Path of Exile - bemutató

Előszó

A Path of Exile bemutatóját olvasónk, Nordic készítette, így a benne olvasható értékelés nem feltétlen a Gamepod.hu szerkesztőségének véleményét tükrözi.

Május óta aktív játékosa voltam a D3-nak. A megjelenés óta több, mint 650 órát öltem bele a játékba(ez napi szinten körülbelül hat órát jelent), ami közel sem mondható kevésnek, és ebbe beletartozik, hogy volt egy 3 hetes szünet még az 1.05-ös patch előtt, amikor abbahagytam, mert meguntam. Akkor figyeltem fel először a címben szereplő Path of Exile(a továbbiakban PoE) nevű játékra. Eleinte csak videókat illetve online stream közvetítéseket néztem a játékról, mivel akkor még closed beta állapotban volt. Már akkor látszott rajta, hogy erős Diablo koppintás a játékmenet, viszont a fejlődési rendszere nagyon más volt.

Akkor az első benyomásom az volt, hogy ez valami eszméletlen kaotikus. Olyan dolgok voltak benne, amiket szinte nem is értettem, az angol tudásom sem áll a helyzet magaslatán, így az online stream adókkal sem jutottam előrébb. A leginkább ijesztő dolog maga az úgynevezett passzív skillfa volt. Komolyan mint egy pókháló, amit lehetetlennek tűnt átlátni.

Passive Skill Tree

Ekkor még nem gondoltam, hogy valaha is fogok ezzel a játékkal játszani, mivel már akkor híreztek a Diablo 3 1.05-ös patch-éről, ami sok újdonságot hozott magával. Miután megjött a várva várt javítás, el is felejtkeztem a PoE-ről. Újabb pár hónap kockulás következett a D3-mal, majd jött az újabb mélypont, amikor megint ráuntam. Nem a monotonitása zavart a legjobban(bár lehet mégis), hanem, hogy a játékban nem maradt úgymond kihívás. Ahogy páran megjegyezték a pH!-s D3 fórumban, olyan volt a játék, mintha "baltával balance-olnának" a készítők, még mindig késett a beígért PvP, 5-6 hónappal a megjelenése után, még mindig sok hiba volt a játékban(itt pl. a random disconnect-ekre gondolok, ami instant halál volt ha az ember Hardcore karaktert indított, valamint ott volt még a heti szinten összeomló Aukciós-ház). Ezeket mind tetézte, hogy a játék megjelenése óta jelen voltak a botolók, akik ellen szinte semmit sem tett a Blizzard, és így rövid idő alatt beborult az AH, ami az árakat illeti. Körülbelül december lehetett, amikor először olvastam, mi lesz a következő nagy D3 patch-ben(1.07), azonban az előzetes patchnote nem győzött meg. A PvP-t kukázták, helyette adtak balance-mentes Duelt, meg sok sok olyan dolgot, ami megint csak annyit ért volna el nálam, hogy 1 hónap után ráunjak(pl. az új, accounthoz kötött craftolható tárgyak). Ugyan ez volt nálam az 1.05-el behozott Überboss-os tartalomnál, tudtam, hogy most is ez várna rám. Mikor PTR-en lehetett tesztelni a jövőbeli patchet, megnéztem én is az 1.07-et, és el is dőlt nálam, hogy ennyi volt. Nem bántam meg, hogy megvettem, hisz manapság, nem sok játékba lehet ennyi órát beleölni, de itt végleg elveszett az érdeklődésem a játék iránt.

Jöttek az ünnepek, játék híján jött az unalom is, majd újra elém került a PoE, pontosabban a hír, hogy 2013 januárjában elindul a nyílt béta teszt. Na mondom, irány a hivatalos PoE honlap, olvasgassunk kicsit. Mondhatni, szépen megváltozott a játék a nyár eleje óta. Akkor csak két fejezet, illetve 4 nehézségi szint volt a játékban, tudtommal még nem volt szinkronja az npc-knek sem. Azóta a nehézségi szintek száma 3-ra redukálódott, viszont bekerült a 3. fejezet, ami nem kevés plusz tartalmat adott a játékhoz, volt szinkron, mondhatni teljesnek tűnt a játék. Volt egy dolog ami kicsit visszatartott a játéktól, ez pedig a mikrotranzakciós Free to Play mivolta, amiről bizonyára mindenki hallott már. Na mondom fasza, ezt is ezzel rontják el, de ahogy ránéztem a mikrotranzakciós részre, egyből nyilvánvalóvá vált számomra, hogy itt semmi olyat nem lehet vásárolni, ami a játékban gyorsabb előrehaladást biztosítana, csupán kényelmi funkciókat(pl. plusz fül a ládánkba), skineket, peteket(ezek csak futnak a karakter mellett, semmi mást nem adnak) lehet venni. Nem volt semmi plusz XP-s fül, sem durva fegyver, sem plusz skill pont. Ezután dőlt el, hogy megér nálam egy próbát a játék, így regisztráltam a honlapon. Jött pár hét várakozás, majd beütött a függőség…

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt