Flappy Bird vagy Peter Parker?
Sokszor előkerül a mobiljátékok esetén az egyszerűség kérdése. Valóban szeretnénk egy zsebeszközön GTA-t vagy Call of Duty-t játszani? Sokan vannak így, de az általános letöltési statisztikák azt szokták mutatni, hogy az egyszerűbb, könnyedebb címek sokkal kelendőbbek a hordozható platformok alkalmazásboltjaiban. Természetesen ezeket a számokat nem kell túl komolyan kezelni, hiszen ebben benne van, hogy egy Angry Birds-grafikai szintű játékot sokkal több okostelefon tud futtatni, mint egy GTA: San Andreas-t, ráadásul amit ingyen le lehet tölteni, azt értelemszerűen szívesebben is töltik a felhasználók, még akkor is, ha cserébe az alkalmazás egy reklámerdő.
A mai bemutatónk főszereplője a Spider Square, ami a londoni BoomBit fejlesztőcsapat legfrissebb játéka a Play Áruházban. Első ránézésre egy Flappy Bird-jellegű játékot látunk, amibe a fejlesztők beletettek némi Pókember-effektust is, ezzel nagyjából le is írtuk, hogy milyen a játék, de azért természetesen nézzük meg alaposabban : főhősünk gyakorlatilag nem más, mint egy kis négyzet, ami lehet éppen madár, ninja, autó (ez csak később lesz elérhető), hal, viking, vagy bármi, amit meg tudunk szerezni/vásárolni a játék során. Ezzel az elemmel vagyunk mi és balról jobbra haladunk egy 2D pályán, ahol eleinte csak álló, később pedig már mozgó akadályokon kell átverekednünk magunkat.
Az irányítása pofonegyszerű, alapesetben lefelé száguld az elemünk, de ha megérintjük a kijelzőt, akkor a legközelebbi, fölöttünk lévő tereptárgyhoz ragaszkodunk egy kötéllel és így rántjuk fel magunkat. A kötél felső pontja fix, így a lendület minket visz előre, emiatt pedig tudnunk kell, hogy mikor engedjük el a kijelzőt, hiszen ha túl sokáig maradunk a kötélen, akkor könnyen becsapódhatunk valamelyik tereptárgyba.
A játék során ellenőrzőpontokon haladunk át, így szerzünk pontokat, minél többet tudunk gyűjteni, annál jobbak vagyunk, közben pedig gyémántokat szedünk össze, amit később el tudunk elkölteni. A begyűjtött drágaköveket nagyon könnyen elkölthetjük például karakterekre, de ha a játék során valami akadályba ütköznénk, akkor kimenthetjük magunkat, először egy reklámvideó megnézésével, később pedig néhány gyémánt feláldozásával. Eleinte 10 darab drágakövet kér a játék a megmentésünkért, de ez folyamatosan duplázódik, a 20, a 40 és a 80 még viszonylag belátható, de fölötte már lehet, hogy érdemes elengedni a karakterünk kezét.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!