Új hozzászólás Aktív témák
-
Logapeti
tag
Sziasztok!
Az elektromos rolleremen kialakult egy olyan jelenség, hogy a kormány előre-hátra lötyög. Ha behúzom az első kereket fékező dobféket, akkor álló helyzetben is előre tudom kicsit tolni a kormányt álló kerék mellett, de fékezésnél is kijön, érzem, hogy a kormány, és vele a súlypontom is előre billen. Mi lehet a gond? Könnyen javítható?
Köszönöm!
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11437 üzenetére
Egy Kugoo S2, és gyakorlatilag 1,5 hetes. Mondjuk minden nap használtam, és vegyes minőségű járdán / bringaúton.
Amúgy az úttest átkelőknél ha van egy kis padka le- és felmenetkor, hogy érdemes rámenni? Érdemes felmenetkor felkapni a roller elejét menet közben, vagy inkább lassan menve hajtsak rá a kerékkel ("támadjam") a padkára? Vagy száljak le, és tegyem fel a rollert? Tudom, ez a padka magasságától is függ, de mégis mi a javasolt stílus?
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11439 üzenetére
Köszi. Hétfőn azért beviszem egy bringaszervízbe, ahol tudom, hogy foglalkoznak rollerekkel is, és beállíttatom, már amennyiben csak kilazulás van, és nem kopás/elnyíródás.
Átkelőknél levő nem teljesen lesüllyesztett padkákra való felmenésnél mi az ajánlott megközelítés abból, amiket leírtam?
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11441 üzenetére
Na bevittem a bringásokhoz, ők azt mondták, hogy a 8szög tengely műanyag betétje van megkopva. Szét nem szedték, de megmozgatták mindenhol, és szerintük egyértelmű.
A bolttal (Future Board Hungary) beszéltem, ők azt mondták, hogy küldjem be a rollert, és bevizsgálják. Kérdés, hogy egy ilyen kopó alkatrész cseréje garanciális cserének minősül-e?...
Illetve a 3D nyomtatásról mit lehet tudni, mennyire pontos/tartós, ill. tudsz benne esetleg segíteni? Én sajnos egyáltalán nem értek hozzá.
-
Logapeti
tag
"Hat nem tudom, az ablaktorlot a kocsin nem cserelik gariban, ha elkopik. De a fekbetetet sem."
Ez el fog dőlni, mert írtam nekik, és megkérdeztem, hogy amennyiben ez a hiba, az garanciális javítás-e (a 1,5 hét tükrében). Félek, hogy nemleges lesz a válasz. Én csak attól tartok amúgy, hogy ha ki is cserélik, az új se fog tovább tartani - miért tenné? A bringaszervízben azt mondták, hogy lehet hozzá fémből esztergálni, de nagyon méretpontosnak kell lennie... hát, nem tudom, szívásnak tűnik egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11455 üzenetére
Akkor lehetséges, hogy kapott egy úthibánál egy akkora ütést, hogy elpattant? Igazából örülnék, ha ez lenne, mert akkor ez lehet egy relatíve speciális eset, és a kopás azért mégsem 1,5 hét alatt megy majd végbe az új alkatrésszel... És majd jobban vigyázok. Nem volt még tapasztalatom rollerrel, eddig bringázgattam, és fel se tűnt, hogy milyen szar a járda, vagy hogy térköves a bringaút egy része a városban
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11454 üzenetére
"Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak."
Ezt nem nagyon értem, különösen annak a fényében, hogy előtte meg azt írod, hogy a gyári a keményebb rugó, és amit beletettél, az a lágyabb. Vagy én értem félre? Most feszesebbre, vagy kevésbé feszesre cserélted?
-
Logapeti
tag
Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller, amire én nemrég bukkantam, és nekem külsőre nagyon szimpatikus (minusz szék! ):
A geekbuying.com-on még olcsó is, 200k körül van. Nem tudom, az Europe-4 raktár mit takar pontosan, gondolom, hasonlóan Lengyelországot, mint amikor az ember Kugoot rendel. Viszont ha valaki nem ért a szereléséhez, barkácsolásához, akkor azért kicsit kockázatos innen rendelni, nem? Egy garanciális javítást érvényesíteni nem lehet egyszerű...
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11471 üzenetére
Ilyen szinten nem értek hozzá, az ígért menettulajdonságok miatt jutott eszembe. Súlyra, teljesítményre is a Xiaomi Pro2 fölött van.
"Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval..."
Ezt mondjuk nagyjából bármelyik 100e körüli rollerről el lehet mondani, nem? Vagy a Kugoo ennyivel rosszabb, mint a többiek?
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11479 üzenetére
Sose szereltem a bringámat. A rolleremet se áll szándékomban, csak a különbség az, legalábbis 2 hét használat után így tűnik, hogy a bringa sokkal több kilométert elmegy gondozásmentesen, meg anélkül, hogy lógjon belőle minden - a magyar járdákat, bringautakat alapul véve.
Cserélni alkatrészt a 12 éves Kellys Coach bringámon még nem kellett. Kb 2 évente beviszem egy szervizbe, ahol alap gondozást kap, és ennyi. -
Logapeti
tag
válasz jagertibi #11485 üzenetére
Ez a szükség dolog relatív. Én a kb 80kg-ommal elvagyok a 250W-os Kugoommal, és közlekedni ez még a dombos zalai vidéken is elég - nekem. Azt persze elhiszem, hogy az erősebb rollereken nagyobb a fun faktor. Nekem a súly is szempont volt, nem szívesen hurcolnék 20 kiló környéki rollereket naponta a harmadikra.
Viszont ami nekem is hiányzik, az egy sokkal jobb felfüggesztés, olyasmi, ami a gyors rollereken van. Szóval Számomra az optimális roller egy 250-350W-os, 12kg körüli járgány lenne nagyon jó felfüggesztéssel. -
Logapeti
tag
Oké, hogy neked van autód, és nem szereted a hideget, ezért eszedbe se jut októbertől márciusig rollerezni. És akinek nincs autója? Az se üljön rollerre? Vagy aki kevésbé kényes a hidegre? Akkor ő októbertől márciusig nem rendeltetés szerűen használja a rollerét? Az autók közé menés más tészta, ott egy eséssel nem csak a saját épségedet veszélyeztetheted, és én is úgy érzem 3 hét rollerezés után, hogy veszélyes lenne a magyar utakon közlekedni velük.
Amúgy igen, simán fel lehet öltözni téli rollerezéshez is, jó kabát és kesztyű (és maszk) kérdése. Igaz, az én rollerem 25-tel megy max, azt 0 fok körül olyan 6-7 kilométer hosszan még jól viselem. Annál többet meg sose kell mennem városon belül egyszerre - igazából ennyit se, csak szeretek rollerezni. Fagyban inkább nem erőltetem, különösen, ha volt csapadék - na az megint veszélyes szerintem.
-
Logapeti
tag
Hát ha úgy érted, hogy mennyi idő után vittem be, akkor a vásárlás után 2 héttel jeleztem a problémát, és 3 hét után vittem be a rollert. Ha meg nem így, akkor kb. 2,5 óra után hívtak, hogy kész
[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
Sziasztok! Létezik olyan hordozható akksi, amit otthon feltöltök, hátizsákba rakok, majd kirándulás közben, pl. egy pihenőhelyen megállva töltöm kicsit a rollert? Gyakorlatilag egy rollerhez való power bankot keresek. A roller hálózati adapterére az van írva, hogy 25,2V - 2A.
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #12368 üzenetére
Mert ahhoz bele kell nyúlni, a szabványos töltési pontján való töltéshez meg nem. A miért nem a rollerre kérdésre van más ok is, de a megoldás szempontjából lényegtelen. Igazából én azt hittem, hogy ez egy már megoldott, egyszerű dolog, mint a telefonoknál, de úgy tűnik, mégsem. A Future Board Hungary kb. 50e Ft-ért ajánlott (beépített) akkubővítést, ahol a plusz akku egy kis tokban van a roller elején. Köszi a válaszokat.
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #12377 üzenetére
Nem az én rolleremre kell. Ketten mennénk kirándulni, és a párom rollerjének a hatótávját szeretnénk megnövelni alkalmanként, de azt nem szeretném, ha a megnövelt súlyt cipelnie kéne pl. egy lépcsőn. Így még pont elbírja a kis roller súlyát, de nem szeretném további kilókkal terhelni beépített módon.
Nyilván azért vettünk ilyen kicsi, könnyű rollert, mert figyelembe vettük, hogy alkalmanként neki kell bizonyos helyekre fel- és letenni, esetleg emeletre felvinni, Így lett a kompromisszum a 8,5 kilós önsúly, és az ezzel járó kicsi hatótáv (ami a szokásos, városi használathoz még mindig megfelelő számára). Viszont én gond nélkül tudnék vinni a hátizsákomban egy plusz akkut a saját rolleremmel a kirándulásra, amiről a célnál tudnánk tölteni a rollerjét hazaindulásig. Na ez a pontos use-case.Engem azért kicsit meglep, hogy erre nincs igény. Én is szívesebben cipelem a 12 kilós rolleremet a 3. emeletre, mintha mondjuk 16-18 kiló (vagy még több) lenne, a nagyobb hatótávra pedig nincs szükségem a napi használatban. Ha esetleg hosszabb távra mennék, jól jönne a plusz akku, és akkor azt mondanám, oké, legyen 15 kiló arra az egy cipelésre. Amúgy a legmenőbb az lenne, ha valami sínes/tokos csatlakozó lenne a rolleren, ahova csak bekattintom az otthon feltöltött akkut, és már meg is van a 150%-os hatótáv
-
Logapeti
tag
válasz w.miki #14153 üzenetére
Szia! Én egy ilyet vettem. De az igazság az, hogy még így se nagyon merem kint hagyni, inkább beviszem magammal. Inkább csak ilyen "végső megoldás"-nak van, ha muszáj lenne valahol kint hagynom rövid időre, mert ahogy látod, ez legfeljebb az alkalmi tolvajok ellen véd.
-
Logapeti
tag
Sziasztok! Ezt a 2019-es cikket találtam nemrég, amiben elég meredek állítások vannak az e-rollerek besorolásáról, és így a rájuk vonatkozó szabályokról. A cikkben megfogalmazott állítások helytállóak? Rövid kivonat:
ami gázadásra elindul, az nem lehet kerékpár, és nem vezethető sisak nélkül. A legfontosabb változás, hogy a fejvédő mellett előírja
– a kötelező biztosítást, hogy ütközéskor legyen aki fedezi a vétlen fél kárát,
– a vezetői engedélyt, hogy ne mehessenek közúton jogsi nélküli, KRESZ-t sosem tanult tinik,
– hogy tilos járdán közlekedni velük, hiszen az önerőből mozgó jármű semmiképpen nem lehet gyalogos,
– hogy 45 km/órával mehet közúton, mint minden más segédmotor.Ez azért így elég meredek, és nem tudom, hány e-rolleres felel meg mindennek... Arról nem is beszélve, hogy ha segédmotornak sorolható be, ahogy a cikk később említi, akkor városban bicikliúton se mehet (csak lakott területen kívül, ha jól emlékszem a KRESZ-re).
Szóval vajon jelenleg ez a hivatalos álláspont az összes e-rollerre?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen