Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #4850 üzenetére
A passat csak 8eves volt a vetelkor es azon is komplett lengokarszettet meg gatlokat kellett cserelni. Mondjuk ott a 2M rakoltesben benne volt a 18" bbs is 300-ert felgumizva, nyomtavpogacsaval. Meg az elso szerelo balfaszsaga miatt egy felesleges turbo is, -150k...(nem lett gyarira visszaalitva a geometria es 3barokat toltott, el is fogyott 30k km alatt) es amikor eladtam, tudtam, hogy egy even belul meg 500k bele kell boruljon (adagolo elkezdett folyni, xenonlampak buraja repedezni), valamint a kovetkezo vezerlescserenel a veztengelyeket cserelni (300k+munkadij)
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #4852 üzenetére
Megbizhato, cohh. Ugyanolyan fos mind. Talan a japanok egybpicit megbizhatobbak. Cserebe megeszi a rozsda... adott kategorian belul kb ugyanannyi minden tipus fenntartasa. Akkor mar inkabb legyen szeretheto
-
Something_
őstag
Sziasztok!
Tegnap szakadó esőben levezettem 300 km-t, hajnalban haza értem, lezártam az autót, elszívtam egy cigit az ajtó előtt, erre kinyitott a központizár. Gondoltam megfáradt, rossz gombot nyomtam, stb.
Ma reggel megyek ki az autóhoz és az összes ablak le van húzva, illetve kinyílt a központizár, rányitottam, akkor meg megszólalt a riasztó.
Ma már többször lezártam, de x idő után nyit az autó.
Akku jó, 12,4, becsapkodtam az ajtókat többször, elmben olvastam hibát, nem talált az ecuban semmit.
Elkezdődött az olaszos szopóálarc?
-
Arni9010
aktív tag
válasz Something_ #4856 üzenetére
Nem lehet hogy csak a kulcs szivat?
Olyan mintha be lenne ragadva a nyitó gomb, de más ötletem nem nagyon van. -
rbalint88
addikt
válasz hroberto #4854 üzenetére
Ket milla a passat volt. A 156 most jar kb masfelnel es a hengerfejhibat leszamitva csak kopo-fogyo volt cserelve. Konkretan turbo, turbocsovek, kuplung, kettostomegu, gatlok, fektarcsa es betet, par lengokar es gombfej. Ezeknek a 80%-a gyari volt meg, szoval nem lenne fair felroni, hogy 14ev es 300e km utan elfaradtak. Cserebe ezekhez nem nagyon kell nyulni a kovetkezo evekben, valamint 500-zal a piaci atlagar alatt vettem az autot es 1M azokra is raborult volna (azert lett olcso vegul, mert a dragabbak se voltak meggyozo allapotuak).
-
Dr.Zoo
senior tag
Üdv az Uraknak!
Kollégám szeretne egy főleg városi használatra,(3 gyerek 2 felnőtt) de időnként vidékre is használt 6-7 személyes egyterűt.
Villamosmérnök a lelkem, a forma nem érdekli, így eszembe jutott a Multipla.
Azon túl, hogy bűnronda, az 1.6 bipower motor mennyire kényes?
A rohadáson kívül, van-e ismert kehéje? Olyan 700e a plafon, ezen felül van még neki félrerakva az átírásra, illetve a kötelező szervízre.
Minden építő hozzászólást, előre is köszönök."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
csabi94
őstag
Én azt mondom, hogy 99' körüli, 1.9 tdi (még a régi) Ford Galaxy / VW Sharan / Seat Alahambra. Rohadásra figyelni, meg ne csörögjön zörögjön, és ha az ember odafigyel rá, akkor örökélet+1 nap.
A családunkban volt ilyen úgy 8 évig, Anya szinte csak városban használta (kisváros, 2-2 km-ek), de ez még azt is bírta hála az öreg és jó dízel motornak. Városban is elment 1000 km-t egy tankkal, és roppant kényelmes, szerethető autó, jól variálható utastérrel. Sajnos a sok rozsda miatt meg kellett válnunk tőle, mert 300 lett volna a javítás, az adagolóra is ráfért volna egy felújítás, meg az évek alatt eléggé le is lakta az 5 tagú család. Szerintem 700-ért már jókat lehet kapni, mi 250-ért adtuk el ismerősnek (ennyiért számították volna be máshol, ezért áron alul adtuk).
-
-
-
nesa
veterán
-
nesa
veterán
Lehet érdemes megnézni.
-
nesa
veterán
Olajcsere, személyautóként nem igen lehet kinyírni a futóművet, nekem évente kell tölteni a klímát, és 80k km alatt 1db kormányösszekötőm volt ami kopó, cseréltem még pár dolgot, adagolót... ezt azt, filléres, az adagoló is 25k volt, de ez mind1 mert a kolega benzinest keres.
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok!
Punto mk2 1.9jtd 8v 80le ,elvileg nem hidrotokes, hanem manualisan allithato lapos hezagolos.
Egy hete kapott friss olakat, regi kitudja mikori.. Egett szagu, fekete volt, es kapott uj szurot. Egy liter olajjal meg atlett mosva(jaro motor nelkul) csak a falon a regit kicsit meg mossa le..
Eltelt egy het , kb 500km-el, ltegnap leengedtem az olajat, kapott ujra friss 5w40 olajat, uj szurovel..
30l gazolajba raktam egy egesz doboz Stp diesel injection cleanert(50l van kiirva a doboz tartalma)
Ma reggel megyek dolgozni.. Melegitem, majd orszaguton 2000fordulaton 80-90km/h , erkezik egy sorompo..50es tempo es egy nagy robaj, elkezd kattogni a motor...
Van egy kicsi 96os 1239ccm 8v twingonk, abba a szelepek gyarilag elmasznak, par evente bekell allitani, hasonlo hangja van ennek is..
80% azt mondanam a szelepek felol jon a femes csattogo hang.
Lehet az uzemanyag adalek a hibaforras? Vagy a suru olajcsere kimosta a szelepeket? Es elmasztak?
Pihen az auto, igyis ment 20km kattogosan hazaig..[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz roseane2004 #4871 üzenetére
mi a bánatnak öntessz bele ilyen trutyit a motorba?
legnagyobb hülyeségnek tartom, remélem nem okozott nagy kárt, máskor ilyet ne csináljcryptot minden termékemért elfogadom
-
Arni9010
aktív tag
válasz roseane2004 #4871 üzenetére
Szerintem tankold tele, az nagyon sok adalék lett! (Ahogy emlékszem nagyrészt benzinből áll, szerintem túl korán öngyullad az üzemanyag)
-
őstag
válasz roseane2004 #4873 üzenetére
ezeknél a szaroknál örülni kell ha csak placebó hatás van és nem okoznak kárt
nálad úgy néz ki nem ez a helyzetcryptot minden termékemért elfogadom
-
Az új Fiat DCT automa váltó (6-os) mit lehet róla tudni, van olyan kényes mint egy DSG?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
alázógyík
őstag
válasz Luck Dragon #4877 üzenetére
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #4879 üzenetére
Hagyományos automatához képest az olajcserén kívül konstrukcióból eredően számolni kell kuplung+kettőstömegű cserével pl (száraz kuplungnál hamarabb), illetve beszállító/konstrukció függő a mechatronika élettartama.
[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #4880 üzenetére
De elvileg a hatos DCT az olajos. Manapság a kuplung+kettős tömegű az már alap követelmények közé tartozik. Bár az nem mindegy ,hogy milyen a váltó ,mert ami a Volvo & Opel fejlesztett hogy kimegy a világból (persze ez csak képletesen kell érteni) Vagy egy DSG ,ami 200- legfeljebb 250-ezernél megkotlik az egész annak semmi értelme. Vagy én látom rosszul?
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #4871 üzenetére
Ma voltam szerelonel, mindenhol hibatlan ,a csattogo hang a nagynyomasu szivattyutol ered.
Talalkozott mar valaki hasonloval?Csapagyas lehet?
Nem hagy, ki egyenletes a motor jarassa, szoval uzemanyagellatassal nincs gond. -
csabi94
őstag
Aki használ Selespeed-et, attól kérdezném, hogy mennyire szívás hosszú távon anyagilag? És mennyire jó?
-
csabi94
őstag
válasz csabi94 #4883 üzenetére
Még egy kérdés: Alfa 156-osokban van tükörfűtés? Tegnap letörtem a 92'-es évjáratú Temprám tükrét, de szeretek barkácsolni, 4 csavar, egy kis ragasztó, és el is készült (500 Ft-ból megvolt), és közben megbizonyosodtam róla, hogy tényleg van benne tükörfűtés. Korábban is feltűnt, hogy ha bekapcsolom a hátsó ablakfűtést, akkor mintha a tükrök is leolvadnának, de azt hittem, hogy menet közben a kasztniból "kisugárzó" hőtől van.
92-ben ez volt a full-extra: digit klíma, elektromosan állítható tükör, és tükörfűtés.
Én leborulok az olaszok előtt, és csak olasz autóm lesz. Annyira szerethetőek...
-
őstag
kis érdekesség:
az új doblo maxink 10 liter fogyaszt lassú városi közlekedésben, orszűgúton pedig 4-5 öt
elég durva különbségmidnenesetre nem igazán városi autó sajnos
lehet hogy a kisebbik fajta doblot kellett volna vennünk mert főleg városban járkál a gép
az talán könnyebb és emiatt kevesebbet ennecryptot minden termékemért elfogadom
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4884 üzenetére
Ha van benne elektromos tukorallitas, akkor futes is. 92-ben azert mar joval tobb volt ennel a full extra, Tempraba is volt meg mindenfele, plane a testvereben a Dedraban. Automata lampamagassagallitas, szelvedobe epitett antenna, elektromosan allithato felfuggesztes stb, Tempraba is sokminden volt meg, eletromos ulesek es napfenyteto pl biztos.
"Bad reklám is reklám too"
-
Stylewars_kp
senior tag
Szia.
Puntom majdnem ugyan ez. Városba 7-8 l; városon kívül 3,8-4 l. Kb duplája.
Csütörtökön jöttünk haza Montenegróból. Sok szerpentin aztán autópálya Szerbiába. Minden remek volt. Néhol igen vissza kelett gangolni. Volt ahhol 14%-os emelkedő volt. Aztán Belgrád után kaptam egy check engine feliratott. Első kútra ki. 10-15 perc pihi után eltünt. Másnap irány a szerelő. Amúgy is gázolajszűrő csereérett volt. Hibakód kiolvasás után nem volt benne semmi eltárolva.
Nem éreztem teljesítmény csökkenést. Túlmelehedhetett? -
Arni9010
aktív tag
válasz Stylewars_kp #4887 üzenetére
Túlmelegedésre nem dob szerintem check engine lámpát.
Viszont ki lehet olvasni, mert az ilyen jellegű hibák nem törlődnek, annak ellenére hogy ha "elmúlik", nincs hibajelzés -
Elektrosokk
addikt
válasz csabi94 #4883 üzenetére
Annyira nem szívàs. A pumpàt kellett cserélni màr rajta, a szelepeket , meg most volt olaj szivàrgàs, illetve egyszer újra kellett tanítani. (Elmúlt 2 évben) menni vele nagyon élvezetes, ha szereted hogy forog a motor, de persze vàltogathatsz Te is. Én annyira megszoktam hogy màr nem is vennék manuàlis vàltóval autót. (De nyilvàn egy full automata azért màs)
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
őstag
válasz Stylewars_kp #4887 üzenetére
most teletankoltam és mentem vele egy 100km-es etapot országúton.
a kezdeti 820km-es hatótáv a 100km végére felmetn 950-re
max 5 litert ha ehetettegyébként 8.5l lett az első 600km-en a fogyasztás, ennek 90% a városi kínlódás, szóval nem is annyira vészes
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Arni9010
aktív tag
válasz Stylewars_kp #4893 üzenetére
Azt a mondatot kihagytam, bocsi
Így viszont ötletem sincs sajnos -
b.daniel
senior tag
Sziasztok!
Fiat 500-ról vélemények ? Városi szaladgálós lenne ,havi 1x lenne egy Budapest Balaton esetleg , dr ezen kívül kb csak városi használat .
Kb 1,6 van a dologra , és ebben az ar kategóriában ez tetszik a legjobban , illetve rosszakat se nagyon olvastam róla korábban
Nektek mi a véleményetek róla? -
rbalint88
addikt
válasz b.daniel #4895 üzenetére
vállalom az ügyeletes buzi szerepét, simán venném. de csak valami értelmes motorral, 1.2 ördögűző edisönt (pályán totál halál) és a dízelt (ekkora autóba minek???) meghagynám másnak. 1.4 az jó már, akár szívó 100hp vagy turbós abarth verzióban, amire nyilván nincs esély 1,6M-ból. előbbiből se sok van, de azokat meg kell nézni mind, ha rendben van, akkor keményen alkudni és akkor lesz esélyed venni egy jól felszerelt, big blockos példányt a keretedből.
plusz azért azt be kell látni, hogy 1,6M eléggé a kínálat alja, olyan 1,8M körül kezdenek sűrűsödni a korai évjáratok, magabiztosan mondjuk 2-ből tudnék épkézláb példányt venni. panorámatető nagy királyság, arra érdemes áldozni szerintem. szóval mivel 1,6M-ig hoz 8db klímás és szervizkönyves példányt a hahu, nem lesz nagy kunszt végigmazsolázni a kínálatot, érdemes számolnod azzal, hogy vétel után rögtön egy 2-300ezer rá fog menni szervizre. egy kis fék, futómű, kipufogó beugorhat az alap olaj (és motortól függően vezérlés)csere mellé, meg lehet fel is kell gumizni.
szóval lehet kevés még hozzá a keret, ha nem 2M van, amiből 1,6-ot szánsz nettó az autóra, járulékos veszteségek nélkül. -
b.daniel
senior tag
válasz rbalint88 #4896 üzenetére
Köszi a választ! Természetesen kb így számoltam higy utána azért 3kilo meg maradjon szervizre meg az egyéb járulékos költségekre
Ma megyünk szerelő ismerőssel megnézni párat , illetve ahogy említetted nincs is túl sok talált ,úgyhogy nem lesz nehéz dolgunk az egyik a parbol ráadásul magánszemélytől van , remelem az lesz a befutó , ott kicsit több bizodalmam van , mint a kereskedéseknél -
zolnagy
őstag
Új autót vennék és most jött szembe [ez] a lehetőség is. Nem is tudtam, hogy gyártanak még Puntot. Ez a Grande? Népitéleten nem is látok csak olyat, hogy "Grande Punto 2005", azután semmi újabb. Ez most az, vagy mi van itt? Mit kell tudni róla, mik a gyengéi? Megéri ilyet venni szerintetek főleg városi használatra, vagy nézzek mást? Hihetetlen, hogy olcsóbb, mint a Panda.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest