Split Second: Velocity

Bevezető, versenymódok, autók

Ez a cikk egy olvasónk által beküldött írás, aminek tartalma nem feltétlen egyezik a Gamepod szerkesztőinek véleményével.

Mostanában nemigen voltunk elkényeztetve az árkád autós játékok terén, a legutóbbi Need For Speed epizód is félig-meddig a szimulátorok mezsgyéjén mozgott, de az ember néha csak azt szeretné, hogy leüljön a gép elé és beletaposson a gázba, aztán hadd szóljon. Tesztem alanya, a Split Second: Velocity egy igazi adrenalinbomba, száguldással, rombolással, remek látvánnyal és fizikával, egy szó mint száz: élvezet elejétől a végéig! Bár sokan panaszkodtak monotonitásról, ebben a játékban sosincs biztos helyezésed, még a célvonal előtt is változhat a felállás!

A játék története nem eposzi mélységű: egy BR Channel nevű TV adó élő show-t rendez, amely során egy rakat versenyzőt és autót engednek útjára Velocity városában, ahol minden megengedett, egy gombnyomásra hozhatunk működésbe előre telepített detonátorokat, amelyekkel kiiktathatjuk egy kis időre ellenfeleinket. Természetesen ezt a lehetőséget ők is megkapták, így sosem leszünk biztonságban, állandóan résen kell lennünk, honnan kapjuk majd az égi áldást. Hidakat szaggathatunk le, felfüggesztett rakományokat dobhatunk le, épületeket robbanthatunk, stb., szó szerint porig rombolhatjuk a várost. A Season mód (ez a kampány-rész) 12 epizódból áll, epizódonként 6-6 versenyszámmal, amelyből négy selejtező, egy bónusz (amelyet megfelelő mennyiségű ellenfél kiiktatásáért nyithatunk meg), az utolsó pedig az Elite Race, maga a döntő, ahol dobogós helyezés elérése esetén tovább ugorhatunk a következő epizódra. A verseny során krediteket gyűjtünk, bizonyos számú kredit elérésével újabb autókat szerezhetünk, illetve biztosíthatjuk továbbjutásunkat, ugyanis az Elite Race-be egy fix kreditmennyiség a beugró. Ha eleinte a selejtezőket elbénázzuk, később úgyis vissza kell mennünk, hogy újrapróbálkozzunk, mert tapasztalatom szerint szinte minden eseményt dobogósra kell teljesítenünk, ha végig akarjuk vinni a játékot.

A versenytípusok eléggé változatosak, a Race a hagyományos versenyt jelenti, ami általában 2-3 körből áll. Az Elimination a „kiesős” verseny, ahol visszaszámolnak és ha a számláló eléri a nullát, kiesik a legutolsó ember. Az Air Race kétfajta eseményt takar, mindkettőben egy helikopter dobálja az útra a bombákat, amelyeket ki kell kerülnünk. Ennek speciális válfajában már ki is kell iktatnunk a helikoptert a bombák visszahajításával (kicsit nehéz, de megvan a trükkje). A Detonator pályák során folyamatosan robbantgatják ránk a környezetet, ráadásul meghatározott idő alatt kell célba érnünk. Ha aranyérmet akarunk, hibázni nem lehet. A Survival az egyik legérdekesebb: itt robbanó, tüzes hordókat dobáló kamionokat kell leelőznünk. Itt is visszaszámlálás működik, ha nagyon lassúak vagyunk, a végén már csak tüzes hordókat kapunk, ami szinte azonnali halált jelent (Sudden Death).

Ahhoz, hogy használhassuk a detonátorokat, ún. Power Play-eket kell gyűjtenünk, ez az autó alatti HUD-on lesz látható. Legtöbbször driftelésért, előzésért vagy a ránk ontott veszélyek (pl. bombák) tiszta elkerüléséért növelhetjük. Legfeljebb három egység lehet, a CTRL gombbal aktiválhatunk egy egységet, a SHIFT gombbal pedig mind a hármat egyszerre. Utóbbi sokkal hatásosabb pusztítást ígér (illetve a fent említett helikopteres résznél egy komplett sorozatot küldhetünk vissza, időt nyerve vele). Néha az is előfordul, hogy titkos átjárókat nyitunk meg, akár az adott pályarész teljes átalakítása árán.

Még nem esett szó az autókról. Licencelt járgányokat ne is keressünk, de azért néhol rá lehet ismerni a jobb kocsikra (pl. Lamborghini Murcielago). Minden autónak van négy tulajdonsága (sebesség, gyorsulás, driftelési képesség, strapabíróság), amely alapján eldönthetjük, hogy passzol-e az adott versenyszámhoz. A strapabíróbb autók értelemszerűen több sebzést képesek elviselni, de cserébe lassabbak is. Tuningolni sajnos nem lehet őket, csak az alapszínüket változtathatjuk meg, itt azért kicsit jobban is elereszthették volna a fantáziájukat a kedves fejlesztők.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények