God of War III Remastered teszt

A rókabőr nem ez

Nagyjából öt évvel ezelőtt jelent meg a God of War széria harmadik része PlayStation 3 konzolra, amivel a Santa Monica Studio ha nem is tökéletesen, de alapvetően mesteri módon lezárta a PSP-s verziókkal együtt öt részesre duzzadt szériát, így mindenki elégedetten dőlhettek hátra. A harmadik rész ugyanis nem hozott semmi eget rengető újdonságot, de korának egyik legszebb játéka volt, amiben sikerült szinte tökéletesre csiszolni az alapvetően nem különösebben összetett (és épp ezért nagyon is szerethető) játékmenetet, és aminek már az első pályája is olyan elképesztő tempóval indult, hogy attól még a sokat látott játékosok álla is a padlóra esett. Nem csoda hát, hogy újabb öt év elteltével a kiadó úgy gondolta, hogy a görög mitológia átlagosnál véresebb módon feldolgozott világában helyet foglaló sorozat egyik részét érdemes átültetni az aktuális konzolra, a PlayStation 4-re is.

God of War III Remastered teszt
[+]

A sorozatot nem ismerő játékosok számára teljesen logikus lépésnek tűnhet a harmadik rész kiválasztása, bizonyos szempontból azonban valószínűleg értelmesebb lett volna a második résszel kezdeni az újrakeverést, hiszen a harmadik rész annak történetét meséli tovább és egyből bele is vág a dolgok közepébe. Az újdonsült játékosok úgy érezhetik, mintha egy 60 perces filmet a 40. perctől kezdenének el nézni, a történet alakulását a viszonylag hosszú és nem átugorható bevezető film megtekintése után sem fogják tudni teljesen megérteni, de az első pálya után nem is biztos, hogy vágyják majd ezt a tudást, hiszen a játék úgy is könnyedén magával tudja ragadni az embert, hogy történet szempontjából talán a trilógia leggyengébb tagja.

God of War III Remastered teszt
[+]

A grafikához elsőre úgy tűnhet, hogy csak visszafogottan nyúltak hozzá a fejlesztők, a képernyőfotókon nem jön át, hogy a 720p-s felbontás és a másodpercenkénti 30 képkocka 1080p-re és 60 képkockára történő növelése milyen óriási élménynövekedést hoz, pedig ez így van. A felbontás egy dolog, a lényeg inkább a folyamatosabb megjelenítésben van, az elképesztően pörgős játékmenet valószínűleg korábban is ordított azért, hogy dupla annyi képkockát mutathasson magából, de különbség és az élmény csak most, a Remastered kiadás megjelenésével lett egyértelmű és szemmel látható. Persze a textúrák felbontását is növelték, a karakterek többsége is sokkal kidolgozottabb az eredeti verzióban látottnál, illetve a fény-árnyék hatásokhoz is hozzányúltak, de a grafika ettől függetlenül nem ad olyan élményt, mint öt évvel ezelőtt; a GoW III Remastered a jelenlegi konzolgeneráción is megállja a helyét, de nem kiemelkedő, a visszatérő játékosok viszont egészen biztosan értékelni fogják a megnövekedett sebességet. Pár karaktert viszont valamiért kevésbé dolgoztak ki, mint például a főszereplőnket, őket megpillantva végképp látszik, hogy itt egy javított kiadásról, nem egy PlayStation 4-re írt, új epizódról van szó.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények