Need for Speed World teszt

Akkor és most

Az utcai versenyek története

Megoszlanak a vélemények a dologról, de szerintem 2003. tájékán az NFS szériának jót tette a változás. Akkor mindenki unta az újabb sportkocsis száguldást az egzotikus, de hihetetlenül kanyargós és kevés helyszínen, ellenben tombolt a pimp őrület, az illegális utcai versenyek és a Halálos iramban, így a sorozat is erre a vágányra váltott. Az eredmény: az Underground révén a sorozat új erőre kapott.
A következő Underground 2 epizód lényegében a "mindenből többet, jobbat" mellé „csak” a szabadon bejárható várost tette, viszont nem éreztem azt a tűzet, ami az elődben megvolt. Ellenben a rá következő Most Wanted azzal, hogy átemelt bizonyos elemeket a harmadik részből (rendőrös üldözés, sportkocsik) olyan hangulatbombát robbantott, ami ritkaság. Sokan máig ezt a részt tekintik etalonnak a sorozatban.
Aztán a Carbonnal már elkezdődött a lassú hanyatlás, hogy a rá két évre érkező Undercover csak egy sietve összecsapott Most Wanted utánzat legyen a "minden évben kell egy enefes" jegyében. És úgy látszik, hogy ezzel meg is szakadt a sorozat ezen fonala: lettek helyette fél-szimulátor versenyjátékok (Pro Street, Shift), arcade jellegű "festőfutam" (Nitro), idén pedig a Criterion által visszatér a gyökerekhez.
Ám a pimp vonalból egy ütőképes lapot még nem használtak ki – egészen mostanáig.


A bejelentkező képernyő

Most Wanted Online

Amikor az első hírek szállingózni kezdtek az akkor még World Online névre keresztelt epizódról, fölcsillantak a szemeim. Őszinte leszek: az alcímben említett epizód óta várok erre a játékra. A program tökéletesen beleillik az Electronic Arts jelenleg futó "PC-s címeket online-osítunk" trendjébe, csoda is lett volna, ha pont az egyik legjobb fejős tehenüket hagynák ki a buliból. Főleg úgy, hogy a Most Wantedben lefektetett mechanika szinte kiált a MMO-ba ültetés után!
A játékból ez év elején jelentek meg zárt, majd később nyílt béta verziók, végül július 27-én (igen, a Starcraft 2 megjelenése napján - gondolom ezzel kívánták mérsékelni az újdonság varázsától ráharapó tömegeket) mindenki által elérhetővé vált a játék.
Pontosabban nem, hiszen az előrendelők már 20-ától nyomulhattak vele. Ácsi! Akkor ez a játék nem ingyenes?!
A válasz az, hogy free-to-play modellben működik: letöltheted a hivatalos honlapról, és az EA Accountoddal beléphetsz, és minden funkciót használhatsz, viszont csak a 10-es szintig fejlődhetsz. Ha élvezni akarod a további 40 level nyújtotta lehetőségeket, úgy egyszeri alkalommal fizetned kell 20 €-t, ami (a cikk megjelenése körüli árfolyamon számolva) 6000 Ft. Lehet hőbölögni, és igen, vannak vele gondok is, viszont szerintem ez nem egy összeg (a legtöbb konzolos játék ennek duplájáért debütál), és csak egy alkalommal kell kicsengetni. Nos, jössz játszani?

Most mondjátok meg: hát nem gyönyörű?

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt