Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz bambano #2689 üzenetére

    "Arról mélyen hallgat, hogy mennyi felharmonikust termel a digitális technika..."

    Gondolom, mivel a digitalis technikat felhasznalok szinten hallottak a vonatkozo elmeletrol, ezert nem veletlen, hogy alulatereszto szuroket hasznalnak.

    DRM is theft

  • And

    veterán

    válasz bambano #2689 üzenetére

    Kevés dolog torzít jobban (termel több felharmonikust) egy audió láncban, mint egy csöves erősítő végén általában megtalálható illesztőtranszformátor. Ennek ellenére némelyek szemében mégis az a 'király'. Ekkor az az érv, hogy a torzítás messze nem minden. Én készséggel elhiszem, hogy ez igaz, de akkor döntsük el, mi a fontos, hiszen most a digitális technikával elérhető torzításnál nagyságrendekkel nagyobb értékről beszélünk.
    A "korrektebben adja vissza a zenét, oszcilloszkópon mérhetően" esetre: mit értünk korrekt hangvisszaadás alatt? Az eredeti - pl. a legelső mikrofonról származó - jelalak minél hűbb reprodukálását az erősítő kimenetén? Ha az emberi halláshoz valamelyik módszer (cső vagy szilícium) 'közelebb áll', akkor végső soron az is csak annyit jelent, hogy nem ugyanazt a jelalakot produkálja az egyik, mint a másik.

  • WN31RD

    addikt

    válasz bambano #2689 üzenetére

    "Számomra elég nyilvánvaló, hogy az rlc paraméterek függenek az ártól."
    Egy bizonyos határig feltétlenül. Ebből viszont nem következik, hogy mondjuk több ezer dolláros ár alatt ne lehetne maximális teljesítményt kihozni belőlük. Audiofrekvenciáknál nem szükséges az RLC paraméterek minden határon túli finomhangolása.

    "Arról mélyen hallgat, hogy mennyi felharmonikust termel a digitális technika... Nyilván sokat, hiszen hamar rászoktak a lejátszókban az oversampling-re, aminek az oka a felharmonikusok csökkentése (is)."
    Mint az ebből is kiderül, az oversamplinget inkább a következők miatt használják:
    - egyszerűbb anti-aliasing
    - olcsóbb D/A vagy A/D konverterek
    - jobb jel/zaj arány

    Nem tudok róla, hogy a digitális technológia önmagában felharmonikusokat adna hozzá a hanghoz (az aliasing más), de javíts ki, ha tévedek, kíváncsi lennék erre. Az elektroncsövek ellenben megteszik, méghozzá a hallható tartományban (teljesen más téma, hogy ez egyeseknek tetszik).

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

Új hozzászólás Aktív témák