Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz #81556480 #5055 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy mihez képest olyan jó, és hogy egy szezonban hány napot szeretne a hóban menni. Gondolom 5-10 nap maximum, a 180 napból.
A többi tulajdonságáról nem beszélve.
Ebben a méretben pár ezer forinttal többért majdnem tökéletes gumit kap."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5064 üzenetére
itt vannak magánvélemények
a kingstar-ral nem találkoztam olyan olcsón, mint ahogy írtad, én nem sokat gondolkodnék, hogy 9700Ft kingstar vagy Barum 11200 Ft
7k-ért nem tudom honnan szereztetek kingstart, de annyit bőven megér, az árához képest nagyon jó.Az is igaz, hogy amikor én tanultam vezetni, akkor még nem volt téligumi, mégis eljártunk egész télen.
Azokhoz a gumikhoz képest egy KingStar maga a mennyország.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5071 üzenetére
Azt hogy hátulra kell rakni a jobb gumit, azt nem én találtam ki, és nem hit kéréde.
Egyszerűen közlekedésbiztonsági szakemberek sok-sok szimulációja és éles próbája alapján tisztán látszik, hogy minden esetben hátra kell rakni a jobb minőségű gumit."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5073 üzenetére
előre rakva kisebb lenne a fékút, első kerék meghajtásnál könnyebben állna ki a havas parkolóból stb stb.
De nedves fékezéskor egyszerűen keresztbe állna az autóde egy jó ESP-vel és ABS-szel felszerelt autónál ezek a hátrányok el is tűnnének, csak a vezető ne rángassa a kormányt fékezés közben, ilyen esetben talán saját felelősségre mehet
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5075 üzenetére
a kopottság miatti csere az más tészta, mivel ha időben cserélgetik, akkor közel egyenlően kopnak, így tovább használhatóak
a kerék blokkolásának megakadályozása az ABS a felelős
az autó megpördüléséért az ESP a felelős, amit például hátra rakott sokkal rosszabb gumi okozESP nélküli autóba továbbra sem raknék hátra sokkal rosszabb gumit
ESP test video, először ESP nélkül láthatod, majd bekapcsolva
ABS végig működik"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
deicide
veterán
válasz #81556480 #5075 üzenetére
Ez a gumikopás biztos használatfüggő is gondolom, az F astramon most cseréltettem le a 2006-ban vásárolt bridgestone téli gumit, de csak mert már öreg volt, a profilmélysége szinte még a gyári volt, úgy, hogy 2011 óta, azaz közel 3 éve nem volt levéve a felniről, télen-nyáron azzal mentem, a 40 fokban is (szumma kb 80k km-t). Persze a legtöbbet autópályán és főúton, városban igen keveset és szinte sosem fékeztem hirtelen. Szóval nagypapis óvatossággal több szezont is túlélhet egy minőségi gumi. Persze ehhez olyan vezetési stílus is kell, pl sokszor jöttem haza úgy estefelé Budaörsről Sukoróra, hogy a fékre szinte nem is léptem, csak motorfék.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #81556480 #7194 üzenetére
Ideálisabb, télen gyakrabban autózunk nedves útfelületen a keskeny gumi meg nehezebben úszik fel (aquaplaning). Keskenyebb/kissebb a felülete ezért a vízkiszorítása is kisebb másrészt a téliguminak nagyobb a profilmélysége, emiatt eleve több vizet képes elvezetni.
#nincsbennetarcsi
-
g4bb3r
tag
válasz #81556480 #9747 üzenetére
Ugyanebben a méretben vettem Nokian WR D4-et tegnap rakta fel a gumis. Webshopban 15,5eFT körül van gumisnál 16.5 volt - de engedett a szerelési díjból mikor mondtam neki a webes árat
Tesztekben nagyon dícsérik, főleg nedves úton. Nekem még sok tapasztalat nincs vele csak az a 20km amit hazajöttem vele a gumistól de igy 0km-esen is jól fogott esőben tegnap. Átvágtam a délutáni csúcson Csepel-7.ker kellett nyomni pár satu féket nem csúszott, semmi. Hétvégén megyek vele hosszabbat .
Tudok egy jó gumist Csepelen ha kell valakinek, haver oda jár ő ajánlotta - jó arcok és gyorsan szépen dolgoznak. Tele is vannak melóval mondjuk , volt pörgés.
-
rbalint88
addikt
válasz #81556480 #18538 üzenetére
ha nincs pénz gumizni, el kéne adni a 3,14csába az egész 17"-os kramancot és járni 15" vasfelnin...
ha meg mutatjuk a fukkot, akkor legyen rajta rendes gumi.
http://www.autoalkatresz.hu/gumi-felni oldalon biztos találsz fiatal, nem lerúgott és jó árú gumit. -
rbalint88
addikt
válasz #81556480 #18540 üzenetére
Direkt volt eros a megfogalmazas. Laufenn, Nexen, Apollo alatti szint az kidobott penz. Volt autom, amit kinai gumival vettem, sikerult is majdnem osszetorni vele az elso heten parszor, aztan kidobtam a francba, viragagyas lett belole, pedig ujszeru volt. Sajat autoinkon a 6 garnitura gumibol 3 hankook, de meg egy az lesz valoszinuleg a telen, mert kozel top kategorias teljesitmenyt nyujtanak kozepes aron. (Es kis szerencsevel itthon is gyartottak, ez se utolso szempont). Ami van belole: 165/70r14 teli, w452, 205/55r16 nyari, vp3, 215/50r17 nyari, v12evo2 es valoszinuleg ebbol a meretbol a teli is hankook lesz (w320).
Szoval a lenyeg az, hogy kinai gumit NE!!! -
veterán
válasz #81556480 #20034 üzenetére
Egyik teszten egész jól szerepelt a Sava UHP, de akkor inkább már Hankook S1 Evo2 20 500 Ft-ért.
A 10 éves gumi igencsak öreg, ezért hangos és csúszós.
Az EU-s besorolásnak főleg egy márkán belül szabad hinni.
Szerk: 21 ezerért van C / A-s Hankook is. [link] Nekem szimpatikusabb a fent linkelt gumi mintája, de ez tényleg szubjektív.
[ Szerkesztve ]
-
-
Motion_Blur
félisten
válasz #81556480 #24120 üzenetére
Ennél a guminál feljebb szerintem csak a Michelin Sport Pilot és az ADVAN gumik vannak.
Nekem is ez a méret van, de én nagyon óvatosba nyomom, ezért sem cserélem le a szinte teljesen új Matador Hectorra 3 gumikat. Egyelőre elégedettek vagyok velük, ahogyan Saint_ is az volt.
De ha cserélnék a két Conti közül választánék
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz #81556480 #24124 üzenetére
Van pl. Coninental EcoContact.
Nekem cégesen az van, ahogy szokták mondani jön-megy, de budget gumi. Annál az élettartam a lényeg, nem a tapadás. Normális használat mellett semmi baj vele, ha forszírozod akkor pattog el, stb.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
veterán
válasz #81556480 #24139 üzenetére
A Continental saját grafikonja alapján aquaplaningban gyengébb (95%), minden másban azonos vagy jobb. (lásd a képen / linken).
@TheProb: a csavarokat és a tehermentesítőt külön kínálnám. Mennyit érhet így a felni a kopottabb gumival? Próbáld 60-ért első körben. Márciustól lesz jelentősebb kereslet, én akkor hirdetem meg a felesleges nyári gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
k5.20
senior tag
válasz #81556480 #24151 üzenetére
A mai autók jó része olyan jó zajszigeteléssel rendelkezik, hogy szerintem a gumizaj nem befolyásolja a komfortérzetet.
De nyilván az sem mindegy, hogy milyen frekvencián és milyen sebességnél "sugároz" az adott gumi, és ez a tesztekből egyáltalán nem derül ki.
Csak annyit akartam ezzel mondani, hogy a tesztekben megjelenő zajszint értékelés szerintem nem tükröz sokat abból, amit te majd egy másik autóban, más körülmények között valójában érzékelni fogsz. -
Richard!
addikt
válasz #81556480 #24135 üzenetére
Szia!
Nekem 235/45 R17-es méretben van PremiumContact 6. Egy szezont már lehúztam vele. Összességében bátran merem ajánlani. A zaj az első pár 100 km-en lehet zavaró, de szépen lassan elhalkul. Tapadni tapad, mint a kurvaélet és vízen sem okozott csalódást. Illetve szép a mintája is, ha ez számít
Ma kezdődik életed háralévő része
-
raziel01
veterán
válasz #81556480 #24958 üzenetére
6 éves gumit én már tuti nem vennék. Azért kár megvenni hogy max 1 szezont használja az ember. Drága a felszerelés is. Akárhogy tárolták. Én vezettem 75 lóerős kocsit 8 éves gumival, mert haver megkért. Indulásnál normál indulásnál elkapart ami azért durva. Szal tapadás nagyon rossz öreg gumival. Tudom sokan sajnálják a pénzt új gumira de tényleg az a legtisztább, hogy vesz az ember új gumit aztán használattól függően 4-5 évig elhasználja.
-
Kornel
veterán
válasz #81556480 #24960 üzenetére
Kizárt, hogy 10 év legyen bármilyen gumi élettartama.
Akárhány 5 éves vagy idősebb gumival volt dolgom (használtan, akár 70-80%-osan is), mind csere érett volt.
Nyilván egy új 5 éves gumi még nem cserés, de akár 2-3 éven belül az lehet, ha akkora öregszik el. Lehet kibír 4 évet is, lehet nem, fogalmad sincs hogy tárolták, maximum következtetni lehet, de nem 100%-osan.Inkább egy jó Sava, mint egy túltárolt prémium. Szerintem.
Mondj méretet, és árat, úgy könnyebb a döntés.Emellett: 4 évesen egy 12.000 km-t futott, de 3 évig egy helyben állt gumit kellett kidobnom egyezer, párszor leírtam már itt. Szárazon még tapadt, amint víz volt, vége volt, mintha jégen mentem volna, sikerült is az egyik felnit lenullázni, megérte.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz #81556480 #24964 üzenetére
Öregszik az álltában is, csak nem olyan mértékben. Ellenkező esetben a 10 éves, jól tárolt, használatlan gumi is vadi újnak számítana.
Az a gond, hogy nem lehetsz biztos benne a tárolást illetően. Láttam már gumisnál napon tárolva, szabad ég alatt is átmenetileg tárolva gumit helyhiány miatt (bár ez valószínűleg szélsőséges eset), de olyat nem ritkán, hogy fektetve tárolták a gumikat egymáson, akár 1-2 évig is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- EAFC 25
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Elektromos autók - motorok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Jövő héten megismerhetjük a Redmi Note 14 szériát
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen