LOTRO F2P teszt

A kezdetek

Az alábbi cikk egy olvasó által beküldött írás, aminek tartalma nem feltétlen egyezik a Gamepod.hu szerkesztőségének véleményével!

Eredetileg csak arról akartam írni, hogy mit takar ez a bizonyos "ingyenesség" a LOTRO esetében. Végül viszont annyi gondolat fogalmazódott meg bennem, hogy muszáj volt kicsit kiterjeszteni a témát - így gyakorlatilag egy teljes értékű teszt született. Egyvalamit már most leszögeznék: az amerikai verzióval játszottam, tehát lehet, hogy az EU-verzióban bizonyos dolgok eltérnek.

J. R. R. Tolkien zseniális elme volt, ez vitathatatlan. A Gyűrűk Ura mindmáig alapműnek számít a fantasy-rajongók körében, de a belőle készült filmek is nagy sikernek örvendenek.. (Nemsokára kezdik A Hobbit forgatását!) A LOTRO-ban nem a könyvek történetét játszhatjuk végig, ami valahol érthető is: kicsit illúzióromboló lenne kétszázezer Frodóval együtt kalandozni. Ehelyett egy ezzel párhuzamosan futó történetszálon játszunk, ahol néha ugyan belebotlunk a Gyűrű Szövetségének tagjaiba is, de alapvetően nem ők állnak a történet középpontjában. A játék elején karakteralkotással kezdünk, mint minden más MMORPG-ben; itt megalkothatjuk álmaink Ember, Törp, Tünde vagy Hobbit karakterét. Kiválaszthatjuk karakterünk származását is, valamint a legfontosabbat, a kasztot. A kasztok némileg eltérnek a megszokottaktól, de ugyanúgy van gyógyító, sebző, és tank (=védelmező) mint a többi MMO-ban, így mindenki megtalálja a neki legjobban fekvőt. A Burglar a lopakodós, hátulról támadó harcmodort képviseli; a Captain a csapatok lelke, aki képes a társak erősítésére (buffolására) és a közelharcban is jártas. A Champion két egykezes fegyverrel harcol, és egyszerre több ellenfél legyűrése sem akadály számára; a Guardian pedig pajzzsal és karddal harcol, feladata a társak védelmezése. A Hunter szerintem egyértelmű: íjjal és tőrrel harcoló vadász. A Lore-Master felel meg a "közönséges" varázslónak, különlegesség, hogy állatok segítségét is igénybe veszi. Ha a Captain a csapatok lelke, akkor a Minstrel a csapatok szíve: balladáival és dalaival egyaránt képes az ellenfelek gyengítésére és a társak erősítésére, gyógyítására. Végül a két "prémium" kaszt: a Rune-Keeper, aki egyaránt elláthat gyógyító és sebző szerepet is, és a Warden, a dárda-használó rettenthetetlen harcos. Változatosságra nem lehet panasz..

Nálam már az elején egy hatalmas piros ponttal indított a játék, ugyanis minden faj más területen, más történettel kezdi a játékot. Én például a tünde vadászommal már a játék elején egy rajtaütés visszaverésében segíthettem társaimnak - ez egyfajta tutorialként szolgál, itt tanulhatjuk meg a játék alapjait. Aztán a rövid "gyakorlópálya" után kezdődhet az igazi játék. Már a legelső küldetésnél is tudtam: ez teljesen más, mint a többi MMORPG. Itt még a legegyszerűbb, "Ölj meg 2 vaddisznót!" típusú küldetésnek is komoly háttértörténete van. Persze, ezeket akár teljesen figyelmen kívül is lehet hagyni, de így szerintem kevésbé élvezetes a játék. A harcba nagyon könnyen bele lehet tanulni: a karakter a WASD billentyűkkel irányítható, a különböző képességeket pedig a gyorsbillentyűkkel lőhetjük el. Ezek a bizonyos képességek nem olyan látványosak, mint azt más játékokból megszokhattuk, viszont ha jobban belegondolunk, ennek komoly indoka van: a könyvben/filmben sincsenek látványos varázslatok (Gandalf, a varázsló is többször karddal harcolt), tehát ezen is látszik, hogy a játék próbál hű maradni az eredeti Tolkien-univerzumhoz. Persze ez nem azt jelenti, hogy unalmasok lennének a harcok, sőt... Vadászomnak már 5-ös szinten is sok képessége volt, később meg már szabályosan válogatnom kellett, hogy mikor melyikeket használjam. Egy komolyabb harc előtt például érdemes csapdákat állítani, majd nyílvesszőkkel bombázni az ellenfelet, ha pedig közelebb ér, előkerülhet a kard vagy a tőr is. (Ha még ezután is él ellenfelünk, jöhet a menekülés..)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények