-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Egyes embereknél megfigyelhető a párhuzamosság, ahogy az autókhoz és ahogy a mobiltelefonokhoz viszonyulnak. Villogni lehet autóval és telóval is, de itt ki is merül a hasonlóság.
Csak remélni lehet, hogy többen azért vesznek erősebb autót, hogy gyorsabban és biztonságosabban átérjenek A-ból B-be. Van, akinek ez már teljesül 50 lóról 100 lóra váltással, van akinek nem. Nem vagyunk egyformák. A jellemző az, hogy egyre erősebb autókat veszünk. Nálam nem mindig így történt. 1300-as Lada után trabant(4 ütem), Dácia(új), Corsa 1.0, majd jött a BMW Compact. Ettől nem is lesz erősebb, esetleg, ha nyerek a lottón, de akkor már egyből TeslaA MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Szada85
aktív tag
válasz szimi57 #54901 üzenetére
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy van-e valami különbség a kétféle klímavezérlö panel esetén az E9x-es szériában?
Mindkettövel találkoztam LCI E91-nél, amikor az ülésfütés kapcsolói a klímapanellel egyben vannak (B.), máskor pedig az a rész üres (mint az A. képen), és a gombok lejjebb, a parkradarral gombsorának szélén vannak (olyan képet nem találtam hirtelen sorry).Köszi elöre is.
-
szimi57
őstag
válasz dreizwanzig #54905 üzenetére
Kevesebb előzés, kevesebb halott!
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Igen, más tészta, ott jobban megfontolandó. Nekem volt 180 lovas 240nm-es benzin turbom, 1500 kilo korul, 8.7 volt a legjobb 0-100, amit tudott, mert csak 3.-ban volt meg, es nagyon jokat lehetett vele autozni, erzesre is huzott. Ez a kombi +30nm es 4 tizeddel jobb is, az automata miatt sokkal jobban maszkolt a fordulatszamtartomany, nem tudnek egy indokot mondani, miert lenne az alulmotorizalt.
-
H.Ezredes
őstag
Nem mindenkinek ugyan az igényszintje. Ami neked jó lehet másnak nem és ugye fordítva is. Másrészt hiába mondod,hogy hű de jó ez így a legalapabb amit venni lehet teljesítményben. Nem azért jobb a gyorsulása mert fu de mekkora nagy teljesítmény van hanem nagyon jó a ZF 8HP váltó.... Ez az autó üresen is 1750Kg körül van ami nem kevés.... A váltó elviszi a 0-100-at de ahhoz,hogy meglegyenek az általad írt gyorsulások mindig padlózni kell... Nem hiszem,hogy mindig az a jó,hogy egy normális előzést csinálj padlózd az autót. Beültök ketten a kocsiba úgy,hogy üzemanyag is van benne lazán ~2000kg körül van a súly arról ne is beszéljünk ha beül a család.... De tök jó ehhez a súlyhoz ez az erő tényleg.... Főleg,hogy le van fojtva a motor egyszerűen szar így gyárilag program rajta mert direkt van így megírva..... Mivel rengeteg autóval megyek gyári állapotba meg írottba is legyen az erősebb vagy gyengébb pontosan tudom mennyivel jobb az ha ott van az +. És nem kell,hogy mindig padlógázzal közlekedj. Egyszerűen ugyan azon gyorsuláshoz elég ha csak negyedig vagy félig nyomod a gázt nem háromnegyed vagy padlóig.... Nem azért mondtam ,hogy versenyautó legyen a 20i-ből hanem,hogy legalább tudja azt amit gyárilag tud. A hétköznapokban is sokkal autózhatóbb ha megvan az a plusz teljesítmény. Nem kell padlózni,hogy érezed a pozitív hatásait. De pl a héten volt egy mini one cabrio 2010-es 1,6 gyárilag ez a motor 120Le de itt szoftveresen vissza van fojtva 98Le-re . Használhatatlan fos volt az egész. Megkapta a szoftveres módosítást és meglett a 130Le amivel legalább lehet haladni és talán meg lehet csinálni egy előzést úgy,hogy nem halsz meg. De amúgy 98Le-vel is lehet közlekedni csak borzasztó fos. Inkább legyen ott az erő és ha akarom akkor nyomom. Azért mert a 184Le helyett rendelkezésre állna mondjuk 260Le az nem azt jelenti,hogy éjjel nappal padlón kell / vagy padlón fog közlekedni hanem szimplán napi szinten sokkal autózhatóbb és jobb használni és bármilyen helyzetben sokkal magabiztosabban lehet vele közlekedni.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #54904 üzenetére
Nekem tényleg elég. Nekem a chipet 28i is 290 Nm felett, volt a 30i pedig 300 Nm, érzésre majdnem ugyanaz amúgy.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
válasz H.Ezredes #54908 üzenetére
Igy van, igenyrol beszeltunk, de akkor elmentel amellett, hogy azt irta, neki ez teljesen eleg. Nekem is mas igenyeim vannak, ezert voltak 240-280 loeros autoim. Tudom, hogy jo a 8-as, azert irtam. A 8.3-as 0-100-at igazabol mindenki leszarja, de abbol eleg konnyen lehet viszonyitani, hogy a mindennapokban hasznalhato karakter. Ne mondjuk mar, hogy szar. Neked, meg nekem lehet keves, de egy teljesen jó csaladi halottaskocsi. Emberek millioi jarnak 100 vagy azalatti loeros autokkal, es nem dolnek a kardjaikba. Ha meg tobb kell neki, te magad irtad, ott a 28i szoft ra.
[ Szerkesztve ]
-
Ļantos
aktív tag
Relatív, ki hogy szeret ugye hajtani. Szoktam mosolyogni mikor ezeket a kisebb motoros kocsikra mondják, hogy lassú meg lomha. Mégis mitől lenne lomhább mint egy pl. 150 lovas Passat? Passatról azt írják, hogy hmm hmm jól mozgatja a kasztnit hmmm... egy nagyobb motorral szerelt BMW meg lassú, ugyan már kérem. Van itthon egy 530d meg egy 320d és érdekes mód a kis fityfasz 20d is jól megy, elvisz oda ahova kell meg a kamionokat is biztonsággal tudom előzgetni illetve pályán a tempomat 150 sem megerőltető neki.
Tény amikor anno mentünk Horvátba haver 100 lovas 1.6 benzin Audival meg mi a 101 lovas tdi Passattal a miénk könnyebben ment csomaggal megrakva ugye de nem kibirhatatlan volt az Audi tempója sem. Illetve ha van amugy is előttem 40 autó akkor én nem állok neki előzgetni 300 lóerővel se mert egyszerűen minek, ha meg nincs csak 2-3 akkor azt a 100 lovas szívóbenzinnel is megelőzöm. Nézni kell mire veszi az ember.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz Ļantos #54912 üzenetére
Ja, egyedul a 18i -m is szedte a labat meg ment 200zal is palyan. Gond akkor volt mikor utasok voltak es nem sik terep. Ezert nem sirom vissza es mondom hogy kell az eros auto. Foleg ha egyreszt nem dragabb, se nem eszik tobbet. Varosban tenyleg tok mindegy mekkora a motor.
[ Szerkesztve ]
-
p0lip
tag
Úgy vélem, ha LE oldaláról nézzük, egy 5-ös méretű autót alapul véve dízel esetén olyan 200LE, benzinesnél 300 LE, ami még nem versenyautó, de már kellemesen ellehet járkálni vele.
Amúgy meg nem túl nagy baj, ha minél erősebb[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Azért F10-nél maradva az 520i pontosan ugyan úgy megy 2literesként turbóval, mint az 523i megy 3liter szívóként. 184 kontra 204 ló, 270nm mindkettő, csak a 2literesnek szélesebb tartományban és 7,9 (automatával 8,2-8,3-as) 0-100at írnak rájuk.
A 245 lóerős 350nm-es 528i (6,2-6,4 a 0-100) pedig veri a korábbi 3liter szívó 528i/530i-t (258-272 ló). Forrás: [link]
Az 520d meg "ugyanazt" tudja mint az 520i papíron, kivéve fogyasztás
És hát igen, egy 518d, az fixen A-ból B-be autó, de egy 20i/20d-vel már szerintem teljesen jól ki lehet békülni (racionális keretek között ennél se több, se kevesebb nem kéne h kelljen), DE ha kell vmi oknál fogva extra erőtartalék egy nagyobb előzéshez, ott hagyni egy idiótát, vagy gyors felgyorsítani autópálya felhajtón h besorolj vhova, akkor ami ezekkel teljes gáz, az egy nagyobb motorú autóval fél-3/4 gáznál is megvan, és van hova tovább nyomni neki, HA szükség van rá. Emellett néha jól esik egy erősebb autónak néha megnyomni neki egyenesben , ill. az erősebb motor általában több hengerrel párosul, aminek teljesen más a járáskultúrája és a hangja is, és ezzel el is érkeztünk oda, hogy véleményem szerint egy prémium autó még attól igazán prémium (összeszerelési minőség, zajszint, anyagminőség, extrázottság, prémiumérzeten túl), hogy 4nél több henger van benne. Újonnan egy ilyen erősebb motorú lépcső talán +1,5-2m Ft-onként elérhető (gazdagabb alapfelszereltséggel is általában), van amikor ennél is több, és használt autóként szervízköltségben érdemben nincsen egetrengető különbség abban, hogy most 4 vagy 6hengeres a kocsi. Több olaj kell bele, nagyobbak a fékek, esetleg 1 turbó helyett 2 van, és 1-2 alkatrész talán picit drágább még. Amikor rendbe kell tenni egy frissen vett használt autót, akkor x összeg felett úgyis mind1 lehet az a plussz 1-2százezer Ft, főleg h x évre leosztjuk. Annyi, hogy drágább a biztosítás, az adó és többet eszik egy ilyen kocsi, na bumm. -
chess001
aktív tag
Az adatokon túl nagyon jól tetted, hogy beleírtad a hangulatot, mert a szívóbenzin tényleg abban az egyben erősebb. Ott lehet a fordulatszámot növelni, mert 7000 felett is forognak, a tdízel, turbóbenzin nem olyan pörögős, tök más vezetési stílust kérnek, cserébe meg mást adnak (kb. bármilyen teljesítményt). Egy könnyű autó vezethetőségét semmi nem adja vissza, hiába a csiliárd Nm, az inkább már életveszélyes, mint szórakoztató szvsz.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
p0lip
tag
Próbálom megvilágítani mire gondoltam, az én klasszikus példáimmal. Tudom ez még az antik világból való. Illetve azért is írtam, ha LE oldalról közelítem, nyomaték oldaláról talán ildomosabb. Persze ez is, mint minden viszonylagos, nekem a kb. 400 Nm ami már kellemes. Ezt már egy e39 530d is tudja. Ott van a szériából az 530i ami összességében kb. ugyanazt tudja, csak az nem mindegy, hogyan, a 30i-t még forgatni kell, a 30d-vel meg simán gőzmozdonyozol mellette. A 39- nél maradva, a 40i, 286 LE és megvan mellé a 420 Nm, amivel már szintén kellemesen érezhetem magam.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
Igen, pont ez az, hogy kinek melyik jön be. A 30i Nm-ét a 20d is tudja, de LE-ben meg a 30d gyengébb, mint a 30i... Szerintem már a 250 Nm is elég dinamikus a közlekedésnél, de tényleg nem ülésbeszorítós érzés, szerintem neked ez a 400 Nm a határ, ami már tényleg masszívan paszíroz. A hangulathoz - színházhoz viszont a fordulatszám is elég.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
BeZol
őstag
Én 1.2-es honda jazz-ből ültem a 30d-be, ott tényleg mindig padlógázazni kellett (de nagyon tetszett a hangja 5000 fölé pörgetve, de már +1 utassal alig akart menni), és ugye megvan a nagyobb ccm-es szívóknak és a kisebb turbós motoroknak az előnye abban, hogy nem kell annyit váltogatni és megvan nyomatékból minden.
Magyarul amit erősebb motorral megoldunk szimpla gázadással hangorkán nélkül, azt kisebb motorral visszaváltás és a nagyobb fordulatszám miatt nagyobb zaj kísér. Mindkettő teszi a dolgát a maga módján
Én annyival egészíteném még ki a dolgokat, hogy szüleim szoktak lakókocsizni (utánfutó), és 4-5 fő + csomagok + utánfutóval autópályán dombon felfele a 110et sem tudta tartani a gyárilag 110 lóerős turbódiesel (chipelve volt többre, egyébként 1.9 tdi seat alhambra volt). Amúgy lehet csak 100 a szabályos eleve , de hosszabb dombon 90-95-nél többel nem tudott menni a kocsi padlógázon (és a vize is szinte felforrt ilyenkor). A peugeot 5008-as egyterűnk 2liter diesel 150ló (nincs chipelve, 2010-es), és ez már tudja tartani a 110-et ilyen szituban. Tény, hogy ilyenekkel nem száguldozik az ember meg nem is előzget így felpakolva, de ez egy extrém terhelés, úgyhogy aki ilyesmit tervez, az 150 lóerős turbódiesel/turbósbenzines alá ne menjen, mert nem bírja a kocsi, úgyhogy igazából +1 pont a 150-200 lóerős sávnak, hogy alapvetően ennél kevesebb és több is lehetne, de ez az arany középút szerintem. -
p0lip
tag
válasz chess001 #54919 üzenetére
Ahogy írod, kinek, mi. A lényeg, hogy jól érezze magát az ember, amiben ül. Amúgy éppen a nyomaték miatt a dízel mostanság közelebb áll hozzám, de szeretem a benzineseket is. Akár a BMW-től kicsit elrugaszkodva, értékelek egy Havassy motorost vagy éppen egy 130RS utánépítést is. Pedig ezek sokszor közlében sincsenek teljesítményben egy mai családinak, mégis hozzák az érzést. Csak érdekességképpen, BMW dízel tekintetében, a sokat szidott TDS, ami érdekes módon karakterisztikájában és hangjában is picit emlékeztet a benzinesre. Legalábbis e34 esetén, e39 TDS-em nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
Tudtommal ezek a vontatás esetében szabályos sebességek:
- lakott területen belül akármekkora a megengedett sebesség max. 50
- lakott területen kívül max. 70
- autópálya max. 80.
Volt már erről cikk, mert büntetést kapott valaki mivel futózás közben nem tartotta be ezeket a korlátozásokat. -
p0lip
tag
Na már későn láttam a hsz.-od. Leírtad ami számomra lényeges, nem kell pörgetni és visszaváltani. Egyébként tudom élvezni a benzinest, ahogy elforog, közben a hangja is adja az érzést, pl. egy v8-é, de mindezt akkor, ha olyan kedvem van. Viszont a mindennapokban számomra kényelmesebb a mozdony effektus. Végül is mindkettőnek megvan a maga szépsége. Most inkább a kormos szépség felé hajlok.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz molnarpeter #54923 üzenetére
Ha 80 helyett 110-el haladgatsz az egy 30.000 nyereménycsekket ér, ha már 111-el kocogsz az már 45.000. Ekkora sebesség korlátozásnál 96 km/h-tól a fix. mérő is küldi a csekket.
[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
És itt egy újabb BMW visszahívás, megint EGR miatt: [link] 4 hengeres motorral szerelt autókról van szó az egyestől a hetesig, valamint a SUV-modellek X1, X3, X4, X5 és X6.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ez olyan betegség, mint amikor a műanyagokat nyomkodtátok?!?
Friss műszakis képet is dobok be, hogy informális is legyen, ültetés, toronymerevítő, hátsó spoiler, egyikre se szóltak semmit. Mondjuk megkérdezték összkerekes-e, valamint kicsit megszenvedtek a dupla 2x90mm-es kipuff véggel, mert nem igazán fért bele a gázelszivó műanyag/gumi keretbe...
-
chess001
aktív tag
Összkerekes Z4, eléggé képben voltak.
Nekem sokkal beljebb van a hátsó felni, most ET 37 és 8,5 j széles, és kapott egy 15mm-s nyomtávot, még mindig nincs ennyire kint.
Az E36-on meg 8,5j ET50, az ET36-osnál már a sárvédőbe ért.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
USA piacos E92 328i-be milyen és mekkora akksi javasolt?
Realoem alvázszám alapján hoz egy csomó fajtát hozzá. Jelenleg 95Ah-s Banner van benne (nem AGM-es), de nem biztos, hogy ez mérvadó. Ki tudja az előző tulaj mi alapján rakta bele..
-
negro
őstag
nem nem. ilyen fetiseim nincsenek.
ettol a kacsa seggtol en kesz vagyok. bar nalam azert #1 az alpina roadster s-en levo szarny.
amugy erdekes mert allomas (arc fuggu) szolnak-e valamiert. en nem vagyok huseges tipus oda mentem ahol meg mindig 16.9xx forintert csinaltak nem a lehuzos 25ezerket kerik a semmire. nalam vicc volt 1 eve konkretan, nem is akartak hozzanyulni mert, sorolom:
-nem gyari felni! (wtf? erdekes eddig a kulya nem szolt erte 10 evig, miert is? bbs felni de legkozelebb pattintok bele bmw jelet akkor... szoval gyari meret, hozzatartozo gyari gumi merettel)
- auspuff nem gyari. (egy unixos utangyartott se az es az se tuv koteles)
- ultetes (talan ez volt meg. ez meg m sport hoz valo gatlo(monroe) + rugo(gyari)eddig barhol barmikor atment, refizetes nelkul persze meg ugy is, hogy az emelt fordalti co nem fog jo erteket adni. erre persze fel is hivom a figyelmuket. 1 hetre ra atvettem mashova gond nelkul ment at szo nelkul.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
davidsone
addikt
Sziasztok!
Van egy 2000es e46 330ci-m. Jelenleg Novoth úrnál parkolópályán Főtengely meg 1db hajtókar kéne hozzá. Érdekelhet komplett motor v blokk is. Valaki tud megbízható eladót?
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #54944 üzenetére
Nem neked volt a néha nem induló 330Ci-d? Mi történt vele azóta?
Ebay-en ilyeneket azonnal fogsz találni, aztán esetleg autoalkatresz.hu, facebook csoport, de az utóbbi kettőben sanszosan leginkább komplett motor lesz csak. Anyagilag valószínűleg úgy jössz ki a legjobban, ha itthon veszel egy komplett motort sallangokkal (leginkább automata autóból), és kiárulod, amire neked nincs szükséged. M54B30 ilyen 250 magasságában szokott menni.
-
davidsone
addikt
válasz MoP_FX 57 #54945 üzenetére
De nekem. Semmi. Nem produkálta nem volt rá lehetősége Ja amúgy én is erre gondoltam. Csak az is zsákba macska. Nincs semmi kapcsolatom, ezért írok ide hátha valaki megszán egy fasza motorral 250et csengetném is...
[ Szerkesztve ]
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
MoP_FX 57
őstag
válasz davidsone #54946 üzenetére
És mi történt ezzel?
Legálisan működő bontótól fogsz kapni számlát és beépítési garanciát, szerintem ennél többet nem várhatsz, 15-20 éves motorokról van szó. Ezeket pedig megtalálod itt például:
https://www.autoalkatresz.hu/ -
chess001
aktív tag
válasz davidsone #54946 üzenetére
Most van az egyik facebook csoportban egy bontott motor, 500e darabokban. Még érdemes hozzá egy dugattyúgyűrűt is cserélni, Tibi biztos mondta. Nekem azóta nem volt olajfogyasztás, mióta cserélve lett M52-esre.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Milyen TV-t vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- EA Sports WRC '23
- Google Pixel 6/7/8 topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mobil flották
- Alkoholista nevelde
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest