-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63400 üzenetére
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
tasiadam
veterán
elmebeteg kérdés: Lehet valahogy a boost senzor általi jelet mondjuk átadni a fuel economy gauge-nak? Tehát ami nyomást az, azt valahogy átvarázsolni az amúgy is eléggé nonszensz "fogyasztásmérőre"?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63399 üzenetére
Nekem (F30 LCI) az indexen van egy plusz gomb, a >BC alatt. Az kapcsolja az adaptív lámpát automata üzemmódba. Ha csak simán felkapcsolod a távolságit akkor az úgy működik mint egy hagyományos lámpa esetén, kapcsolgathatod magadnak.
Annyi még, hogy csak sötétben működik, tehát ha nappal elkezded nyomkodni nem csinál semmit amúgy megjelenik egy piktogram a kijelzőn, hogy automatában van a távolsági és amikor bekapcsolja akkor tényleg megjelenik a reflektor icon is. Fura, hogy E szériában van ilyen mert 2012-ben jelent meg az adaptive lámpa.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63403 üzenetére
Az adaptív azt jelenti, hogy változtatja a fényerőt és mozgatja a nyalábot.
[link] itt egy videó róla.
Mellesleg a videóban is ott van a gomb, meg a piktogram is
és ez az egyik legjobb extra ami kérhető, a másik a Carplay, nekem biztos. Enélkül nem vennék autót (Tesla emiatt ki is zárva a ratyi lámpájával).[ Szerkesztve ]
-
urban racer
senior tag
válasz tasiadam #63391 üzenetére
Van nálam egy 39 javításon, csináltam neked egy videót. Egy ilyen tesztet indítsanak el a jóemberek, vagy keress valakit, akinek van INPA-ja.
Pluszpontért megmondhatod milyen filmet néztem"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63405 üzenetére
Nekem alul a BC van felül meg más, a felső kis kijelzőt tudom váltogatni, nem mondom meg most, hogy mi van ráírva. Utána olvasva elvileg csak automatára kell rakni a lámpa kapcsolót, és felkapcsolni a reflektort. Kipróbáltam, de nem jön fel az "A" a piktogram mellé. Fura. Pedig ott van benne a visszapillantóba a kamera, ami a szembejövő autót figyelné.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
tasiadam
veterán
válasz urban racer #63407 üzenetére
Okes, tovabbitom az illetekesnek :D vagy ennek eleg egy kabel meg a laptop? Mert akkor megcsinalom magamnam
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #63405 üzenetére
Szintén nálam is ilyen van Amúgy ez a kitakarás jópofa. Akkor takarja ki bal oldali részén,amikor a szembejövő már 20 méterre van kb KIcsit messzebb is csinálhatná,igaz még senki sem anyázott emiatt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #63410 üzenetére
Mert nem kitakar mint a Matrix Led hanem forgatja a csóvát és nyit egy sávot a szemben jövő autónak, vagy akit épp utolérsz. Múltkor enyhe ködben mentem és baromi jól látszott. Fotóztam is volna ha nem egyedül vagyok
Nekem egyedül autópályán a kamionosok szoktak villogni. Mert az ő lámpájukat a korlát kitakarja így a kamera nem érzékeli viszont fent ülnek a bakon és vakítja őket a lámpa. De ahogy látom már rutinosak, mert van felső lámpájuk is amit ilyenkor bekapcsolnak és akkor egyből reagál rá az automatika. -
vedini
őstag
válasz kardkovacsi #63411 üzenetére
Igazabol mar akartam is kerdezni, nalam van, hogy annnyira nem mukodik a kitakaras, hogy mindenki villog szembe, nem jottem ra, mitol fugg. Van hogy km-en at ez van, van amikor minden szembejovo elegedett. Szembe kamionok palyan szinte mindig villognak
Ket dologra tippelek, egyik a rossz minosegu ut, a masik pedig, hogy a lampabura felszine kopott a kavicsfelverodesektol es szorja a fenyt.
Valahol olvastam, polirozni sem olyan konnyu, mert mint egy lencse, polirozastol torzulhat a geometria es szorja a fenyt...
Valakinek van tapasztalata, siman polirozhatoak ezek a burak, van ahol profin megcsinaljak?workworkwork...
-
válasz vedini #63413 üzenetére
Minden ilyen szarul mukodik. Eleg, ha megnezed mikor egy ilyen jon szembe. Osszevissza csovalja a fenyt, ide-oda szor, bele-bele vakit. Az enyémre is villognak, kamiont szalagkorlattol nem latja, a szembejovo mar megvakult, mire a kamera eszreveszi. Masreszt attol, hogy amit szelre vetit lehet nem kozvetlen teged kap, viszont az emelt fenyero az ugyanugy meglatszik. Aki benne ul annak jo, mindenki masnak pedig bosszanto. Mindegy, hogy Merci, Lexus vagy Hyundai.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz vedini #63413 üzenetére
Fura, mint írtam nekem egyedül a kamion szokott problémát okozni autópályán. Lehet, hogy más a szoftver, nem tudom. Az enyém 2018 áprilisi gyártású.
Én inkább a koszra gyanakodnék. Egyrészt az szórja a fényt, még anno amikor megjelentek a Xenon lámpák azokhoz kötelező volt a fényszórómosó berendezés is. Illetve a másik, hogy ha retkes a szélvédő az meg tudja hülyíteni a kamerát.
Például ugyanígy szidni szokták az automata ablaktörlőt is. Én azt vettem észre ha koszos a szélvédő, mert mondjuk ilyen sárfelverős retek időben mész, akkor az automata ablaktörlő is meg tud zakkanni. -
FIREBLADE78
addikt
Pályán nálam is vilognak a kamcsik,ezért soha nem használom ott. Annyira nincs is rá szükség. Szépen világít refi nélkül is.
Ami zavaró,ha automatán megyek: képes rárerizni a táblákra, fényvisszaverő terelőkre.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
ittakary
nagyúr
az összes elmúlt pár évben kiadott autó LED lámpája úgy ahogy van SZAR
az aki benne ül, lehet hogy élvezi, hogy lát mindent, de EZEKNEK NEM LETT VOLNA SZABAD ENGEDÉLYT KAPNIA!!
kb akkora susmus van ezekkel, mint a fogyasztásbotránnyal... nem hiszem el hogy nem vizsgálták be VALÓS KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT... baszki a próbaút ELSŐ ÖT PERCÉBEN kiütközött volna, hogy 1) nem érzékeli kellő távolságból a szembejövőt 2) aki előtted megy annak kb a röntgenjét el tudnád végezni, úgy szétküldi
azt a mérnököt kötöztem volna abba az autóba, ami a saját maga által megtervezett fényszóró előtt megy... rögtön rájött volna, hogy egy FOS az egész
az összes mostani LED lámpás autó amikor mögöttem jön szétvakít baszki, és nem csak amiatt mert az E46 Coupeban alacsonyan ülök...
Az összes márkát ide tudnám sorolni, ami már szétvakított az elmúlt évben: Mazda, Toyota, Suzuki, Hyundai, BMW, AUDI, Mercedes.... STB, kb az összes márka
-
negro
őstag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Az meg hagyjan de a hatso lampak fenyereje is kiveri az ember szemet. Legjobb lampanal este ha allok vki mogott. Az e39-ben debutalt ledes hatso diszkreten de boven eleg fenyerot ad. De allitolag ez mar ilyen licit a gyartokon belul, h kinek vilagit "jobban"
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
urban racer
senior tag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Szerintem kifejezetten egész jó a cégesemben lévő LED. Igaz, nem kitakarós mátrix, hanem csak sima, proli LED, automata refivel, de egész jól működik. A korlátai megvannak-pl elválasztó fal magassága miatt, de amúgy jól teljesít. Egy dolgot elismerek, a 30 éves f astrákat, amiknek szénné van égve a foncsora plusz soha nem volt kitakarítva, nah azokat későn veszi észre. Mondjuk amúgy se látnak semmit szerintem abban a gyertyafényben. A kínai LED halogén helyére téve vagy a foncsoros lámpában a kínai xenon sokkal rosszabb.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
ittakary
nagyúr
a hátsó lámpákról jut eszembe
KI VOLT AZ A DILETTÁNS GYÖKÉR, aki engedélyezte ezt hogy az "új" autókon csak elöl égjen pár pinaleső LED és hátul full sötét az autó?
ja és hiába hagyja AUTO beállításon, ebben a fostos téli szürke trágyában az autómata még simán érzékeli világosságnak ami van, miközben a parasztja meg úgy megy végig az autópályán hegyeshalomtól békéscsabáig a természetesen SÖTÉT színű, de legalább szürke autójával, hogy egy grammot nem látni belőle hátulról
én szarok bele addig szoktam villogni ezekre a madarakra ameddig rá nem jön hogy fel kéne kapcsolni azt a rohadt lámpát mert SÖTÉT van....
itt hibáztatom 1) az autógyártókat 2) a hatóságokat hogy ezt engedték 3) de legalább ennyire az idióta sofőröket, akik nem jönnek rá az autóhasználat első hetében, hogy "jébaszki nem látnak hátulról ebben a beállításban"
-
negro
őstag
válasz Puma K #63397 üzenetére
M20-ason meg vemhazas volt ott max belul kelett cserelni magat a termosztatot, nem hiszem meg ha utangyartott is de femet teszel fel, azzal melle nyulna az ember. Ugyanakkor M52-nel az eredeti gyari 17-et birt es adta meg magat nekem. Bizom benne a mostani gyari is bir ennyit
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ittakary #63418 üzenetére
Szerintem te összekevered ezekkel a mókolt szarokkal a valódiakat, mert ugye egy csomó régi szarba beletolják a ledeket amik vakítanak. Volt róla totalcar videó is. Mellesleg mindegyikre az van ráírva, hogy offroad use, mert ki se tesztelték és E matricát sem kaptak.
Nekem sosem szoktak villogni kivéve a kamion amit írtam. Autópályán is végig használni szoktam, sima országúton is. Sőt látszik ahogy elforgatja a csóvát.
Azt hiszed engedélyezték volna ezeket alapos tesztelés nélkül?Igen, az probléma, hogy ilyen gyertyafénnyel jönnek szemben, akkor későn reagál. De ne a másik legyen már a hibás azért mert valaki 20 éves bemattult szar piláccsal jön veled szemben amivel még a műszakin se lenne szabad átengedni az autót.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ittakary #63421 üzenetére
Ez az emberi hülyeség, hogy nem kapcsolja fel a tompította este hanem megy a menetfénnyel amivel TILOS rossz látási viszonyok között közlekedni. Ez megint nem az autó hibája hanem az idióta sofőröké.
"ja és hiába hagyja AUTO beállításon, ebben a fostos téli szürke trágyában az automata még simán érzékeli világosságnak ami van" - egy lompost érzékeli. Már akkor is felkapcsolja a tompította ha megáll a sor a Margit-híd alatt napközben felhős égnél.
-
KAMELOT
titán
válasz vedini #63413 üzenetére
Ez is egy olyan funkció, hogy semmi értelme csak a pénzt kérik el érte. Állítsd fixre a lámpát és kész. Aztán nem fog senki villogni. Évtizedeken át mindenki így használta.
Itt is jönnek németben ilyen jómadarak, aztán villog rá minden kamionos.ittakary: Egyetértek veled!
kardkovacsi: Azt ugye tudod, hogy nappal kötelező bekapcsolt lámpával közlekedni?! Minek kapcsolgatja automatán? Nappal a hátsó lámpáknak is világítani kell.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
-
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63428 üzenetére
hogy lehet nappali menetfénnyel közlekedni sötétben? Automatán átvált tompítottra ha sötét lesz. Helyzetjelző nem nappali menetfény, kikapcsolva meg semmi nem megy.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63428 üzenetére
Az lehet, de kötelező, hogy a hátsó is égjen nappal is. Aztán ahogy írod, jön az este és elfelejti átkapcsolni, már amelyikben nincs automata.
Nekem indulásnál világít elöl-hátul, mert úgy van bekötve.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
válasz urban racer #63429 üzenetére
mondjuk az F20-nak kell vagy 20 másodperc mire észbekap, hogy hopp sötét van
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63430 üzenetére
Egy fenéket kötelező. Rosszul tudod. Van olyan, hogy menetfény, aminél csak az első lámpák világítanak és ott se a tompított hanem valamilyen ledcsík.
F30-nál adaptív lednél ez, ilyenkor a hátsó lámpák egyáltalán nem világítanak.
Tehát a szabály úgy szól, hogy ha van menetfény akkor annak kell világítania, ha nincs, mert régi az autód, akkor a tompítottnak.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63429 üzenetére
Úgy, hogy mondjuk városban elfelejti felkapcsolni mert amúgy is van közvilágítás. Vagy a menetfény ad valamennyi fényt és nem tűnik fel neki, hogy valami nem jó.
Igen, automatán felkapcsol, csak épp nem mindegyik autóban van automata világítás -
urban racer
senior tag
válasz kardkovacsi #63433 üzenetére
Áhá. Itt van a kutya elásva. Nekem ha ki van kapcsolva, akkor nem világít semmi. Automatában nappali menetfény, ha sötétedik, akkor tompít. A Rangerben is így volt. Ha akarnék se tudnék este gyökérmódban közlekedni.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Puma K
veterán
válasz kardkovacsi #63425 üzenetére
A mókolt szaroknak közel sincs olyan fényereje mint egy BMW-Audi-Merci stb gyári lámpái tudnak.
Minden esetben valami új (rendszerint) SUV az ami rohadtul vakít tükörből is.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
kardkovacsi
senior tag
válasz urban racer #63435 üzenetére
Nekem van egy nulla állás is, akkor menetfény van. Így tudtam lefotózni is, mert automatán bekapcsolt a garázsban egyből a tompított
-
Chrys_
addikt
TFL (Tagfahrlicht) alap esetben F1x-nél is csak elől világít, de én hozzá kódoltam a hátsó világítást is.
"Und was habt ihr heute so gemacht?"
"Wir sind von der Daimlerstraße aus mit nem BMW nach Audi gefahren.""Mit csináltatok ma?"
"A Daimler utcából egy BMW-vel az Audihoz utaztunk."
[BMW M5 CS]
Nem gyenge 180000€ alapár[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
MO lehet ameddig be nem vezetik. Nálunk hátul is kell világítani nappal is, pont azért, hogy jobban lásd az autót. Sok az olyan amikor már kicsit felhős az ég, még akkor sem kapcsolja be. AMúgy meg a magad biztonsága végett jobb, ha mindig bekapcsolva használod.
kardkovacsi: A menetfényhez a hátsó lámpák nem tartoznak vagy téged csak mindig előről néznek? Érted ugye. Menetfényhez a hátsó lámpák is hozzátartoznak. Tévhit sajnos!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Anaren91
senior tag
Volt olyanban részem, hogy kb 20m-t nem láttam magam elé olyan köd volt, és a kedves sofőr előttem menetfénnyel tötyögött. Ő biztos látott maga elé, csak hát a hátsó lámpája nem égett, ha nagyobb sebességgel mentem volna, lehet seggbe tolom.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
KAMELOT
titán
válasz Anaren91 #63444 üzenetére
Pontosan erről beszélek, ezért a "menetfény" az elöl-hátul fényt jelent. Még a vonaton is világít a piros lámpa, pedig mögötte nem jön senki, hogy fékezni kelljen!
Tsebacsi: Meg legyen mellé 10-20M tartalékba szerelés, tankolás
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63446 üzenetére
Ez az amit te gondolsz csak épp a szabvány nem így van. Az egész azért lett bevezetve, hogy a szemből érkezőt jobban lásd és hamarabb észrevedd. A hátsó teljesen értelmetlen ebből a szempontból mert a két autó között utolérésnél jellemzően 10-20 km/h különbség van, miközben két 90-el menő autónál 180 a különbség. Ezért lett bevezetve először a tompított, csak a gyártók panaszkodtak a fogyasztásra és ezért lett a DRL kitalálva helyette.
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-8-2014-008047_EN.html"As a result of this amendment, light sensors are to be fitted to all new models so that the rear DRLs are automatically switched on when it becomes dark. The reason why the rear lights, as opposed to the front lights, do not at present automatically switch on as soon as the car is started, is to do with CO2 emissions, which are reduced by rear lights being switched off when it is daylight. "
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63447 üzenetére
Mennyi CO2 spórolnak meg azzal? 1g? Ezt is valami agyhalott találta ki.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63434 üzenetére
Jo nagy baromsag, idegesit is a Jeep-emben, vehetek 150 dollarert eszkozt ami kikodolja
Tompitott megy ejjel nappal[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Yettel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Radeon RX 6700 XT: a Big Navi közepe?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest