Új hozzászólás Aktív témák

  • KROK640

    veterán

    válasz pomorski #153132 üzenetére

    "nem azért járt ötös, kisötös, dicséret, vagy egyéb poz. motiváció, ha jó volt a gyerek, ügyes volt a gyerek, hanem azért járt, ha pl. kihegyezte a tanár ceruzáját, vagy megvakarta a tanár hátát" - nálam általános iskola elsőben pont ugyanez ment.
    Meg ha pontosan azt csináltad amit a tanárnéni akart. (tulajdonképp megkezdődtt a jó rabszolgának nevelésünk).
    Én úgy kerültem általános elsőben, hogy tudtam írni (számítógép billentyűzeten) és olvasni. Ez jelentős előny volt a többiekhez képest (pláne, hogy akkoriban nem sok embernek volt otthon számítógépe vagy ha igen, akkor sem ennyi idősen ült mellé), akik ugye nulláról kezdték. Illetve nekem kétjegyű számokig, ha lassan is, de ment az összeadás és a kivonás. Mi voltunk a B osztály, mellettünk az osztályba járt egy olyan kislány akit már régebbről ismertem, és rendszeresen megbeszéltük, hogy ki mit tanult. Pár hónap alatt kezdett ijesztő lenni a különbség, mivel még hozzáképest is előnnyel indultam, de az tűnt fel, hogy ők már javában kétszámjegyű számokkal számolnak, meg az ABC utolsóbb betűit veszik, mi még egy jegyű számokkal dolgozunk, és az ABC felénél tartunk. Ugyanis a tanárnőnknek az volt fontos, hogy sokat játszunk kint az udvaron, mert akkor ő tud napozni meg olvasni, meg telefonálgatni az aktuális udvarlókkal, az meg, hogy májusban még 7-8 betű hiányzott az ABC-ből (az A-sok már rég ismertek minden betűt) az annyira nem volt szempont.
    Mikor a szüleim erre rájöttek, akkor nálunk is az iskolaváltás következett. (az más kérdés, hogy ez mennyire szolgálatások más szempontból az érdekeimet, hiszen egy 5 perc sétára lévő iskola helyett így lett egy sétás, villamosos, buszos napi kb 45 perces utam, és ennek tetejébe még váltó tanítás is (délelőtt és délután), 4 évig csináltam, de kb sosem tudtam megszokni)

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák