Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #700 üzenetére
Lepattintom a muanyag takarot, kihuzom a biztosito szeget, kiemelem a leszorito rugot, kihuzom a fekbeteteket, leszerelem a villarol a feknyerget, feltoltom a fektartalyt, a fekkar pumpalasaval kipreselem a munkahenger dugattyujat ugy, hogy kozzeteszek valamit, hogy ne tudjon kiugrani, hanem a beszorultat is meg tudjuk mozgatni, ha mindketto konnyen jar, addig preselem mig mindket dugattyu kiszerelheto. Ala keszits edenyt, valamennyi fekfolyadek folyni fog. Aztan reszerelem a fekcsovet. A nyereg hatoldalan ket csavar kicsavar, feknyereg kette bont. Porvedo karmantyu kiszerel ( ezek cseresek). A ket feknyeregfel kozott van egy o gyuru, esetleg erdemes cserelni. A karmantyu nutjat alaposan attisztitani (en multigeppel es egy apro drotkotonggal tisztitottam, sok oxid volt benne. Az egeszet fektisztitoval tobszor alaposan atmosni. Az o gyurut fekolajjal atkenni osszeszereles elott. Ugyanugy a karmantyukat is. Kopas szempontjabol dugattyut meg izsgalni esetleg finom polirral atmenni rajta ovatosan. Olajjal karmantyut, dugot osszeszerelni, ket felet ossze csavarozni. Feknyerget feltenni, fekcsovet visszaszerelni, betet, feszito, biztosito vissza, fektartay feltolt legtelenitore cso, vege flakonba. Fek legtelenit, szintre figyel! Ha nincs boburek, muanyag takaro visszapattint, orul!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #701 üzenetére
Köszi a korrekt választ!
a fekkar pumpalasaval kipreselem a munkahenger dugattyujat ugy, hogy kozzeteszek valamit
Itt arra gondolsz, ami a fékbetétet nyomja neki a tárcsának? Jól gondolom, hogy az a cél, hogy nagyobb legyen a két dugattyú útja, mint amikor benne van a betét, ezáltal talán megmozdul? Milyen vastag "valamit", mondjuk lécet tegyek közé? Ja, és még egy kérdés, a két dugattyú merre fog kijönni? A tárcsa felé, vagy pedig a szétszedett nyeregből tudom majd kivenni?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #702 üzenetére
Nyilvan leemeled a tarcsarol, maskent bajos lenne!
Igen, mondjuk egy lecdarabbal megtamasztod, hogy ne ugorjanak ki, addig jatszol ki-be mig nagyabol konnyeden jar mindketto.
Retro
-
teko99
tag
Na okés,kevés volt az olaj,ezért koppant a tárcsán a fékbetét..
viszont most ha megyek egy hosszabb távot,akkor utánna ha váltok lefelé igencsak nagyokat csattog a váltóm. bukóban is eléggé hangosan hallani. ez az olaj minőségétől lehetséges?
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
A fékbetét koppanását továbbra sem értem...
A váltó csattanása akkor "normális" ha mondjuk 90-nél visszateszed 5-ből 4-be, gázfröccs nélkül. Ilyenkor a behúzott kuplung miatt leesik a fordulat, és azért csattan, mert a kb 1000-res alapjáraton kap egy jóval nagyobb fordulatot. Nem hinném, hogy díjazza a váltó hosszútávon. Én mindig gázfröccsel váltok le, úgy nem szokott csattanni. Ha üresből teszem 1-esbe, akkor igen, de az teljesen normális - szerintem legalábbis.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #706 üzenetére
a koppanás most megszűnt,de nemtudom hogy mi volt az a tárcsánál..
őőőő nem akkor csattog ha 5-ből 4be ledobom,mondjuk nem is szoktam lefelé váltani csak hamár lelassultam olyan 50re akkor teszem 4be és lefelé.
ha felmelegszik a blokk egy hosszabb távnál,akkor ha az utcákban megyek olyan 50-el,és lassítok,váltok lefelé akkor csattog eléggé nagyokat. de csak ha meleg a blokk,tehát az olajra gyanakodom.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Na, az szerintem is olaj lesz. Enyémben fullszintetikus Shell olaj van, és ha sokat vesztegelek dugóban, amikor ráadásul 35-40 fokos a levegő, akkor az enyém is hangosabb, és a fokozatokat is nehezebben veszi. De ha megyek tempósan 5-10 kilométert, akkor már megint jó, gondolom visszahűl a blokk.
Ennek ellenére én nagyon meg vagyok elégedve az ETZ váltójával. Egy 600-as Kawasakin tanultam, igaz, az is volt vagy 25 éves motor, és a tanulók szétrúgták eléggé...na, annak 1000× rosszabb volt a váltója, mint az MZ-nek. Az üreset ritkán találtam meg benne, csattogott össze-vissza, borzasztó volt!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #708 üzenetére
na igen akkor az olyan mocik is jók,főleg vizsgakor ha nehezen veszi az ürest,és véletlen lefullasztod. bár nekem valamiért 4T-nél tetszik ahogy a szelep csattan amikor lefullad..
olaj lesz az,énis arra gyanakszom,leis fogom cserélni majd..
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
A cserélésnél (de gondolom tudod, mi a menete ) előtte menj vele egy pár kilométert, hogy melegedjen át az olaj, úgy hígabb lesz, és könnyebben ki fog folyni. A motort ne olajcsere előtt mosd le, bár nem tudom, a tiéden pontosan hol van a leeresztő, de a 251-esen nagyon bután oldották meg, mert az olaj lefossa a lábtartót, össze maszatol mindent...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #710 üzenetére
ezen is közel van,de szerencsére nem ér "bele" a lábtartóba az olajfolyás.
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Ma belevágtam a fék-projektbe. Leszereltem a nyerget, kivettem a betéteket, leszedtem a porvédő gumit a dugattyúkról. Hát, bőven találtam alatta koszt, illetve már el is voltak szakadva, szóval nem sokat védhetett. A kezdeti eredmények biztatóak, már mozog mindkét dugattyú. Igaz, nem egyszerre mozdulnak, de legalább láthatóan megindult, és vissza is tudom nyomni őket. A WD40 csodákra képes.
Tegnap rendeltem felújítókészletet a féknyereghez, remélem beválik. A mai nap az áztatás jegyében telik, aztán holnap folytatom a munkálatokat.
Hallottam egy érdekes infót, miszerint minimális ütés a tárcsában teljesen normális, ugyanis miután a betétek nekifeszülnek a tárcsának, az ütés következtében nyomódnak vissza, hogy ne fogjon be a fék. Ennek értelmében ha a tárcsát felszabályozzák, akkor az ütést is "kiszabályozzák" belőle, szóval már nem lesz olyan, mint régen. Nem tudom, ez igaz-e, de én látok benne fantáziát.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #712 üzenetére
Tetszik az alátéted, mire nem jó egy kiszolgált PC . A WD-40től pedig már csak a fékfolyadék jobb rozsdaoldó
Nyilván minden tárcsában van ütés, de hogy az nyomná vissza a dugattyút, hát nem tudom. Mások úgy mondják, hogy amíg tiszta és jó a fék, a visszaáramló fékfolyadék miatt picit visszahúzódik a dugattyú.
Az tény, hogy míg másoknak nyikorog a fék és panaszkodnak, nekem még nem volt ilyen tapasztalat.
Én nem gondolkodnék a tárcsa szabályozásában, mert lutri, nagyon sokan póruljártak, mert jobb volt mint lett...
Vegyél két falkon féktisztítót is, mert a WD 40 ragaszkodó jószág, alaposan le kell mosni!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #713 üzenetére
Hirtelen nem találtam olyan tárgyat, ami elég magas lenne ahhoz, hogy vízszintes helyzetben tudjam áztatni a nyerget.
Az előbb megnyomattam megint, most már majdnem hogy egyszerre jár a két dugó, de nem sietem el a dolgot, ma még csak áztatom, aztán holnap szétszedem. Elméletileg ha egyszerre jön ki a kettő, akkor egyszerre is fognak kiesni, igaz? Illetve egy másik kérdés: a nyerget nem kell, hogy szétvegyem a két félre, ugye?
Ha készen van a művelet, akkor egy alapos mosásnak vetem alá a motort, mert a blokk is eléggé ocsmány már. Brigéciol, víz, brigéciol, víz...ameddig nem lesz fémtiszta.
MOD: A nyikorgásról annyit, hogy a 2107-es Zsigulin állandóan nyikorog a fék, szóval ez önmagában még nem jelent semmit. Az emzén nekem nem nyikorgott, egyszer elkezdte, azóta muzsikál. Gondolom akkor ragadhatott be a fék.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #714 üzenetére
Ha nem szeded kette, nem tudod normalisan kitisztitani a hornyot.
A fek mosasanal nem brigeciolra gondoltam elsosorban, pontosan a viz (korrozio) kizarasa miatt!
Osszerakaskor pedig a tomitest boven atkenni fekfolyadekkal! Nagyon figyelj oda, hogy nehogy becsipd a tomites elet!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #715 üzenetére
Hát jó, akkor szétszedem elemeire. Ha a két dugattyúval úgy játszok, hogy együtt jöjjenek kifelé, akkor jóeséllyel egyszerre esnek ki, igaz?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #716 üzenetére
Kb, lehet hogy a vegen kicsit ra kell segiteni fogoval, de a tomito feluletre vigyazz!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #719 üzenetére
Áh, nem volt időm még foglalkozni vele, jövő héten sem lesz sajnos, talán majd csak vasárnap. Addig pihen a moci. Arra próbálok majd rájátszani, hogy mérem, mennyi jött már ki a dugattyúkból, és amelyik jobban kijött, visszanyomom, hogy egyszerre essenek ki - mert amúgy mozog mindkettő, de amelyik teljesen be volt ragadva, mindig lemarad kicsit.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #720 üzenetére
Jaj, az egész procedúra nincs egy óra, és ha be van rohadva, akkor úgysem tudod elérni, hogy egyszerre jöjjenek ki. Az a lényeg, hogy kint legyenek!
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #721 üzenetére
Igen, de én csak úgy szeretek nekiállni bárminek is, hogy akkor megcsinálom rendesen, nem csak itt-ott belekapok. Főleg, hogy nem csináltam még ilyet, nekem szerintem lesz vagy fél nap.
Nem tudom, mennyire sikerült majd egyszerre kihozni, de fogóval, vésővel, kalapáccsal nem kéne nekimenni (ahogy láttam, már próbálkoztak előttem ilyesmivel...).
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #722 üzenetére
"Nem tudom, mennyire sikerült majd egyszerre kihozni, de fogóval, vésővel, kalapáccsal nem kéne nekimenni (ahogy láttam, már próbálkoztak előttem ilyesmivel...)."
Retro
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #722 üzenetére
Látom a féket bűvölöd.
röviden letudod írni hogy kell kicserélni a fékbetéteket? szerintem csutkára elkoptak ezért kattoghat valami a tárcsán.. ráadásul csikorognak is elég szépen..
BAZINGA!
-
csabyka666
addikt
Ha csak a betéteket akarod cserélni, azt el tudom mondani, de ha mélyebben bele akarsz nyúlni, akkor inkább a többiek segítenek majd.
Szóval betétcsere. Lepattintod a féknyeregről a védőkupakot, és kihúzod a két biztosító stiftet (közben le kell nyomni az előfeszítő lemezt), illetve a stifteket feszítő lemezt is kiveszed. Ha szerencséd van, akkor kipotyognak a kopott betétek. A féknyerget persze mindenképp le kell venned, mert az új betétek vastagabbak, ezért nem fognak bemenni a régiek helyére - vissza kell nyomni a dugattyúkat. Csavard le a fékolajtartály kupakját, vedd ki belőle a gumit, és nyomd vissza a féknyeregben lévő dugattyúkat. Ezeknek relatíve könnyen kell mozogniuk, szóval ha egy fadarabbal, vagy egy villáskulcs nyelének segítségével nem tudod visszanyomni, akkor hozzám hasonlóan neked is ki kell tisztítani a nyerget, hogy szépen mozogjanak a dugattyúk.
Arra figyelj, hogy amikor nyomod vissza a dugókat, akkor kb a közepén terheld, bár féloldalasan amúgy is nehéz lenne visszanyomni, azért mégiscsak jobb, ha középen terheled. Ne feszíts alá semmivel (csavarhúzó, fogó, bármilyen eszköz felejtős!), mert ha deformálódik, akkor vagy vissza sem megy majd a helyére, vagy pedig folyni fog mellette az olaj.Ezután visszaszereled, és kb ennyi. Ha a fékrendszered rendben volt, akkor nincs más dolgod. Pár pumpálással fel kell keményednie a fékkarnak, és készen is vagy.
MOD: Én csak az elmondásokból tudom, hogy az a fékbetét, amit a motoros boltban ETZ-hez adnak, nagyon vacak, szóval inkább vadássz gyári NDK-s betétet (ha van még valahol ilyen), vagy keress valami kompatibilis típust, ami lehet, hogy drágább, de legalább fog. Az ETZ féke amúgy sem valami kiforrott technika, és noha a Pannóniánál mérföldekkel jobb, azért messze nem egy japán motor féke.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #725 üzenetére
ühüm értem köszi szépen,remélem menni fog majd. gondoltam hogy nem egy ördöngősség,de inkább rákérdezek.
háát remélem tudok majd vadászni valamilyet,bár gondoltam hogy ezek az "utángyártottak" hitványabb minőségűek. ha majd oda jutok hogy cserélem őket,még úgyis írok ha valami nem sikerülne,vagy nekem is hasonló probléma merülne fel mint neked.
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #725 üzenetére
"MOD: Én csak az elmondásokból tudom, hogy az a fékbetét, amit a motoros boltban ETZ-hez adnak, nagyon vacak"
Nekem 2500 Ft-os taiwani fékbetétem van, semmi kifogásom a fékerő tekintetében, pedig nem rég jártuk meg a hegyeket...
Retro
-
csabyka666
addikt
A betétcsere csak addig tűnik bonyolultnak, amíg nem foglalkoztál még vele. Utána már csukott szemmel is megy. Hajrá!
Remélem, ezt fogom mondani a nyereg kitisztításáról is hamarosan.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #727 üzenetére
Ezt örömmel hallom. Nekem nincs tapasztalatom, csak azt mondtam, amit én is úgy hallottam. Sikerült szereznem egy vadi új, eredeti DDR-es betétet, de ha az elvásik, bátrabban veszek tajvanit.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #729 üzenetére
Nyilván a gyári a legjobb, persze annyit fejlődött a gyártástechnika, az alapanyagok, hogy lehet, hogy egy közepes minőségű betét is teljesíti a régi betétek teljesítményét.
Egyébként ha lesz időm, akkor elviszem a helyi fékcentrumba a régi betéteket és ragasztatok rá kopót. Nagyon jó tapasztalataim vannak azzal is.
A nyikorgás - ahogy már írtam - szerintem az elszennyeződéssel lehet összefüggéssel, ha nem akkor tévedek
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #730 üzenetére
Na, ezt jó, hogy mondtad, így én sem fogom kidobni a régi betéteket!
A nyikorgás, nem tudom, szerintem nem a kosz miatt van, hanem a betét miatt. Nekem egyik percről a másikra kezdte el, aztán ha befújom, 2-3 fékezésig jó, aztán megint nyikorog.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #731 üzenetére
Majd meghalljuk (vagy nem) a nyikorgás témát, ha korrektül kidzsuváztad!.
Sajnos a ragasztás majdnem egy árban van az új tw fékbetétekkel, de eddig nem volt panaszom a ragasztott pofákkal, betétekkel.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #732 üzenetére
Úgy úgy, ki fog derülni! Ma próbaképpen megpumpáltam párszor, és az egyik henger szépen jön, a másik viszont csak mozog, és alig jön kifelé - de legalább már mozog.
Ha lefogom az egyiket, akkor viszont ki tudom pumpálni a "beragadt" dugattyút is. Csak ugye egyszerre kell jönniük...Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #733 üzenetére
Ha a bentragadtbol 2 - 2,5 cm kijott, tamaszd meg, hogy a konnyen mozgo is ki tudjon jonni. Aztan pumpald ki, feltehetoleg a nehezen jarot is ki lehet szerelni (egyebkent en szetszedtem a ket felet es suritett levegovel nyomattam ki, tudod milyen szepet szolt, amikor kilotte? :-) )
Retro
-
-
sdavic01
tag
Hali.
Holnap viszem műszakira a kicsikét és azt szeretném kérdezni hogy mit nézzek át és mibe kötnek bele?? stb..
Köszi :p -
Retro DJ
aktív tag
válasz sdavic01 #736 üzenetére
Világítás, kürt, tükrök (2 db), ülésen kapaszkodó, fék (első fék, ne eresszen sehol, ne legyen repedezett a rugalmas fékcső, ne üssön a tárcsa), színe egyezzen a forgalmival, ne legyen rajta nem megengedett világítás (pl blokk alatt led szalag), teleszkóp ne eressze az olajat, kormány ne kottyanjon, gumi ne legyen repedezett, megfelelő legyen a profilmélység, kerékcsapágy ne lógjon.
Hm... kb ennyi.
Retro
-
teko99
tag
válasz Retro DJ #739 üzenetére
ja hát igen gondolom egy tervezett rezót lehet hogy elfogadnak műszakin. az enyémen a gagyirezóra egyből mondták hogy azzal oda se merjek majd menni ha viszem jövőre műszakira. Viszont az előző tulaj szeged-en kpm-nél volt vizsgán,és a (gyári) de semmi folytásos atomhangos kipuval meg megadták..
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
Lehet nem sikerült a vizsga, mert nem jelentkezik a kolléga...
Retro
-
sdavic01
tag
Jelentem sikerült a műszakija csont nélkül.
(A végén annyit mondott, hogy az első fékkarral kéne valamit kezdeni, mert nem ugrik szépen vissza.)Még annyit kérdeznék, hogy milyen gyertya kell pontosan a etz125-be ? Ez is ma jött elő, hogy gyertya csere után a felkapcsolom a tompított fényszórót és arra rá az indexet, akkor megöli a gépet, néztem multiméterrel nagyon lecsökkent az aksi, de ha leveszem az indexet, akkor újra visszamegy a V-t. Szóval röviden ennyi. Itt egy kép utána!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest