The Dark Eye: Demonicon - Bemutató

Képességek, karakterfejlesztés

Főhősünk képességeit és tulajdonságait négy különálló karakterlap segítségével fejleszthetjük. A Demonicon kevés jó tulajdonságainak egyike ez, melyben ötletesen oldották meg a különféle pontok megszerzését, valamint azok elosztását. Nem csak szintlépéskor kapunk pontokat, hanem minden harc és egyéb feladat megoldása után is, így "valós-időben" tudjuk fejleszteni képességeinket. Ráadásul kétféle pontot is kaphatunk: az Adventure Points (AP) gyakorlatilag a normál XP-nek felel meg, ebből finanszírozzuk képességeink javát. A Gift Points (GP) viszont csak mágia útján szerezhető, kizárólag varázslataink fejlesztésére szolgál.

Az első ablakban az alapvető tulajdonságok szerepelnek, úgymint erő, mozgékonyság, állóképesség, valamint bátorság. Mindegyik kétféle értéket befolyásol. Például az erőnket fejlesztve növekszik sebzésünk, valamint a fegyveres képességeink hatékonysága. Az életerő-, állóképesség-, valamint varázserő-pontjainkat megkötések nélkül növelhetjük (Ha rendelkezünk megfelelő mennyiségű ponttal), ám karakterünk alapképességeinél látunk két-két al-képességet is, ezek csak a főképességekkel együtt növelhetők. Szintén itt találjuk a harci képesség fejlesztését is.

A második csoport már érdekesebb, itt a különféle képzettségeket találjuk. Négy fő csoport van, mindegyikhez két képzettség tartozik, de ezeket megkötés nélkül fejleszthetjük. Négyszer kell pontokat raknunk egy képzettségre, hogy egy szintet fejlődjön, a maximális értéke pedig 7 lehet. Legendák értelmezése, növényismeret, gyógyítás, megfigyelés, meggyőzőerő, alkudozás, zárnyitás és kovács képesség található itt. Fontos tudni, hogy a játékban szinte minden interakció ezekhez kötött. A legtöbb kinyitható ládát, elolvasható szöveget, hatástalanítható csapdát, felvehető növényt, de még a párbeszédek során kapott információkat is az határozza meg, hogy rendelkezünk-e kellő képesítéssel azok megszerzéséhez.

A képzettségek szorosan összefonódnak a játékmenettel is, ugyanis minél többet használjuk őket, annál több fejlesztési pontot kapunk. Például a növényismerettel egyre több gyógyital receptjét sajátíthatunk el, valamint azok alapanyagjaihoz juthatunk hozzá. A gyógyítás képességünk segítségével pedig nemcsak magunkon, de másokon is segíthetünk, ezzel értékes tárgyakhoz jutva, így mindenképp érdemes fejleszteni. A megfigyeléssel csapdák és kincsesládák deríthetők fel, alkudozni a kereskedőknél lehet, míg a meggyőzéssel a párbeszédek során csalhatunk ki plusz információkat. A kovácsolást is érdemes gyúrni, felszerelésünk fejlesztését ugyanis ezzel végezzük, ami nagyon jól jön a szegényes loot mellett. Ráadásul a csapdák hatástalanításához is kell, melyek többsége azonnali halált okoz, így érdemes elkerülni őket.

A harmadik ablakban találjuk a harci képesítéseket, valamint a speciális támadó- és védekező mozdulatokat. Ezek fa-rendszerben fejleszthetők, vagyis egy magasabb szintű képesség elsajátításához rendelkezni kell az előzményével, valamint megfelelő szinten kell lennie a karakternek is. Ezek a képességek főleg a bossharcoknál lesznek hasznosak, de több ellenféllel szemben is megkönnyítik a dolgunkat. Nagy részükhöz két erősítő skill is megtanulható, amivel növelni tudjuk azok hatékonyságát.

Végül az utolsó csoportban a mágikus képességeket találjuk. Különlegessége ennek az osztálynak, hogy ellentétben a többivel, fejlesztésükhöz Gift Points (GP) kell, melyeket csakis varázslás útján kaphatunk. Ez nagyon ötletes, hiszen amennyiben sokat használjuk a mágiát, úgy annál több GP üti a markunkat, így egyre erősebbekké válnak varázslataink. Viszont ha csak a fegyverekre hagyatkozunk, úgy hiába kapjuk a sok AP-t, a mágikus támadásokat nem fejleszthetjük belőle.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények