-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Satan_Claus #4955 üzenetére
nem valami fényes
tyre reviews averaging 59%"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Satan_Claus #4955 üzenetére
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz tomcsi23 #4959 üzenetére
én megvárom az ADAC tesztet (azon mindig a németek az elsők )
Nokian finn gumi, C fogyasztás és C nedves tapadása van a wr d3nak, ha a középmezőnyben végez az ADAC teszten, akkor azt veszem.Remélem a Finnek tudnak téli gumit gyártani, mert használniuk is kell.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz neduddki #4963 üzenetére
Pedig 90% hogy most télire Nokian-t fogok venni
C jó a nedves tapadása
C jó a fogyasztás
a tesztek alapján a nagyon ajánlott kategóriába van
tesztek alapján jó a fékútja
neves gyártű
téli ország, téli gumitesztek alapján a Continental, Michelin, Dunlop és a Goodyear jobb nála leheletnyit, de árban olcsóbb náluk
Ha most október közepén kiadott teszteken nem vérzik el, akkor nem nézek mást.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz GumisPeter #4994 üzenetére
3dB különbség dupla hangerő, 6dB különbség 4×-es hangerőt jelent
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz neduddki #5023 üzenetére
akkor javítom magam:
ezen mindig német nyer, mert úgy állítják össze a tesztben szereplő méreteket és gumikat. Ezért az első helyezések sorrendjét nem kell szentírásként venni.
Az "ajánlott -jó - megfelelő- nem ajánlott" kategóriák már korrektnek mondható, de kihagynak a tesztből nagyon sok rivális márkát.Szerintem a Michelin Alpin A4 és Goodyear UltraGrip 8 is van olyan jó, mint Continental ContiWinterContact TS850
A Nokian WR D3 pedig van olyan jó, ha nem jobb, mint a Firestone Winterhawk 3.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz deicide #5032 üzenetére
jeges havas emelkedőn kell menned?
Sokat mész télen?
több 10km-t mész hóban?
Nagyrészt jól takarított úton használod?
Alföld, dombság, vagy középhegységbe mész?
Egy szezonban hány kilométert használod?
Meddig tartod meg az autó, 2 év vagy 6?A pénz mellékes, mert ha menni kell, akkor meg kell venni a megfelelőt. Egy törés többe kerül, mint a gumik árkülönbözete.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz neduddki #5038 üzenetére
mit mire?
Kérdés előtt nem tudtam hogy Ausztriába jár át az Alpokba hetente, vagy Komárom belvárosában autókázik.
Ha hegyen használja, akkor csak a hó és jég teljesítmény számít, így kevés használat esetén ug8, sok használat esetén alpin
stb stb...."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz dethroner #5047 üzenetére
Ebben a méretben nem lehet nagy csodákat tenni, nem is tesztelik.
A tesztekben szereplőket pedig nem lehet kapni ebben a méretben.Például ebben a tesztbe Nokan nem is szerepel, viszont ezeket a cont és Michelin-t a te méretedben nem lehet kapni.
a nokian és a barum poláris mintázta nagyon hasonló
Nokian 165/70:
Barum:
Az Ultra Grip 8 egy teljesen más technológia:
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz dethroner #5049 üzenetére
nem mérvadó, főleg ilyen kicsiben nem
mintázat nem minden, de fontos, mégsem lehet messzemenő következtetéseket levonni
gumicímkét a hajunkra lehet kenni, azt hazudnak amit akarnak, esetleg márkán belül lehet összehasonlítási alapebben a méretben nincs nagy különbség gumik között, vannak amit felsoroltam meg a többi
én inkább a [B]200Ft-tal drágább Barum-ot választanám a viking helyett, a Marsonál valami contis garit is adnak rá
ps:A Viking márka kizárólagos forgalmazója magyarországon a MARSO tehát extra haszon
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz dethroner #5051 üzenetére
ebben a méretben Barum polaris 3 verhetetlen ár/érték arányban
a prémium gumik sem bírálják felül a fizikát, a névtelenek meg néha még a nyári gumikat is alulmúlják
Akár milyen jó téli gumit veszel vezess óvatosan, ebben a méretben a jégen mindegyik tehetetlen, olyan mint a korcsolya= vékony
165mm nagyon keskeny, az esélytelenek nyugalmával állnak neki a gumigyártók is ebben a szélességben, nem véletlen a Nokian mintaváltása sem
az első próbák iszonyat jók lesznek az új gumival, de ez miatt ne vezessél bátrabban
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5055 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy mihez képest olyan jó, és hogy egy szezonban hány napot szeretne a hóban menni. Gondolom 5-10 nap maximum, a 180 napból.
A többi tulajdonságáról nem beszélve.
Ebben a méretben pár ezer forinttal többért majdnem tökéletes gumit kap."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz grabber #5059 üzenetére
szerintem kár ezen izgulni, mert olyan matricát raknak fel a gyártok amilyent marketingesek mondanak
idén lehet C-t mondtak, hogy többet adjanak el
senki nem vonja felelősségre őket a címkék miattlehet hogy a te címkéd a valódi képességét mutatja a guminak, a C hazugság lenne
gondolj arra, hogy ha a többi gumira igazat írnának a te méretedben, akkor repkednének az F és a G besorolások, úgy meg nehéz gumit eladni, így viszont a Goodyear is hazudni kényszerül ha eladni akar[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5064 üzenetére
itt vannak magánvélemények
a kingstar-ral nem találkoztam olyan olcsón, mint ahogy írtad, én nem sokat gondolkodnék, hogy 9700Ft kingstar vagy Barum 11200 Ft
7k-ért nem tudom honnan szereztetek kingstart, de annyit bőven megér, az árához képest nagyon jó.Az is igaz, hogy amikor én tanultam vezetni, akkor még nem volt téligumi, mégis eljártunk egész télen.
Azokhoz a gumikhoz képest egy KingStar maga a mennyország.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Fékezésnél vagy kanyarodáskor ne induljon el a hátulja,
Az első kereket tudod kormányozni.
Ha nem lehet elindulni, mert a hajtott kereken rosszabb gumi van, akkor jobb otthon maradni.
Ha dombon kell felmenni, akkor a hajtott kerékre hólánc kell.Ez a méretkülönbség nagy, de még tűrésen belül van.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5071 üzenetére
Azt hogy hátulra kell rakni a jobb gumit, azt nem én találtam ki, és nem hit kéréde.
Egyszerűen közlekedésbiztonsági szakemberek sok-sok szimulációja és éles próbája alapján tisztán látszik, hogy minden esetben hátra kell rakni a jobb minőségű gumit."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5073 üzenetére
előre rakva kisebb lenne a fékút, első kerék meghajtásnál könnyebben állna ki a havas parkolóból stb stb.
De nedves fékezéskor egyszerűen keresztbe állna az autóde egy jó ESP-vel és ABS-szel felszerelt autónál ezek a hátrányok el is tűnnének, csak a vezető ne rángassa a kormányt fékezés közben, ilyen esetben talán saját felelősségre mehet
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz #81556480 #5075 üzenetére
a kopottság miatti csere az más tészta, mivel ha időben cserélgetik, akkor közel egyenlően kopnak, így tovább használhatóak
a kerék blokkolásának megakadályozása az ABS a felelős
az autó megpördüléséért az ESP a felelős, amit például hátra rakott sokkal rosszabb gumi okozESP nélküli autóba továbbra sem raknék hátra sokkal rosszabb gumit
ESP test video, először ESP nélkül láthatod, majd bekapcsolva
ABS végig működik"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz dethroner #5092 üzenetére
például a levegő és az út hőmérséklete más a hegyekben, sőt még a teszt ideje alatt is változik, nem ugyan olyan mint az egyik vagy a másik gumi tesztelése közben
simán meglehet 8-10°C különbség más évben készült teszt között
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz GumisPeter #5096 üzenetére
akkor szerinted melyik jobb, miben, ebben a méretben 175/70 R13::
eco kategori
Sava Eskimo S3 +
Barum Polaris 3Prémium kategória:
ContiWinterContact TS 780
GoodYear Ultra Grip 8"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz animatrix11 #5110 üzenetére
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Satan_Claus #5145 üzenetére
felület és "nyomóerő" együtt adja a tapadást
Kisebb felületen ugyan akkora tömegű autó nagyobb nyomóerőt fejt ki, a végeredmény egyező lesz
de hóban a nyomóerő jobban számít, ezt kisebb felülettel lehet elérni.Viszont száraz aszfalton a kisebb felület miatt a tapadási súrlódás átmehet csúszási súrlódásba, ami egy nagyságrenddel kisebb tapadás.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz zsolt1225 #5184 üzenetére
releváns adac teszt
emelkedőn fölfelé mindenkinek odaver Semperit Master-Grip
2× jobb eredményt ért el mint a többi gumi: Passfahrt 1,6baum polárisnál jobb de drágább
Vredestein Snowtrac 3
Goodyear UltraGrip 8ebben a méretben csak régi fejlesztésű Michelin Alpin A3 és Continental ContiWinterContact TS780 van, ami teszteken sem szerepel
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz psycroptic #5424 üzenetére
dunlop bluresponse
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron