- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #85000 üzenetére
"Ha van is többnyire utángyártott és az vagy jó vagy nem."
Ez így nagyon megtévesztő amit írsz. Kapni hozzá mindent különböző gyártóktól. A gyárival teljesen megegyező alkatrészeket nem fogsz kapni ez tény (de kb más motornál is így van). Viszont vehetsz hozzá a gyárinál gyengébb, a gyári minőségnek megfelelő, de akár a gyárinál jobb alkatrészeket is (pl főtengely, henger stb, a napokban beszéltünk róla). A pénztárcádon múlik, hogy milyen minőséget veszel bele.
Azért mert a gyújtással pont belefutottál egy problémába, attól még nem állja meg a helyét, hogy csak rossz utángyártott alkatrészeket lehet venni hozzá. Az utángyártott megállja a helyét, de a rossz nem. Ez nem ugyanaz, mint pl a volt szoci motoroknál, hogy csak szemét minőségű utángyártott motyók vannak. Most már lassan kb két éve valóban nagyon rossz a felhozatal mint mindenben, de ha pl egy dióba veszel egy 30 ezres főtengelyt, akkor abba biztos lehetsz, hogy megfelelően összerakva el fog addig menni mint amit a gyárba beleraktak, de inkább tovább. De még ha egy olyan egyszerű dolgot nézünk mint pl egy tűgörgőkosár annál sem véletlen, hogy lehet hozzá venni ezer forintért, és lehet venni 6-7 ezerért is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #85001 üzenetére
Szerintem nem megtévesztő, nem írtam, hogy mindegyik utángyártott alkatrész rossz lenne, de sajnos könnyű kifogni és ezzel számolni kell. Abban sem vagyok biztos, hogy itthon minden alkatrész beszerezhető-e hozzá pl. fékdugattyú, féknyereg felújító szett. Egyébként nem csak a gyújtásánál futottam bele.
-
RJ45
junior tag
Elengedte a felni mellett a levegőt a háztól nem messze, kb. fél km. Visszajöttem. Felfújtam, a nyomást tartja, de látom, hogy körbe van repedve mindkét oldalon. Ez kuka akkor gondolom, addig is mennyire életveszély? Most mentem vele úgy 15km távot, mert muszáj volt. El nem pukkant. Ez szövet belül vagy valami fémháló, mennyire a szentlélek tartja ilyenkor a nyomást? Fogalmam sincs, mikor fogok eljutni a szerelőig, aki dolgozik is.
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #85004 üzenetére
random gumis le tudja venni a motorról?
-
Chereiose
addikt
Erről a Zip-ről mi a véleményetek? [link] Szimpatikus, hogy magyar, egész fiatal is, bár nem tudom mennyire magas az ára, ha eladom mennyit buknék rajta, bár ahhoz képest meg, hogy mik vannak 200-250k között a 4 üteműekben meg annyira nem vészes az ára Ja és a másik dolog, hogy itt van tőlem egy köpésre helyben.
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
Halló.
Most az idősebb korosztálytól kérdeznék.Riga12 mennyire bajos?
Igaz hogy új korában is csak a baj volt vele?
Meg ezekkel nem lehet hosszútávon tervezni?
Idősebb kolegák ezeket mondják,meg hogy a gyujtása mindig vacakol,a kuplung és a váltó is egy elszúrt konstrukció......... -
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #85013 üzenetére
Azt mondjátok, hogy akkor érdemes lenne megnéznem? Holnap megtekintem, ma elmentem a bolt előtt ott nem volt kirakva, gondolom bent megnézhető. Megnézem, rákérdezek az alkura vagy legalább egy leszervizelésre, aztán meglátjuk. Ennyi km-rel mondjuk szerintem még a gyári gumik lehetnek fent, szerintem azok sem lehetnek szétkopva. Mondjuk most ilyen időben, hogy éjjel minuszok, napközben 2-3 fok nem valami kellemes, de sűrűn nem lesz fent ilyen ami ráadásul 1km-en belül van.
Remélhetőleg nem viszik el holnapig, mert ahogy nézem a piacot amik jók azok nem nagyon vannak fent 2-3 napnál tovább, szóval el kell döntsem, hogy kell-e robogó, mert szerintem ez még a héten el lesz adva.
-
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #85015 üzenetére
Mondjuk gondolkodom rajta, hogy miért lehet ilyen olcsó, ahhoz képest, hogy van fent egy 2018-as Zip is, azt is 450k ért árulják.
Találtam a boltról egy ilyen régebbi értékelést googlen: "Óvatosan velük! Vettem tőlük egy 2016-os Primavera-t (2018-ban) elvileg "márkakereskedés" de utólag kiderült, hogy törött volt a motor, újra volt fényezve és cserélve volt az órája, valamint tele volt 2013-as alkatrészekkel. Így az újszerű, 2 éves motor inkább komoly tanulópénz volt, hogy nem szabad hinni semmilyen gépjárműkereskedőnek."
Szóval ebben is lehet valami, hogy nyilván ők tudnak cserélgetni ezt azt ott, ami alapján nem tűnik fel, hogy esetleg valami szarrá tört darab lehetett, én meg nem értek hozzá, hogy erre rá jöjjek. Nyilván ez csak 1 darab értékelés, a többi az egész jó, de el tudom képzelni róluk is, hogy simán átverjenek.[ Szerkesztve ]
-
-
nod1
csendes tag
-
Topikgazda
válasz perge666 #85014 üzenetére
Nagyon bajos.
Nekem srác koromban volt ilyenem, volt verhovinám is...csak a baj van velük. Hétköznapi használatra teljesen alkalmatlan, gyűjteménybe meg simogatni való. Ezek után amikor hozzájutottam egy jawa mustan-hoz, az maga a megváltás volt, pedig hát na, tudjuk hogy az is milyen motor.
De hátha jön valami idősebb kolléga is, és majd mond véleményt az is. De szerinte egy babetta is százszor megbízhatóbb szerkezet. De ha belegondolok nem is érdemes hozzá hasonlítanom, egy jó állapotú babetta egy klassz kis moci.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #85023 üzenetére
Az a baj nem tudok leakasztani senkit aki ért hozzá na meg nem is ismerek ilyen embert.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #85024 üzenetére
Annyit tudok a kereskedesrol, hogy ok a hasznalt motorokkal nem nagyon kokanyolnak. Nekik az uj motor eladasa a biznisz, ugyhogy rendszerint amennyiert beszamoljak a regi motort az ujba, arra radobnak 50-60k-t es hirdetik meg eladasra.
Szoval torott motor max ugy lehet, hogy aki beszamittatta az kokanyolta ossze es beadta naluk masik motorba beszamitva.En is toluk vettem uj motort, a regimet beszamoltak, radobtak 50k-t(ha jol remlik kb ennyit) es ugy arultak, el is ment aranylag hamar toluk.
Amugy ha fenyezni kellett volna a feher idomokat a robogon valami nagyobb serules miatt, akkor ott a tobbi gyari anyagaban fekete idom is kapott volna rendesen(plusz kormany/dekni/egyeb, attol fugg hogy fektetik), igy keprol az pedig hibatlannak nez ki.
Azt is erdemes nezni, hogy ez a Zip 2019-ben valoszinuleg nem 780k-ba kerult mint most, szerintem inkabb 600-hoz lehetett kozelebb az uj ara. Van az a fajta ember aki nem akar az alkudozokkal meg eladassal bajlodni, neki annyiert is megeri beszamitani amennyit mondanak neki mikor elmegy uj motort venni.
-
RJ45
junior tag
Á engedte a levegőt is nagyon, reggelre már puha volt. A mobilgumis meg nem vállalta, azt írták vissza motorkereket nem gumiznak. Faxa.
Magad uram, ha szolgád nincsen. Bringáztam egyet ma. Jó szar volt, hazaértem rá is szántam magam. Megrendeltem mindent is. Még kosaram is lesz, igazi mamakomp lesz
Levettem a kipufogót. Az egész könnyen lejött. Tűzkarika is ép maradt. Aztán jött a kérék.
Na, kínai racsnis el is köszönt. Aszonta szevaszSzerencsémre megtaláltam nagyfater hagyatékában egy ilyen békebeli T alakú franciakulcsot, talán Ovit-ból szöktette, ég tudja, de az ilyen emberélet kioltására alkalmas súlyú tompa tárgy. Azt jó faxán rá tudtam húzni az anyára. A kulcsnak a szárára meg ráhúztam egy méteres zártszelvényt és úgy... de pff iszonyat rá volt gyógyulva. Fújtam rá csavarlazítót, de áhh, semmit nem ért. Már azon paráztam egy ponton, hogy csak el ne törjön.
Nem finom ez a szerelősdi. Nem ízlik. Mindig csak a cumi van. Hideg is volt a garázsban, áhh mindegy.
Héten megjönnek a cuccok aztán összeteszem.
-
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #85025 üzenetére
Én se hinném egyébként, hogy valami rommá törtet akarnának felújítva eladni, ahogy írod tuti beszámították aztán ahogy az első tulaj használta olyan. Egy szervizelést biztos kérek rá tőlük alkuba ha megveszem. Viszont azért ez még akkor is jó árban van, ha 600k-ba került anno nem?
Még azt kéne eldöntenem, hogy kell-e egyáltalán robogó, még 1-2 hónapig nem lesz kocsim, de ha lesz is helyben, főleg melegebb időben tök jó vele járkálni. Most viszont még nagyon hideg van, feltehetőleg a kövi 1 hónap sem lesz melegebb, addig meg pl. ha reggel 0 fokokban kell vele elmennem akár 1 km-ert is az halál lesz, ezen kívül meg megtudnám oldani, hogy melegebb zárt helyre vigyem, de macerásabb, így 1 sima tető alatt állna kint most ebben a 2 hétben amíg talán mínuszok lesznek éjjel és később is ott tárolnám. A másik, hogy gyanítom ahogy jön a jó idő még nehezebb lesz jó áron találni bármit, szóval talán nem hülyeség most megvenni. Aztán szerintem nyáron eladnám vagy legkésőbb ősszel, kérdés, hogy mennyit buknék ezen, mennyire eladható ez, én attól tartok, hogy vagy 100k-t buknék rajta, bár azért ennyire fiatal, magyar vételű Piaggiot szerintem nehéz találni, néha a jobb állapotú Hondák meg Yamahák mennek ennyiért amik 15 évesek Meg úgy megjelenésében is tetszik, nem az a pöttöm termetű, szép a festés meg úgy az egész, szerintem ez jobban is megy 1 fokkal mint ezek a Diok, Todayek, stb, tárcsafékes elől, biztos jó robogó.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #85027 üzenetére
A mostani hasznalt kinalathoz es arakhoz kepest szerintem jo arban van. Gyakorlatilag ilyenkor erdemes nezelodni es megcsipni egy ket hasonlo vetelt, mert ahogy jon a jobb ido, lesz tobb hasznalt robogo, de rendszerint dragabban es olyankor mar azert elkapkodjak a jokat.
En mindig vagy szezon vegen, oktober/november kornyeken vagy ilyenkor februar/marciusban veszek motort.
-
perge666
veterán
Köszönöm a Riga véleményeket,el is hessegettem a gondolatot a fejemből.
-
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #85028 üzenetére
Legalább még ebben a hidegben talán nem kapkodják el ezt a Zipet és van több idő gondolkodni, de amúgy jelen helyzetben tényleg nem rossz árú. Még azon gondolkodtam, hog ilyen nyirkosabb hideg időben mennyire csúszhat az út, azért van benne rizikó 2 keréken főleg reggel/este.
-
NYPD
aktív tag
Üdv!
Következő a kérdés: kis gáznál (lassan húzva) ritkábban, ha ráteszem a nyelet (vagy csak fél gázt) akkor azt produkálja a motor, hogy felpörög, befullad, majd megindul, mindezt másodpercek alatt. Kb úgy tudnám leírni, mintha megcsúszna a szíj, egy pillanatra megszűnik a nyomaték. Ez a nem megfelelő karburálás, vagy a hajtás hibája is lehet? Sokszor produkálja azt is, hogy alacsony fordulaton, lassú indulásnál rezonál az egész, mint az állat, mint valami masszázsfotel. Ugye 60-as henger lett rátéve, azon kívül nem lett módosítva semmi a rendszerben. Megvan benne az 500km, nem nagyon érzem, hogy változna az ereje, vagy bármi. Így mostanában 0 fok körül jobban megy, de még mindíg nem az igazi. Melegebb időben meg konkrétan szenvedés vele elindulni, és gyorsulni. Merre induljak el? Görgő, szíj (ez is kb új, 800km van benne, kevlár), kuplung, esetleg fúvóka?
Pénteken viszem a szerelőhöz olajat cseréltetni, itt kellene előadjak valamin értelmes monológot, hogy mit is szeretnék pontosan
-
RJ45
junior tag
Ha hideg levegőt szív, amikor az felmelegszik annak logikusan bent megnő a térfogata, szóval hidegben szegényebb a keverék valamivel. Ha ez segít rajta, akkor szerintem nem kizárt, hogy csak karbi. Levegőszűrő szivacs amúgy nem retkes, nézted?
Azt mondom szedd ki inkább a csába a légszűrőházból egy minimális, rövid körre azt a szivacsot és próbáld ki nélküle, ha sokkal jobb akkor tuti cserés. Szerintem. De én nem értek amúgy hozzá, csak pár dolog az évek során ragadt rám a koszon kívül.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz Chereiose #85030 üzenetére
Ha ésszel mész, akkor semennyire nem veszélyes. Én az szakadó esős napok kivételével egy napra ye tettem le a motort. Tegnap, ma, minden nap azzal járok dolgozni. 3 műszak miatt pedig teljesen változatos időkben pl hajnalba, éjjel. Nem kell nyakalni és bedőlni a kanyarba. Reggelre meg már szárazak is az utak.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Ha hidegben jobban, melegben roszabbul megy akkor a karburálás lesz a hiba. A hideg levegő dúsabb. Le is ezért dadog. Csavarj a levegőn egy negyedet ki és nézd meg akkor milyen. Ha javul de nem az igazi, akkor még egyet. De hagyj neki mindig egy kis időt két csavarás között hogy magára találjon. Én ilyenkor egy üres úton szoktam oda-vissza cirkálni egy kis csavarhúzóval a zsebemben.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Rivaul #85034 üzenetére
Aztán 2 hét múlva bejön a meleg és kezdheti elölről főleg ha vacak a szivacs és úgy tekergeti el.
Én az amatőrök nevében azt mondom inkább a karbihoz kell nyúlni ilyenkor utoljára, ha összerakáskor jó volt. 500km-el később meg ennyire nem jó. Feltételezem ki volt tisztítva belül mielőtt összetették. -
NYPD
aktív tag
Én is kitakarítottam itthon, szétborítottam az egész karburátort, és akkor derült ki, hogy a főfúvoka nem volt lehúzva rendesen, ott volt a karbi hasában. Akkor féktisztítóval nekimentem. Légszűrőt nem néztem, de akkor majd csekkolom. Ami még tünet amúgy, de elfelejtettem az előbbi psoztból, a durrogás alapjáraton. Nem nagyon, csak úgy szépen halkan pöffent néha.
#85034Rivaul köszi, megnézem, csak ezen olyan ratyi helyen van a keverékcsavar, hogy vagy egy nagyon hosszú vékony csavarhúzóval tudom állítani oldalról, vagy ha kikapom az egész ülést meg a dobozt, és akkor belülről hozzáférve, de ott meg az oldalidomtól lehet el se fér egy normál csavarhúzó, max valami csapott 5-10cm-es De ezt majd meglesem.
-
RJ45
junior tag
Ja, ha korábban is vacakoló "szétborított" karbi azért az más, akkor az 500km kb. semmit nem jelent. Persze semmibe nem tart kikapni a szivacsot hátha.
Megnézném, mondjuk nekem fura, hogy úgy tetted össze a karbit és szerelted a helyére, hogy a légszűrőt meg sem nézted. Én mindig azt nézem először. Lusta vagyok.
Csak rágondolok, hogy szívócsonk, levegőcsonk, mindkettő olyan, hogy az összes bütykömről lenyúzom a bőrt az öklömön mire a vackokat leszedem. Szóval hozzá nem érek, csak ha muszáj -
NYPD
aktív tag
Nyár végén meg lett nézve a légszűrő, kb érintetlen volt, úgyhogy azért nem foglalkoztam most azzal a résszel. 2020 február óta van nálam a motor, én nem cseréltem benne még levegőszűrőt. Szerintem a gyári van benne. 36xx km volt benne mikor hozzám került, ma reggel léptem át pont a 20k-t.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #85030 üzenetére
Megnéztem gyorsan ezt a Zipet, mentem vele 1 utcányit is, nem találtam rajta hibát, meggyőző. Egy furcsa volt a 2. indításnál mintha lánc zaját hallottam volna indításnál (már ha az van benne, és lehet normális jelenség).Árból nem engednek, a leszervizelése 20 ezer ft lenne, nem tudom azt kérjem-e; nem tudni olaj mikor volt benne cserélve. Fékek jól fogtak amúgy, gumi sincs szétkopva ránézésre, bár azok dot alapján 2017-esek, nem tudom akkor a motor hogy 2019-es? Csávó szerint ez tavasszal elmenne többért is és a kollégája szerinte alul árazta, hát nem tudom. Elvileg ott náluk vették újonnan és most számolta be egy bácsikától vissza, vett egy libertyt. Szerintetek megvegyem?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #85042 üzenetére
Én is erre gondoltam igen.
Hát valóban ez a helyzet, meg elvileg mindene gyárj, meg úgy se lesz másik amit szalon árul, magyarországi és itt van tőlem 1 km-re. Tényleg csak annyi a “kritérium”, hogy el tudjam adni nyáron, bár azt mondta nekem a faszi, hogy ennyiért ő vissza is veszi majd ha kell, csak ne essek el vele Bár lehet a rendes nyári szezonban amúgy is normális kereslet van rá, meg azért egy Piaggiot csak megvesznek hamarabb mint pl. egy Motowellt.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #85045 üzenetére
Remélhetőleg igen.
Szerintetek egy szervizelést kérjek ra 20k ért? Bár ha csak a motorolaj cserét tartalmazza az úgy drága, csak nem tudom mikor volt cserélve és azért a 4t lehet érzékeny erre. Meg hát ha látnak valamit amit nem árt cserélni és azt akkor valahogy konszezusra jutva alkudnék a szervizelésből legalább. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #85046 üzenetére
Mindenkepp nem artana egy olajcsere,(legszuro tisztitas/csere), csak hogy legyel tisztaban az allapotaval, mikor lett rendberakva.
Az ismeros szerelokkel beszelgetve lassan legolcsobb helyeken is 12-15k-tol indul a szamlas oradij a motorszervizre... ha meg ehhez hozzaadom az olajat/egyeb dolgokat is, akkor arban van, attol fuggoen nekik mennyi a konkret oradijuk. -
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #85048 üzenetére
Na elmentem adtam egy foglalót, nincs visszaút Csütörtök/péntek megyek érte. Remélem nem valami szarba nyúltam bele, ha nem akkor egész jó vétel ez mert ennyit megért és később is eladható. Ide 2-3 km-ereket mászkálni jó lesz ez, kulturált csendes.
Még majd a biztosítást megkötöm rá ha elhozom.
-
cool13
őstag
Sziasztok! 2010 es Scarabeo 50 2t érkezett a házhoz. Nagyon jó kis gépet fogtam ki úgy tűnik. Kérdéseim. Mennyire biztos ez a kényszerolajozás? Működik, érezni a kipufogógázon. De hogy tudom leellenőrizni? A teljes nyugalmam érdekében. Javasolt a kikötése?
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!