- EAFC 24
- Már tudjuk, hogy mikor érkezik a NieR: Automata második szezonja
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- Le Mans Ultimate
- Steam topic
- PlayStation 5
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- UbiForward24 - Jövő hónapban indul az xDefiant első szezonja
-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14805 üzenetére
Igen, írták nekem is, hogy annyinak kellene lennie, valszeg levegős a rendszer. A termosztát most jó volt, meleg vizes teszt alatt. Ettől függetlenül lehet simán lehet, hogy bent ragadt.
Jah, próbálkozom.
Ilyen alap dolgokat jó lenne megtanulni, érdekel is, meg hasznos is. Klubbon olyan dolgokat csinálnak egyedül, amiket én elképzelhetetlennek tartottam eddig. Ott segítenek, mondják mit hogy. Így azért könnyebb.
Gézengúz: Neked mekkorák is vannak? 8,5x17" elől hátul? ET milyen? És milyen a gyári felni ET -je?
Tálydi: Még nem, de ami késik nem múlik.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14821 üzenetére
Elmondom miért nem. Alapból a 17"-os felnivel, és a szélesebb gumival sokkal jobban fog tapadni az autó kanyarban, stabilabb lesz. A hátsó 255-ös gumi induláskor már nehezebben fog elkaparni. A fékutam csökkenni fog, így duplán nő a biztonság. Nem lesz olyan, hogy padlóféknél vagy a gumi nyikorog, vagy az ABS üti a pedált száraz úton.
Ráadásul ezekkel nőtt az autó nyomtávja, ami ugye nem kell ecsetelnem mivel is jár.
Jah, és végre megszűnik kanyarokban az az érzés, hogy a gumi le akar fordulni a felniről, mert annyira ballonos.Most már 4db E39 -en láttam ilyet, kettőt a klubbról, kettőt powerről. Holnap felhívom őket, és rákérdezek erre. De a gyártó oldalán fel van tüntetve, hogy E34,E39.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14837 üzenetére
Jah, hát mi biztosan nem megyünk.
Közben az is kiderült, hogy ez a felni nem kóser. Felhívtam egy tulajt, azt mondta a 255/40-es gumival felejtős.
Ő 245/40-es gumit rakott fel hátulra. Na most ezzel az a probléma, hogy teljesen eltér a gyári méretektől. Szvsz, nem tudom. Jah, és még rá is kellene próbálnom, mert ha kicsit lötyög, akkor kell rá tehermentesítő. Azt hogy mitől függ, nem tudom. Akit kérdeztem, 2000-es évjárató E39-el nem lötyögött.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tálydi
senior tag
válasz
dragonfx #14856 üzenetére
Alap, hogy itt a topicban BMW minden, de runnert még nem láttam itt, gondolom kevésbbé elfogult mint mi, ezért vagyok kíváncsi, Ő(k) miért BMW-t választotta/ák.
Nálam egyszerűek az érvek ugye.
Autóémet, felépítése: motor->váltó->kardán->diffi, és mindenek előtt 6henger,
Eeeeh, what’s up, doc?
-
-
-
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14914 üzenetére
Szerintem minden megérte eddig. Ha megnézed a BMW találkozót, az autók fele E39. Asszem nem véletlen, legnépszerűbb BMW. Klubbon is megmondták azok akik E60-t vettek, hogy nagyon jó kis autó, de minőségben E39/E38 volt a csúcs. Most van egy F10-es tulaj, arra már azt mondja, hogy újra hozza azt a szintet, amit anno az E39.(540i -ről váltott) Sokáig még jó autó lehet, olyan extrákkal amikről egy 4-5 éves autó csak álmodik. Lásd új Swift -ek, ugyan ennyibe kerülnek használtan. Akkor már inkább ez. Még mindig azt mondom, hogy egy rendszeresen szervizelt öreg autó, valós km -el többet ér mint egy fiatal akármi. Roppantul kényelmes, csöndes, erős, és még takarékos is tud lenni.
Navival meg DVD+TV-vel meg minden extra kívánság ki lenne elégítve.Felni tudod miért érte meg? Mert a gyári garnitúra elmegy gumival 60k körül, így már csak 30k befektetés volt. Új gumikat úgyis vennem kellett volna. 30.000Ft -ért szerintem nem volt nagy beruházás.
Szvsz, 150k sem nagy pénz, főleg azért amit kapsz érte.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14925 üzenetére
Jaja. 8-an megyünk, két autóval. Leosztva a benzint nem lesz vészes. Múltkor is 8l alatt mentem átlagban. Autópályadíjjal 20.000 Ft lesz kb. az utazási ktg. Még belefér.
Hát, bontottan 20-40k között van. Ha azzal van a gond, akkor azt mondom ok. Ma már hívott reggel, hogy hallja a zajt, nem olyan erős, de nem oda való. Gondolom most megbontja. Jó lenne tudni, mert közben beszéltem egy sráccal, és lehet van neki 25k -ért egy darab.
Tálydi: Sajnos én nem tudok menni.
Reménykedtem, de most már biztos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14929 üzenetére
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, verem a fejem a falba. Ma hívom a szerelőt, hogy mi újság. Erre, mondja, hogy kész az autó, 100.000Ft a végszámla.
Csak hápogtam a telóba... Össze is vesztem vele. A megkérdezésem nélkül belerakott egy bontott klímakompresszort a kocsiba, 60k volt csak az. Mondom hogy a fenébe? Felhívtam Schnitzer -t e39-ről, azt mondja most van nála pont egy, kb. 150.000km -el, pont egy 2000-es évjáratú 28i-ből. Jah, és 10k postával, mivel klubtag vagyok.(egyébként is 20k, nem 60k)
Igazából ehhez még nem nőttem fel, felhívtam apucit, hogy mihez kezdjek. Azt mondja már őt is hívta, sajnos beépítette. Szvsz, padlón vagyok. Most holnap felkéne mennem Bp.-re elhozni az autót, és előtte megmondani, hogy rakja vissza a régit, bármennyire is el van törve. Persze fater azt mondja, már nincs értelme, meg hagyni kell. Nem tudom mit csinálok...
Szvsz, innentől kezdve csak klubos szerelőhöz megyek, de amit tudok(tehát olajcsere és egyébapróságok) azt itthon megcsinálom, ha már van akna a garázsban.Azt meg ugye mondanom sem kell, hogy kb. 200 a vérnyomásom. 50k-val lehúztak. Ráadásul még azt sem tudom, hogy a maradék 40k honnan ered. Mert az olajcsere, hűtővíz, plusz szűrők anyaggal maximum 22k. 18k-t számolt fel munkadíjnak a klímaszereléshez?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14932 üzenetére
Már nem érdekel. Nem én mentem az autóért, talán így jobb. Én nem csak simán átvettem volna. Nekem senki ne rakjon az autóba semmit a kérésem, vagy a megkérdezésem nélkül.
Hidd el, ez után én is magamnak fogom. Csak ez az ember eddig jó volt, mindig 'átmosta' a motort a cserés olaj után pl., ami hasznos dolog. Fűtést is megtudtam egyedül csinálni, akkor ez már nem pálya. Egyedül a benzinszűrőt+olajszűrőt kell megtalálnom, de azt majd megmutatják.
Jó hír, hogy kedden megyek a gumikért, szombaton már elvileg autón az új felni garnitúra. Előre 235/45 R17 megy, hátulra nem mertem bevállalni a 255/40 R17-et, így 245/40 R17 lesz. A gyári kalkulátor szerint ok, és biztosan nem ér bele sehova sem. És jól jártam, Pirelli P Zero Rosso gumik lesznek, 1-2 évesen, 7mm-es mintával.(a gyári 8mm)[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14951 üzenetére
NE is mond. Elmentem másnap a gumisomhoz vele. Azt mondta ezt ne rakjam fel.
Hétfőn viszem őket vissza...ugye garis. Azt mondta, ezeket a nagy teljesítményű gumiabroncsokat nem szabad már javítani. Ugye ezt ott elfelejtették mondani.
Egyébként németből való, ott 6mm után a gondos tulajok cserélik az abroncsot újra, mert futja rá.
Szopok ezzel, de nem adom fel. Már nem is mondok semmit, csak linkelek ha megvan minden.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14957 üzenetére
Ma elmentem megnézni ezt a garnitúrát. Csávó azt írja, és azt is mondta telón, hogy 6mm-es, egyenletesen kopott, 3 éves gumik. Gyanús volt, ezért inkább elmentem megnézni. Főnök nem volt bent, csak egy fiatal srác. Tényleg mindegyik egyenletesen kopott... Mondtam neki, hozza már ide a mélységmérőt. Az elsők 2009-esek, az is rendben van. 5mm-es a minta, ez már nincs. És itt jön a lényeg. A hátsók 2003-asak! (
), és 3-4mm -es a mintamélységük. Anyám borogass...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #14971 üzenetére
Ez a kép alapján is kukás. A közepe be van esve.
Lehet jó gumit találni, csak idő kell hozzá. Használt gumi nem gond, ha jó az állapota, és nem idős. Állapotát úgy lehet felmérni, hogy milyen a futófelület formája, a mintamélység, mennyire repedezett az oldalfala és a széle. Egyébként a DOT számot kell nézni. Az a 2003-as Pirelli P Zero hiába volt már 8 éves, az oldala és a széle repedés mentes volt. Itt van az, hogy a minőségi gumi mit is jelent.
Egyébként E39-hez 17"-os méretben majdnem csak kétszéles garnitúrák vannak a szép kategóriában. 18"-ban ugyan olyanok, de az már túl peres.
Ha a 16"-ra akarnék venni új garnitúrát, az is 140k körül lenne. Akkor már azt a plusz 30K-t nem sajnálnám a 17"-ra.Téli gumi 3 éves koráig jó... Utána megkeményedik. Nyárinál az öreg gumi inkább csak esőben lehet probléma.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15045 üzenetére
Gyári M6 felni nincs E39 -re. Ide beírod milyen gyári felnik vannak, és csókolom. Nincs több. Replica mindig szar... Amit én akartam venni a 18"-os Replica, azon is látszott, hogy nem a csúcsminőség. Festék mállott róla, mindegyik volt már görgőzve. Egy kátyú, és csókolom. A minimum, hogy utána ráz az autó. Még rosszabb, ha a felni sérül. És ezek az olasz replica felnik törnek.
Tanulságos kis olvasmány a Replica felnikről.
"Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hamisított könnyűfémfelnik használata baleset- és életveszélyes."[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15077 üzenetére
Nagy kerék csak kanyarban lesz jó. Ahogy néztem, jók a gumik, nincs nagy gördülési ellenállásuk, így talán a fogyim sem fog nőni. Féltem attól, hogy a nagyobb papucs majd visszafogja az autót. Ismerős a 316i-re 17"-ra 245/40 -es gumikat rakott előre hátra. Ez az a kiütött elektronikájú 1.9-es 316-os. Bár nem oszt nem szoroz, ha az elbírja az ekkora gumit, akkor szerintem nálam sem lesz probléma.
Gondolhatod, hogy az az M1 rendesen át van alakítva, nem csak chippelték.
Majd jön az új M5, V8 biturbo. Az lesz a durva, hogy elviszed meg chipelni, és lazán 600Le pluszod lesz. És akkor még egy kis turbonyomás emelés, és már nyalja a 700-at.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15079 üzenetére
Hidd el az M-es változat bírná, azt a motort erre készítik. Lesz belőle tuningcég által készített 700Le -s változat is.
Pestre az utak miatt nem érdemes. Kerékőrrel hogy tudják lelopni?
E39-re a 17" simán jó, nagy autó. 16"-al ballonos, és néha a 225-ös is kevéske. Télen eleget spórolok a 205-el. Van aki 19"-al használja, mondjuk az már elmebaj. Nekem ugye úgyis kellett volna gumit vennem. 225/55 R16 -os Pirelli P7 Cinturato lett volna 37k/db áron. Márpedig ezen nem szabad spórolni. Így a garnitúra 148k -ba lett volna. Most a két hátsó 103k, szállítással, a két első 35k. Tehát még olcsóbban megúsztam. Plusz kiadás a felni volt, de ha a mostaniakat eladom, akkor majdnem visszajön az ára.
Fő a biztonság. Vészfékezéskor, hirtelen irányváltáskor jól fog jönni a kis módosítás. Szóval nem csak jobban néz ki, hanem biztonságosabb is. Hátul a 255-ös gumi nagyot fog fogni. De vigyázni fogok, nem gyilkolom le, drága volt, nincs több kapargatás. A hátsó P7-eseket is BMW találkozón tehettem tönkre, ott kapták az ívet.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
k.
őstag
válasz
dragonfx #15102 üzenetére
Hagyjuk már ezt, hogy aki jómódú az nem tisztességes munkával érte el. Van ismerősöm akinek 3-4 ingatlana van, és full tisztán, a saját pénzén jutott el oda. És egy rongyos 4 éves Corollával jár, pedig futná bmwre. Bár most londonban nyaralnak a feleségével, és pihennek. Az az út is vagy 1 milla. Szóval simán elérhető elég "nagy" rétegnek ez az egész-most lazán fejből 1 100-200 ezer embernek szerintem- max nem mind autóra költi.
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15123 üzenetére
Gömbfej kb. annyi. De ugye nincs belőle olyan sok, elől lehet csak gond. Csapágy előre talán 12k/db, hátulra aggyal 15k/db?! Valahogy így emléxem. És elég párban cserélni. Majd klubbon leírják a menetét, ott a többség magának csinálja.
Kanyarban én is kíváncsi leszek. Rá kell szoknom, hogy az autó nem kezd el elúszni, hanem egyből csúszik.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15157 üzenetére
Nem, azt mondom, hogy a 740i automatával kb. úgy gyorsul, mint az enyém. Manuál váltóval sokkal nagyobbat lépne, simán -2s. Főleg, ha belegondolok, hogy a 28i -nél az automata +5s az említett sebességig. Ezért mondtam, hogy az 530i már megenné, persze szintén manuállal
. 540i -ben még auto váltóval is jól megy a V8, manuállal meg eszméletlen. Hiába ugyan az a motor, az 5-ösben mintha egy jóval erősebb erőforrás lenne, persze a súly miatt érzed így.
Diesel kell. Keveset eszik, és megy mint a barom.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15242 üzenetére
X5-ben a 30i, 30D is hurka, de még a 4.4i -t is beverem, már volt rá példa, és vezettem is.
Nagy, böszme nehéz, magas, nagy légellenállású, használhatatlan vacak.
Van 4.8is, na az már ütősebb lehet, de végsebbre az is csak 245 -öt tud.
Saab dupla turbo -s erőforrása dohog a gépben?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz
dragonfx #15250 üzenetére
Ha még nem ültél benne, akkor nézz vidiket.
Szvsz, a 740i ugyan azzal a motorral csak kicsit gyorsabb, egy 30i már pariban van vele, sőt! X5 még nagyobb, és ott nem csak a súly nagyobb még annál is, hanem a légellenállás. Ezt is vedd számításba. Egy E46 330i meg még a 4.6 -ost is lehet megeszi.
Auto váltó sokat ront a gyorsuláson, létezett 6 ganggal is, de ezeket mindenki autoval kérte. Egy E39 540 6 gang fényévekkel jobban megy, mint az automata.ui.: Megvolt a nyaralás, 10.9l/100. Autópályán 160 tempomat, oda-vissza. 5 személy, agyig pakolva, még az utastérben is egy rakat utazó. Nem is ment az autó, ült a hátulja. Kb. 1mm hiányzott, hogy a gumi a kaszniba érjen, tehát ippeg elfér.
Gézengúz: Az nem kell, nem látom közúton értelmét.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Mini-ITX
- EAFC 24
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Már tudjuk, hogy mikor érkezik a NieR: Automata második szezonja
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- Milyen monitort vegyek?
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone-t használók OFF topikja
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!