The Witcher 3: Wild Hunt teszt

Lezárul a trilógia

Furcsa belegondolni, de már közel 8 év telt el az első Witcher bemutatása óta. A sokak által ismert alkotás a lengyel CD Projekt RED nevű fejlesztőcsapathoz kötődik, akikről tudjuk, hogy nem dobnak félévente piacra játékokat, de amikor igen, akkor általában nagyon emlékezetes lesz a végeredmény. Az első Witcher nekünk leginkább onnan marad ismert, hogy egy kifejezetten jópofa magyar szinkront kapott, ráadásul nagyon hangulatos volt az egész környezet, nem csoda, hogy meg tudtuk neki bocsátani a kezdetlegességet és a kisebb-nagyobb hibákat.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

A második rész már sokkal jobban sikerült az elsőnél, bár a szinkronizálás helyett „csak" magyar feliratot kaptunk, de cserébe egy sokkal kiforrottabb, összeszedettebb játék lett, ami gyakorlatilag mindent megőrzött az előd hangulatából, az RPG műfaj kedvelői a maga idejében szinte csak szuperlatívuszokban tudtak beszélni róla, ez pedig nem véletlen.

Az első rész még csak PC-re jelent meg, a második verzió is hasonlóképpen volt eleinte, de később megérkezett belőle az Xbox 360-változat is, a harmadik rész megérkezésével pedig már minden platform játékosai boldogak lehetnek, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra egyszerre érkezett meg a trilógia lezáró epizódja, a Witcher 3: Wild Hunt.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

A három platform közül mi Xbox One-on próbáltuk ki alaposabban a játékot, de azt is megnéztük, hogy ugyanez a játék hogy muzsikál egy erőteljesebb PC-n. A végeredmény nem volt meglepő, grafikai értelemben a konzolos adaptációk labdába sem tudnak rúgni, a REDengine 3 nevű grafikai motornak kell ám erő bőven, főleg ha azt nézzük, hogy milyen gigantikus méretű bejárható terület áll rendelkezésünkre ebben az open-world játékban.

Teljesítmény, látványvilág

Sajnos nem csak grafikai anomáliák vannak az Xbox One-verzióval, néha kisebb akadások előfordulnak, egy-két apróbb bug is benne maradt, helyben vágtató lovak, néhol rosszul kidolgozott textúrák várnak minket, de jó hír, hogy ezeket folyamatosan javítgatják-foltozgatják, egy hét lefolyása alatt két kisebb update is érkezett hozzá. A hibák listájához hozzávehetjük, hogy a ló irányítása kontrollerrel sajnos nem mindig annyira precíz és pontos, ahogy azt szeretnénk, főleg abban az esetben, amikor viszonylag nagy sebességgel szeretnénk bolyongani a térképen.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

Ezzel nagyjából végére is értünk a játék komolyabb hibáinak listájának, most pedig nézzük azt, hogy miért szerettük és szeretjük ezt a sorozatot továbbra is. Az egyik legfontosabb talán a környezet és a grafika, ez az, ami a második részhez képest döbbenetesen sokat fejlődött. A fejlesztők által megálmodott fantasy-világ ebben a részben tökéletesen ki tud teljesedni, él körülöttünk minden, napszakok váltakoznak, a falvak lakói mindennapi életet élnek, dolgoznak, gazdálkodnak, beszélgetnek egymással, hozzánk is szólnak néha, de olyan is előfordul, hogy csak rosszallóan néznek.

A bejárató terület pedig hatalmas: amikor már órák óta bolyongunk és teljesítjük a küldetéseket, majd ránézünk a térképre és kiderül, hogy még a környezet 10%-át sem láttuk, akkor lepődünk csak meg igazán: itt aztán nehéz lesz unatkozni. Az időjárási és egyéb környezeti viszonyok is nagyon érdekesen alakulnak, néha hatalmas viharokkal szembesülünk, máskor pedig egy magas hegyről nézhetjük meg a gyönyörű napfelkeltét, nagyon nehéz olyan pontot találni, ahol azt mondhatjuk, hogy „na, erre nem gondoltak a fejlesztők", ez pedig egy ekkora területen különösen nagy érdem.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

A sorozat második részének térképéhez képest tehát körülbelül harmincszor (!) akkora területen vágtathatunk hűséges paripánkkal, Keszeggel, akinek csak füttyentenünk kell és máris a rendelkezésünkre áll. Érdemes megemlíteni, hogy a széria egyik fő vonzereje és elhagyhatatlan velejárója a naturalizmus, brutális gyilkosságok nyomai, holttestek az erdőben, örömlányok a Passiflora bordélyházban és azon kívül, van itt minden, ami miatt különösen indokolt az a tizennyolcas karika.

Történet, alapszituáció

A Witcher 3: Wild Hunt egyik legnagyobb erénye a történetének sokszínűsége. Nem egy előre összeírt sztorin lépkedünk végig, hanem mindenről dönthetünk, sőt, döntenünk kell, olyan apróságoktól kezdve, hogy elfogadunk-e valakitől pénzt a segítségünkért, egészen addig, hogy mi legyen komplett falvak-élőhelyek sorsa.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

A történetben nincsenek teljesen jó és rossz döntések, az ember eredendő rossz tulajdonságaira különösen nagy figyelmet fordít a játék, minden oldal a maga igazáról van meggyőződve, nem képes kompromisszumokra, sokszor a saját önző kis célja érdekében harcol a végtelenségig, közben pedig a falvakat sorra szállja meg délről a Nilfgaard, de a Vad Falka (Wild Hunt, a harmadik rész névadója) is folyamatosan rettegésben tartja az embereket, közben pedig Cirit, a fogadott lányunkat szeretné elkapni, az elsődleges célunk, hogy ezt megakadályozzuk.

A játék elején egy álom keretein belül kezdődik, Ciri társaságában jöhetünk bele az irányításba és a harcmódokba, de akármennyire is szeretnénk azt hinni, egy bizonyos szint alatt egyáltalán nem vagyunk elpusztíthatatlanok, sőt, az elején mindenképp jobban járunk, ha nem támadunk meg mindenkit fölöslegesen, a baj ugyanis nagyon hamar megtörténhet. Később természetesen egyre jobbak leszünk, rengeteg tapasztalati pontot gyűjtünk, a fegyvereinken is fejlesztünk, bevetjük az alkímiát, illetve witcher-képességeinket, így már sokkal könnyebb megküzdeni az ellenfeleinkkel, akikből nem lesz hiány a játék során.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

A program másik fő vonzereje, hogy bár önmagában is nagyon hosszú, ezt a későbbiekben csak fokozni tudjuk. Ha szeretnénk gyorsan végigmenni a sztorin, az is rengeteg időt igényel, 30 órát alaphangon simán bele lehet tenni, de ha az ember elkezdi lelkesen csinálni a mellékküldetéseket, megfigyelni a városiak életét, beszélgetni az emberekkel, új helyeket felfedezni, akkor nagyon hamar végeláthatatlan hosszúságokat ölt a program.

Fegyverzet, összegzés

A fegyverzet és a harcrendszer is sokat fejlődött az előző részhez képest, a két kardja nélkül Geralt továbbra sem megy sehova, az acél penge az emberi ellenfelek ellen hatásos, az ezüstöt pedig a szörnyek és egyéb bestiák ellen érdemes bevetni. A harcmód kis megszokás után nagyon élvezetes, folyamatosan néznünk kell magunk köré, jó időben támadni, alkalomadtán félreugrani, a szörnyek ellen pedig sokszor még ez sem elég önmagában, tudnunk kell, hogy mik a gyenge pontjaik, hogyan érdemes megküzdeni velük.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

Számos újdonságot vonultat fel a játék ezen a téren is, harcolhatunk például lóháton, van számszeríjunk is, ami távoli ellenfél esetén különösen hatásos, többféle csapdát állíthatunk, hathatunk az emberek elméjére, alkalomadtán pedig egy tűzcsapást vagy egy energialöketet is bevethetünk. Saját képességeink alkalmi felturbózásában segíthet az alkímia, amit nem szabad túlzásba vinni, illetve meg kell ismernünk a legjobb recepteket és csak akkor érdemes használni is őket, amikor arra nagyon komoly okunk van.

A játék minden platformon magyar felirattal jelenik meg, aki nem tud elég jól angolul, annak ez szinte elengedhetetlen, hiszen rengeteg fontos információról, történetfoszlányról lehet lemaradni az elhangzó szövegek és a térképen lévő információk hiányában, hatalmas pozitívum, hogy a fejlesztőcsapat gondolt a hazai felhasználókra is.

The Witcher 3: Wild Hunt
[+]

Összességében annyit tudunk mondani, hogy a CD Projekt RED megint megcsinálta: Ismét létrehoztak egy olyan RPG-t, amibe érdemes időt és energiát fektetni, aminek a világa magával ragad, ami mindig tud újat mutatni. A szabadon bejárható terület hatalmas, érdekességet mindenhol találunk, a zenék is hangulatosak, a naturalizmus pedig a játék teljes egészére kihat, ehhez a programhoz csak az fogjon hozzá, aki nem riad vissza ezektől a dolgoktól és természetesen elmúlt 18 éves. Az idei év egyik (ha nem a) legjobb szerepjátékát próbálhattuk most ki, néhány apróbb bugtól eltekintve hiánytalan ez az alkotás, a magyar felirat pedig csak a hab a tortán!

Pro:

  • Remek látványvilág, hatalmas bejárható terület
  • Hangulatos környezet, ideális zeneválasztás
  • Megannyi döntési lehetőség, többféle befejezés
  • Magyar felirat

Kontra:

  • Konzolokon időnként előforduló akadások, kisebb bugok
  • Nem mindig lehet teljesen precízen irányítani a lovunkat

Értékelés: 90

A The Witcher 3: Wild Hunt játékot Xbox One-on teszteltük, de természetesen elérhető PC-n és PlayStation 4-en is. Az előző generációs konzolokra nem érkezik a program.

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények