Új hozzászólás Aktív témák
-
BEndre34
tag
-
Fuhur
kezdő
válasz Tomjack #5904 üzenetére
Ezen az "Akkreditált" jelzőn én mindig átugrok, mert ha komolyan gondolnám, akkor agyvérzést kapnék. Az akkreditáció valóban azt jelenti, hogy államilag elismert, pontosabban az Állam által meghatározott normák szerint működik. Ezt az állam által meghatározott szerv minősítése alapján lehet megkapni. Én elsősorban a felsőoktatási rendszert ismerem. Ott a MAB (Magyar Akkreditációs Bizottság) jogosult és köteles elvégezni a Törvényben meghatározott felsőoktatási intézmények (csak ezek az államilag elismertek!) minősítését (akkreditációját). Ez sok mindenre kiterjed, többek közt a képzési programra is. Ez utóbbit pedig további szervek, a példámban az OH (Oktatási Hivatal) által is jóváhagyott KKK (Képzési és Kimeneti Követelmények) -nak való megfelelés szerint is vizsgálni kell.
Nagy kérdés, hogy az önjelölt drón-oktató szervezetek miféle felettes szerv alapján lettek akkreditálva? Leginkább semmilyen, hiszen még a drónok üzemeltetésének jogszabályi környezete sincs tisztázva (nem a fórumozók, hanem az Állam által!). Így aztán joggal merül(ne) fel a kérdés, hogy milyen elvárások mentén végezte bárki is egy drón-oktatási anyagának akkreditációját? Hol van az Állam által jóvá hagyott képzési program? Hol vannak az állami engedélyek, az akkreditációs határozatok (mellesleg ezeket rendszeresen meg kell újítani, pl. a felsőoktatásban 5 évente lejár).
Röviden, nagy "hasba akasztás" aminek jelen esetben a pénzlehúzás tökéletes szinonimája!
-
Mavic Air 2 teszt:
A mai nap folyamán végre élesben is letesztelhettem a drónt.
Először is elég rendesen fújt a szél főleg a tó parton.
Ennek ellenére tökéletesen állta a sarat.Minden tekinteten egy kiváló drónt sikerült összerámolnia a DJI-nak. (kivételesen)
Nagyon jól tartja a pozícióját, tökéletesen ellenáll a szélnek.
A kicsi mérete miatt szinte észrevehetetlen, a járókelők nem is foglalkoztak vele elnézték játékszernek.
1km-t messze repültem vele 50 méter magasan még csak meg sem moccant a jelátvitel, végig maxon volt a jel pedig nem a semmi közepén voltam és a telóm sem volt rep üzemmódban.
Az okos funkciók kiválóan működnek igaz sajnos ahogy fentebb írták sok funkció csak max 4K 30FPS-t enged.
Maga a DJI Fly progi elsőre szokatlan de a második akku használatánál már egyből tudtam melyik gomb micsoda és mit hogyan kell kezelni. Többet soha DJ GO!
Könnyű szállítani a táskában simán elfér minden ami kell sztem még egy akkut majd veszek hozzá és akkor egy egy helyszínen 2 akkut is ki tudok repülni.
Többen is mondták, hogy megbánom a P4 - Air 2 cserét, de ez hülyeség.
Talán az első drón aminek örülni tudok és azt tudom mondani rá, hogy meg vagyok vele elégedve. Igaz még így is túlárazottnak tartom de akkor is megérte lecserélni.
Olyat is mondtak, hogy van baja a gépnek meg az app-nak. Hát nem tudom mi a bajotok a cuccal de nálam mind az app (Galaxy A70-en) mint a gép tökéletesen végezte a dolgát.
A legnagyobb kihívás elé állítottam a gépet:
Active Track + körbe repülés Fast módban + elég rendesen fújt a szél.
Hallod ember.. tökéletesen tette a dolgát, nem akadt le rólam, nem ment át másik emberre, nem ment előre hátra mint a Mavic 2.
Aki most akar drónt venni annak bátran ajánlom az Air 2-t.
De sztem nem is fogom tovább frissíteni a firmware-t rajta ugyan is ez nekem már tökéletes.
Innentől fogva általában a DJI csak rontani szokott a helyzeten főleg a mesterséges lebutításaival.
Simán lehet kézből indítani / bekapcsolni még úgy is hogy direkt ferdén tartottam a gépet a gimbal kalibrálásnál, ennek ellenére tökéletesen egyenes lett a horizont.
A gép automatán szépen illedelmesen száll fel az ember kezéből igaz leszállni kézbe már kell egy kis bátorság de az is megy.
Szal most itt vagyok és vigyorgok mint a tejbe tök, hogy végre.... VÉGRE valami normális cuccot sikerült vennem.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Én a házat sem hagyom el esőben / viharos szélben szóval nálam ez sem volt előny a P4 javára.
(#5907) krx21:
Igen néztem a felvételt, sztem nagyon szép videót csinál ezzel a szenzor mérettel.
Egy ami nem tetszik az amikor követés módban a "kevés" FPS (30) miatt ahogy fordul a drón úgy nem sima a videó hanem olyan ugrálós, stutteringes, szakadozós.
Viszont sima reptetésnél ilyen gond nincsen a 60FPS-el.
Képeket is meglepően jókat csinál itt egy panoráma kép amit ma lőttem vele: [link]S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Statikus
senior tag
válasz AuraSync #5906 üzenetére
Első nem játék drónom az Air 2, ezért nem értem, miért jó kézből indítani és kézbe leszállni.
Menő? Jól néz ki?
Sáros, mocsaras környezetben repültök állandóan? Eddig 4-5 helyen repültem vele, volt gyakorlás és munka is, de nekem nem volt probléma fűből indulni és leszállni.
Pár napja írtam 1-2 kérdést, senki nem válaszolt, pedig nem volt semmi különleges benne, esetleg ránéznél, ha már így megszólítottalak kérdéseimmel?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Statikus #5910 üzenetére
Hát attól, hogy te 1-2cm-es fűben szállsz fel az még nem azt jelenti, hogy más is.
Én ma tó parton voltam mint írtam is és hát kaszálás hiányában a fű 30cm körül van.
Addig oké, hogy felszállok a parkolóban a kavicsról vagy a betonról na de ha akkut kell cserélni akkor ugyan ne kelljen már vissza másznom a parkolóig.
Hogy menő? Igen menő. Jól néz ki? Igen. De neked ezzel mi a problémád irigykedsz?
Ja és csak óvatosan ezzel a fűből felszállással mert bekapcsolás után nem tesz jót a gimbal motoroknak az ha elakadnak kalibrálás közben.
Ha olyan kérdést teszel fel amire tudnak válaszolni az itteni user-ek akkor maguktól is fognak nem kell külön felhívni rá a figyelmet.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
Statikus
senior tag
válasz AuraSync #5912 üzenetére
Nem irigykedek, csak értelmét nem látom, hogy lekaszálhatod az ujjaidat az akrobata mutatvánnyal - bár biztos csak gyakorlat kérdése és megy vakon is.
De talán olvastad, hogy első drónom és ezért kérdezem meg, mert eddig nem volt indíttatásom a kézből felszállásra, kézbe leszállásra.Kicsit úgy érzem, hogy baj, hogy kérdeztem. Ha ez olyan csoport, ahol van pár régi arc és ők beszélgetnek, nem akarok zavarni, azt hittem az új drónosoknak mindenféle kötekedés nélkül segítenek. Kár, hogy nem mindenki így gondolkodik.
Egyébként, nem 1-2cm-es fűből szálltam fel, volt az 10 is, letapostam... Nem akad bele semmi. Sem fel, sem leszálláskor.
Szóval még egyszer bocs mindenkitől, ha zavartam a kérdéseimmel...
Jó repkedést, balesetmentes fel és leszállást. -
duni84
aktív tag
válasz Statikus #5913 üzenetére
nem vagyok régi kommentelő a topikban (szinte egyáltalán nem vagyok kommentelő), szóval értelemszerűen én fogok válaszolni
- a távolság kijelzésre nem tudok megoldást a gyári alkalmazásban és férfiasan bevallom eddig még csak a gyárival irányítottam a drónomat, mert nem éreztem, hogy bármiben visszafogna.
- a fa előtti indokolatlan csipogás tippre az "optikai akadály érzékelés" miatt van: azaz egész egyszerűen a kamerába pl belesütött valami extrém szögből a nap vagy bármi miatt rosszul saccolta meg a távolságot. ha tényleg közel érsz, akkor a szenzor úgyis jelezni fog (meg jönnek a távolság jelző csíkok a telefon kijelzőjén)
- a kézből fel-leszállás viszont sokszor igenis indokolt (én mavic 2-vel szoktam kézből indulni és kézbe érkezni): pl hónapok óta nem volt egy rendes esőzés, max záporok, ezért mindenhol minden tiszta por. ha nem akarom, hogy beterítsem magamat/járókelőket/témát, akkor egész egyszerűen kb 180-200cm magasból kell indulni. vagy ott van a magas fű példa, ami szintén elég gyakori. esetleg egy közelben kíváncsiskodó labrador, ami elég hamar ajtótámasszá tudja átalakítani a drónt sohasem gondoltam úgy rá, hogy menő lenne, inkább csak szükséges. mondjuk a mavi2-t nem fogom fejjel lefelé forgatgatni, hogy leálljanak a rotorok, mert eléggé tud küzdeni ha érzékeli az alsó szenzorral, hogy leszállt a kezembe, akkor úgyis leáll kb 2mp múlva.
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
válasz Statikus #5915 üzenetére
Van landing padom és két problem van vele.
Az egyik, hogy azt magaddal kell cipelni a másik meg az, hogy szeles időben nem a legjobb ötlet ledobálni a földre főleg olyan helyre ahol alá tud kapni a szél.
Persze vannak földbe dugható lefogatói de azt minden alkalommal lerakni aztán meg kihúzni és sáros lesz nem beszélve ha kemény a talaj akkor... áhh csak macera.A kézbe landolás veszélye ahogy irtad is az ujj ledarálás.
Na de ez csak látszólag veszélyes.
Ha a kezedbe veszed a Mavic 2-t vagy az Air 2-t akkor meg tudod nezni, hogy a propellerek meddig érnek el.
Van a géptörzs közepe ott szinte esélytelen, hogy megvágjon a prop.
Ja és egyáltalán nem kell hozzá sok évnyi tapasztalat, hogy az ember így szálljon le.
Egyetelen egy videót néztem meg Air 2 kéz fel/le szállásról, kimentem és megcsináltam hiba nélkül egymás után többször is.Inkább bátorság kell mint tapasztalat.
Elég bátor vagy Statikus?
Rajta próbáld ki egy szeles napon.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
őstag
-
duni84
aktív tag
válasz Statikus #5915 üzenetére
ahogy előttem is írták (nekem is van landin pad a kocsiban, "lecövekelhető", összehajtható), de kb 2-szer használtam. macerás, vinni kell magammal, tökölni kell leszállásnál, hogy ne pont mellé menjek, homokos vízparton ugyanúgy beporoznám a környéket, stb ... )
a drón testének középvonala alatt biztonságosan megfogható. akár szeles időben is. nekem zongorista ujjaim vannak, ezért a mavic is tök könnyen megvan, épp ezért nem tudom elképzelni azt a szituációt, hogy egy air-t ne lehessen "elcsípni" leszállás közben, ha valaki legalább 140 cm-ig megnőtt
#metszéspontok
-
veterán
válasz Statikus #5919 üzenetére
Én ugyan csak Sparkkal tolom, de inkább kézből indítom. Egy ideig landing padról is nyomtam, de szélben például sokkal bizonytalanabb vele úgy felszállni vagy leszállni. 2 hónaposan így borítottam bele a hóba... leszállásnál alá kapott a szél, és motorral a hóba fordította. Az hagyján, hogy megállt bennem az ütő, de utána elküldtem bevizsgálásra is kényszerből, mert furcsa daráló hangja volt, hiába fújtam ki a motorból a havas löttyöt. A myactoin-nél ránéztek, és végül nem találtak problémát, csak propellert cseréltem, de cserébe majdnem falhoz vágták, mert hármason volt az irányítás, amit állítólag rajtam kívül kábé senki nem használ! ;-D
Szóval, azóta inkább kézből indítok és szállok is le, semmi gondom vele.
Más: ÁNYK-ból igényeltem légteret júliusra, és így is kicsit több, mint két hét kellett az elbíráláshoz. Csak azért írom le, mert sok helyen 2-3 napot írnak, de az szerintem csak véletlen lehetett.
-
Tomjack
tag
Igen láttam egy videóban kézi módban az Apas elkerülő rendszer be volt kapcsolva. Két fa lombkoronája között volt egy kb 1,5 M lyuk. Kamerával belőtte előre nyomta a kart a gép szépen korrigált és átrepült a lyukon. De így próbált magának, egy falnak, autónak nekimenni. Falnál megállt. Autó és saját maga esetében kikerülte. Engem az érdeke hogy így tudja a 4K 60 FPS?
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
"APAS Limitations:
Not available when flying sideways.
Not available in Intelligent Flight modes.
Not available when recording at high resolutions such as 1080, 2.7K or 4K above 48 fps
May not work well over water or snow, or in very dark conditions.
Make sure Forward and Backward sensors are operative.""APAS korlátozások:
Nem elérhető oldalirányú repülésnél.
Intelligens repülési módokban nem érhető el.
Nem érhető el nagy felbontású felvételek esetén, például 1080, 2,7K vagy 4K, 48 kép / mp sebesség felett.
Előfordulhat, hogy nem működik jól víz vagy hó felett, vagy nagyon sötét körülmények között. Győződjön meg arról, hogy a Forward és a Back érzékelők működnek" -
Ma is repkedtem ilyen szélben: [kép]
Volt active track, sport mód, tripod mód, sima repkedés, stb.
Egyik akkut 35%-ig a másikat 60%-ig merítettem és a végén már "untam" a dolgot.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy unalmas volt, hanem azt hogy "lemeríthetetlen" gép.
Ekkora széllökésekben már a panorámaképeknél előfordulnak hibák, de pl az aktív trekk kiválóan működött.
Kép: [link]
Szóval még egyszer mondom, MEGÉRTE lecserélni.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
preludium975
tag
Hali, belföldön lehet kapni Mavic Air-hez fekete top covert? A drón tetején lévő burkolatra gondolok.
-
Megjött az új akku és már birtokba is vette. (jó minőségű kép)
Ez is megjött a P4-hez laza két hónap alatt Ali-ról, de már nem tudom hova használni.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
pavika
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. Van egy viszonylag keveset repült Mavic pro FMC-m. A kollégám egy hete minden nap nyaggat, hogy adjam el neki, mert mezőgazdasággal is foglalkoznak. Milyen jó lenne, ha meg tudná nézni a föld széléről, hogy van-e vadkár, vagy egyéb gond a termőterület közepén. Nagyon jó vételi árat mondott a gépemre. Mivel nem gondolkodtam az eladásán, ezért nem tudom eldönteni, hogy lecseréljem-e egy új Mavic air 2 FMC-re. A Mavic pro-t csak hobby célra használom. Viszont a DJI Go 4 progi mellé a Litchi programot is megvettem, amit néha használok. Szerintetek megéri váltani?
-
Geller72
veterán
A Licsit elfelejtheted, a Dji Fly app nem támogatja (még). Kérdés, hogy minek cseréled le? Van e olyan pozitívuma az új gépnek, amit ki is tudnál használni azon kívül, hogy újabb és garanciális, a régebbi meg nem? "Kocsmába járni bármelyik bicajjal lehet.". . Gondolom, azért lenne difi a két gép közt árban. Az új air 380k. A pro ennek kb a felét éri. Max. Azaz pakolnod kell még hozzá bőven. Én nem váltanék.
-
mokus1
addikt
Mire jó az a Litchi?
-
Igen így már 4 akku van.
Most már mindenre IS elég a rep idő.
Az első negatív tapasztalat az Air 2-vel:
4 RTH-ból 2x-er szállt le pontosan és 2x-er próbált meg 2 méterrel odébb landolni.
Igazából csak teszt volt mert RTH nekem csak arra kell ha elmegy a jel akkor annyira vissza jöjjön, hogy megint legyen irányításom, amúgy mindig manuálisan szállok le.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
khorvat
senior tag
Szerintetek a DJI gépei és konkrétan az Air 2 mennyire bírják az esőt vagy csak az enyhe záport? DJI Care érvényes eső miatti kárra is, ahogy vízbe esésre is ha megvan a drón is persze?
Egy youtube videón esőben zajlott egy drón vizsga, mondván a DJI gépek bírják, ezen nem kicsit meglepődtem! -
VANESSZA1
őstag
Tervezett repülésre, normál repülésre, orbit, hyperlapse..stb.
Egyszóval vele elfelejthető a DJI Go4, és előbb utóbb az új f..fütty Air2 App.[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Fuhur
kezdő
válasz khorvat #5938 üzenetére
Általában ki szeret esőben reptetni?
Ha ettől eltekintünk akkor kérdés, hogy mit akarunk esőben? Fotózni? Akkor a vízcseppes lencse hmmm.... mondjuk finoman nem kedvez a képminőségnek, nem beszélve az esőben amúgy is gyatra látási viszonyokról.
Ha nem fotózás a feladat akkor jön szerintem a legsúlyosabb probléma. Nem a beázás!
A vizes burkolat elektromos jellemzői gyökeresen megváltoznak. Ebből az fog következni, hogy a burkolat alatti antennák elhangolódnak és ettől drasztikusan lecsökkenhet az addig megszokott hatótáv.
Mindezektől függetlenül én esőbe nem megyek ki ha nem muszáj. Repíteni meg még annyira sem. -
Enzo_86
tag
Sziasztok!
A minap tettem szert egy Mavic Airre és iszonyatosan tetszik ez a dronozás
Emiatt már gondolkodom plusz akksi beszerzésében is. Szerintetek az AliExpressen amit árulnak az valóban eredeti? Van ilyen irányú tapasztalata vkinek?[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Statikus #5942 üzenetére
Persze, mert Kék Villámosat akarnak játszani.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
m4rk.89
aktív tag
Sziasztok!
Nyáron szeretnék egy DJI Mavic Mini-vel drónozni, de sajnos csúszik a törvény...
Valaki össze tudná nekem foglalni (akár privát üzenetben) az ÁNYK-s eseti légtér igénylés átuftását? Itt az is érdekelne például, hogy egy X ezer forintos igénylést ki tudok-e tolni valami élhető 1-2-3-4 hétre viszonylag nagy területre.
Illetve ami szintén érdekelne az az éves biztosítás témakör, díja, átfutása stb.
Előre is köszönöm!
-
krx21
nagyúr
-
válasz m4rk.89 #5947 üzenetére
Más az Inspire-el meg nagy több motoros géppel is repül nap mint nap engedély nélkül, te meg egy tenyérben elférő játék kategóriás géphez akarsz légteret kérni?
Azért ennyire nem kell félni a megfélemlítő politikától...Biztosítás kötéshez meg lépjél be a DOE-be.
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- TISZTA, MAKUÁTLAN: Tefal Ultra Compact 2000W - Konyhai grill bbq sütő - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- Eladó vagy cserélhető sörös korsó és sörös pohár gyüjtemény!!!
- Google Home Mini CSOMAGKÜLDÉSSEL IS, PRÓBAGARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen