Modkörkép: Diablo The Hell

Ki itt belépsz...

"... Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel..."

Mi vezetett erre a szörnyű helyre? Kalandvágy, kapzsiság, vagy a csupán a harcot keresed? Nos, bármi is a célod, itt megtalálod. Felejts el mindent, amit eddig megtanultál erről a világról. Minden megváltozott... Új, eddig ismeretlen, hatalmas erejű démonok lepték el a katakombákat. Céljuk nem más, mint uruk, a nagy hatalmú Diablo megvédelmezése. Rengeteg kalandor veszett oda a katakombák mélyén, vissza még senki sem jött...

Nem sok játék hatott úgy a játékok világára mint a Diablo. Az 1996-os első rész a mai napig le tud kötni. Nem is merek utána gondolni, hány órát töltöttem el ezzel a játékkal. PSX-en feledkeztem bele első alkalommal, majd folytattam a véget nem érő öldöklést PC-n is. Talán aHellfire volt az egyik oka annak, hogy visszatértem a PC-s játékokhoz. A játék a mai napig is igen népes rajongótáborral rendelkezik. 2006-ban kezdték meg a The Hell mod készítését. A készítők nem csak egy átkozmetikázott Diablo-t szerettek volna megalkotni, egy teljesen új játék készítését vették a fejükbe. A lehetőségekhez mérten még sötétebb, komorabb atmoszférát szerettek volna megalkotni. (A készítőknek bevallottan nem tetszik a Diablo III látványvilága.) Lássuk hát milyen munkát végeztek a fiúk.

A mod futtatásához szükség van az alap Diablo játékra, illetve a Hellfire kiegészítőjére is. Mod letölt, telepít, eddig sima ügy. Előszedtem vinyóm poros rejtekéből a régi karakteremet: Huntert, a dicső szörnyvadászt. Ideje visszahívni a nyugdíjból hősömet, aki évek óta méltatlanul pihent a merevlemezen. Ekkor ért a nagy csapás: nem lehet a régi karaktereinkkel játszani a mod-ban. Mindenképpen új hőst kell indítanunk. Ez eleinte kicsit fájdalmas számunkra, viszont teljesen érthető. A karaktereket teljesen megreformálták, a fejlődési rendszer is megváltozott. A Diablo egyik talán legkomolyabb hibája volt, hogy varázstudományban nem nagyon különböztek a karakterek. Egy mezei kőagyú harcosból is igen komoly mágust fabrikálhattunk, főleg ha megfelelő "olvasó felszereléssel" rendelkeztünk. Nos ezt el is felejthetjük itt. Persze most is tanulhatunk bérgyilkosunkkal különféle varázslatokat, viszont sokkal jobban meg kell izzadni érte. Egy harcossal használható szintre fejleszteni egy tűzlabdát pedig szinte lehetetlen.

Hat karakterosztály közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. A választék a következő: Paladin, Scout, Mage, Monk, Assassin, Gladiator. Sajnos új animációkat nem kapunk, a meglévő készletből gazdálkodtak a fiúk. Érdekesség viszont, hogy a gladiátor képes a kétkezes fegyverhasználatra. Tehát végre harcosunk kezébe adhatunk két kardot, hogy úgy vágjon rendet a démonok hordái között. Nem véletlenül említettem hordákat, a szokottnál jóval többen vannak. Ez most az a játék, ahol nem szégyen a futás. Ésszel kell játszani, mert a játék igen nehézre sikeredett. Első lendületből egy felderítő íjászt indítottam. Amúgy is ritkán szoktam távolsági fegyverhasználóval játszani, miért ne próbálnék ki valami újat. (Általában a hegyibe Obelix taktika híve vagyok :) ) Nos vért izzadtam már a legkönnyebb nehézségi fokozaton is néha.

Megreformált gazdaság

Nos elmondhatjuk, hogy válság van. A régi jó bevételi forrásaink kiapadtak. Az alapjátékban egy gyűrű egy páncél értékesítése szépen növelte kincstárunk tartalmát. Nos kincstáram egy nincstár lett. Emlékszem azokra a dicső időkre, amikor az egész falut teleszórtam pénzzel, mert már nem tudtam hogyan tárolni vagyonomat. Most már azt is meg kell fontolnom, hogy hány gyógyitalt vásároljak a küldetések előtt. Néhány tárgy értékesítése során még az azonosítására beleinvesztált összeget sem kapjuk meg. Ez van. nehéz az élet... de hát ez a pokol vagy mi.

Az alacsony szintű karakterek legjobb fejlesztési módszere az elixír business volt. Nos, ez már a múlté. A gyártósorok leálltak, nincs többé nagy számban vásárolható tulajdonságnövelő folyadék. A régi idők emlékére persze még találhatunk néhány elixírt kalandozásaink során, de alapjában véve ennyi. Most már igazán van értelme a szinteknek. Oda kell figyelni, hogy melyik tulajdonságunkra hány pontot osztunk el. Ha rosszul kufárkodunk, bizony igen hamar fejünkre nőnek a monszták. Rengeteg új fegyver, páncél, varázsbot került be a játékba. (Sajnos karakterünk külső megjelenése nem változott, így maradt a három féle kinézet.) A sok új "cucc" miatt mindenképpen érdemes egy próbát tenni a játékkal. A új felszerelések között visszaköszönnek a diablo II rajzai is :)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények