- Starfield
- Xbox Series X|S
- Alkoholista nevelde
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- XGS24 - Befutott a Dragon Age: Veilguard új előzetese
- Diablo IV
- Call of Duty: Black Ops 6
- PlayStation 5
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyikhuszar
tag
Sziasztok!
Olyan szarba léptem, amiből egyedül nem biztos, hogy megtalálom a veszteség-minimalizált kiutat, így a segítségeteket kérem.
Aliról rendeltem kerékpár alkatrészt 400 eur értékben. Számoltam a vámmal (8,5%), számoltam az ÁFA-val (27%), de azzal nem, hogy a kerékpár alkatrészekre jön egy ún. anti dumping "bűntetővám" is, aminek a mértéke 48,5%. Tehát a végösszegem így 820 EUR-ra rúgna, ami igencsak fáj, és nagyon nem éri meg.
A plusz adalék, hogy az eladó az általa elküldött hosszú apróbetűsben leírja, hogy nincs full refund arra hivatkozva, ha nagy sarcokat raknának rá.Jelenleg ott tart az ügy, hogy a vám jó fej, és valameddig visszatartja a csomagot, nem kezdte meg a vámeljárást (tehát a sarcokat még nem fizettem ki).
Hétfőn kellene írásban nyilatkoznom, hogy kérem a vámeljárást vagy sem.Valahogy úgy szeretnék ebből kiszambázni, hogy olyan tanulópénz legyen belőle, amit végül nem fizettem meg.
Két lehetőség látszik eddig számomra:
1. megkérem a vámot, hogy ne kezdjék meg a vámeljárást, küldjék vissza. Lapítok, a csomagot nem kapom meg, indítom a dispute-t alin (Vagy a refundot paypalon?). Itt fennáll a veszélye annak, hogy az eladó látni fogja, a csomag visszaérkezésének az okát (a vevő kérte...).
2. A 14 napos "no-reason return" opcióval élek, ami van az alin is. Az ide vonatkozó rész megfogalmazása érdekes: ""In the EU, you are generally entitled to cancel your order to the seller within 14 days from the day on which you (or a third party indicated by you, other than the carrier) received the goods purchased..."
Anyanyelvi szinten angolul beszélő kollégám szerint (figyelembe véve a vonatkozó EU-s jogszabályt is) a leírtak nem azt jelentik, hogy csak a kézhezvételt követő 14 nap alatt lehet elállni (nincs kizárólagosság), hanem azt, hogy a szerződéskötéstől kezdve bármikor, legkésőbb a kézhezvételtől számított 14. napig." Tehát vámolás (és így kézhezvételt megelőzően) visszaküldetem.
Megindokolni pedig ELVILEG nem kell. Elállok, mert lehetőségem van rá, és kész.
A vámnak megmondom, hogy ne indítsák el a vámeljárást, hanem küldjék vissza a pakkot, így nem fizetem ki ezt szatyor pénzt.
Az eladónak megírom, hogy mellékelt linkben leírt jogommal élnék, visszatáncolok => kérem szépen a pénzt.
Ez az álom. A valóság meg sokszor teljesen más. Ezért lenne jó valahogy kiokoskodni, hogy mire lehet számítani, mert nem kevés pénzről van szó. A legrosszabb, hogy alkatrészem se lesz, meg pénzem sem. Attól még az is jobb, hogy kifizetem a sarcokat, megkapott a csomagot, aztán a sárgákkal be is fejeztem egy jódarabig.
Ha valaki tud okosat, van harmadik (negyedik) ötlete, járt már hasonló cipőben, kérem ne legyen rest megosztani.Köszi!
-
gyikhuszar
tag
Egy pár kerékszettről van szó (felnik, küllők, agyak, befűzve).
Most már tudom, hogy EU-s szabály . Nyilván mindegy, de az eladó biztosan tudta, és nem valami etikus, hogy nem hívta fel rá a figyelmem.
Valamint akármennyire próbáltam utánajárni (még vámtarifászámoknál is keresgéltem), sehol nem találkoztam ezzel a büntető vámmal. Mindenhol csak kb. annyi volt leírva, hogy 150 euro felett vám, áfa, kezelési költség (postai vámügynök szolgáltatás).
Ma angolul rákerestem, hogy "anti dumping duty bicycle parts", így már van néhány találat cikkekre és fórumokra, de kb. ennyi.
Most elég tanácstalan vagyok, mert a szóban forgó kerékszett a 800+ euros árat nagyon nem éri meg. Visszaküldeni csak úgy érhetné meg, ha írásban kérem, hogy ne indítsák a vámeljárást, hanem egyből küldjék vissza. Ezt meg szerintem látja az eladó is, és erre hivatkozva megtagadhatja a pénz visszaküldését.
Vagy hivatkozhatok a 14 napos no reason returnre, de szerintem ehhez át kellene először vennem a csomagot. Ahhoz viszont be kell fizetnem a sarcokat, amiket biztosan nem kapok vissza.
Nem tudom, hogy a no reason return pl. működik-e úgy, hogy nem veszem át a csomagot. -
gyikhuszar
tag
Igazából ez egy alkatrésznek minősül (azaz egy párnak). A számla is így szól, kompletten kettő kerék. Talán abba férne bele, hogy "abroncs és küllők" (871412), vagy nem tudom. Közben beszélgetek a NAV-val, eddig pozitív csalódás. Sajnos az adott terméknek az egyszerű vámtarifaszámba történő besorolásával ők is küszködnek, nem egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
-
gyikhuszar
tag
Nos, szenvedek nagyon ezzel az üggyel.
Írtam levelet a postai vámügyintézőmnek, hogy a 8714 99 90 11 vámtarifaszámot adja meg a vámoláshoz, e szerint indítsa az eljárást. Kicsit visszakozott, hogy hiába, de elvileg megcsinálta.
Utána hívott, hogy a vámos kéri az átsorolását a 8714 93 00 11 vámtarifaszámba, ami pedig már antidömpinges (tényleg az?).
A gond az - ahogy már korábban is írtam -, hogy komplett szerelt kerékszettről van szó, nem pedig "szabadonfutó lánckerék és kerékagyról". Szándékosan akarják rossz VTSZ-be sorolni, hogy fizetnem kelljen.
Próbálok valami írásos állásforglalást kicsikarni a nav szakértői indézetétől, de csak e-mailben tudom kérni. Van rá hivatalos út, de az egyszerűen járhatatlan (űrlapok tömkelegének a kitöltése, 3 hónapos határidők, stb.).
Valami más ötlet? A postás néni azzal riogat, hogy így, hogy elindította az eljárást, így már mindenképpen fizetnem kell. Ezt mondjuk szintén nem akarom elhinni. -
gyikhuszar
tag
Nincs valami rejtett információ? Az ügyintéző azt mondja, hogy ez a tarifaszám büntivámos. Egyébként beszéltem a NAV-val, ott is kérdezte a call centeres, hogy honnan veszem, hogy büntivámos, mert ő ezt nem látja. Neki is csak annyit tudtam mondani, hogy a postás ügyintéző és a navos kollégája szerint az. "Ja, akkor jó." A hajam kihullik ettől komolyan.
-
gyikhuszar
tag
Nos, beszéltem a postával újra, rosszul emlékeztem (vagy tegnap még mást mondtak), a
8714 93 00 19 számra akarják tarifálni, aminek tényleg van egy sora, mi szerint valóban 48,5 %-os büntivám van rajta, hiába 8714-gyel kezdődik. Kép mellékelve (össze van vágva a piros vonalnál, mert sokat kell görgetni).
Úgy érzem kezd az ügy elveszni.[ Szerkesztve ]
-
gyikhuszar
tag
Nos, elértem az ügyintéző navost.
Van egy CD501-es melléklet, mely szerint:
"A jelen alszám alá történő osztályozás a vonatkozó közösségi rendelkezésekben meghatározott feltételek függvénye (lásd a az Európai Parlament és a Tanács 952/2013/EU Rendelete (HL L 269., 2013.10.10., 1. o.) 254).
A végfelhasználói ellenőrzésre vonatkozó szabályok értelemszerűen alkalmazandóak (952/13 rendelet 254. cikk)."Ha én ezekbe a feltételekbe valahova beférek, mint magánszemély, akkor lehet ide tarifálni (11-es végű), máskülönben 19, ami antidömpinges. Ő nyilván tudja a választ...
[ Szerkesztve ]
-
gyikhuszar
tag
válasz gyikhuszar #50594 üzenetére
-
gyikhuszar
tag
Hát ez elég egyértelmű, szerintem is, de ő máshogy gondolja, illetve máshogy értelmezi a jogszabályt.
Beszélgettünk vagy 15 percet, ezt követően mutatott némi konstruktivitást, de ezek után ki tudja. Azt mondta, hogy olvasgassam a törvényt (a CD501-es lábjegyzetben találhatót), és holnap beszéljünk újra. 100 oldal tömény jogi szöveg, ami igazából szerintem, illetve szerinted is, nem rám, mint magánszemélyre vonatkozik. -
gyikhuszar
tag
Az #50594 és az #50600 hozzászólásomban leírtakat már a reptéri vámossal beszélgettem le, konkrétan azzal, akinél az ügyem van.
Írásban kértem állásfoglalást, írásos válasz helyett telefonon felhívatta magát velem (gondolom van oka...).
Tehát eddig írásos nyoma csak azoknak van, amiket én küldözgettem leveleket.
A tárolási díj elkerülése érdekében rövidesen át kell terelnem az ügyet teljesen hivatalos útra (mondjuk egy tértivevényes levél, vagy nav-os űrlap keretein belül), viszont ezt még el akarom kerülni, mert ha hivatalossá válik a panasz, azt hivatalosan is kell kezelni. Ott már szűkülnek a lehetőségek mindenkinek.
Ha valami véletlen hiba került a rendszerbe, vagy valamit benéztek, akkor valamivel leplezve, különösebb bürokrácia nélkül el lehet intézni egyszerűen azzal, hogy számomra kedvező (a normális ügymenetben is használandó) vámtarifaszámmal vámolják le a kerekeket.
Aztán lehet, hogy rosszul gondolom, még pár napig vacakolok. -
gyikhuszar
tag
válasz azbest #50602 üzenetére
A beadott vámpapíron is kerékszett szerepel, ahogy a számlán is, illetve a dobozban is az van, és ezt ők is tudják, mert ki lett bontva és megnézték.
Tárolási díj a vámraktárba érkezést követően 21. naptól érvényes, van még kis időm.
Egyértelmű mindenkinek (a NAV Váminformációs Központjában dolgozók szerint is), hogy 8714 9990 11 -re kellene vámolni, kivéve az én reptéri navos vámügyintézőmet.
Csak tudnám, hogy egy darab esetén, magánszemélyként nem esek bele a "Kínából származó, vagy Kínában feladott:
- havi mennyisége kevesebb, mint 300 egység, vagy havonta 300 egységnél kisebb mennyiségben szállítandó harmadik félnek" kategóriába, akkor ide mégis ki való? -
gyikhuszar
tag
"Végfelhasználásra vonatkozó rendelkezések alá eső alszám bejelentése
(2014.08.01 - )" Erre a sorra hivatkozva akar átrakni a 19-es végűbe. Ez jogos? Ide vonatkozik az a bizonyos CD 501-es lábjegyzet meg az ahhoz kapcsolódó jogi szöveg, ami miatt én, mint magánszemély, kiesek ebből a tarifaszámból, legalábbis a vámos ezen az állásponton van.
Vagy megindoklom, hogy miért férek bele a 11-es végűbe, vagy maradok a 19-be, de akkor valamire hivatkozva mentességet kellene kérnem a dömpingvám alól. Vagy ráb*sztam.
Erre valami ötlet? Te igen nagy guru vagy ebben, azt már látom, a te segítségeddel jutottam el most is idáig. -
gyikhuszar
tag
Rendben, köszönöm.
Még ma délután fogok vele beszélni, hátha.
Tegyük fel, hogy ki kellene fizetni ezt a brutális terhet, de én nem akarom. Ekkor a nav/posta (elvileg) visszaküldi a csomagot.
Nyilván jó lenne a vételárat visszaszerezni, amit az eladó megtagadhat az apró betűsben leírtakra hivatkozva, miszerint ha a fogadó ország által kirótt terhek (taxes, duty, akármi) miatt akarok elállni a vásárlástól/küldetem vissza az árut.
Hogy lenne érdemesebb: azonnal indítsam a dispute-t (még a határidő lejárta előtt), vagy küldessem vissza, várjam meg, míg lejár a határidő, és csak utána.
A legrosszabb eset: visszaküldik a kerekeket, a pénzt meg nem kapom vissza - se kerék, se pénz. -
gyikhuszar
tag
Üdv!
Csak félig alis kérdés, de hátha: van egy kínai cég, akitől rendelnék egy terméket, 300 eur. Alin nincs mese, kínából jön (CN-es tracking number), így áfa+vám. Ami fájdalmas, hogy antidömpinges tétel, így nyilván nem érdemes vele foglalkozni.
Viszont: ugyan ez az eladó árulja a portékát az amazon.de-n is. Dispatched from amazon, sold by kínai eladó. Ott checkoutnál a végén az összegen csak a magyar áfa és a szállítási költség van, szumma ~330 EUR. A kérdés, hogy ez esetben (azaz amazon.de-ről rendelve) is számítani kell-e vámeljárásra, így brutális sarcok megfizetésére. Köszi! -
gyikhuszar
tag
Megtörtént.
"Hi, Our products are shipped by Amazon's logistics team. Goods are generally stored in Amazon's local warehouses. So it is shipped from within Europe."
Azért egy generally-t sikerült belecsempészni.
Mi van, ha mégis CN számmal jön és megdömpingelik? Kifizetni nem fogom, ez biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen