Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoula

    senior tag

    válasz HSM #12440 üzenetére

    Azért nem csak ez 2 típus létezik, elérhető áron sem. :)

    Szerintem én úgy tudom(:P):

    A golyóscsapágy nagyságrendekkel tovább bírja, viszont hangosabb, ahogy írtad, kis fordulatszámon ráadásul morognak( a morgós motorokon felül) .
    Ha a siklócsapágyban kikopik a persely, akkor zsírozhatod, kotyogni fog a tengely.
    Csapágy szaküzletben be tudják neked szerezni a legextrémebb csapágyakat is, az ne legyen ellenérv szerintem.
    Ami viszont a golyós mellett szólhat még, az az, hogy míg a siklócsapágyast csak függőleges helyzetben lehetne elméletben használni, mert egyéb esetben a persely szélén súrlódik a venti, vagy a zeger gyűrű (emiatt itt jó eséllyel ez utóbbi műanyag. ),a golyóscsapágyast lógathatod fejjel lefele, ( ahogy a vga-k zömében áll) , a belső perselyen támaszkodik meg a venti, a zéger, és ott nincs súrlódás.

    Használhatnának ennél mondjuk frissebb technológiát is( POM, FDB, Maglev) bár gondolom ezeknek a nagy fordulatszámú verziójuk biztos drága( gyárihoz pl). Custom hűtésnél viszont igazán beleférhetne...
    Szóval a siklócsapágy szervizelhetőség szempontjából egyszerűbb, de van aki nem szeretné fél évente szétszedni, főleg, hogy garit bukhatod miatta, és nem csak azért jobb a golyóscsapágy mert jobban bírja a fordulatszámot és egy kicsit tartósabb. Nem kicsit tartósabb. :R

    (a 2900XT-m ventije ment kb egy évet, majd utána sokat pihent a fiók alján, majd vettem egy venti hibás 5850-et. Abban 2,5 éve megy hibátlanul, önmagához képest hangtalanul. Szerintem ha nem dzsungelben hajtod 100as párában, vagy sivatagban port szívatsz vele, örök élet +1 nap a golyóscsapágy, mivel ha nem vibrál a venti, nem kap annyi tengelyre merőleges terhelést,csak gördül magában.Az FDB-s Arctic-om 3 éve megy 7/24-be fullon, még mindig atom kussban van, nem kotyog.)

Új hozzászólás Aktív témák