-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ebit
addikt
válasz
bambano #1667 üzenetére
Meg mondom őszintén Magyarországon új vagy használt hi-fi-vel foglalkozó üzletbe régen voltam,nem ismerem az általuk kinált termékeket.
Interneten érdemes szerintem tájékozodni, nekem pl az apronet bejön,ott hirdet egy-két olyan figura aki, azt állitja a megrendelt cuccokat 1-2 héten belül besszerzi. -
-
-
And
veterán
válasz
bambano #2689 üzenetére
Kevés dolog torzít jobban (termel több felharmonikust) egy audió láncban, mint egy csöves erősítő végén általában megtalálható illesztőtranszformátor. Ennek ellenére némelyek szemében mégis az a 'király'. Ekkor az az érv, hogy a torzítás messze nem minden. Én készséggel elhiszem, hogy ez igaz, de akkor döntsük el, mi a fontos, hiszen most a digitális technikával elérhető torzításnál nagyságrendekkel nagyobb értékről beszélünk.
A "korrektebben adja vissza a zenét, oszcilloszkópon mérhetően" esetre: mit értünk korrekt hangvisszaadás alatt? Az eredeti - pl. a legelső mikrofonról származó - jelalak minél hűbb reprodukálását az erősítő kimenetén? Ha az emberi halláshoz valamelyik módszer (cső vagy szilícium) 'közelebb áll', akkor végső soron az is csak annyit jelent, hogy nem ugyanazt a jelalakot produkálja az egyik, mint a másik. -
WN31RD
addikt
válasz
bambano #2689 üzenetére
"Számomra elég nyilvánvaló, hogy az rlc paraméterek függenek az ártól."
Egy bizonyos határig feltétlenül. Ebből viszont nem következik, hogy mondjuk több ezer dolláros ár alatt ne lehetne maximális teljesítményt kihozni belőlük. Audiofrekvenciáknál nem szükséges az RLC paraméterek minden határon túli finomhangolása."Arról mélyen hallgat, hogy mennyi felharmonikust termel a digitális technika... Nyilván sokat, hiszen hamar rászoktak a lejátszókban az oversampling-re, aminek az oka a felharmonikusok csökkentése (is)."
Mint az ebből is kiderül, az oversamplinget inkább a következők miatt használják:
- egyszerűbb anti-aliasing
- olcsóbb D/A vagy A/D konverterek
- jobb jel/zaj arányNem tudok róla, hogy a digitális technológia önmagában felharmonikusokat adna hozzá a hanghoz (az aliasing más), de javíts ki, ha tévedek, kíváncsi lennék erre. Az elektroncsövek ellenben megteszik, méghozzá a hallható tartományban (teljesen más téma, hogy ez egyeseknek tetszik).
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
dabadab
titán
válasz
bambano #2716 üzenetére
"magát a sokadik felharmónikust nem hallod, de a jelemelkedési sebességben komoly szerepe van, ergo a következménye hallható."
Az, hogy 20 kHz-ig hallunk, az azt is jelenti, hogy a fulunk nem kepes megkulonboztetni a nagyon eles negyszoget attol a negyszogfelesegtol, ami a 20 kHz ala befero felharmonikusokkal jon letre, mivel mindket bemeneti ugyanazokat a kiemeneti jeleket generalja magan a HW-n. Pontosan ezt jelenti, hogy csak ezt a savot erzekeli.
Amikor a hangtechnikaban frekvenciakrol beszelunk, ott szinte mindig a szinuszos osszetevokre bontott formarol van szo. A 20-20kHz nem azt jelenti, hogy a 440 Hz-es negyszogjelet teljesen halljuk, hanem arrol, hogy ennek a jelnek halljuk a 440 Hz alapharmonikusat, meg az elso par felharmonikusat, ennyi.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
And
veterán
válasz
bambano #2715 üzenetére
"A d/a konverterek mindig kvantáltak, tehát diszkrét lépésekben változik a kimeneti szintjük (pontosabban ezt szeretnénk)."
A Shannon-tétel szerint a DAC után mindenképp aluláteresztő szűrést kell végrehajtani, éppen úgy, mint az ADC bemenete előtt. Ha ez nem történik meg, az eredeti jelalak nem állítható vissza. Ha pedig megtörténik, az erősítőt nem kényszerítjük 'végtelen' meredekségű jelek átvitelére. -
And
veterán
válasz
bambano #2734 üzenetére
Ez digitális rendszernél 'természetes', ha az első forrásjelet, például egy széles spektrumú hangszer mikrofonjelét tekintjük eredetinek. Viszont a mintavételi frekvencia felénél magasabb összetevőjű harmonikusokat már digitalizálás előtt elvesztjük, hisz az átlapolódás megelőzéséhez az ADC bemenetén is muszáj aluláteresztő szűrést végrehajtanunk. A tétel eleve sávkorlátozott jelről szól, és azt mondja, hogy adott mintavételi gyakorisággal csak az állítható helyre.
Tehát ugyanott vagyunk, ahonnan indultunk: van-e szerepe az elvileg a hallás felső határa feletti összetevőknek? Ha 'matematikus szemmel' nézzük, akkor ebben talán rosszabb a CD, hiszen sávkorlátozott a rendszer (az más kérdés, hogy az LP is az, és jel/zaj viszonyban, nyávogásban, lejátszhatósági élettartamban, reprodukálhatóságban, csatorna-elválasztásban jobb a CD, az elérhető dinamikáról meg érdekes vitákat folytatnak). Viszont a hallható tartományba eső összetevőket igen kis torzítással képes reprodukálni, tehát azok jelalakját nem bántja. -
audi100td
nagyúr
válasz
bambano #4402 üzenetére
Megkérdezhetem hogy Polcsugárzó VS Monitorhangfalnak mi köze van a tecsós csilivili hifi-hez? ezek mind nem azok a kategóriák.
És attól hogy te Kef-et vettél, lehet hogy egy adott zenestílusban jobban szól a Wharfedale, Polkaudio, Infinity vagy xy márka azonos árkategóriájú hangfala.
Talán tudni kéne, hogy egyáltalán milyen zenei stílusra kell neki, nem?[ Szerkesztve ]
-
BluEyes
őstag
válasz
bambano #4402 üzenetére
szerintem különböznie kellene a monitor sugárzónak a polcsugárzótól.
No ezt szerintem ne forszírozzad tovább. Ugyanaz a kettő. Nem a dobozt, hanem az állványt pótolja a polc. Merthogy valamire tenni köll, mivel nem ér földig a lába neki.
Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.
-
audi100td
nagyúr
válasz
bambano #4417 üzenetére
Eddig rajtad kivűl senkitől nem hallottam ezt a polcos elméletet, se itt, se az AVX fórumon, ahol azért szerintem elég rendesen értenek a dologhoz, mindenki állványról beszélt monitorsugárzókhoz. És jó lenne ha tudnál mutatni egy konkrét példát a monitor és polcsugárzók közötti különbségekről, mert ez így nem ér semmit.
-
#56474624
törölt tag
válasz
bambano #4419 üzenetére
KEF XQ1 hangsugárzó állvány a KEF XQ1 hangfalához. A gyártó oldalán is bookshelf hangsugárzóként vannak emlegetve. Mégis maga a gyártó csinál állványt a saját termékéhez. Azt hiszem, ehhez nincs mit hozzáfűzni. Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy egy polc annyiféle lehet, hogy képtelenség belekalkulálni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- E-roller topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Ukrajnai háború
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...