-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Fejezzétek be a politkát, az offolást és a személyeskedést!
#nincsbennetarcsi
-
ArthurShelby
addikt
[link]
Volt vele egy hosszabb interjú is, de abban szerintem sok újdonság nem volt, a lényeg ebből a videóból is kiderül. Pl hogy ő eredetileg informatikus, és semmilyen autószerelői végzettsége nincsen.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
tasiadam
veterán
válasz ArthurShelby #69855 üzenetére
Az E39 szerelés konkrétan annyit igényel, hogy legyen szerszám és tudja az ember, mi mire való, ja meg egy csápos emelő, onnantól kezdve bármit meg lehet otthon javítani, kivéve talán a motort, de még az automata váltó se egy rakétatudomány a leírás alapján.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
negro
őstag
válasz ArthurShelby #69855 üzenetére
Evek ota kovetem az oldalat. Sokat el lehet lesni tole ha az ember maga is szerel. A regi bmw meg felnott lego.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
FIREBLADE78
addikt
Vki tudja,hogy milyen motor van a mini s illetve john cooperben?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #69862 üzenetére
F széria? B48 mindkettő, mint a 20/30i-kben, picit alacsonyabb teljesítményen.
-
Shamat
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #69865 üzenetére
Rendszám hibátlan.
Váltófelújítással kezdem jövő héten. Utána izzítók, porlasztók, vezérlés... Zene nem működik, valószínűleg CCC hiba. Amúgy állapotra nem vészes, elég jól extrázott. Gyári fényezés körben, egyedül a jobb hátsó sárvédő gázos, azt majd javítani kell.
Utólagos riasztó került bele valamikor, össze-vissza vannak tákolva a kábelek hátul az aksi környékén.
Írva van a gép, meg a váltó is, de szeretném gyárira vissza. Nagyon komolyan megy egyébként és nulla füst.
Ja meg elég büdös lehúzott ablak mellett, szerintem leömlő repedt, azt sürgősen rendbe kell rakni, de az is lehet, hogy csak a webastoval van valami gebasz...
[ Szerkesztve ]
DEAD LIKE ME
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #69865 üzenetére
Az, F55/56 az aktuális 3/5 ajtós (utóbbiból csak S van, nincs JCW).
-
FIREBLADE78
addikt
válasz brumi1024 #69867 üzenetére
Értem. Vettünk már kettő minit. Tőlük lehet tudnék kedvezményt és beadnám f15-t valami johnira. Valahol hallottam,hogy a bmw 4 hengeres benzinese eléggé rossz. Értékesítők is olyan semmilyenek. Csak vegyél,de nem mondanak semmi információt. Nem értenek semmihez.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
Érdekes storyt hallottam ma. A BMW elmérte az i4 gyártását, de valójában több i4-et gyártanának ők (arra is készültek minden beszállítónál) csak nincs hozzá aksi. Ez ok, de valami olyat mondott a díler az egyik ismerősnek aki épp autót rendelt, hogy emiatt ott áll a rengeteg i4 alkatrész ami be lett rendelve, ezért próbálják a sima 4-est erőltetni, hogy vegyék a népek, emiatt olcsóbb a 4-es mint a 3-as.
Ami eddig fel se tűnt de most hogy megnéztem a konfigurátorban valóban, egy misivel olcsóbb a 420i mint a 320i, miközben régebben fordítva volt általában a 4-es 1-1,5M-el drágább volt, akkor amikor még 12-13M volt egy 320i listaára. -
Shadowbull
addikt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69870 üzenetére
Ok, ez egy díler duma volt de az mondjuk érdekes, hogy a 4-es, a te elmondásod szerint is egy prémiumabb modell mint a 3-as, mégis olcsóbb jelen állás szerint.
-
Shadowbull
addikt
Hol olcsóbb? Itt nálunk a 420i 51.300, a 320i meg 50.700.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #69868 üzenetére
A 4 hengeres benzinest Ezredes nem szidta, szerintem a kódszámokra rákeresve itt nem találsz rosszat. Nekem is az van, panaszra egyelőre nincs okom.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69872 üzenetére
Mondjuk ott is gyakorlatilag egy árban van.
Itthon 420i alapár 16,5M
320i alapár 17,5M plusz ugye a 420i-ban van pár olyan dolog alapfelszereltségben ami a 3-asban fizetős extra, motoros csomagtartó és sportülések. Ezeket hozzáadva 18M-re jön ki ami már 1,5M különbség a 4-es javára.Mellesleg van egy gyanúm, ezek után bemennél egy ottani szalonba és jóval nagyobb kedvezményt kapnál a négyesre mint a hármasra.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Tsebacsi #69873 üzenetére
A B kódosokról még nem sem láttam rosszat, a miniben meg egész ficós a 192-est próbáltam. Ami gyengébb az a váltó, mert nem a zf-es vannak benne, ha jól tudom.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69874 üzenetére
"jóval nagyobb kedvezményt kapnál a négyesre mint a hármasra."
Lehet. De ezek a mozgások teljesen normálisak.
Az egy marhaság hogy hegyekben állnak az alkatrészek. Aki ilyet mond annak még nagy vonalakban sincs fogalma az autógyári logisztikai folyamatokról.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69878 üzenetére
Ok, értem
Bár ugye pont te mondtad egyszer, hogy előre berendelik az alkatrészeket sok évre. Ha akku hiány van akkor a BMW-nek a többi beszállító felé valamit teljesíteni kell, ha bekérte tőlük az alkatrészeket. Ilyen szempontból meg logikus lehet ha tolják a 4-est a hármas rovására. -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69879 üzenetére
"te mondtad egyszer, hogy előre berendelik az alkatrészeket sok évre"
Ilyet biztosan nem mondtam. Szerződéseket kötnek a jövőbeli szállításokról, ebben rögzítik az irányadó számokat, megfelelő rugalmassággal. Az alkatrészek rendelése a pontos gyártási programhoz ütemezve történik meg. Sehol nem állnak hegyekben az alkatrészek, még a beszállítóknál sem, mert ők is a lehívásokhoz ütemezik a saját termelésüket.
"Ha akku hiány van"
Nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69880 üzenetére
Akkor hol mérték el az i4-et, hogy nem tudnak eleget gyártani belőle?
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #69881 üzenetére
Úgysefogjabeismerni
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69881 üzenetére
a teljes logisztikai-gyartasi lancban barhol lehet szuk keresztmetszet. De ez semmilyen modon nem tud olyan jelenseget okozni, amirol a szalonban allitolag beszeltek.
Jelenleg jopar tipus van, amibol nem tudnak eleget gyartani, mert az igeny sokkal magasabb mint amire eredetileg szamitottak, es nem csak elektromos. Ez nem akkucella specifikus tema.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #69881 üzenetére
Az enyemre saccolni se mernek, meg az se biztos iden meglesz
mas: 20d semmi baja nem volt, garazsban allt, hideginditasnal ugy jar,hogy meg a kormanymuvet is razza, minden henger megy, prlasztocsucsokban van kb 2000km
mintha a motortartobak ki lenne szakadva
kesobb uresben mar ok, D-be lehuzva meg mindig szokatlan rezonancia
Bemelegszik akkor mar hibatlan
Otlet? -
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69883 üzenetére
Értem én csak te is értsd meg, hogy van egy logikus magyarázat, kvázi tényekkel alátámasztva (nyilván nem ismerve a teljes láncot), meg van vele szemben a NEM, mindenféle magyarázat nélkül
Melyiknek higgyünkKis magyarázat a fentiekhez.
Szalonban csak arról beszéltek többlet van alkatrészből. Azzal tisztában vagyok, hogy a beszállító nem gyártotta le ezeket az alkatrészeket, de azzal is, hogy amikor előre berendelnek X darab alkatrészt akkor bizony ha azok számok nem teljesülnek fizetni kell valamiféle szerződésben foglalt "fájdalomdíjat", elmaradt hasznot most mindegy hogy hívjuk. Nem tudom elhinni, hogy odamegy a BMW a Tier 1 beszállítóhoz, hogy kéne nekünk 100e ülés takaró műanyag, majd ja bocs, mégis csak 5e kell belőle a teljes életciklus alatt, hogy ezt lenyeli a beszállító. Ebből pedig simán kijön, hogy lehet olcsóbb legyártatni és eladni olcsóbban egy i4 alkatrészt egy 4-esben mintsem kifizetni a semmire a lóvét. -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #69886 üzenetére
Azért nem ad magyarázatot, mert nem tud. Attól, hogy valami az autóiparban dolgozik nincs képben minden folyamattal-sőt alapvető hiányosságok vannak a fejében. Nem értem miért kell ennek az ellenkezőjét sejtetni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #69885 üzenetére
Egyáltalán nem rossz szerintem, de nincs annyira kifinomult, mint a ZF. Alacsony tempónál a ZF finomabb, a JCW tud kicsit bólogatni, illetve egy picit gyakrabban veszed észre, hogy ott van és dolgozik.
S vs JCW vonalon: A duplakuplungos az S-ekben határozottan kevésbé sportos, nekem a kettőt sokat egymás mellett vezetve sokkal jobban bejött a JCW.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz FIREBLADE78 #69889 üzenetére
Nem, inkabb a lassulas utani hatarozottabb indulaskor (pl gurulsz lampahoz, majd zoldre valt es indulnal).
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69886 üzenetére
"van egy logikus magyarázat, kvázi tényekkel alátámasztva"
Amit leírtál az egy logikátlan butaság.
Két eset lehetséges:
1. A BMW alultervezte az igényeket.
2. A BMW túlbecsülte az igényeket.Gondolom abban egyetértünk, hogy a két pont egyszerre nem állhat fent.
Nézzük mi történik a két esetben:
1. Sokkal kisebb a rendelkezésre álló gyártási kapacitás mint az igény. A várakozási idők megnőnek, az árak emelkednek, a kedvezmények megszűnnek. Minden beszállító csapágyasra van hajtva, az előre megállapodott kapacitás maximumán termel mindenki. Minden rendelkezésre álló alkatrészt azonnal felhasználnak.
2. Sokkal nagyobb a gyártási kapacitás mint az igény. Várakozási idő nulla. A kereskedők tele vannak készleten lévő autókkal, rengeteg a kedvezmény. A beszállítók alacsony kapacitáson termelnek. Műszakokat állítanak le, termelési szünetet tartanak.
Szerinted a két pont közül melyik jellemzi az aktuális helyzetet?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #69892 üzenetére
Ok, tegyük fel igazad van.
i4 első, 4-es többi 2-es. De most ennyire nem kell az új négyes. Ebbe amúgy még mindig beleillik az elmélet -
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #69894 üzenetére
Valójában ez összefügg. Nyilván amikor megtervezték előre az igényeket, akkor számoltak egy adott BEV-ICE aránnyal (nyilván tűrésekkel). Ha az i4 iránti keresletet durván alulbecsülték, akkor ebből az következik hogy az arány felborult. Egy adott határon túl nem tudják vagy nem akarják eltolni az arányokat, ezért reagálhatnak úgy is hogy megpróbálják növelni a keresletet az ICE verzióra, és ezzel billentik vissza az arányt a kívánatos szintre.
De ettől még nem fognak hegyekben állni az alkatrészek, ez semmilyen forgatókönyv esetén nem fordulhat elő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
chess001
aktív tag
Ez jó lesz?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bittorrent topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Steam Deck
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- iPhone topik
- GTA V
- MILC felhasználók szakmai topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs