek hangját hogy adja vissza.

    Persze nyilván létezik olyan, mikor túl finomkodós egy hang, lassú, és mellesleg egy sötétebb hang általában lassabbnak fog érződni, mint egy világosabb. Nálam ezért is első a tónus helyessége, mert különböző kiemelésekkel könnyű bizonyos hangi adottságok illúzióját kelteni, pl. a gyorsaságét magasba húzó karakterrel (a magasabb hangok lecsengése gyorsabb), míg egy HD600-hoz hasonló semleges karakter nem akar többnek látszani, mint ami. Ettől még nyilván igaz, hogy a Sennheiser lehetne gyorsabb.

    [ Szerkesztve ]

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Dorien #82965 üzenetére

    Az is rengeteg, főleg hogy előtte hallgatóztál/előszűrtél is.
    Nekem bő 5 év alatt 5db. volt (dt880 pro; adl h128; k550 mkIII; hd 660 s; signature dxp) és az se kevés. A dt880-nak is a fluidsága zavart csak; az adl meg ha nem lett volna szauna a füleimnek, akkor lehet nem is léptem volna tovább. Szerencsére azóta nem találkoztam hasonlóan meleg műbőrössel; de azért a textilpárnásakat tény hogy továbbra is kicsit jobban kedvelem. Azért lehet majd még bevállalok ezt-azt. :)

  • niof

    addikt

    válasz Dorien #82965 üzenetére

    Azért azt ne felejtsd el, hogy egy hangosított (bármilyen stílusú) koncerten sokkal inkább a hangosítást hallod... Ebben teljesen igaza van Ba cy lus-nak. Kb. úgy kell rá tekinteni, mint egy otthoni hangfalas rendszerre, annak az összes buktatójával együtt, plusz megfejelve még néhány (jó pár) tényezővel. A sokkal nagyobb tér és annak akusztikai viszonyai (amennyiben zárt terű koncert), hogy hány ember van jelen, mennyire az adott rendezvényhez van az a tér kialakítva (pl. koncertterem, vagy csak épp ott tartják, mert más helyet nem tudtak bérelni - kisebb zenekarok például). Vagy esetleg szabadtéri rendezvény e? Mert az megint teljesen más hangosítás szempontjából. Függ a használt berendezésektől, de éppúgy a jelen lévő hangtechnikusoktól is, hogy épp hogy sikerül nekik beállítani a technikát. Jó, persze tudom, használnak referenciákat, még talán méricskélnek is nagyobb rendezvények esetén, de igazán jól beállítani nem egyszerű egy koncert kihangosítást.
    Voltam pár koncerten és fesztiválon is, és mindegyik máshogy szólt. A legrosszabb hangú beállításokat az egyik legnagyobb fesztiválon hallottam (Balaton sound). A main stage egész jó volt, de a kisebb helyszínek legtöbbje pocsék. A Heineken stage és a Telekom Aréna még a jobbak közt volt, de a többi helyen 20 percnél többet nem lehetett kibírni, annyira rosszul szólt.
    Ahova meg minden évben megyünk (idén kérdéses, ugye covid? :W ), a B My Lake, ott Martin Audio hangosítás szokott lenni, elvileg ugyanaz a csapat csinálja minden évben, mégis, tavaly szólt talán a legszebben. 2018-ban Keszthelyen borzalmasan hangos volt, 10 perc után kellett a füldugó, annyira ordítottak a közepek. Tavaly halkabb is volt, és egyenletesebb is volt a hangzás.
    Szóval, biztos vagyok benne, hogy hallottál jó pár jó hangú koncertet, ami tetszett, de ettől függetlenül ott nem a hangszereket hallod, hanem a teljes közvetítő láncot...

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák