-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #67500 üzenetére
Még nem de remélem fog. Amúgy én olyan pletykákat hallottam, hogy már a német gyártóknál is csökkennek a rendelések csak a feltorlódott állomány miatt ez még nem látszik. Persze te ezt lehet jobban látod
-
Chris0321
addikt
Nagy buli lesz otthon tölteni az elektromos autót az új rezsicsökkentési szabályok mellett. Nem mindenkit érdekel az átlagfogyasztás , engem nem zavar ha megeszik 9 litert 100 kilóméteren az autóm, tankolok amennyit kell. A napelem is csak akkor tölt ha süt a nap, télen és este nem sokra lehet majd használni.
Shadowbull: Azért az túlzás, hogy egyre kevesebb kompromisszummal jár az elektromos autó. A töltők száma nem nőtt mostanában drasztikusan, viszont van aki ráparkol és nem lehet miatta használni, vagy egyszerűen csak rossz.
Ha nagy cégek foglalkoznak a szintetikus üzemanyaggal akkor biztos látnak benne lehetőséget, egyébként nem foglalkoznának vele mert csak pénzkidobás. Felesleges a trendeket nézni, mert azt a politika is irányítja. Azt kell nézni mi használható és az elektromos alternatíváiban is bőven van lehetőség és van is aki foglalkozik velük. -
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67502 üzenetére
"Felesleges a trendeket nézni, mert azt a politika is irányítja."
Csak a trendeket érdemes nézni, különben hibás következtetésre jutunk.
Persze hogy a politika irányítja. A politika irányította a downsizing-ot is, ki is pusztultak a szivómotorok. Csak hogy egy példát mondjak.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #67504 üzenetére
Annyira kipusztultak a szívómotorok, hogy a most megjelenő Civic-ben is az lesz.
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #67506 üzenetére
Attól még szívómotor és most megjelenő autóban lesz. A kis turbós inkább hátrány mint előny. Bonyolultabb és a fogyasztása sem biztos, hogy kedvezőbb.
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #67508 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy sok van hanem azt, hogy még mindig van.
cOxeR: Télen hamarabb sötétedik, ha 15 óra körül ér haza valaki akkor nem sokáig fog tudni napelemmel tölteni. Ez ugyebár tény. A nap sem süt annyit, ez is tény. Nem értem mi a problémád azzal, hogy ezt megemlítem.
FIREBLADE78: Lásd, előző válaszom.
-
windlord
őstag
válasz Chris0321 #67511 üzenetére
Nem a kicentizett jovedelmuek megoldasa a mai vilagban. Ezt lassuk be.
Eloszor is, kellene:
- ház
- garázs + villanyvételezesi hely
- villany, ami lehetőleg úgynevezett H tarifa
- napelem (ami kinullazza a napkozbeni energiadat, amig termel, sot meg vissza is termel es gyogysitja /szerencsesek/ a sajat megtérülését)
- esetleg akkupakk es ejfelkor is tolthetsz (feltetelezve, hogy van meg devla benne)
- Gyors vagy felgyors tolto a falra. Kocsihoz vetítve nem akkora matek...Nah, megerkeztunk az elektromos auto tartasanak /kb./ optimalis felteteleihez.
De megnyugtatlak, ahogy az autozas is a villany, de az eletunk is a villanytermeles szigetuzemuleg (napelem vagy kollektor es akkupakk) iranyaba fog terelodni.
Vitazhatunk itt a napelem kinek valo, karos, nincs hozza alapanyag..stb dolgokról.
Nem is ertem hogyan keveredunk ide mindig.
Persze, ha egyszerre kell 500km -et letekerni es vissza, akkor a mai elerheto szinten ez kompromisszumos.
Cegessel jarok, de munkabajarasra, gyerekekert es vasarolni max megyek 15 km -et naponta.
Meloval egy napom kb 70km es akkor sokat mondtam.Szoval ha a fonokom adna egy villanyos gepet, orulnek, de itthon bajosan toltenem, mert tarsasban lakom.
Bar honap es hazat kell vennunk, akkor meg nem marad elektromosra
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz windlord #67513 üzenetére
Valójában a hosszú listából egy dolog kell, egy 16A-es konnektor ezt pedig akár a legtöbb teremgarázsban is kivitelezhető. Mellesleg az új építésű lakásokhoz járó teremgarázsokban már megveheted a kiépítést. Haver is megvette, bár kiadásra vette a lakást de úgy volt vele inkább kifizeti most mert később lesz ennek még értéke.
Visszatérve még egy 10A-es töltőről is egy éjszaka alatt (12 óra) be tudsz tölteni egy autóba olyan 25 kWh-t. Ez városi közlekedéssel 100-150 km attól függően milyen autó, i3 vagy valami SUV. Ezt ugye megteheted minden nap, annyit meg nem autózol el kivéve ha valami területi képviselő vagy.
-
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #67516 üzenetére
brumi1024: h tarifanal elragadtattam magam a villanyoszkep miatt...
kardkovacsi: teremgarazsban nem hinnem, hogy orulnenek a megoldashoz. Tuzveszelyokozas, botlasveszely a hosszabbito miatt...stb egesszen a nem illo kategoriaig.
Nem közcélú sajnos.Amugy uj kiviteli terveken (pl. Parkololemez, parkolohaz) legutobb is 2A, de max 4A aramra engedett konnektorokat lattam.
Nem véletlenül.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67516 üzenetére
Tarsashazak tobbsegeben nem jarulnak hozza
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67517 üzenetére
Saját parkolóhelyek van egy aljzat, amibe a gyári auto töltőt bedugod, az mióta baleset veszélyes?
Ennyi erővel egy gyorstöltő állomás is baleset veszélyes, pont úgy megy a kábel ott is… az se wireless…
Tűzveszély? Egy 16A-re biztosított új dedikált kiépítés mióta nem bír el 8/10/12A-t ami a gyári töltő legtöbb autónál… Ott mással is baj lesz…
Keresed a hülyébbnél hülyébb kifogásokat… csak semmi értelme… főleg kívülállóként. -
Puma K
veterán
válasz Gsx-rr #67480 üzenetére
Azért van E39-em mert a cég ahol jelenleg dolgozom kijjebb költözött a korábbi telephelyhez képest.
Emiatt kellett valami autó ami legalább 115 lóerős, benzines, klímás és napfénytetős kritériumokat teljesítette.
Ezeket a kritériumokat akkor más verda nem tudta hozni az adott kínálatból. Vettem volna én mást is, de nem volt opció. Meg hát nem is tetszik minden autó...Még a cég költözése előtt volt egy W201-es benzines Mercim, de azt eladtam. Utána tömegközlekedéssel elvoltam nagyjából 2 évig (séta a hegyvidékről a metróhoz majd villamos aztán vagy 10 perc séta vagy busz u.e. haza fele). Költözés után még HÉV-vel is kellett volna utaznom, de azzal az utazóközönséggel már inkább nem kerültem egy légtérbe.
2019 novemberben-decemberben költöztünk. Decemberben-januárban már autókat néztem és végül vettem is egyet.
A Leaf nálam nem opció mert ronda
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz windlord #67517 üzenetére
De miért lenne hosszabbító. Kiállsz egy 1,5-es kábellel, kábelcsatornában meg valami mérővel és kész. Ez azért nem bonyolult. Ami már inkább problémás szokott lenni a betáp, hogy mennyire van belőve, mert ott lehet szűk a keresztmetszet és a szolgáltató nem ad több amperre engedélyt.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #67523 üzenetére
De errol beszelek!
Hogy altalaban nem egyeznek bele!
4-5 peldat tudok
100+ os ingatlanokrol beszelek!
100 lakas, kozgyules stb, az emberek nemtorodomsege es vagy akar rosszindulat
Veszelyes kigyullad a tolto, felrobban az akksi , megvan a magyarazat -
Gsx-rr
veterán
Volt errol tobb cikk is, probaltam rakeresni de talaltam egy erdekes cikket
Hollandiában a témával foglalkozó szakemberek szerint már 3 éven belül több tucat városrészben (nagyvárosok kerületeiről van szó) bekövetkezik az, hogy az elektromos hálózat nem lesz képes a villanyautó-töltőpontokat energiával ellátni – erről az állami ElaadNL villanyautó-töltéssel kapcsolatos kutatásokat végző tudásközpont képviseletében Rutger Croon beszélt a BNR rádióban.
-
windlord
őstag
Keresem a kifogasokat? Villamos projektvezeto vagyok egy eleg nagy villamos cegnel... Van azert ralatasom es tapasztalatom. Azert vagyok kivulallo, mert nincs i3 -am? Azert nem szolhatok hozza, mert villamos oldalrol atadtam par ilyen epuletet? Meg tuzjelzo is volt, so co erzekelo is. Plusz par szabaly...
+ kardkovacsi:
Nyilvan nem a dedikalt leallasrol beszeltem egy sajat parcellanal.
Felteteleztem, hogy oda telepitettek sajat, fogyasztasmeros leagazast es beleegyeztek a tulajdonosok (ha kell).
Ott azert nem beszelunk botlasveszelyrol, hisz sajat parcella (igaz coxer?)Amugy a parkolohazaknak van am hazirendje.
A botlasveszelynel a pl 15 meterrel alrebb telepitett konnektorra gondoltam.Nem is ertem miert kardoskodtok az idiota otlet mellett.
Tuzveszely? Nem az amperitas, hanem a zarlatos eszkoz kockazata a baj.
Meg, hogy az a konnektor nem a toltes miatt van.Jezusom emberek!
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67520 üzenetére
Tök érdekes, egy rakás ilyet láttam már mélygarázsban, elosztó doboz, benne egy fogyasztásmérős relé, lehet előre feltöltősre is megcsinálni... eltér x kWh-t amit kifizettél lekapcsol... vagy havi elszámolással...Van din sínre szerelhető, szerelődobozba tehető... ilyenekkel mérem itthon pl a melegvíz bojler fogyasztását... de látom a redőnyök éves felhasznált energiáját.... és kerül egy az autó elé is, ha kitalálom végre a fix töltési pontomat.
Ilyenen töltöttem pl a Brno-ban is mikor kint voltam kétszer is....
Ez megint a nem akarás... persze ez lehet a fenntartó oldalról is... de ez csak rugalmasság kérdése. -
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #67522 üzenetére
Én értem a gondolkodásod, vannak hozzászólások, ahol tök jól ki is logikázod.
Parkolóház:
Nyilván itt is megoldás kell az elektromos töltőkre. Lesz is, van is. Sőt tervezve is van. Nem sok, de van.
De ez nem az a tervezési megoldás, hogy 3x1.5mm mbcu és kábelcsatorna, C16 kismegszakító és egy egyfázisu fogyasztásmérő.
A tudom mi kell a működéshez otthon, de azt nem tudom mi kell egy közforgalmú épületbe (szabvány, jogi háttér = tervezés)Gsx-rr jól írta:
Megérkezünk, bemegyünk a sorompón. Leparkolunk. Erre szól a jegy. Én mérges lennék, ha üzemeltetnék egy parkolóházat, és a jegyért cserébe mindenki azt hinné, hogy tölthet a maintenance konnektorból. Esetleg egy rezsóval össz csap egy paprikáskrumplit. "Úgyis vettem jegyet".Ezekre a helyekre céleszközöket kell telepíteni, ha tetszik, ha nem.
Ezek a töltőfejek / kútak, nevezzük bárhogy.
Ezek garantálják a biztonságos töltést. Nem a konnektor, még ha működik is vele. (Nem az otthoni garázsról beszélek).
Oda már nem elég a csatorna és a 3x1.5mm és a C10-16A.
Lesz az 5x10, elosztószekrény, traffó és terv. Elengedhetetlen a felelősség szintek miatt a tervezés.
Ki vállalná a felelősséget egy adott zárlat miatti tűzeset miatt?
Nem hiába vannak a szakhatósági átadások... mérésügy, katasztófavédelem, műszaki ellenőr és estig sorolhatnám...Vagy mint mondtam, kihúzód a hosszítót / mert ilyen helyeken kevés a konnektor - nem véletlenül - , nincs rájuk túl nagy szükség. Valaki átesik rajta és eltöri a kezét. Ki a hibás, a parkolóház, mert oda tett egy konnektort, amibe pont bele lehetett dugni a töltőt...
-
windlord
őstag
És ha láttad, akkor az szentírás?
Bele is néztél a kötődobozba, hogy ennyire tudod mi volt benne?
Láttad a falapsínes rögzítést is?
Láttad a vezérelhetőség lehetőségét is?
Ne már kérlek!
Nem is kellett hozzá létra, mert mellmagasságban volt, és csavarral sem volt zárva így bele lehetett nézni.
Ne nevettesd már ki magad!Kitől veszed ilyenkor az áramot?
A parkolóháztól?
Ő hogyan adózik utána?
Ha bármi baj történne, akkor mint üzemeltető fedve vagy?
A relés fogyasztásmérős cuccod mögé beáll a biztosító ha baj lenne?
Esetleg ne Te mint üzemeltető vagy kivitelező menj a börtönbe?Nyilván kifogás, meg okoskodás, de ezek párban járnak.
Ezer féle megoldás létezik, de azért ez nem teljesen annyi, hogy hívok egy villanyászt vagy megoldom magam.
Otthon esetleg, de közforgalmú helyeken nem!
Ezt el kell fogadni!
Még akkor is ha egy kívülálló mondja annak, aki a kör közepén áll.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #67526 üzenetére
Ezt hagyjuk mert megint poltika, meg sáp beszedés... ami most megy a napelemes piacon itthon is vicc... főleg a céges szerződött ügyfelekkel... olyan kartelek vannak a háttérben, mindent is lelőnek, mert nem elég a kasta... nem lehet 250 Ft-ért adni a villanyt, mert a "trógerek" megtermelik, ezért inkább visszamondja a szolgáltató a szerződéseket... persze ha kikötik a napelemet, tárt karokkal várja őket vissza és adja a villanyt extra profittal. Gigabiznisz...vajon miért vannak titkosítva a beszerzési villanyárak, vajon miért van a gázszerelő ebben a piacban mér egy ideje... ezek a cikkek is, úgy kiverik a biztosítékot nálam... [link] csak a dollár meg az euró... ebbe fogunk beledögleni... látszat intézkedések mögött megy a nyakatekert pénzkitermelés.
-
windlord
őstag
Tisztában vagy vele, miért lőtték le ezt a bizniszt?
Miért nem bírja a mi hálózatunk, és miért bírja más országé?Más a topológia.
Nálunk problémát okoz az inverter visszatáplálása.
Nem 230V -ot nyom a hálózatra, hanem 250V -ot ...
Ez megjelenik nálad és nálam - nem üzembiztos.Más topológiánál - ami nem csillagpontos, hanem pl pókháló pl. - ilyen kiugró csúcsoknál a teherelósztók elküldik kerülőre a feszültséget, így a kábelhossz megeszi a plusz feszültséget.
Nálunk nincs körhálózat.Jó a hálózat, csak nem erre van kitalálva.
Röviden ennyi a magyarázat.
Bocsi a szerkesztés miatt, nem engedte...
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67530 üzenetére
Azt írod, ezer féle megoldás létezik, akkor itt rövidre is zárhatjuk. Megoldható? Meg. Mindenhol kivitelezhető az autó töltése, megfelelő előkészülettel. Senki nem mondta, hogy tákolás kell, arról szól a vita, hogy nem megoldható... ami egyszerűen nem igaz.
Lekattanhatunk erről a témáról, mert felesleges körforgásban vagyunk, ez egy megoldandó helyzet, kell a töltés biztosítása, az emberek mennek az elektromos irányba tetszik nem tetszik, ki kell szolgálni őket. -
brumi1024
veterán
válasz Gsx-rr #67525 üzenetére
Nalunk sem lehet, ismerosnel sem, pedig 2020/2021-ben epultek a tarsashazak, terv sincs igazan ra, pedig adott lehetne, ket szintes melygarazs van, a garazsok mogott megvilagitott tarolokkal.
Mondjuk a 100+-os ingatlan sajnos mar sokat nem mond Budapesten, 1 millio felett van az atlag negyzetmeter ar, sok keruletben az atlagar is 100M feletti.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz Shadowbull #67535 üzenetére
Nyilvan nem az. En is most adtam at egy parkololemezt Pecsen.
En a konnektoros toltesre irtam kozforgalmu helyen, hogy alljunk meg egy pillanatra.
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #67538 üzenetére
Senki nem akart senkit arra bíztatni, hogy közforgalmú helyen dugdossa a saját kis adapterét az ismeretlen nyomvonalú, aljzatba. Semmilyen szerviz konnektorról nem volt szó... sehol, a fogyasztásmérő meg fogyasztásmérő, van belőle elég sok féle/fajta... minősített, ami tudja azt ami rá van írva.
-
Chris0321
addikt
válasz chess001 #67512 üzenetére
Persze, csak ahhoz még nappal kell haza érned, hogy tudj tölteni. Vagy akksik kellenek.
windlord: Igen, nem kevés dolog kell egy villanyautó otthoni töltéséhez. A napelem dologba direkt nem akartam belemenni részletesen, egyébként épp most jött ki egy új törvény vagy mi ami pont a napelem ellen lett meghozva így nem épp arra terelnek minket, legalábbis ebben az országban.
-
windlord
őstag
Ez az egész cikk egy baromság.
Arról szól a cikk, hogy 100% -ban már napelemről megy az ország és hopp, jön a felhő...
Nagyon messze vagyunk ettől az állapottól. (itt is a fele topic azon van, hogy felesleges az eauto, meg szar a napelem.)Vigyük végig a gondolatmenetet:
Jön a felhő, nem termelnek a napelemek, vagy este van.
Paksi blokkokkal mi a helyzet?
Hőerőművek?
Ha jön a felhő, ők sem termelnek?
Szélerőművek? Nyilván azok is szarok, mert nincs légmozgás.Milyen jó is lehetne nekünk, ha annak idején megépítettük volna a bős-nagymarosi vízlépcsőt a Dunán.
Akkor a zöld politika vétózta meg, nagy okosság volt.
Ott volt szó arról, hogy felemelünk vízet valahova magasra, és ha csúcs van, akkor zutty, leengedjük és láss csodát van áram. Amikor nem tudunk mit csinálni az árammal, akkor megint felemeljük a vízet. Közben a Duna meg hajtja a turbinákat és van áram.
30 évig hallgattuk, hogy nem kell ez nekünk.Tehát, itt van részben igaza a cikknek. Nyilván, mi ezért a felvetésért inkább neki sem állunk mert hülyeség...
Mint írtam, a kábeltopológiánk nem megfelelő a napelem visszatermelésre. Főleg, amikor az ország fele neki állna. Nem így van építve.
Ennyi.
Hogy miért lett így?
Nyilván erre is van válasz.Szigetüzeműleg lehet otthon okoskodni, hogy felszór az ember x kW -t napelemet és akkupakkokat illetve vissz-watt védelmet (lekapcsol, ahogy visszatermelnél, tehát nem termelsz vissza). Szerintem otthoni szinten ez a jövő. Ez jelen pillanatban pénzbe kerül, mint az eauto, de az a jövő, ha tetszik, ha nem.
Hogy ez mennyire giga biznisz?
A németek is eladták az Eon -t.
Pedig ott vannak nagyobb halak mint nálunk.[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz windlord #67546 üzenetére
Szerintem először nézz magadba, amikor azokat osztod, amikor nem szakszerűen nyilakoznak dolgokról beszélsz, amikkel nem foglalkoznak. Láttad mennyi víz volt a Dunában nyáron, tudod mi az a párolgási veszteség, tudod mi az a vizi élővilág, tudod hogyan működik egy atomerőmű? Nyilván nem...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
FIREBLADE78
addikt
Istenem. Mindenki úgy tölt aki akar. Mit kell ezen cirkuszolni. Boring....
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
windlord
őstag
válasz chess001 #67547 üzenetére
A szlovakok megcsinaltak egyedul, nelkulunk,jol is erzi magat a Duna. Ok is az energiaval amit kinyernek belole. Ezert vizlepcso a neve.
Nyilvan, ha egy atomeromu vizzel van hutve, nyaron aszály idejen problemat okozhat. Kicsit vissza is vesz az eromu. Amugy a kerdesedre a valasz, tudom hogyan termel egy atomeromu. Te nem lattad a Csernobil sorozatot?
Miert nezzek magamba?
Vesezd mar ki nekem, vagy ne is dobj be nekem kerlek ilyen hozzaszolasokat!Pro / kontra johet a szakma, akar privatba!
Ha hulyeseget irok, nyilvanosan elismerem.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 2042
- Politika
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs