Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21674 üzenetére

    Szeretem az értelmes emberekkel az értelmes eszmecserét egy kérdés több szempontú elemzése céljából! :B :R
    ... ha egy nagy bank holnap úgy döntene, hogy mostantól csak iOS-es app van, ...
    A jog általában az életszerű eseteket szabályozza, végletes eseteket ritkán.
    Nem életszerű, hogy egy bank, amelyik iOS-re és Androidra fejlesztett, később az egyiket rapid kivezeti. Ezért nagyon teoretikus a kérdés, hogy mit tenne a fogyasztóvédelem vagy a GVH.
    Viszont annak semmi akadálya (de már talán ilyenre nálunk nincs is példa), hogy egy bank csak iOS-re vagy Androidra fejlesszen. Nálunk az utóbbi lett volna esetleg elképzelhető. Ilyen esetben nem lépne/léphetne egyik hatóság sem. Ha egy bank úgy dönt, hogy mondjuk 1-2 %-os elterjedtségű oprendszerre nem fejlesz, neki nem éri meg, akkor megteheti. Majd megteszi a többi.
    Annak se lenne akadálya, hogy egy mai, hagyományos bank direktbannká alakuljon át, megszüntetve a fiókhálózati kapcsolatot (nem lesz ilyen!!). Ha neki üzletpolitikailag jó, megteheti. De az átalakulásnál figyelembe kell vennie az ügyfelei jogait. Időt kell adnia nekik az átalakulás során, hogy dönthessenek. A banknak fel kell nekik kínálni a lehetőségeket:
    Pl. ilyeneket:
    1. Felmondhatnak a banknak, és megoldják ők.
    2. A bank átadja őket egy másik, megnevezett banknak, ahol marad fiókügyintés. (Hitel esetén nehézkes.)
    3. Ha az ügyfél nem reagál egyik esetre sem, akkor a bank mond fel.
    Egy hasonló megoldást a GHV, fogyvédelem se kifogásolna.

    ha ma 11es android-ot várnának el. (itt még azt is el tudom képzelni, hogy akár fogyasztó védelem /GVH is büntetne, ha ezek kiváltását csak fizetős módon lehet megtenni)
    Ez sem túl életszerű. Nem érdeke a bankoknak, hogy csak a legfrisseb (1-2) oprendszeren engedélyezze az appok futtatását. Túl sok ügyfelet vesztenének.
    Viszont, ha emelik a szükséges verziószámot, azt a hatóság előtt is meg tudják indokolni. Pont azzal az érvvel, hogy régiek (3 éven túl mind az), nincs már sem hibajavítási, sem biztonsági frissítés rájuk. Ezt még olyan verziók esetében is elfogadná a hatóság, aminek pl. 10 % fölötti a részesedése.

    bank-magánszemély közötti szerződés nem sima polgári szerződés, a feleket nem tekinti egyenrangúnak a jog, ezért az ügyfelet (papíron legalábbis) jobban védi.
    Ez teljesen igaz. Csak más területekre terjed ki a többletjog, védelem, mit amiket írtál.

    attól félnek, hogy a banki rendszerük támadhatóbb miatta (ami már az ő felelősségük lenne), amit el tudok sajnos képzelni, hogy igaz is, ha gyányul lett megírva az app.
    Ehhez nem értek, de a tévedés jogát fenntartva, laikusként én így látom.
    A banki rendszer, az app, a mobil oprendszere és még az internet is a működés során egy rendszert képez. Hiba, biztonsági kockázat bármelyiknél előfordulhat.
    A banki rendszer a bank felelőssége. Az internetet a bank szolgáltatótól veszi, a biztonsági elemekkel együtt. Az app a bank felelőssége. De az app bizonyos tekintetben, mértékben "kiszolgátatott" a telefon oprendszerének.
    Van még egy elem, a felhasználó. Ő a legnagyobb biztonsági kockázat. :)
    A bank ebben a rendszerben próbálja a saját kockázatát csökkenteni. Jól, rosszul, nem tudom.

    Az eddigiek után én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy a magyar bankok "túlkompenzálnak-e"? Ha a külföldi bankoknál/fintech szolgáltatóknál ilyen nincs, akkor ez nekem azt üzeni, hogy igen. Erről nekem infóm nincs. Wise-om van, de nem rootolt a telefonom, gyári a rom-ja, és egy teszt kedvéért sem változtatnék ezen. Saját kútfőből nem is tudnék. :N

Új hozzászólás Aktív témák