Új hozzászólás Aktív témák
-
daveoff
veterán
Na akkor ezt a 3 vs 5 képkocka preender elméletet követve........Ha az 5 képkocka preender ennyire jó, mert jó, és a 3 nem jó, mert nem az, akkor az AMD miért a 3-at használja? Egyébként ha Abu ezt a félmondatot nem ejti el, akkor szerintem Te sem hoznád fel érvként ezt...
Én úgy gondolom, hogy a DX 12 lesz a Mantle halálos ítélete, legalábbis a jelenlegi állás szerint én közel sem látok akkora jövőt előtte, mint amekkorát az AMD jósol neki...
(#2450) HSM : Nekem meg 3770k megy 4,7GHz-en, meg 4x4GB 2133MHz CL9 RAM, szerintem nálam se beszélhetünk CPU-limitről, mert nincs is, CSAK akkor ha AMD-t használok DX-el......érdekes, nem?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Laja333
őstag
Ami késik nem múlik.
Mellesleg nem minden dx11es játékban jobb a 970 (mivel ez most a vetélytársa) mint a 290x, némelyikben a 980 se. Tehát itt is érvényesíteni tudjuk a "több cím kéne ahhoz, hogy kijöjjön" dolgot.Második résznél megint az jön ki, hogy butítsuk a grafikát addig, amíg nvidián is jól fut... Non-sense.
Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett, pont. -
HSM
félisten
válasz daveoff #2451 üzenetére
Azért használ 3-at, mert azzal kisebb a késleltetés, és ennyit kértek a fejlesztők. Ugyanakkor 5-el több az FPS, hiszen több műveletet tud a driver átlapolni a GPU-n, de nyilván magasabb a késleltetés. 1 pedig a legideálisabb, de ahhoz nyilván Mantle kell (vagy bármilyen low-level API), különben nem fog jó sebességet adni egy ilyen bonyolult játéknál.
Ha Abu85 nem említi ezt, akkor csak simán értetlenül állnék a 980 sebessége és kisebb CPU-terhelése mellett, így viszont tudom, honnan ered.
-
HSM
félisten
válasz daveoff #2454 üzenetére
Nem jobb, másmilyen. Ha kellően gyorsabb vele a kártya, akkor nem jelentkezik a nagyobb input lag (pl 100FPS 3-as prerenderrel 30ms lag GPU-oldalról, 140FPS-nél 5 képkocka 35ms, tehát elég hasonló nagyságrendű), viszont jelentkezik a nagyobb FPS miatt részletesebb mozgás-megjelenítés.
Itt a GeForce.com is világosan le van írva a BF3 tweak guide-ban: "RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0 - This setting controls the number of frames prepared by the CPU before being processed by the GPU. You can try values of 0, 1, 2 or 3 - higher values may improve FPS but can decrease responsiveness, while lower values do the reverse. In experimenting with this on my system using the performance overlay (see above), I found that as the value increased to 3, CPU spikes became more frequent. Smoothest performance was at 0 or 1, but this can vary from system to system."[link]
-
TTomax
nagyúr
Ez a beállítás BF4-ben nem működik...írhatsz te oda akármit a cfg-be semmi nem realizálódik belőle...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
-
nagyúr
válasz Laja333 #2452 üzenetére
ami késik, az most nincs itt. hogy múlik-e, azt majd meglátjuk - az AMD-nek a múlásban elég tekintélyes track recordja van.
a 980 előnye átlagosan 10-15% - van, ahol több, van, ahol a 290X ott van a nyakán.Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett, pont.
ez az, amit eddig sem tudtál indokolni / bizonyítani - attól nem lesz igaz, hogy mögé írod, hogy pont.
folytassuk akkor, amikor bemutatod vizuálisan, miben jobb az AMD. addig sok értelmét nem látom.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
daveoff
veterán
Már miért ne lenne jobb, ha 290@DX-el játszhatatlan, GPU kihasználtság durván ingadozik, FPS droppok, a 980@DX-el ugyanazon a helyen 2x annyi FPS, és a GPU kihasználtság kiszögezve 100%-ra. Ugyanazon konfig, ugyanazon beállítások, csak a kártya más. Akkor ez mi? Ezt mondja meg nekem valaki....
Én ebből csak arra tudok következtetni, hogy az NV driverből megoldja azt, amihez az AMD-nek Mantle kell.
[link]LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Casanova*
veterán
válasz gainwardgs #2466 üzenetére
az úgy lesz!
"Ha bírálnak téged,akkor valamit jól csinálsz. Hiszen csak azt támadják,akinél a labda van." ( BRUCE LEE ) ヅ ҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳ
-
HSM
félisten
válasz gainwardgs #2466 üzenetére
Csak aztán nehogy Kepler legyen az áhított 980 Ti-n. [link]
-
Laja333
őstag
válasz gainwardgs #2466 üzenetére
Én meg a 390x-et, hogy odacsapjon a Ti-nek.
-
Laja333
őstag
-
daveoff
veterán
válasz Laja333 #2472 üzenetére
Mondom ezt annyira nem vágom, csak rákerestem erre az NV csodadriverre, és ezt dobta ki, ugye ez volt az NV válasza a Mantle-re. Nem is igazán érdekel, hogy akkor hozott-e javulást, de annyit biztos hozott, mint amennyit a Mantle! A jelenlegi helyzetet meg láthatod, DX alatt egy multiplayer játékban(BF4), ahol a proci dolgozik rendesen, ott labdába sem rúghat az AMD az NV mellett.........ez a jelenlegi helyzet.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
TTomax
nagyúr
válasz Laja333 #2452 üzenetére
Ezt a te véleményeden kívül semmi nem támasztja alá.El is hinném amit írsz,ha egy 980at cserélnél egy 290X-re mert "Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett,"... nekem volt mind a három,és nem is akármilyen volt a 290x-em ,de a 780Ti-m se ref. volt.... mégis egy mezei 980 gaming van a gépemben,még egyszer hozzáteszem mindhárom kártyám még meg van itthon,igaz a 290x-et elcseréltem egy 290gaming+kp-re.Ha bármiben jobb lett volna a 290x akkor most az lenne a gépemben,és semmiféle minöségi romlást vagy javulást nem látok a kártyák közötti képminőségben egyedül hdmi-t használva van egy nV bug ami berágatott,mert nekem kellett tweakelni...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Egon
nagyúr
LOL, azt eddig is tudni lehetett, hogy a HPC piacra jobb a Kepler, de ennek mi köze van a 980 Ti-hez, és a desktop vonalhoz? Mutass már a linkedben egyetlen szót a 980 Ti-ről!
Trollkodsz, vagy csak szimplán tudatlan vagy?"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
deadwing
addikt
Egyrészt, ha én azzal játszom amiben van, akkor kevésbé érdekel, hogy a többinél mi a helyzet.
Másrészt meg ezt írtam: "Más dx-es játékokkal is meg kéne nézni, hogy ott mi a helyzet."Daveoff kolléga felvetette ugyanis, hogy lehet csak a BF4 alatt ennyire gány a dx, és lehet igaza van.
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
HSM
félisten
Eddig mindig az asztali csúcskártya voot a hpc csúcskártya. Most elég furcsa, hogy a Keplert kezdik tuningolni egy olyan piacra a csodamodern Maxwell helyett, ahol az egyik legfontosabb tupajdonság az energiatakarékos nagy teljesítmény. Ha oda nem Maxwell megy, két dolgot jelent. Vagy nem lehet jól felskálázni, vagy még seholsincsenek vele, nemhogy készen.
A trollkodós burkolt rágalmazásodnak semmi helye itt a fórumon. Vagy beszélj normális szakmai hangnemben, vagy ne írj. Legalábbis nekem. -
nagyúr
nyilván időzítésbeli okai vannak, de nem feltétlen jelenti azt, hogy sehol nincsenek vele. ha úgy érzik a HPC piacon, hogy most kell az erősebb cucc, akkor nem fognak vele 2-3 hónapot sem várni. a legrosszabb, ami történhet, hogy a vevő 6 hónap múlva upgrade-el a Maxwell alapúra
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #2451 üzenetére
A prerender nem egy univerzálisan használható érték. Jellemzően nincs olyan, hogy egy szám mindenhol jó, mert játék válogatja az eredményt. Simán lehet, hogy az AMD-nél DX alatt a 3 működik a legjobban, míg az NV-nél az 5. Ezt csak a gyártók képesek kiértékelni, mert megvan hozzá minden eszközük. Az Intel például 2-t használ a Frostbite 3-ban a DX alatt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
odorgg
addikt
-
daveoff
veterán
Ez az egész vita a Te hozzászólásodból indult ki, amit HSM felkapott, és nekiállt rémhíreket terjeszteni. De akkor a lényeg, hogy tök mindegy 1-5-ig mennyi a preender, mert függ a játéktól, és a kártyától is. Ezek szerint az 5 is lehet ugyanolyan jó, mint az 1.
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #2473 üzenetére
A Mantle-re nem lehet driverrel válaszolni. Maga a DirectX 11 teremti meg az aktuális korlátokat és addig nem lehet azon túllépni, amíg low-level API-t nem használ a program. Ha elfogadjátok, ha nem ez az irány nagyon sokat ér a fejlesztők szemében, mert megadja az esélyt, hogy a PC-piacot a konzolra tervezett játékok portjával terítsék, és nem a mobilra fejlesztett butított verziót javítsák fel grafikailag.
Egy olyan extrém fejlődés előtt állunk, ami a 2000-es évek elejére volt jellemző. Csak most nem hardvereket kapunk, hanem grafikus API-kat, és innen jön majd a sebesség. És ezt érdemes szó szerint venni, mert a Mantle csak egy API lesz az AMD-től. Már készül a leváltója, ami nem lesz kompatibilis vele. A DX12-vel párhuzamusan akarják bemutatni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #2486 üzenetére
Ez az egész egy rendkívül komplex probléma. A játékfejlesztő és a gyártó is azt a paraméterezést keresi, aminél a játék folyamatos, jó sebességet ad, nem akadozik túl sokat és az input lag is még elfogadható. A preender általában mindegyikre hatással van valamilyen mértékben, tehát meg kell találni azt a beállítást, ahol ezek kombinációja optimális élményt ad. Az input lag biztos nagyobb lesz több jelenet előzetes felpufferelésével, de ha kevesebb jelenet előzetes felpufferelése érezhetően rontja a sebességet, vagy a folyamatosságot, akkor elképzelhető, hogy a magasabb input laggal is előnyösebb az összesített élmény.
(#2485) odorgg: A DX elmegy ott is, csak a BF4-nél van egy összehasonlítási alapod az AMD saját API-jával, ami eleve az az élmény, ahogy az EA eltervezte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
egy meglévő termék viszonylag egyszerű upgrade-jéről beszélünk, aminek a támogatásához minden a helyén van. szó nincs semmilyen irdatlan költségről.
nyilván a második igen kevéssé valószínű, nem is gondoltam komolyan.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
odorgg
addikt
"Egy olyan extrém fejlődés előtt állunk, ami a 2000-es évek elejére volt jellemző. Csak most nem hardvereket kapunk, hanem grafikus API-kat, és innen jön majd a sebesség. És ezt érdemes szó szerint venni, mert a Mantle csak egy API lesz az AMD-től. Már készül a leváltója, ami nem lesz kompatibilis vele. A DX12-vel párhuzamusan akarják bemutatni."
Akkor a 290-eket dobhatjuk a kukába, Mantleval együtt, vagy a hardver kompatibilis lesz az új AMD apival?
[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegyik aktuális API megmarad. Annyi lesz, hogy a mostani 1.0-s API verziót az AMD megnyitja, és a core specifikációkat úgy véglegesítik, hogy többet ahhoz nem lehet hozzányúlni. Ezzel ha az Intel és az NVIDIA támogatni akarja, akkor ingyen és félelem nélkül megtehetik, hiszen a specifikációkat az AMD sosem fogja módosítani, tehát nem kell attól félniük, hogy az AMD később kizárja őket a piacról. Viszont az AMD egy másik API-val tovább szeretne fejlődni.
Én annyit tudok, hogy az új API-nak köze lesz a HSA-hoz, de még nem tudni, hogy milyen mértékben. Reális elképzelés lehet az APU-k IGP-jével gyorsítani a parancspufferek kreálását, így 2015 végére elérhető lehet a 300000 batch/frame, illetve a processzormagok válláról egy egészen nagy teher is lekerülne.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
A gyorstárak kvázi duplázása egyszerűnek tűnhet, de korántsem az, legjobb tudomásom szerint gyakorlatilag új csipet kell tervezni. Persze, a fő alkotóelemek adottak, de akkor is irdatlan munka és költség. A drivereket is egészen máshogy kell paraméterezni a megváltozott méretű tárakhoz. No mindegy, meglássuk, kihozzák-e desktopra, vagy nagy Maxwell jön...
(#2492) players111: De te nem is játszani veszed, hanem fagyasztanai és rekordokat döntögetni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #2494 üzenetére
A DX11 eleve egy olyan API, ami rengeteg alapvető problémát vet fel. Meg kell küzdeni a shader újrafordítással, a sok állapotváltással, az állapotszűrés terhelésével, ami ráadásul háromszoros munka, mert megcsinálja a program, aztán az API és végül a driver. A parancspufferekhez ellenőrizni kell, hogy megvannak-e a szükséges információk a hardver számára. Hiába tervezted programozóként konzisztensre az adatok tárolását, akkor is el kell költeni a processzor erőforrásának felét erre az ellenőrzésre, mert az API megköveteli.
Szóval a DX11 eleve egy nagy kompromisszum, amiben ma jót egy BF4 komplexitású szoftvernél nem lehet alkotni. Egyáltalán nem véletlen, hogy az EA egy másik API-t is használ a DX11 mellé, hogy legalább egy réteg megkapja a fejlesztők által optimálisnak tartott élményt.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #2497 üzenetére
Sehogy. Nem tudják megtenni. De ez nem az NVIDIA hibája. Igazából maga az alapprobléma, ami az API-k lemaradását okozta igen hosszú folyamat eredménye. Már a 2000-es években felmerült, hogy a szoftverrel tenni kellene az olcsóbb rajzolási parancsokért. Egy parancs beírása a parancspufferbe a DX8-ban ~10-15 millió órajel volt. A DX9 erre reagált is az állapotblokkokkal. Aztán a DX10-ben jöttek a nagyobb állapotcsoportok, majd a DX11-ben a deferred context. A DX10-ben leküzdöttük az erőforrásigényt 10 millió órajel alá, míg a deferred context igazából nem ért semmit. Most azért van ez a hatalmas váltás, mert a PS3 GCM 5 órajelből megoldotta a parancsok beírását a parancs pufferbe, és az új API-kkal ezt a teljesítményt akarjuk lekövetni. A 10-20 órajel már jó érték PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Pixel topik
- Óra topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- OTP Bank topic
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Diabetes - Cukorbetegség
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.