Thrustmaster T300 kormány feltuningolva

Ferrari 599XX EVO kormánykerék

Tavaly, a karácsonyi szezonban teszteltük a Logitech új, G29-es erő-visszacsatolásos kormányát, ami egyáltalán nem rossz darab, sőt nekünk nagyon is tetszett, de több fejlesztést vártunk a gyártótól, különösen a 125 000 forintos kezdőárért cserébe. Fürgén reagált a Thrustmaster erre a jövevényre, mégpedig az elég hosszú, de ígéretes nevű T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition modellel. Itt sem beszélhetünk igazi újdonságról, ugyanis a szett alapja, a T300-as erő-visszacsatolási rendszer már néhány éves, és a hárompedálos T3PA pedálkonzolt is meg lehetett venni már korábban is, igaz nem T300-as szettben, hanem külön kiegészítőként.

A Ferrari 599XX EVO versenyautóról mintázott kormánykerék sem új, tavaly mutatták be, de a szett legkülönlegesebb része. A kormánykoszorú átmérője valamivel nagyobb a szokásos, szimulátoros méretnél, 28 helyett 30 centiméteres. Felületét egy nagyon érdekes anyag, a csiszolt bőrre hasonlító, de valójában szintetikus Alcantara burkolja be. A szövetet 70-es években fejlesztették ki Japánban, de világszerte a Milánóba, a divat (egyik) fővárosában székelő Alcantara SpA révén lett ismert. Túlnyomórészt sportkocsik és luxusautók kárpitozásához használják, de különösen drága bútorokon, jachtokon és ruházati cikkeken is megjelenik. Az anyag mutatós és egyben nagyon stabil fogást biztosít, de meglehetősen érzékeny a puszta kézzel történő kezelésre, ezért az Alcantara bevonatos kormányt ajánlott kesztyűben tekerni.

A Ferrari 599XX EVO kormánykoszorújának másik érdekessége az alakja, mely egy alsó részén lecsapott kör. Ez a kialakítás a lapos, szűk pilótafülkéjű versenyautóktól ered, az egyenesre vágott alsó rész révén ugyanis lejjebb lehet tenni a volánt, közelebb a pilóta combjához. Szimulátorban erre nincs olyan nagy szükség, viszont a levágásnak köszönhetően kézzel is kitapintható a kormány állása, ami például driftelésnél segíthet sokat. Felül egy vörös betét jelzi a középállást, akárcsak a mintául szolgáló Ferrarinál. A kicsinyítés aránya egyébként 10:8, tehát a valódi 599XX EVO volánja nagyjából 37,5 cm átmérőjű.

A kormány belső részét vaskos fémlemezből alakították ki, ebben ül a D-pad gomb meglehetősen belül, kisebb kézzel nem biztos, hogy kényelmesen elérhető. A további hat gombot és a háromállású, illetve benyomható kapcsolót a középső részt körülölelő panelre telepítették, színezésük és elrendezésük a Ferrari versenyautóét követi. Vaskos fémből készültek a 13 centiméteres, kormánnyal forduló váltófülek is. A korábbi Thrustmaster megoldásoknál két centiméterrel nagyobb kormánykerék-átmérő miatt a kisebb kezűeknek esetleg nyújtózkodniuk kell majd elérésükhöz.

A Thrustmaster készleteinek egyik nagy előnye, hogy a kormánykerék cserélhető, így a külön is megvásárolható Ferrari 599XX EVO Alcantara Edition rátehető a korábbi T300, T500 és TX központi egységekre, illetve a T300 Alcantara szettre is rátehetünk más Thrustmaster kormánykereket, például kevésbé kényes gumi- vagy bőrbevonatút, vagy rengeteg kapcsolós Formula 1-est. Aki belemenne komolyabb barkácsolásba, a középső hat csavar kioldása után akár valódi autós kormányt is feltehet, igaz, ilyenkor a D-pad szinte biztosan, és talán a további gombok egy része is elvész, takarásba kerül. Számolni kell az extra súllyal is, mert a 30 centiméteres Ferrari 599XX EVO Alcantara mindössze 1,2 kilogrammot nyom, a valódi kormánykerekek ennél nehezebbek szoktak lenni, a nagyobb átmérő miatt pedig itt már szinte biztos, hogy a váltófüleket is ki kell szélesíteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!