Modkörkép: Diablo The Hell

Ki itt belépsz...

"... Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel..."

Mi vezetett erre a szörnyű helyre? Kalandvágy, kapzsiság, vagy a csupán a harcot keresed? Nos, bármi is a célod, itt megtalálod. Felejts el mindent, amit eddig megtanultál erről a világról. Minden megváltozott... Új, eddig ismeretlen, hatalmas erejű démonok lepték el a katakombákat. Céljuk nem más, mint uruk, a nagy hatalmú Diablo megvédelmezése. Rengeteg kalandor veszett oda a katakombák mélyén, vissza még senki sem jött...

Nem sok játék hatott úgy a játékok világára mint a Diablo. Az 1996-os első rész a mai napig le tud kötni. Nem is merek utána gondolni, hány órát töltöttem el ezzel a játékkal. PSX-en feledkeztem bele első alkalommal, majd folytattam a véget nem érő öldöklést PC-n is. Talán aHellfire volt az egyik oka annak, hogy visszatértem a PC-s játékokhoz. A játék a mai napig is igen népes rajongótáborral rendelkezik. 2006-ban kezdték meg a The Hell mod készítését. A készítők nem csak egy átkozmetikázott Diablo-t szerettek volna megalkotni, egy teljesen új játék készítését vették a fejükbe. A lehetőségekhez mérten még sötétebb, komorabb atmoszférát szerettek volna megalkotni. (A készítőknek bevallottan nem tetszik a Diablo III látványvilága.) Lássuk hát milyen munkát végeztek a fiúk.

A mod futtatásához szükség van az alap Diablo játékra, illetve a Hellfire kiegészítőjére is. Mod letölt, telepít, eddig sima ügy. Előszedtem vinyóm poros rejtekéből a régi karakteremet: Huntert, a dicső szörnyvadászt. Ideje visszahívni a nyugdíjból hősömet, aki évek óta méltatlanul pihent a merevlemezen. Ekkor ért a nagy csapás: nem lehet a régi karaktereinkkel játszani a mod-ban. Mindenképpen új hőst kell indítanunk. Ez eleinte kicsit fájdalmas számunkra, viszont teljesen érthető. A karaktereket teljesen megreformálták, a fejlődési rendszer is megváltozott. A Diablo egyik talán legkomolyabb hibája volt, hogy varázstudományban nem nagyon különböztek a karakterek. Egy mezei kőagyú harcosból is igen komoly mágust fabrikálhattunk, főleg ha megfelelő "olvasó felszereléssel" rendelkeztünk. Nos ezt el is felejthetjük itt. Persze most is tanulhatunk bérgyilkosunkkal különféle varázslatokat, viszont sokkal jobban meg kell izzadni érte. Egy harcossal használható szintre fejleszteni egy tűzlabdát pedig szinte lehetetlen.

Hat karakterosztály közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. A választék a következő: Paladin, Scout, Mage, Monk, Assassin, Gladiator. Sajnos új animációkat nem kapunk, a meglévő készletből gazdálkodtak a fiúk. Érdekesség viszont, hogy a gladiátor képes a kétkezes fegyverhasználatra. Tehát végre harcosunk kezébe adhatunk két kardot, hogy úgy vágjon rendet a démonok hordái között. Nem véletlenül említettem hordákat, a szokottnál jóval többen vannak. Ez most az a játék, ahol nem szégyen a futás. Ésszel kell játszani, mert a játék igen nehézre sikeredett. Első lendületből egy felderítő íjászt indítottam. Amúgy is ritkán szoktam távolsági fegyverhasználóval játszani, miért ne próbálnék ki valami újat. (Általában a hegyibe Obelix taktika híve vagyok :) ) Nos vért izzadtam már a legkönnyebb nehézségi fokozaton is néha.

Megreformált gazdaság

Nos elmondhatjuk, hogy válság van. A régi jó bevételi forrásaink kiapadtak. Az alapjátékban egy gyűrű egy páncél értékesítése szépen növelte kincstárunk tartalmát. Nos kincstáram egy nincstár lett. Emlékszem azokra a dicső időkre, amikor az egész falut teleszórtam pénzzel, mert már nem tudtam hogyan tárolni vagyonomat. Most már azt is meg kell fontolnom, hogy hány gyógyitalt vásároljak a küldetések előtt. Néhány tárgy értékesítése során még az azonosítására beleinvesztált összeget sem kapjuk meg. Ez van. nehéz az élet... de hát ez a pokol vagy mi.

Az alacsony szintű karakterek legjobb fejlesztési módszere az elixír business volt. Nos, ez már a múlté. A gyártósorok leálltak, nincs többé nagy számban vásárolható tulajdonságnövelő folyadék. A régi idők emlékére persze még találhatunk néhány elixírt kalandozásaink során, de alapjában véve ennyi. Most már igazán van értelme a szinteknek. Oda kell figyelni, hogy melyik tulajdonságunkra hány pontot osztunk el. Ha rosszul kufárkodunk, bizony igen hamar fejünkre nőnek a monszták. Rengeteg új fegyver, páncél, varázsbot került be a játékba. (Sajnos karakterünk külső megjelenése nem változott, így maradt a három féle kinézet.) A sok új "cucc" miatt mindenképpen érdemes egy próbát tenni a játékkal. A új felszerelések között visszaköszönnek a diablo II rajzai is :)

...hagyj fel minden reménnyel!

Újítások a faluban

Néhány igen kellemes, időt spóroló módosítást végeztek a faluban. Wirt végre beköltözött a faluba, ahogy Adria, a boszorkány is. Egy módosabb Diablo karaktert arról lehetett megismerni, hogy minden felszerelését, pénzét szerteszét hagyja a faluban. Elvégre szegény párának se ládája, se lerakata, de még egy nagyobb zsákja sincs. Számtalan cuccot veszítettem már úgy el, hogy elfelejtettem felszedni mentés előtt a földről. Nos ez a múlté.Gillian mostantól fogva a mi személyes raktárosunk. Így gyűjtőszenvedélyünket nem korlátozza az invectory mérete.

Harcra fel!

A játék folyamata nem sokat változott. Küzdelmes utunk során verekedjük magunkat lejjebb és lejjebb a katakomba rendszerekben. Ellenfélből nem lesz hiány. Ne lepődjünk meg azon, hogy bőven találunk majd Hellfire-ből való ellenfeleket a klasszikus Diablo katakombáiban is. Néhány mob teljesen új tulajdonságokat kapott. Egy meglepő halálesetem is ezt példázza: szépen, hőshöz méltóan fosztogatom Diablo szolgáinak kincseit, meglátok néhány kicsinyke imp-et. Rutinos játékosként úgy véltem, hogy ezek a lények nem veszélyesek. Amúgy is csak közelharcra való fegyverrel vannak ellátva. Erre olyan tűzlabda sortűzzel fogadtak, hogy csak nagyokat lestem, és reménykedtem benne, hogy nem régi a mentésem. Helyi főnökökből (réges régen így hívtuk az unique szörnyeket :) ) jóval többet találunk, mint régen. Erősek lettek, nagyon erősek, és ahogy azt megszokhattuk nagyon ritkán harcolnak egyedül. Elég gyakran kell majd taktikai visszavonuláshoz folyamodnunk. Másként mondva futhatunk az életünkért. Kellemes újítás, hogy szép lassan regenerálódik az életerőnk és a manánk. Ez az újratöltődés mértéke, egyenesen arányos vitality és magic szintünkkel. Sajnos ezt a kellemes tulajdonságot ellenfeleink is örökölték. Csak ők nem lassan, hanem borzasztó gyorsan regenerálódnak. Ha egy ellenfél fajtából három példánnyal végzünk, megtanuljuk annak gyengéit (milyen ellenállásokkal rendelkezik). A legalacsonyabb fokozaton is tömve vannak már immunitásokkal! Ha már öt példányt kardélre hányunk, akkor már a pontos életerő állapotukkal is tisztában leszünk. Kissé frusztráló látni azt, hogy van olyan szörny aki gyorsabban regenerálódik, mint ahogy mi ütjük. Nos ez egyértelműen annak a jele, hogy alacsony szintűek vagyunk, vagy elavult felszerelést használunk. "Tápolni" kell keményen. Ha úgy látjuk, hogy gyengék vagyunk, inkább verekedjük végig magunkat még egyszer a korábbi szinteken. Ezzel a megoldással pénzügyi helyzetünket is normalizálni tudjuk. Igen hasznos újítás, hogy a térképet bekapcsolva látjuk azon az eldobott tárgyakat (kis kék négyzettel jelöli azokat). Így végre nem vagyunk vaksik, látjuk mi hol és merre van a földön.

Három nehézségi fokozat közül választhatunk. A Horror felel meg a normál fokozatnak, a Purgatory értelemszerűen a közepes nehézség, és a Doom fokozat az ahol már komolyan fel kell kötni a gatyánkat.

Multiplayer

A mod hivatalosan nem támogatott, ezért a Battlenet használata nem lehetséges. Marad így az ügyeskedés, hamachi, tungle vagy hasonló megoldások. Többjátékos mód egyik legbosszantóbb momentuma az volt, hogy halálunk esetén néhány dolgot eldobtunk. Így a szemfüles gyilkosunk nem csak a fülünket kaparinthatta meg, hanem pénzünket és néhány értékesebb tárgyunkat is. Nos ezzel már nem kell törődnünk, a droppolást úgy, ahogy van kivették a játékból. Legnehezebb fokozaton ajánlott a játékosoknak szorosan együttműködni. Figyelem: baráti tűz lehetséges!

A The Hell mod nagyon jóra sikerült. Akik szeretnének új zenéket, azoknak igen nagy extra zenei pakk áll rendelkezésükre. Ezek külön letölthetőek. A mod Diablo rajongóknak kötelező darab, egy próbát mindenképp megér. A Diablo III megjelenéséig csak kihúzom valahogy néhány moddal. Elvégre a Diablo második epizódjában is van még tartalék e téren... Tehát készítsük fel egérkattintó ujjunkat, ínhüvely gyulladásra fel! Mert sok kattintás vár ránk. Kemény játékos elvégre nem használ kattintgató segédprogramot :) Ez utóbbit mellékelik a modhoz

Előzmények