Új hozzászólás Aktív témák

  • MoP_FX 57

    őstag

    válasz simii16 #53845 üzenetére

    Igen, a vákuumcsöveket mindenképpen, én RealOEM alapján néznén végig.
    Torque-ot én is használom, de finomdiaghoz INPA kellene szerintem. Érdemes lenne helyben keresned egy embert, akinél van setupolva INPA. (vagy k+dcan kábel + valami one-click BMW tools és csinálod magad, ezekre úgyis lesz még szükség)

    N52-nél Valvetronic van a VANOS mellett, ez csinálja a változtatható magasságú szelepkiemelést. Mivel ez van, ezért nincs alapjárati motor (ICV), tehát azzal nem kell foglalkozni. Indítás után az alapjáratot a Valvetronic szabályozza, meghozzá teljesen nyitott fojtószelep (ezt előzőleg hibásan pillangószelepnek írtam) állás mellett. Na most, ha a motorvezérlő hibás működést érzékel a Valvetronic-ban, akkor (ha lehetséges) lezárja a legnagyobb szelepkiemelés mellett, és az elektromosan vezérelt fojtószelepen keresztül fogja szabályozni a motort. Ez az elsődlegesen programozott failsafe/fallback mód a Valvetronic hibára a legjobb tudomásom szerint. Azt sajnos nem tudom, hogy a motor leállításával a valvetronic max végállásba áll-e, tehát biztosan nem azzal kellene kezdeni, hogy lehúzod a motorjáról a csatit. (ennek utánaolvasnék) Amit én csinálnék első lépésben az az, hogy INPA-val törölném a Valvetronic adaptációt, aztán mennék csak hardveres irányba. Ha az INPA dob hibakódot, akkor mindjárt egyszerűbb a dolgod. (eccentric shaft)

    VANOS-nál szintén INPA-t néznék, ott látszik, hogy a kivezérelt és tényleges veztengely pozíciók hogyan alakulnak. Nyilván ezek között nem kellene eltérésnek lenni.

Új hozzászólás Aktív témák