Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fücsök007

    őstag

    válasz Muerte #13371 üzenetére

    Már ma is van pár kivétel, főként RPG/open world vonalon nagy nyílt pályákon, ahol 8GB fölötti a ramhasználat akkor is ha csak a játék megy magában. Ez természetesen régebben is így volt, a cső FPS játékoknak sosem kellett túl sok ram. ;) Mivel már 1-2 játékmotor most is képes 10-12GB ramot normálisan kihasználni, ez a közeljövőben gyakoribb lesz. :))

  • Pocok256

    veterán

    válasz Muerte #13371 üzenetére

    Akkor feküdtem :D

    Na szóval kis fejtágítás. Win 8 fele jött be az előtöltés ami annyit eredményez hogy az aktuális OS úgy kezd el viselkedni mint egy jól lakott napközis a francia ágyon. Beül a közepébe és szétterül :D Superfetch és Prefetch ezek jöttek be win 8 al és win 10 és társai is megtartották. Lényege, hogy egyes sűrűn használt alkalmazásokat előretölt a rendszer. Pl használod a paintet állandóan akkor azt a rendszer indulásával kb memóriádba rakja és ott fog hízni addig amíg onnan valami ki nem löki. Így lehet az hogyha a winnek adsz elegendő ramot akkor minden általad sokszor használt cuccot ő megpróbál belepakolni ezzel is gyorsítva a töltési időt.

    Swap és társai. Win xp óta alapesetben a page file dinamikus ergo akkorára hízik amekkorára ténylegesen szüksége van a rendszernek. Ez másodpercek alatt változhat és itt azért látod, hogy nem fogy ki mert 1 elötöltés logikusan nincs vagy csak épphogy mert nincs hely neki 2 abban a pillanatban ahogy elindítasz egy játékot és kifutsz a szabad memoriábol elkezd HDD/SSD -re írkálni mint az őrült, ami két dologbol is rossz:
    1. ha SSD -d van akkor kapja rendesen az írott adatmennyiséget ilyen esetben.
    2. ha HDD van akkor pedig jön a szokásos belassulás mikor a lapozófájl 5-6 gigásra hízott tartalmát a rendszer megpróbálja visszatuszkolni a játék végeztével a memóriába.

    Abban igazat adok amúgy, hogy a 8 giga többségére elég. Vagyis fogalmazzunk úgy, hogy a win képes 8 gigával futni a mai modern játékok mellett is, de ezt csak azért képes mert visszavesz a lehetséges teljesítményéből és mert rengeteg swap filet használ. Maga a játékot nem sokban lassítja vagy gyorsítja viszont a játék betöltődést kilépését tabolást és egyéb műveleteket igenis rettentően befolyásolja ilyenkor az, hogy kevés ram miatt a rendszernek page file al kell tökölnie.

    HODL $GME, DIAMOND HANDS, APES STRONG TOGETHER

Új hozzászólás Aktív témák